Stránka 2 z 3
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 19.12.2008, 01:01
od nomann
jo je skvělý že ovládáš cizý řeči, ale pro nás debyly je to uplně k hovnu.THIS IS A CZECH FORUM and oficial language is czech. Slovenčinu samozřejmě respektuji je to jazyk velmi příbuzný a pro drtivou většinu srozumitelný.
Nechápu proč když chce někdo něco někomu něco vysvětlovat nebo ho o něčem přesvědčovat, proč k tomu užívá cízí citace aniž by je nám debilům blížeji vysvětlil nebo třeba alespoň hrubým překladem přiblížil o očem cízí citace v cizím jazyku pojednává.
tento můj příspěvek by měl asi patřit do topiku vylepšení fora. Podotýkám že nejde o osobní útok proti někomu konkrétnímu ale při pročítání tohoto příspěvku mě to už nedalo a musel jsem reagovat.Takovýchto odpovědí na různá témata je na tomto fóru více.
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 19.12.2008, 11:57
od Fire
připojuji se k Nomannovi ... taky umím anglicky velice málo,abych se z toho něco dozvěděl
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 19.12.2008, 18:40
od Peca
To že někdo neumí cizí jazyk z něj ještě nedělá blbce. Na druhou stranu myslím že převážná většina členů minimálně rozumí Aj a dokáže si něco přečíst. A ti co ne by se neměli nasírat když dá někdo anglický odkaz a hledat způsob jak si to přečíst - někoho poprosit nebo už existují dost slušné překladače (Google).
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 01.01.2009, 14:51
od evo400
Umím německy a anglicky, nepovažuji to za nějakou vyjímečnou schopnost a pokud dávám někam odkaz na stránky v angličtině, ani men nenapadne, že někdo jiný anglicky nerozumí. není v tom žádná arogance, pohrdání, lenost..... prostě si připadám jako průměrně gramotný a to samé předpokládám u ostatních. On je to dost problém zajímat se o jakoukoliv technockou věc a neumět anglicky. Proto lituji takové co hledají rozumy jen v češtině. Dost často se totiž pravda ztratí v překladu a vyleze z toho totální píčovina.
Nedávno jsem koukal na Discovery a pletli si tam výfukové svody se sacím košem, teď už ani nevím jak tomu říkali. V Angličtině se totiž oboje jmenuje manifold akorát jednou je to intake manifold a podruhé je to exhaust manifold.
Co se týká "ukazatelů AFR" tak je nezbytně nutné, aby se jednalo o WideBand analyzátor jinak je to jen blikátko k hovnu a na nic. Další užitečnou funkcí je možnost simulace narrow-band lambdy analogovým 1-0V výstupem a velmi příjemná je možnost logovat AFR ve vztahu k otáčkám a zátěži (tlaku) motoru. To pak umožní velmi precizní záznam informací a následné doladění jednotky. Dnes se prodávají i združené přístroje které dokáží ukázat i mnoho dalších údajů a to ať už je získávají z čidel dodaných výrobcem tohoto zařízení či je umí vyčítat pomocí OBD zásuvky přímo z ecu vozidla. Například toto
http://www.innovatemotorsports.com/products/lm2.php je velmi výborný produkt (sám ho vlastním), který nejen ukazuje AFR , ale právě také čte data z OBD vozu a umožňuje tak synchronizované logování. Je to super věc, protože WB lambda se umístí do výfuku, zbytek dat se načte z OBD a pokud se ladí sériová ecu nemusí se kvůli ladění na zákaznické auto montovat hromada čidel. Plně programovatelné ECU většinou data poskytují do logu dobrovolně bez dalších pomůcek a pak přijde vhod když WB lambda analyzátor má lineární analogový výstup 0-5V který se do jednotky zapojí a ona už s tou informací může pak dál pracovat.
Vcelku je tedy jedno zda PLX, VEMS, Innovate, AEM, Stack atd....... hlavně když to je WideBand Lambda analyzátor a ne jen blikátko které měří napětí ze sériové narrowband lambdy.
Tady vidíte závyslost napětí respektive proudu na poměru AFR pro Wideband lambda sondu Bosh LSU-4 (Tato hodnota je dále analyzátorem upravena na výstupy tak jak si obsluha přeje, často je výstup linearizovaný pro snazší kalibraci ECU nebo ukazatelů)
a zde pro narrow-band LSF-4
problém je ještě větší, protože průběh napětí té narrowband je mnohem víc závyslí ještě na teplotě výfukových plynů než na vlastním poměru. Takže jestliže při stejném AFR ukazuje při 500°C 0,85V tak při 750°C už to může být jen 0,3V což ale teoreticky odpovídá naprosto jinému poměru AFR. Ten průběh v grafu je při konstantní teplotě 750°C, což v praxi není možné, teplota se stále mění.
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 01.01.2009, 18:09
od Kentoya
to máš těžký, já se taky nepovažuji za nadčlověka, řekl bych trochu lepší průměr v myšlení, co jsem měl testy na IQ tak nad 130 skoro pořád, ale jazyky mě prostě nejdou ani za starou svini, zato logika a matika, slušnej nadprůměr, takže bych řekl že umět jazyk není o nějaké průměrné či nadprůměrné inteligenci, znám člověka,a to je magor na entou, ale má státnice ze třech jazyků, ruky obě levý, a v hlavě to srovnaný taky moc nemá, ale podle státnic bych musel tvrdit, že je nadprůměrně vzdělaný, takže asi tak a nechci flame jen mě zaujalo tvoje myšlení
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 01.01.2009, 19:29
od nomann
Rád bych vysvětlil, mě nejde o to že někdo dá odkaz na anglické stránky, to beru, jen mě vadí že když se tu někdo na něco zeptá, dostane odpověď formou překopírovíní cizí citace. Já osobně patřím mezi cizojazyčně gramotné ale stejně mě štve když někdo dá takovouto odpověd aniž by,tomu komu odpovídá , nepříblížil o co jde. Vždyď toto forum nečtou jen liídi co ovládají perfektně AJ nebo NJ a nebo další světové jazyky. To já sem můžu rovnou dávat citace ve španělštině protože španělštinu ovládám a všem ostatním pak jen vzkážu UČ SE ŠPANĚLSKY. Trochu na hlavu néé.
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 02.01.2009, 11:00
od blázen
Pánové v dnešní době online slovníků a zasněžených večerů....
Souhlasím s Karlem.. Nepotřebuješ španělštinu stačí angličtina,taky ji nijak neovládám,ale dá se s troškou trpělivosti přeložit téměř vše. Nejde o nadání..ale o snahu.. na angličtinu není třeba nadání ale chut. Až na pár pravidej....při překladu do češtiny je to o slovníku
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 02.01.2009, 12:00
od Kentoya
já si to taky překládám v překladači, když tomu nerozumím ale jde o tuhle karlovu formulaci................prostě si připadám jako průměrně gramotný a to samé předpokládám u ostatních...............ze které by si člověk mohl říct, že ten kdo neumí anglicky a německy je na tom hůře jako průměrně gramotný, když to přeložím do českého jazykam dá se to pochopit tak, že kdo neumí cizí řeči je trouba
chápeš blázne o co mi šlo?
jinak souhlasím že neznalost jazyků je dost velký handicap, a vím že pomocí překladačů se dá hodně věcí rozluštit, ale prostě jsou lidi kteří mají nadání na hodně věcí, ale jazyky prostě jejich hlava nebere
tot vsjo
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 02.01.2009, 12:31
od blázen
já ho pochopil tak,že sám sebe pokládá za průměrně gramotného a že umí německy a anglicky a že předpokládá,že lidi,kteří se točí okolo problematiky zde se rozebírající by se jako průměrně gramotní mohli s angličtinou vypořádat.. nic víc.. já z angličtiny na střední na pololetí propadnul..protože sem si myslel,že ji nikdy potebovat nebudu a ejhle..na tom jazyku není nic k čemu je třeba nadprůměrné nadání.. jen je třeba pamět a naučit se pár pravidel.. nic víc... vůči českému jazyku je to teda mnohem jednodušší
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 02.01.2009, 12:38
od Mirek
Tech FAQ/ Air/Fuel Ratio ukazatel - Kluci patri sem tahle debata? jeto nacaty tusim ve zlepseni fora nebo nekde tak proc nepokracujete tam.
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 17.03.2010, 20:29
od Fire
jak by měla být nastavená směs? mě ukazuje AF budík na volnoběh cca 16 a při plným boostu 9,4 , vím že musím doladit jednotku ale jen pro zajímavost, mám to moc bohaté že ? S tlakem 1 bar se dostávám na hranici 550tek vstřiků je to dáno tou bohatostí směsi ?
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 17.03.2010, 21:19
od evo400
Fire píše:jak by měla být nastavená směs? mě ukazuje AF budík na volnoběh cca 16 a při plným boostu 9,4 , vím že musím doladit jednotku ale jen pro zajímavost, mám to moc bohaté že ? S tlakem 1 bar se dostávám na hranici 550tek vstřiků je to dáno tou bohatostí směsi ?
Hele jestli ti ukazuje na volnoběh 16, tak je něco špatně a proto bych nevěřil ani té hodnotě 9,4. nejprve se přesvěč, že máš správně nakaliborvanou lambdu, jinak budeš věřit třeba bludům.
Jinak volnoběh 14,7:1 u ostrých vaček musí být bohatší aby hladce běžel takže třeba 13,5:1 a při full boostu 0,5BAR tak 12:1, při 1BAR tak 11,5:1 a přez 1BAR tak 11:1 a neměl by jsi nikdy mít problém s teplotou ve válci. pro max výkon je třeba tak 12,3:1 i při 1,5Baru, ale toti ti sériové písty shoří.
Jestli máš programovatelnou jednotku (I PowerFC), rád ti ji naladím. Konakt na mne máš ne ?
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 17.03.2010, 21:25
od Fire
díky, mrknu na to a zkusím ji zkalibrovat znovu
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 17.03.2010, 22:17
od tomita
Mam na volnobeh kolem 14-13.neco..na max. boost (1bar) nejakych 12-11.7
Tech 16 je moc chudy, 9,4 pri full boostu zas moc bohaty. Ale jelikoz nemas nastaveny PFc, tak se ani nedivim..
Re: Air/Fuel Ratio ukazatel
Napsal: 19.03.2010, 16:03
od jagy
tomita píše:Mam na volnobeh kolem 14-13.neco..na max. boost (1bar) nejakych 12-11.7
Tech 16 je moc chudy, 9,4 pri full boostu zas moc bohaty. Ale jelikoz nemas nastaveny PFc, tak se ani nedivim..
Presne tak.
Se divim, ze s tim vubec jezdite.. "tune" je zaklad, aby ten motor neco vydrzel. Se pak vubec nedivim, ze tady pulka motoru nejezdi, kdyz tam skoro kazdy dava nejake univerzal chipy... ta AFR podle toho pak taky vypada.