Stránka 2 z 3
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 01.04.2014, 09:18
od kenivruh
raddy píše:treba aj knock poriesit, ale az uplne nakoniec... nie je potrebny, ale musi byt nahradeny 500Kohm odporom, ECU by nemala mat chybu knock, v urcitej oblasti znizuje zbytocne predzapal...
a robi teda to znizovanie predzapalu alebo nie? myslim ze tu niekedy bolo spomenute ze to europske nerobia.
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 01.04.2014, 09:38
od raddy
behom casu som zistil nasledovne:
pokial knock senzor chyba (ECU vyhadzuje jeho chybu), tak pri plnom plyne ECU znizuje predzapal v rozmedzi cca 3500-4000ot, predtym aj potom je predzapal nezmeneny. toto si ani nemusis vsimnut, v skutocnosti je pokles predzapalu dost velky.
to o com sa pisalo v minulosti bolo ohladom situacie, ked je knock pritomny a motor detonuje...stale plati, resp. pokial viem, ze v tomto pripade EU ecu predzapal nemenia, v kode samotnom vsak su podmnienky na manipulaciu s predzapalom ak sa detekuje knock, ale su neaktivne. pokial viem, tak presne detaily ako pracuje ca18det ecu s knock signalom nie su preskumane, vie sa ze nejde len o prepnutie do knock mapy ale o interpolaciu hodnot s hlavnej a knock mapy zalozenej na dalsich ´podmienkach.
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 01.04.2014, 17:34
od tunning28
chalani tak som dneska meral vsetko co ste mi kazali podla manualu a teda vaha vzduchu dostava 12V, dalej som meral aj ECU ci ma napetie hej dostavala pri nastartovanom motore zohriatom cca14 , dalej som meral prepojenie vahy vzduchu a ECU podla manualu konektor b a pin26 nameral som 0,2ohm , konektor c a pin27 som nameral tiez 0,2ohm a meral som konektor a z pin 59( ale niesom si isty ci to ma byt tento pin) a nameralo 2,2ohm co je tiez zaujimave cislo . Uz neviem ako dalej porate mi co to moze byt pripominam chybove kody mi vyhadzovalo 12 caha vzduchu 13 cidlo teploty motora diky chalani za rady
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 01.04.2014, 20:05
od blázen
Změř odpor mezi konektorem ECU a konektorem na AFM zda je ten vodič v pořádku. Po té mrkni na ty konektory, případne ty plíšky poohýbej at jdou do sebe trochu násilím. Čidlo tak stejně. Může být odpojeno od ECU.. Je to to čidlo se žlutým konektorem
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 01.04.2014, 20:48
od tunning28
Odpor medzy AFM a ECU som meral v komente predtym som pisal aj hodnoty v ohmoch co mi vysli a to cidlo teploty motora premeram ci ukazuje spravne ohmy pri zohriati a za studena a potom skusim te pliesky ohnut v konektore
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 02.04.2014, 10:33
od buky300zx
Koľko voltov dáva vaha na výstupe pre ecu?
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 02.04.2014, 10:58
od tunning28
No ak sa nemylim a meral som spravny pin bol to pin 27 na ecu pri nastartovanom a zohriatom motore mi ukazovalo nieco cez 14voltov ...
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 02.04.2014, 11:42
od tamo
tunning28 píše:No ak sa nemylim a meral som spravny pin bol to pin 27 na ecu pri nastartovanom a zohriatom motore mi ukazovalo nieco cez 14voltov ...
a podla manualu ma ukazovat cca 1,5V
Ak si dalej meral spravne - C (afm konektor) pin 26 (ECU konektor), D (afm konektor) pin 27 (ECU konektor) ma mat cca 0 ohm 0,2 - by bolo ok
dalej si mozes otestovat ci je OK AFM aj ked ich mas viacej. na strane EF - EC 124 je postup otestovania AFM.
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 02.04.2014, 11:54
od kenivruh
tunning28 píše:No ak sa nemylim a meral som spravny pin bol to pin 27 na ecu pri nastartovanom a zohriatom motore mi ukazovalo nieco cez 14voltov ...
14 voltov je totalne mimo, afm pracuje s 5 voltami. takze ak si spravne meral, tak ti asi niekde prebija + od baterky. takze by som pomeral napatia na konenktore co ide k AFM. jeden je kostra, takze ma voci kostre ukazovat 0 voltov (cierny), druhy je spinanych 12 voltov, takze ma ukazovat 0 pri vypnutom a 12 pri zapnutom zapalovani (cierno/biely), treti je signal do ecu, takze by mal ukazovat pri odpojenom konektore 0V, pri zapojenom 1.6-5 podla toho kolko vzduchu tam prechadza (zeleno/cierny).
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 02.04.2014, 12:10
od kenivruh
tamo píše:
dalej si mozes otestovat ci je OK AFM aj ked ich mas viacej. na strane EF - EC 124 je postup otestovania AFM.
a este na strane EF&EC 84,85
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 02.04.2014, 12:14
od tunning28
A kde by sa mohlo stat ze by mi mohlo prerazat plus?
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 02.04.2014, 13:21
od blázen
vytiskni schéma zakresli pastelkama vem měřák a najdeš chybu.
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 04.04.2014, 08:02
od buky300zx
tunning28 píše:A kde by sa mohlo stat ze by mi mohlo prerazat plus?
Zmeral si to ako som ti pisal na FB?
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 05.04.2014, 08:45
od Trinom
kenivruh píše:tunning28 píše:No ak sa nemylim a meral som spravny pin bol to pin 27 na ecu pri nastartovanom a zohriatom motore mi ukazovalo nieco cez 14voltov ...
14 voltov je totalne mimo, afm pracuje s 5 voltami. takze ak si spravne meral, tak ti asi niekde prebija + od baterky. takze by som pomeral napatia na konenktore co ide k AFM. jeden je kostra, takze ma voci kostre ukazovat 0 voltov (cierny),
druhy je spinanych 12 voltov, takze ma ukazovat 0 pri vypnutom a 12 pri zapnutom zapalovani (cierno/biely), treti je signal do ecu, takze by mal ukazovat pri odpojenom konektore 0V, pri zapojenom 1.6-5 podla toho kolko vzduchu tam prechadza (zeleno/cierny).
Ehm, neprotiřečíš si trošku? Ono těch "12V" je v autě obvykle 13,5 - 14,5V
Re: Problemy z motorom CA18DET...
Napsal: 07.04.2014, 07:35
od tunning28
Chalani tak problem je vyzieseni boli prehorene kable te sa zlepili a vyskratovali ECU tak som pomenil kable pozical si druhu ECU pomodlil sa a na prvy brnk auto nastartovalo bez problemov este musim vymenit cidlo teploty motora a knock senzor kedze este teto chyby mi vyblikalo a bude vsetko ok dakujem vam vsetkym za rady a pomoc pri rieseni problemov