V principu slo o to, aby ten motor nemusel mit baterku, alternator nebo dynamo. Piezokrystal zna kazdy ze zapalovacu plynu, ale i z digitalnich hodinek. Kdyz se na jeho elektrody privede napeti, deformuje se a naopak, kdyz se na nej pusobi silou (nejlepe razem), na vyvodech se generuje hooodne vysoke napeti. No a napad byl na svete. Na hrideli motoru pribyla vacka a vahadlo s pruzinou. Kdyz se hridel otacela, vacka nadzvedavala vahadlo a stlacovala pruzinu. Kdyz se pootocila az za ten "zub", pruzina vymrstila vahadlo zpet a to razem zapusobilo na krystal. Vznikle vn se vedlo rovnou do svicky. Pocital jsem tu vacku (uhly, zdvih), predpeti pruziny, delku vahadla, atd atd, aby to davalo potrebny prubeh napeti o dostatecne intenzite v co nejsirsim rozsahu otacek. Chteli jsme, aby to bylo pouzitelne treba u motorovych pil, sekacek, cerpadel a kompresoru, stacilo pootocit motorem treba navijecim tahlem a uz to jelo.berco píše:ako sa s tym trapil btw o co s tym piezom islo uz len cisto zo zaujmavosti
Cievky prec z hlavy
- doublejay
- user
- Příspěvky: 1642
- Registrován: 27.09.2004, 16:23
- Bydliště: Jihlava, CZ
- Kontaktovat uživatele:
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
jabychto vyskusal onic nejde ved4 kable sa najdu vkazdejgarazi a 4 fajkytiezazase taka praca tonenistacisilen komplet odpojit cievkyajzdrziakom a datich mimo (drziak treba prekostrit ) jadro cievky robystvrty kontakt
REPASUJEM NAPRAVY S13,S14 vylisovanie opieskovanie komaxit nalisovanie vymnena
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900
spoutu dilu s12,s13,s14
My cars
Skyline R34 white
570sx s13 swap LS1
[TEL 0907111900
Re: Cievky prec z hlavy
když dáš cívky bokem a propojíš vn kabelem,připravíš se o veškeré výhody,které systém coil-spark přináší.Rozhodně bych to nedělal.Pokud máš problém s přehříváním,odizoluj tepelně jádra od motoru,odstraň z cívek kryt(pokud tam nějaký máte),případně namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.kenivruh píše:Otazka na elektro odbornikov. Ide s pouzitim tohto prerobit CA18 zapalovanie, aby cievky boli mimo hlavy ?
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Chyba mi tam jeden konektor oproti tomu co mame teraz, tak neviem.
Re: Cievky prec z hlavy
co presne mas na mysli ?? myslim tym ze stratis vsetky vyhody ??adner píše:když dáš cívky bokem a propojíš vn kabelem,připravíš se o veškeré výhody,které systém coil-spark přináší.Rozhodně bych to nedělal.Pokud máš problém s přehříváním,odizoluj tepelně jádra od motoru,odstraň z cívek kryt(pokud tam nějaký máte),případně namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.kenivruh píše:Otazka na elektro odbornikov. Ide s pouzitim tohto prerobit CA18 zapalovanie, aby cievky boli mimo hlavy ?
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Chyba mi tam jeden konektor oproti tomu co mame teraz, tak neviem.
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cievky prec z hlavy
Toto znie zaujimavoadner píše:namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja.
EDIT: Tak a teraz mi niekto vysvetlite, ako sa tato veta "je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja." dostala do mojho prispevku. Ja som ju urcite nepisal
Naposledy upravil(a) kenivruh dne 11.07.2007, 10:07, celkem upraveno 1 x.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Este k tomu co ste tu popisali. Podla mna ide zapojit tu cievku, co som dal odkaz (nie renault) normalne jeden konektor na vystup z relatka zapalovania (cize +) a druhy na vystup z power tranzisotora (-). Takze to je zapojenie na primarne vinutie. Otazka znie kam zapojit ten treti kablik cize zem sekundarneho vinutia ? Ako je to v klasickej cievke napr. v skode ? Maju primarne a sekundarne vinutie spolocnu zem ?
Napr. tato cievka ma v manuali napisane, ze jedna strana upevnenia cievky musi byt uzemnena na blok motora. A to je presne to co asi potrebujeme. Inak tie veci s vn kablom by som neriesil. Myslim, ze tieto aftermarket cievky maju dostatocne parametre, aby to malo s kablom nejaky problem.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Zaujimavy clanok ohladom toho.
http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... try3324955
Napr. tato cievka ma v manuali napisane, ze jedna strana upevnenia cievky musi byt uzemnena na blok motora. A to je presne to co asi potrebujeme. Inak tie veci s vn kablom by som neriesil. Myslim, ze tieto aftermarket cievky maju dostatocne parametre, aby to malo s kablom nejaky problem.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Zaujimavy clanok ohladom toho.
http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... try3324955
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: Cievky prec z hlavy
Namiesto CITOVAT som klikol na UPRAVIT, sorry a teda bol som to jakenivruh píše:Toto znie zaujimavoadner píše:namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja.
EDIT: Tak a teraz mi niekto vysvetlite, ako sa tato veta "je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja." dostala do mojho prispevku. Ja som ju urcite nepisal
pokud použiješ kvalitní kabely,tak ano.Ale po letech zkušeností se jim stejně obloukem vyhnu,zajednak je řešení cívka-svíčka mnohem elegantnější,za druhé při hledání případné závady jsi vyloučil jednu neznámou.(kolikrát blbě zjistitelnou)kenivruh píše: Inak tie veci s vn kablom by som neriesil. Myslim, ze tieto aftermarket cievky maju dostatocne parametre, aby to malo s kablom nejaky problem.
to DJ:klobouk dolů,až se slezeme někde na srazu,tak mně o těch repráčcích do hodinek doufám poreferuješ
Re: Cievky prec z hlavy
bylo mi hned jasný,kdo to bylraddy píše:Namiesto CITOVAT som klikol na UPRAVIT, sorry a teda bol som to jakenivruh píše:Toto znie zaujimavoadner píše:namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja.
EDIT: Tak a teraz mi niekto vysvetlite, ako sa tato veta "je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja." dostala do mojho prispevku. Ja som ju urcite nepisal
urcite maju spolocnu zem je to kostra motora inak by ti ten prud ani nemal kade ist sak iskra preskoci zo stredoveho koliku na kostru a ta je urcite niekde spojena s jednym koncom sekundarneho vinutia nemalo by ani vyznam to odelovat ... inak ja tam ti mozu vznikat haluze ked to maz zle ukostrene ani ne tak o baterku ale spojenie cievka sekundar a kostra ono sa to nezda ale na oko zenedbatelne parametre ako tu uz bolo spominane odpory kapacity a indukcnosti ti vedia narobit strasne haluze hlavne pri vyssich otackach ... inak len tak mimochodom co samotna indukcnost cievky ??kenivruh píše:Este k tomu co ste tu popisali. Podla mna ide zapojit tu cievku, co som dal odkaz (nie renault) normalne jeden konektor na vystup z relatka zapalovania (cize +) a druhy na vystup z power tranzisotora (-). Takze to je zapojenie na primarne vinutie. Otazka znie kam zapojit ten treti kablik cize zem sekundarneho vinutia ? Ako je to v klasickej cievke napr. v skode ? Maju primarne a sekundarne vinutie spolocnu zem ?
Napr. tato cievka ma v manuali napisane, ze jedna strana upevnenia cievky musi byt uzemnena na blok motora. A to je presne to co asi potrebujeme. Inak tie veci s vn kablom by som neriesil. Myslim, ze tieto aftermarket cievky maju dostatocne parametre, aby to malo s kablom nejaky problem.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
Zaujimavy clanok ohladom toho.
http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... try3324955
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cievky prec z hlavy
Ale upravit mozes len svoj prispevok nie ? Divne.raddy píše:Namiesto CITOVAT som klikol na UPRAVIT, sorry a teda bol som to jakenivruh píše:Toto znie zaujimavoadner píše:namontuj na každou cívku malý ventilátorek(kvalitní-cca 150-200 kč),čímž razantně snížíš její teplotu.
je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja.
EDIT: Tak a teraz mi niekto vysvetlite, ako sa tato veta "je to jedno z rieseni, avsak uplne postaci dat dole kryt a lepsie odvetrat motorovy priestor, tak to mam napr. ja." dostala do mojho prispevku. Ja som ju urcite nepisal
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den