Stránka 2 z 2
Napsal: 29.07.2007, 22:36
od NISMOO7
no dávam zaňho 2000 sk 4 litre....ale vážne rozmýšlam o 20w50 na.....zdá sa mi riedky...
Napsal: 30.07.2007, 08:40
od Idaho
NISMOO7 píše:no dávam zaňho 2000 sk 4 litre....ale vážne rozmýšlam o 20w50 na.....zdá sa mi riedky...
MOTUl 300V Le Mans 20W60 nebo 20W50 pořídíte u nás za 804,- kč / 2L vč DPH..
Napsal: 30.07.2007, 08:48
od raddy
ono, ako sa ti zda riedky? musis napisat ake teploty oleja dosahujes, potm sa da povedat ci viskozita daneho oleja pri tejto teplote je spravna alebo nie. Vzdy sa voli viskozitna trieda oleja podla teploty na aku ho pri tvojom style jazdy zahrejes. uz to tu bolo rozoberane, myslim ze je rovnako skodlive ked sa olej pouziva nedostatocne zahriaty a navyse kvoli svojej zvysenej viskozite zvysuje straty a teplo.
Napsal: 30.07.2007, 14:13
od NISMOO7
jazdil som na Babe 3 jazdy a teplota oleja sa vyšplhala na 110-115 ,výrobca doporučuje v teplom prostredí a pri dlhšiej záťaži 20w50 v okolí motora sa teplota stále pohybuje okolo 90 st.Ca je dosť známe u Z32 že často trpia hydrošt. jazdím len v lete a pod záťažou takže preto chcem skúsiť 20w50 ublížiť motoru nemožem tak aspoň vyskúšam.
Napsal: 30.07.2007, 14:26
od raddy
pozri si tu na fore tu tabulku optimalnych teplot pre dane viskozitne triedy a hned uvidis aky olej potrebujes na 115C. Mimochodom, 115C nie je vobec vela, to by ti v klude utiahol mozno aj 10W-40. Nezabudaj ze zbytocne vysoka viskozita znamena zvysene straty a tym aj prehrievanie motora.