Stránka 2 z 3

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 09.03.2017, 23:44
od Woyta
Projdi vrakac . Doporucovalo se tu nějaké dvojce ale už nevím z čeho bylo a máš to za pár stovek.

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 13.03.2017, 18:44
od SalliEry
Okay :) A jaký to čidlo nejlíp ? Měl jsem v plánu 97/92 , ale nevím jestli to není moc.

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 13.03.2017, 19:53
od Fil
No nevím, ale já to cačko držím raději trochu "studenější", voda, stejně jako olej má místně (při velké nebo dlouhodobější zátěži) dalako víc a pak se každých pár stupňů směrem dolů projeví větší životností všeho a v extrému to může znamenat rozdíl, jesli jedeš domů autem nebo autobusem... Každopádně by měl termospínač nějak rozumně navazovat na termostat...

A můj osobní a ničím nepodložený názor je, že bych vodu nad 95 nechtěl nikdy vidět, né tak při 97 teprve spínat ventilátor i když pro dnešní moderní auta to je běžná provozní teplota...

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 13.03.2017, 20:22
od SalliEry
Fil píše: 13.03.2017, 19:53 No nevím, ale já to cačko držím raději trochu "studenější", voda, stejně jako olej má místně (při velké nebo dlouhodobější zátěži) dalako víc a pak se každých pár stupňů směrem dolů projeví větší životností všeho a v extrému to může znamenat rozdíl, jesli jedeš domů autem nebo autobusem... Každopádně by měl termospínač nějak rozumně navazovat na termostat...

A můj osobní a ničím nepodložený názor je, že bych vodu nad 95 nechtěl nikdy vidět, né tak při 97 teprve spínat ventilátor i když pro dnešní moderní auta to je běžná provozní teplota...
S tím 87/82 jsi spokojenej ? Nejede ten větrák pořád ?

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 13.03.2017, 21:51
od Fil
Abych řekl pravdu, tak ho přes ten 3" výfuk nemám šanci při blbnutí postřehnout, ale když jedu klidně, tak nespíná vůbec, proud vzduchu to stačí pod těch 87 udržet, když dojedu do kolony(centrum = cukačka od semaforu k semaforu), tak to taky 1-2min trvá než sepne poprvé a pak do 30-40s vypne, to se opakuje taky co pár minut. Když jedu ostřeji a zvolním/zpomalím, tak se sepne do takových 15-20s, po zvolnění tempa, takže bych řekl, že to ten 50mm chladič celkem stíhá...

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 14.03.2017, 00:14
od Woyta
Takze spina prakticky skoro pokazde kdy se otevre termostat a chladi tak studenou vodu ve chladici.

Proto bych rekl, ze je lepsi mit cidlo nekde ve spodni pulce chladice. Aby to spinalo az kdyz napor vzduchu na chladic nestaci.

Preci jen to je sestava s pomerne velkou setrvacnosti.

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 14.03.2017, 06:27
od Fil
Termostat otevře 82, vrtule spustí 87, takže studenou vodu nechladí...

Edit: ale je pravda, že oproti daily autu spíná mnohonásobně častěji, jen netuším, čemu by to mělo vadit? Jak jsem psal, raději to mám mírně studenější...

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 14.03.2017, 09:17
od Woyta
Zbytečná zátěž pro ventilátor, baterií, alternátor.

Regulujes podle toho co jde do chladice. Ne podle toho co se nachází na jeho výstupu, případně uvnitř.

Ideální by byl asi nějaký mikroprocesor s více čidli.

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 14.03.2017, 19:20
od Fil
Pokud chci udržet vodu v motoru tam, kde chci, tak není nic zbytečné. Mě absolutně nezajímá jaká voda je v chladiči, ten se neposere ani kdyby tam měla voda "150" nebo naopak "-20" což se o motoru říct nedá, proto reguluju podle toho co z motoru leze a když z motoru leze teplota která se mi nelíbí, tak je logicky třeba, aby voda na vstupu do motoru byla studenější a jeho průchodem se nestihla ohřát až tam kam nechci a jestli by to znamenalo mít vodu v chladiči třeba 50 a permanentně seplý ventilátor, tak aď! Prostě teplota v chladiči podle mě není vůbec rozhodující...

K čemu mi bude na výstupu chladiče voda na krásných/bezpečných 95°C když mi z motoru poteče 120, v hlavě pára a ve spalováku detonace a vrtule stojí...?

Edit: A když už ten mikroprocesor, tak rovnou i el.pumpa a řízená rychlost průtoku vody atd... ale já bych to tak nekomplikoval, nám nejde primárně o spotřebu, emise rychle zahřáty motor a kat. (tyhle problémy nechávám zkušenějším co "vynalézají" 3valcové 1.0T a pak je cpou do SUVček atp.), nám jde o to, aby nám ten motor vydržel zátěž na kterou nebyl zkonstruovaný a to bude pravděpodobnější když ho neuvaříme...

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 15.03.2017, 09:32
od Phasor
Já to řešil Arduinem, čistě pro zábavu :D Jinak souhlasím že voda co jde z motoru je důležitější, taky jsem to řešil takhle.

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 15.03.2017, 20:11
od Woyta
Já mám velkej chladič a malou baterku.
Takže pro mě má větší smysl monitorovat výstup chladice. A pokud se teplota výstupu bude blížit provozní teplotě tak sepnout větrák.

Uvidím jestli bude stačit čidlo z fabie nebo budu dávat něco jiného.

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 15.03.2017, 22:11
od sx200
Dajte si tam termostat nastavitelny z rury na pecenie,alebo kotlovy a nastavte ho podla teploty aku potrebujete.

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 16.03.2017, 07:27
od Woyta
Tady je vykres adapteru co jsem si delal pro cidlo z Fabie
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 17.03.2017, 14:09
od SalliEry
Woyta píše: 16.03.2017, 07:27 Tady je vykres adapteru co jsem si delal pro cidlo z Fabie
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
Supr díky moc. Hned jdu na něj :D

Čidlo jsem vzal nakonec 95/90 a budu ho připojovat na výstup z motoru.

Re: Elektrický ventilátor

Napsal: 17.03.2017, 21:01
od Woyta
Jakej zavit? Na mala cidla adaptery najdes na ebay.