


Ja jsem nemluvil o mem aute. Staci se podivat po svete, v cem vsem tyhle brzdy byly a jak funguji.Fizzbiker píše: k tematu nevim kolik ma tvuj zavodní sunny ale pulsar bude mit dle odhadu s turbem a AWD cca 1115kilo a pokud výkon bude nekde mezi 250-300koní tak mam obavu že ty N14 brzdy by měly problem nesmis zapominat ze tam nemam 13´ ani 14´ kola ale 16´ky, polomer kola vcetne gumy mi narostl o 18mm, coz se na ucinnosti brzd samozrejmě projevuje negativně.
Se zvyrazenenym si dovoluji nesouhlasit. Respektive to neni presne.....Seriove brzdy musi ubrzdit velky vykon, protoze u kazdeho vyrobku mas urcitou "bezpecnost" -> predimenzovani, jinak by to nemohli vyrabet. Ovsem tve tvrzeni ma hned nekolik mezer. Otazka je jak casto a jak dlouho to ubrzdi.....jagy píše:Ja jsem nemluvil o mem aute. Staci se podivat po svete, v cem vsem tyhle brzdy byly a jak funguji.Fizzbiker píše: k tematu nevim kolik ma tvuj zavodní sunny ale pulsar bude mit dle odhadu s turbem a AWD cca 1115kilo a pokud výkon bude nekde mezi 250-300koní tak mam obavu že ty N14 brzdy by měly problem nesmis zapominat ze tam nemam 13´ ani 14´ kola ale 16´ky, polomer kola vcetne gumy mi narostl o 18mm, coz se na ucinnosti brzd samozrejmě projevuje negativně.
Mimochodem, treba GTiR ma stejne brzdy, vazi 1230kg a ubrzdi i 300PS. Rozhodujici jsou desky, kotouce a brzdovka. Ne pocet pistku a velikost kotoucu...
Osobně bych to podal jinak, podle mě tvrdit že velikost kotoučů a počet pístků nejsou rozhodující je nesmysl. Větší kotouč zvětšuje brzdný moment (stejná síla na větší páce), víc pístků vytváří větší plochu při např. stejné síle na destičku= větší brzdný moment, velikost /objem/ brzdového válce-objem přesunuté kapaliny zůstává, mění se síla působící na destičku. Materiál destiček, kotoučů, složení brzdovky atd je podle mě stejně důležitá jako výše vyjmenované. Fyzika ze základní školy. Co se týče odvodu tepla, Mirek to napsal pěkně. Hodně závisí na tom k čemu je auto určeno.jagy píše:Ja jsem nemluvil o mem aute. Staci se podivat po svete, v cem vsem tyhle brzdy byly a jak funguji.Fizzbiker píše: k tematu nevim kolik ma tvuj zavodní sunny ale pulsar bude mit dle odhadu s turbem a AWD cca 1115kilo a pokud výkon bude nekde mezi 250-300koní tak mam obavu že ty N14 brzdy by měly problem nesmis zapominat ze tam nemam 13´ ani 14´ kola ale 16´ky, polomer kola vcetne gumy mi narostl o 18mm, coz se na ucinnosti brzd samozrejmě projevuje negativně.
Mimochodem, treba GTiR ma stejne brzdy, vazi 1230kg a ubrzdi i 300PS. Rozhodujici jsou desky, kotouce a brzdovka. Ne pocet pistku a velikost kotoucu...
Ale to se bavime o Vmax jak jsem zminil..nikoliv o vykonu....blázen píše:mirku výkon souvisí s brzdami velice hodně.. se silným autem brzdíš z větších rychlostí všude a vždy ,když mu nakládáš...to bys ale mohl vědět.. je rozdíl brzdit ze 160 a z 200.. seriové brzdy jsou tak dělané na to aby brzdily takové rychlosti hodně krátkou dobu...
a přesně jako píše siangone...fyzika,fyzika,fyzika
já ti dám konkrétní případ a to sebe.. se seriovou SX mi ty seriové brzdy stačily, když jsem mu nakládal tak ty rychlosti ze kterých jsem brzdil,které jsem uměl dosáhnout byly podstatně menší,než ty,které se daly dosáhnout pak.. a to mi věř,že ty brzdy následně už teda rozhodně nestačily..nejde o Vmax.. jde o to, kolik auto max udělá na stejné rovince jako předtím. A to udělá víc a brzdit musíš taky víc a proto potřebuješ lepší brzdy..Mirek píše:Ale to se bavime o Vmax jak jsem zminil..nikoliv o vykonu....blázen píše:mirku výkon souvisí s brzdami velice hodně.. se silným autem brzdíš z větších rychlostí všude a vždy ,když mu nakládáš...to bys ale mohl vědět.. je rozdíl brzdit ze 160 a z 200.. seriové brzdy jsou tak dělané na to aby brzdily takové rychlosti hodně krátkou dobu...
a přesně jako píše siangone...fyzika,fyzika,fyzika
tohle ti tady nikdo nepopira, ale sam jsi napsal..jde o rychlost ne o vykon...na konci te stejne rovinky mas vetsi rychlost.blázen píše:já ti dám konkrétní případ a to sebe.. se seriovou SX mi ty seriové brzdy stačily, když jsem mu nakládal tak ty rychlosti ze kterých jsem brzdil,které jsem uměl dosáhnout byly podstatně menší,než ty,které se daly dosáhnout pak.. a to mi věř,že ty brzdy následně už teda rozhodně nestačily..nejde o Vmax.. jde o to, kolik auto max udělá na stejné rovince jako předtím. A to udělá víc a brzdit musíš taky víc a proto potřebuješ lepší brzdy..Mirek píše:Ale to se bavime o Vmax jak jsem zminil..nikoliv o vykonu....blázen píše:mirku výkon souvisí s brzdami velice hodně.. se silným autem brzdíš z větších rychlostí všude a vždy ,když mu nakládáš...to bys ale mohl vědět.. je rozdíl brzdit ze 160 a z 200.. seriové brzdy jsou tak dělané na to aby brzdily takové rychlosti hodně krátkou dobu...
a přesně jako píše siangone...fyzika,fyzika,fyzika