Stránka 2 z 2

Napsal: 27.06.2007, 13:47
od Mirek
Gerox píše:nekazis mi radost... :wink:

snad jedine tim, ze si myslis ze to praska hlavne kvuly vaze kterou ma udrzet... :wink:
nevim co presne vis o materialech...ale je to jeden z hlavnich duvodu...proto se davaji na ladeny svody ty vyztuhy mezi priruby. vliv na to ma i teplota ktera za turbem nebude zdaleka takova jako pred turbem. Zahratim materialu v nem vznika pnuti, a t ov kombinaci se zatizenim zpusobuje ze je v namahanych castech prekrocena mez pruznosti a dojde k prasknuti materialu (jistou roli tam hraji i vibrace z motoru). Nic nepraska jen tak...vzdycky potrebujes nejakou silu ktera ten material roztrhne a pochybuju ze vyfukovy potrubi maji delany z matrosu kterej po zahrati praska jak popcorn. I kdyz nepopiram ze to bude nekvalitni matros...malokomu z nas se povede ziskat takovy vykon aby to dokazalo rozhavit do cervena vyfukovy potrubi metr za turbo. Pokud se pletu budu rad kdyz me opravite...ale ne stylem ja si myslim....snazim se cerpat z toho co nas naucili v mechanice.

Napsal: 27.06.2007, 13:51
od Gerox
za turbem nebude zdaleka takovy teplo jako pred? bud jsem to pochopil spatne anebo to je spatne napsany...

:roll:

Napsal: 27.06.2007, 13:53
od blázen
downpipe není už namáhána jako svody.. nebál bych se použít ani svodů.. kolika lidem praskly? stojí 4000kč , to je klidně co dva roky koupím nové než dávat 20 za nějaké co by prasknout neměli

Napsal: 27.06.2007, 13:54
od Gerox
klidne co dve vyjizdky? si je kup...uvidime co ti reknou na tvych 1,2 baru...kdyz vydrzej...budes mit jedine radost...kdyz ne? ... si udelas nazor sam... :wink:

Napsal: 27.06.2007, 14:18
od raddy
Gerox píše:za turbem nebude zdaleka takovy teplo jako pred? bud jsem to pochopil spatne anebo to je spatne napsany...

:roll:
rozdiel teplot pred a za turbom je v rozsahu od 150C az po takmer 0, podla velkosti turba (restrikcia) a vyvazenosti tepelnej sustavy.
Je rozdiel v teplote zvodov, teplote turba a teplote downpipe. Vseobecne na material downpipe su kladene ovela nizsie naroky ako na material zvodov. Co sa zvodov tyka, problem je aj v mechanickom namahani v kombinacii s teplotnou.

A teda odpoved na tvoju otazku, ano zle si to pochopil, napisane to je spravne.

Napsal: 27.06.2007, 14:22
od raddy
Gerox píše:nekazis mi radost... :wink:

snad jedine tim, ze si myslis ze to praska hlavne kvuly vaze kterou ma udrzet... :wink:

to s tou vahou je uplna pravda. moje nerez zvody som varil asi 4x. Ked som pridal vystuhu ktora ich odlahcila od vahy turba, nepraskly viac a je to cca 2 roky.

Mirek ma pravdu, nemusi si to mysliet, pretoze je to odskusany a overeny fakt.

Napsal: 27.06.2007, 14:30
od Gerox
moja otazka bola narazkou na fakt co si napisal vyssie...ze to praska v kombinacii s vahou a teplotou...

jinak k dp...: tak to asi japonci sepsali kartelovu dohodu na ceny dp na vsetky auta...kedze na kazde auto stoji prave ten maly kusok "plechu" od cca 10 tis a vys... :wink:

Napsal: 27.06.2007, 14:40
od raddy
Gerox píše:moja otazka bola narazkou na fakt co si napisal vyssie...ze to praska v kombinacii s vahou a teplotou...

jinak k dp...: tak to asi japonci sepsali kartelovu dohodu na ceny dp na vsetky auta...kedze na kazde auto stoji prave ten maly kusok "plechu" od cca 10 tis a vys... :wink:
ano, praska to v kombinacii teplo-vaha. Ak odstranis jednu z tychto dvoch poloziek, praskat to prestane.
Odlahcis a teplota ostane=nepraskne.
Znizis teplotu a ponechas vahu=nepraskne.

Pre mna je to plne pochopitelne.

Napsal: 27.06.2007, 14:49
od Mirek
Gerox píše:moja otazka bola narazkou na fakt co si napisal vyssie...ze to praska v kombinacii s vahou a teplotou...

jinak k dp...: tak to asi japonci sepsali kartelovu dohodu na ceny dp na vsetky auta...kedze na kazde auto stoji prave ten maly kusok "plechu" od cca 10 tis a vys... :wink:
zadna kartelova dohoda potreba neni...u drazsich svodu platis proste za znacku jako u origo dilu automobilky...i kdyz jsou treba vsechny vyrobky kvalitnejsi nez od jinych znacek..proste jsou dily kde to nevadi. Ale svody budu brat asi kvalitnejsi.....ty jsou namahany dost.....u downpipe uz bych se toho nebal....a hlavne neverim tomu ze vyrobni naklady na downpipe presahuji 3 tis kc....

Napsal: 27.06.2007, 14:53
od Mirek
raddy píše: ano, praska to v kombinacii teplo-vaha. Ak odstranis jednu z tychto dvoch poloziek, praskat to prestane.
Odlahcis a teplota ostane=nepraskne.
Znizis teplotu a ponechas vahu=nepraskne.

Pre mna je to plne pochopitelne.
Presne tak sem to myslel...vzhledem k tomu ze nikdo neni asi schopen snizit teplotu svodu za provozu tak aby nedochazelo k nadmernemu ohrevu materialu (pokud nekdo ano ma u me pivo :-) tak sem se bavil jen o vaze, protoze je to jedina vec kterou muzeme nejakym zpusobem ovlivnit vyrazne (napriklad vyztuhy).

Napsal: 27.06.2007, 15:08
od blázen
Gerox píše:klidne co dve vyjizdky? si je kup...uvidime co ti reknou na tvych 1,2 baru...kdyz vydrzej...budes mit jedine radost...kdyz ne? ... si udelas nazor sam... :wink:
nebojím se když tuším hynek na nich jezdil s 1,7bar ..

Napsal: 27.06.2007, 16:57
od Gerox
raddy píše:
Gerox píše:moja otazka bola narazkou na fakt co si napisal vyssie...ze to praska v kombinacii s vahou a teplotou...

jinak k dp...: tak to asi japonci sepsali kartelovu dohodu na ceny dp na vsetky auta...kedze na kazde auto stoji prave ten maly kusok "plechu" od cca 10 tis a vys... :wink:
ano, praska to v kombinacii teplo-vaha. Ak odstranis jednu z tychto dvoch poloziek, praskat to prestane.
Odlahcis a teplota ostane=nepraskne.
Znizis teplotu a ponechas vahu=nepraskne.

Pre mna je to plne pochopitelne.
no vsak o tom istom pisem aj ja...je to pochopitelne...

Napsal: 27.06.2007, 17:02
od Gerox
Mirek píše:
Gerox píše:moja otazka bola narazkou na fakt co si napisal vyssie...ze to praska v kombinacii s vahou a teplotou...

jinak k dp...: tak to asi japonci sepsali kartelovu dohodu na ceny dp na vsetky auta...kedze na kazde auto stoji prave ten maly kusok "plechu" od cca 10 tis a vys... :wink:
zadna kartelova dohoda potreba neni...u drazsich svodu platis proste za znacku jako u origo dilu automobilky...i kdyz jsou treba vsechny vyrobky kvalitnejsi nez od jinych znacek..proste jsou dily kde to nevadi. Ale svody budu brat asi kvalitnejsi.....ty jsou namahany dost.....u downpipe uz bych se toho nebal....a hlavne neverim tomu ze vyrobni naklady na downpipe presahuji 3 tis kc....
ja mluvil o downpipe...ne o svodech...i kdyz samozrejme i ty jsou cenove uplne jinde nez amerika nebo ebay...ale jediny co ma skoro kazda firma ve stejne cene je prave tenhle "skoro nepotrebny" kousek vyfukove soustavy...u tech nakladu tvuj nazor chapu a repspektuju...akurat nechapu proc pak to japonci davaj za takovy love, kdyz to nema zadnou spesl vlastnost, je de facto jedno z ceho je vyroben...to je jediny dil na kterem si rekli ze ho budou mit jen tak z prdele totalne predrazenej? :roll:

Napsal: 27.06.2007, 17:22
od Mirek
Hlavni duvod bude asi ten ze ceny v japonsku vzhledem k platu nebudou tak tragicky jako u nas...kdybych na to ty love mel, tak si taky radsi koupim znackovy. Ale to nemeni nic na tom ze kdyz koupis ty z ebay budou fungovat...je to levnejsi varianta u ktere clovek musi pocitat s praci navic (krivy priruby atd). ale i s upravama to pro cloveka zijiciho tady vyjde levneji nez nakup znackoveho. Neplati to u dilu ktere jsou hodne namahany a je potreba jejich funkcnost.