Já nevim, minulej tejden jsme táhli Polo z Brandejsa do Pelhřimova, bez E ŘP a za transitem bez turba...beztak jsme majáček ani nepotkali. TakžeMirek píše:tak to snad na jedno pretahnuti nebude treba :-)NS píše:A navíc si samo do auta nechat namontovat tachograf. To je taky důvod proč majitelé Land Cruiserů apod. strojů nechávají snižovat váhu na čubě ;-)blázen píše:ma podval a pokud přetáhneš i s taženým autem 3,5tuny je ti jen Ečko nahovno potřebuješ C+E
Podvalník
Nissan Sunny 1.6 - sold
Nissan Laurel 2.8D - sold
Nissan Silvia 1.8T
Nissan Laurel 2.8D - sold
Nissan Silvia 1.8T
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
při současných sazbách pokut ho potkáš jednou a zjistíš, že sis mohl místo pokuty slušně vybavit autoNS píše:Já nevim, minulej tejden jsme táhli Polo z Brandejsa do Pelhřimova, bez E ŘP a za transitem bez turba...beztak jsme majáček ani nepotkali. TakžeMirek píše:tak to snad na jedno pretahnuti nebude treba :-)NS píše: A navíc si samo do auta nechat namontovat tachograf. To je taky důvod proč majitelé Land Cruiserů apod. strojů nechávají snižovat váhu na čubě ;-)
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Tak nejak važne to nema cenu riskova a ješte na tak frekventovane dalnici.Nebo kudy chceš jet
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ
Kdyby nebyly ryby tak by nebyly rybníky...a co člověk to názor. Mě například nezbylo nic jinýho bo mi na dálnici upadlo kolo a už jsem toho měl za den dost že mě to bylo absolut jedno. Btw ten transit na to nosnost měl - to jsem jenom naznačoval že trans bez turba umí táhnou auto na podvalu legálně. A na druhou stranu ze zkušeností s PČR, když se chováš slušně tak oni taky svině nejsou. Tak to ber bo tak to je :-) Místo telefonování a -3 body to byl zapomenutej techničák za 500Kč a takovejch je víc...blázen píše:při současných sazbách pokut ho potkáš jednou a zjistíš, že sis mohl místo pokuty slušně vybavit autoNS píše:Já nevim, minulej tejden jsme táhli Polo z Brandejsa do Pelhřimova, bez E ŘP a za transitem bez turba...beztak jsme majáček ani nepotkali. TakžeMirek píše:tak to snad na jedno pretahnuti nebude treba :-)
Nissan Sunny 1.6 - sold
Nissan Laurel 2.8D - sold
Nissan Silvia 1.8T
Nissan Laurel 2.8D - sold
Nissan Silvia 1.8T
- Goodziller
- user
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 30.10.2005, 11:34
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Na tahani aut potrebujes C+E vetsinou, protoze hmotnost soupravy ti presahne 3,5t a pocita se to tak, ze vezmes hmotnost auta, vozejku a maximalni hmotnost co vozejk uveze, kdyz tahnes samostnej, tak to mozna ukecas, ale jakmile tam mas neco nalozeno, tak je to o lidech. Dalsi je ze hmotnost vozejku s nakladem ti nesmi presahnout hmotnost auta...
Neviem ako u vas,ale u nas s Oplom Monterey co som mal,tak som mohol tahat 3,5t a tolko urcite nevazil(opel)Goodziller píše:Na tahani aut potrebujes C+E vetsinou, protoze hmotnost soupravy ti presahne 3,5t a pocita se to tak, ze vezmes hmotnost auta, vozejku a maximalni hmotnost co vozejk uveze, kdyz tahnes samostnej, tak to mozna ukecas, ale jakmile tam mas neco nalozeno, tak je to o lidech. Dalsi je ze hmotnost vozejku s nakladem ti nesmi presahnout hmotnost auta...
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg
http://www.cnc-bucek.sk
Já jsem udělal chybu že jsem si neudělal E hned po C, tenkrát se to dávalo zababku. Teď jsem si dával přihlášku s miliónem papíru k tomu a ještě to milión bude stát a to prý s tím vlekem v autoškole ani nepojedu jak říkal kamoš. Což u nás logické zaplatit prachy autoškole ať si vydělá.
Jinak auta taháme s kamošem na laně, za tento rok jsem na laně najel 1000 km. Nissana jsem táhl z Prahy 300 km, ale šlo to.
Jinak auta taháme s kamošem na laně, za tento rok jsem na laně najel 1000 km. Nissana jsem táhl z Prahy 300 km, ale šlo to.
Tohle taky není pravda.3,5t to klidně může přesáhnout za určitejch podmínek .S B+E. Do 3,5T se to dá táhnout dokonce jen s B pokud celková vleku nepřekročí celkovou auta.Na stránkách ministerstva dopravy by měli bejt nějaký FAQ kde to je rozepsaný dopodrobna včetně celkem extremních příkladů.Kdysi jsem na to někde našel odkaz,ale nemůžu ho najít.Goodziller píše:Na tahani aut potrebujes C+E vetsinou, protoze hmotnost soupravy ti presahne 3,5t a pocita se to tak, ze vezmes hmotnost auta, vozejku a maximalni hmotnost co vozejk uveze, kdyz tahnes samostnej, tak to mozna ukecas, ale jakmile tam mas neco nalozeno, tak je to o lidech. Dalsi je ze hmotnost vozejku s nakladem ti nesmi presahnout hmotnost auta...
Takže takhle je to úplně přesně,shodou okolností to někdo prsknul na TF.
Věc: Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B:
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E:
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
JUDr. Pavla Horká, ředitelka, Odbor dopravně správní a BESIP
v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r., zástupce ředitelky
Věc: Stanovisko k rozsahu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska řízení jízdních souprav
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B:
Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.
Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).
Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E:
Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.
Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.
Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
JUDr. Pavla Horká, ředitelka, Odbor dopravně správní a BESIP
v z. JUDr. Jan Kněžínek, v.r., zástupce ředitelky
Hihi...takže když budu mít auto který váží 1200kg, užitečnou má 800 = 2000kg a teď zbývá maximální hmotnost přípojného vozidla což je kára ( cca 500kg ) a 1000kg na autí u kterého se v tom okamžiku počítá ne maximální ale hmotnost vozidla právě teď ( maximální mínus užitková ). To je sranda :-)
Myslíte že tohle cajti vědí? :-D
Myslíte že tohle cajti vědí? :-D
Nissan Sunny 1.6 - sold
Nissan Laurel 2.8D - sold
Nissan Silvia 1.8T
Nissan Laurel 2.8D - sold
Nissan Silvia 1.8T