Stránka 2 z 2
Napsal: 02.08.2007, 14:11
od kenivruh
Atmo je uplne ina kava ako turbo. Atmo musi mat optimalny priemer potrubia, aby vyfukove pulzy pomahali nasavat vzduch do valcov a aby sa zbytocne nevirili v potrubi. To je posledna vec co atmo potrebuje.
Napsal: 02.08.2007, 14:18
od blázen
u NA není vhodný plně průchozí systém, protože by mohlo dojít k příliš ryhlému vyplachu (rychlejší než rychlost zvuku) a potom by mohlo dojít k rozkmitání celé pístové skupiny a taky směsi, u přeplnovaných motorů spomaluje výplach turbo, potom je vhodné mít krátké a co nejrovnější výfukové potrubí a bez překážek
Napsal: 02.08.2007, 15:40
od kenivruh
blázen píše:u NA není vhodný plně průchozí systém, protože by mohlo dojít k příliš ryhlému vyplachu (rychlejší než rychlost zvuku) a potom by mohlo dojít k rozkmitání celé pístové skupiny a taky směsi,
Uff to je na mna moc
Napsal: 02.08.2007, 16:10
od jagy
A jak je to u N/A teda? Kdyz tam dam vacky + svody, tak mi bylo receno, ze i vyfuk je mit treba sirsi... vsichni rikaj 2.5" (63mm) nebo minimalne 2.25" (57mm).
Jde o to, jestli to maji byt ciste trubky + tlumic na konci nebo tam mit nejaky ten rezonator (mel by udajne ztisit hlasitost..) nebo co..
Jde o to, at to nerve jako prase, zere a nejede..
Napsal: 02.08.2007, 17:28
od Kytt
Ja tam rezonátor mám a bylo mi taky řečeno že to napomáhá lepšímu průtahu tak ho tam bratr taky hodil je fakt že to trochu při akceleraci pomůže ale na rychlost asi ne fakt nevim jedině ho sudat stý 100 a skusit holou trubku
Napsal: 02.08.2007, 17:35
od blázen
já mám holou rouru až ke koncáku
Napsal: 02.08.2007, 20:31
od kenivruh
Nepiste co mate na 200sx pac jeho zaujima atmosfera.
Napsal: 03.08.2007, 06:53
od Elviiis
např závodní swifty co maj vačky a nemaj upravovanou jednotku maj laděné svody a rouru až na konec a tam laďák. Ale ten průměr se mi zdá hodně záleží na obsahu. Takdy jde o to že auta běhají v závodním režimu tzn stále jsou hodně vytočené a tudíž nepotřebují výkon ve spodcích.
Pro normální provoz bych dal svody origo střeďák a koncák ze stejným průmerem jako je origo výfuková trubka.
Napsal: 03.08.2007, 08:16
od Kytt
No je to 1,6 ta 100 a má místo středáku ten rezonátor a nakonci ladák . Takže to vypada ze to bude asi tím rezonátorem že má ted menší max. dříve 190km/h a ted kolem 170km/h
Napsal: 03.08.2007, 09:06
od adner
Ten takzvaný rezonátor není nic jiného než obyčejný absorpční tlumič hluku,který má jistý přínos pouze tehdy,když jím nahradíme koncový tlumič reflexní(originální),jenž má mnohem větší činitel tlumení hluku,ovšem také rychlosti proudění spalin.(reálně kolem cca 10 ps)Potom platí to,co tu napsal Raddy.V ostatních případech je to pouze žrout peněz a zbytečná zátěž.Pokud není motor seriozně laděn na brzdě-sání-motor-výfuk- nejlépe vše najednou,tak je přidání jakéhokoliv rezonátoru,či jiného ultra prvku jenom sázka na slepo,i když jistý psychický přínos to může mít.
Dovolím si znovu zopakovat:v našem(bezbrzdovém amatérském)případě je nejlepší tlustá rovná roura,bez jakýchkoliv příměsí,neboť tím se dá zkazit nejmíň.Případné zužování atp.má vliv pouze na snížení hluku,jenže také snižuje výkon,což je na závadu i přes to,že vzroste kroutící moment ve středních otáčkách.Pokud chce někdo zvýšit kroutící moment a zachovat výkon(motor bez VTC),měl by použít mnohem elegantnější způsob,kterým je výfuková přívěra,poháněná servomotorem,řízená v závislosti na otáčkách.Jednoduché zařízení.