Re: Jagy vs Kentoya
Napsal: 30.04.2011, 21:30
nechapu? pac u kazdeho auta jsou jine ztraty to je jasne, ale jaky vliv to ma na presnost mereni dane brzdy?
Jak chces zmerit vykon vozidla na kolech "presne"? To proste nejde. Pocinaje to prevodovkou, konce to pneumatikama a prilnavosti na valce. Motorove dyno bude vzdy nejpresnejsi.vmille píše:nechapu? pac u kazdeho auta jsou jine ztraty to je jasne, ale jaky vliv to ma na presnost mereni dane brzdy?
Tak nevim jestli sem to blbe podal... je jasny ze traty budou jinaci na favoritu a jinaci na BMW kdyz to reknu blbe, uz jen kvuli vaze aut a treni a uz jen kvuli ukurtovani, jak zajistis stejnou silu na valce? Kdyz to ukurtujes mene bude mensi treni nez kdyz to ukurtujes vice, pak zalezi na vaze auta, cim tezsi auto bude vetsi treni na valce... zkus si na dynu podhustit pneumatikx a nebo naopak je prehustit,..,.vmille píše:Motorove dyno bude vzdy nejpresnejsi. to jsem nepoprel
pises: Bohuzel zadne nemeri presne
vysvetlujes: u kazdeho auta jsou jine ztraty
jeste jednou se ptam jaky vliv maji ruzna auta na presnost konktetni brzdy? alespon takhle to vyplinulo z kontextu.
porovnavali se jen jabka a hrusky tzn. 50kw a 10kw ztraty, samozrejme kdyz budu chtit presne zmerit vykon na klice tak pujdu na motorovou ale stejne to neni potreba.
já jen nechápu, jak chceš přesně změřit výkon vozidla na kolech na motorovém dynu, motorové dyno je podle mě na přesné změření výkonu na motoru,sejkora píše:Jak chces zmerit vykon vozidla na kolech "presne"? To proste nejde. Pocinaje to prevodovkou, konce to pneumatikama a prilnavosti na valce. Motorove dyno bude vzdy nejpresnejsi.vmille píše:nechapu? pac u kazdeho auta jsou jine ztraty to je jasne, ale jaky vliv to ma na presnost mereni dane brzdy?
Tyhle udaje potrebujes jen pro dopocitani vykonu na motoru, vykon na kolech zmeris, viz Fizzbikersejkora píše: navic mas ztratu na prevodovce, ztratu na kardanu, na diferaku, na kolech...
opakuji podruhé, motorové dyno jakože s vyndaným motorem bude přesnější či spíše přesné pro změření výkonu na motoru, válcová brzda je pro změření výkonu na kolech který změří přesně a s tím nesouvisí ztráty na převodovce, kardanu ani diferákusejkora píše:Motorve dyno bude vzdy presnejsi jakoze s vyndanym motorem na motorem dynu
A prevodovka a pod s tim souvisi hodne, do valcove brzdy musis zadat typ vozidla a pod aby se vedelo jaky jsou na ktery stupen prevodove pomery, navic mas ztratu na prevodovce, ztratu na kardanu, na diferaku, na kolech...
vsak ji to jedno, ja jen tvrdim ze presne vykon motoru na kolech nezmeris, pac kazda brzda ukazuje jinak, a stale opakuji ze je dulezite aby jedna brzda s jednim autem pri opakovanem mereni merila stejne vysledky a takova brzda na ladeni je dobra, v haji by bylo kdyby jedno mereni ukazala nejakou hodnotu a druhe mereni o 20 koni vic bez jakejkoliv uprav.vekslak píše:Boze muj,,,, kdyby pan Sejkora misto tuneni cerveneho favorita navstevoval skolu tak by treba vedel ze na valcove zkusebne se meri vykon pri akceleraci a nasledne se pri deceleraci motoru dopocitavaji ztraty na prevodovce apod. takze je uplne jedno pro brzdu jestli na ni stoji favorit nebo BMW M3.......
Něco jsem dohledal na netu, ale nevím, jestli to modernizovali, nebo ne. Pokud ne, tak je to brzda na draka a sotva mi to ubrzdí auto.Mirek píše:Taky jsem slysel ze ji tam mateTrinom píše:Kde na VUT máme brzdu? Jak to, že o tom ještě nevím?!
zkus se zamyslet co ti píšu já a co píšeš ty, já se tu nebavím o výkonu na motoru, mě je výkon na motoru totálně ukradenej, a jsou mi totálně ukradený ztráty, řeším výkon na kolech a u výkonu na kolech je důležitá pouze akcelerace, nezajímá mě diff, nezajímá mě kardan, nezajímá mě převodovka, setrvák, poloosy, motor, nezajímá mě vůbec nic, jen změření výkonu na kolech, a k tomu je právě ideální válcová brzda, protože to je jediné zařízení, které měří výkon na kolech a měří ho přesně, přesto že jsem dvakrát již napsal, že ke změření výkonu na kolech potřebuješ právě válcovou brzdu, a že tě zajímá pouze stejná síla přikurtnování a stejný tlak v pneumatikách, tak stále píšeš že každá měří jinak a stále sem pleteš výkon motoru, deceleraci ztráty a bůhvícoještěsejkora píše:vsak ji to jedno, ja jen tvrdim ze presne vykon motoru na kolech nezmeris, pac kazda brzda ukazuje jinak, a stale opakuji ze je dulezite aby jedna brzda s jednim autem pri opakovanem mereni merila stejne vysledky a takova brzda na ladeni je dobra, v haji by bylo kdyby jedno mereni ukazala nejakou hodnotu a druhe mereni o 20 koni vic bez jakejkoliv uprav.vekslak píše:Boze muj,,,, kdyby pan Sejkora misto tuneni cerveneho favorita navstevoval skolu tak by treba vedel ze na valcove zkusebne se meri vykon pri akceleraci a nasledne se pri deceleraci motoru dopocitavaji ztraty na prevodovce apod. takze je uplne jedno pro brzdu jestli na ni stoji favorit nebo BMW M3.......
vy me tu tvrdite ze je jedno ze to jde pres prevodovku, kardan atd, ale kdyby to bylo jedno tak se pak nemusej pri te deceleraci dopocitavat ztraty...