Stránka 2 z 3
Re: Klika....
Napsal: 16.02.2012, 23:58
od mara_m
Kentoya píše:nejdřív musíš ohrabat výstupky a potom ještě vyvážit
a jsi na minimálně 15 000
a upřímně tady je hodně 35 za motor bez výbrusu a i ti co do motoru vrazí hodně tak dalších 15 je opět darda, řekněme, pokud si nebudu dělat super závodní motor, tak zde vyhazovat peníze nebudu
vyvazit ji musis tak nebo tak vystupky neni problem odebrat
a samorejme ze se nebude lestit na motor za 35 tacu
Re: Klika....
Napsal: 17.02.2012, 16:15
od mara_m
adner píše:tady za to chtějí nesmysl kreténi, seru na ně...už pracuju na vlastní vyvažovačce...
u turba pochopitelně řešíme koně+ jinými snadno dostupnými způsoby ale u N/A je to jedna z málo cest...
pro posouzení: u motoru V8 LS7 suchá skříň přidala téměř 30 ps... 10 ps je možno získat el. vodní pumpou...
tech 10ps vodni pumpou nevim jako netvrdim ze to neprida ale dam el pumpu a beru vic z baterky alternator vic dobiji takze mi tech 10ps prijde jak blbost to by pumpa musela ve vysledku sezrat 15ps aspon pac pridanim el zatizim vic alternator vic vemu z vykonu alternatorem
vizkozka bere 4ps +- a vodni pumpa 10ps +-
ale pokud to mate odmerene tak mi nezbude nic jineho nez verit ja spise premyslim kdyz nebudou svetla na aute atd a proud pude jen na motor ecu vstriky atd proste jen aby sel motor zda to pude bez alternatoru start se bude provadet pridavnou baterkou
Re: Klika....
Napsal: 17.02.2012, 18:18
od adner
proč se dnes dělají el. posilovače řízení?
viskozka - vzduch/wasserpumpa - voda = voda má 6 x vyšší hustotu + VP vyšší otáčky...
jde o to, že vodní pumpa hnaná řemenem je těžce předimenzovaná na otáčkách - musí umět ochladit motor po teplotním excesu i při otáčkách volnoběhu (většinou to ale stejně nestíhá)... zbytečně vysoké otáčky VP = velká ztráta, navíc kontraproduktivní, protože vrtule pumpy "trhá" vodu a vytváří v ní vzduchové bubliny, kdežto el. čerpadlo se reguluje nezávisle na motoru, takže na volnoběh může jet naplno ( když je potřeba) a nahoře má podstatně menší spotřebu než VP
bez alt to pojede ale jen chvilu
Re: Klika....
Napsal: 17.02.2012, 18:33
od mara_m
el posilovac je srac
1 neni tak vykonej jak mechanika
2 zere +- 50A
3 a to zatizi alternator uz moc tam neverim ze usetris pac rotacni pohyb musis prenes na el a pak el zas na rotacni a kazdej z techto procesu ma ztraty takze kdyz by se dala servo pumpa o stejnej vykonu jako el tak bude mit mensi straty zatez
el pumpa je lepsi to vim ale proste neverim tomu usetreni pridani 10ps
Re: Klika....
Napsal: 17.02.2012, 20:24
od adner
tak jinak...příkon vodní pumpy i s řemenem je okolo 10 ps při max otáčkách motoru...
max příkon el. pumpy je 250w + 100w ztráta alternátoru....
ok?
měření příkonu vodní pumpy je na internetu dostatek, především amíci to řeší už mnoho let zpátky, některé prameny uvádějí i 20 ps, ovšem to závisí hlavně na typu motoru a otáčkách...podle grafů jsou reálné hodnoty 6-12 ps...
Re: Klika....
Napsal: 17.02.2012, 20:32
od mara_m
ok el vodni pumpu mam v planu z jineho duvodu hlavne kolik litru bys doporucil na rb30 a ca18 ???
snad nevadi ze to resime tu ale nece se mi zakladat jine tema
Re: Klika....
Napsal: 17.02.2012, 20:33
od mara_m
premyslim o cerpadle 20 az 80l za min
Re: Klika....
Napsal: 17.02.2012, 22:16
od adner
o tom se vedou velké diskuze, jedna polovina je kategoricky proti (připadají mi jako ti, co tu pumpu nikdy neměli) a druhá si to nemůže vynachválit
...musí to být ale pumpa s regulací, termostat out...podle mne je to výborná věc, ne kvůli úspoře ps ale kvůli perfektnímu dochlazování motoru a turba po extrémním namáhání...počítej s průtokem min 100 - 120l na CA a kolem 150l na RB, podle výkonu....v každém případě by diference teplot mezi vstupem a výstupem vody z motoru neměla překročit cca 6-8°....
http://www.emp-corp.com/products/advanc ... ater-pump/ tuhle jsem si pořídíl ale je bez regulace, momentálně nejlepší je asi tenhle set
http://www.daviescraig.com.au/Electric_ ... tails.aspx
Re: Klika....
Napsal: 17.02.2012, 23:40
od Trinom
Jestli to čtu dobře, tak by měla jít řídit přes CAN BUS. Každopádně ti nic nebrání ji řídit PWMkem.
Re: Klika....
Napsal: 18.02.2012, 00:16
od adner
CAN BUS asi není Márovo případ...a PWM taky nepude, páč je to brushless..
Re: Klika....
Napsal: 18.02.2012, 00:56
od Svobda
Ja tim 10 Ps na vodni pumpu i verim . Kdyz kamos jezdil bez remenu na fiatovi tak to jelo jak krava . (nechapu jak se to auto chladilo ,ale najelo nekolik desitek km bez vodni pumpy) . No kazdopadne uplne neskutecnej rozdil na tomhle slabim motoru sni a bez ni .
U te eletricke pumpy bych se bal akorad asi spolehlivosti i kdyz mozna neni proc. Ale treba v medacich ty pomocne taky odchazeli a AMG motory meli i hlavni a tu uz jsem taky videl menit ze prestala chodit.
Re: Klika....
Napsal: 18.02.2012, 02:08
od Kentoya
¨jaká byla cenovka té tvojí pumpy rendo
Re: Klika....
Napsal: 18.02.2012, 03:45
od adner
asi 350
Re: Klika....
Napsal: 18.02.2012, 09:13
od Woyta
Svobda píše:Ja tim 10 Ps na vodni pumpu i verim . Kdyz kamos jezdil bez remenu na fiatovi tak to jelo jak krava . (nechapu jak se to auto chladilo ,ale najelo nekolik desitek km bez vodni pumpy) . No kazdopadne uplne neskutecnej rozdil na tomhle slabim motoru sni a bez ni .
U te eletricke pumpy bych se bal akorad asi spolehlivosti i kdyz mozna neni proc. Ale treba v medacich ty pomocne taky odchazeli a AMG motory meli i hlavni a tu uz jsem taky videl menit ze prestala chodit.
S13 se taky krásně vytacela než jsem po par km zjistil' ze vařím.
Re: Klika....
Napsal: 18.02.2012, 10:39
od Trinom
adner píše:CAN BUS asi není Márovo případ...a PWM taky nepude, páč je to brushless..
A co použít nějakej hobby frekvenční měnič, třeba pro modely letadel? Ty zvládaj až nějakých 120A. K tomu něco, co bude hlídat otáčky podle teploty a pohoda.
Jakej odběr má ta pumpa? Možná by stačilo i něco slabšího.