Napsal: 21.10.2005, 09:10
.. pozorně jsem si pročetl všechny příspěvky a musím se zase ozvat. Já sám jsem zarputilým a nesmiřitelným odpůrcem plynu v těch autech, do kterých prostě "ideově" nepatří.. je to debilní slovo, ale je výstižný. Jel jsem se škodovkou 120 na plyn a tam se to opravdu nepoznalo - ale jen z toho důvodu, že je to nesmírně jednoduchý auto a montáž LPG tam byla opravdu hračkou. Jel jsem i v jednom nezmiňovaném nejmodernějším autě, které bylo už z výroby vybaveno LPG. Tam se to také nepoznalo ani trochu, což si ale vysvětluju tím, že to LPG počítali tovární konstruktéři a auto bylo na tento pohon koncipováno už od výroby. Podotýkám, že to byl atmosféricky plněný motor.
Dvoukilo ale - stejně jako třeba NSX, Vette, 911, Spitfire, atd atd.. - je čistokrevnej spor?áček, a to jak konstrukcí, tak typem přenosu síly na vozovku, tak právě druhem pohonu - benzínovým spalovacím motorem.. proto tahle auta nejsou na naftu ani na jiná média (Škoda Fabia RS není a ani sebelíp čipnutá nikdy nebude spor?ákem).. prostě každý autíčkář srdcař (a tím nemyslím kardiaky ) vám na otázku typu "Proč nemáte toho Skylina GT-R34 na naftu, ušetřil byste polovinu nákladů na provoz?" odpoví, jestli jste nebyli dlouho na sluníčku nebo jestli jste se nepraštili do hlavy.. jednoho dne samozřejmě nastane situace, že lidi začnou předělávat svoje mazlíčky na vodík a spol, ale to bude ve chvíli, kdy dojde ve světových nalezištích ropa a bude lidově řečeno poprdeli..
.. samozřejmě si každý se svým autem dělejte, co uznáte za vhodný, jsou to vaše auta a vaše rozhodnutí. Je naprosto beze sporu, že díky LPG získáte nižší provozní náklady - a to třeba i o polovinu.
Nesmíte ale zapomenout na nějaký pořizovací náklady celýho zařízení a tím pádem na rentabilitu plynoucí z provozu auta (za jak dlouho projedete 35.000,- Kč?), peníze na pohonný hmoty, jak budete pořád jezdit tam a zpět k tomu mechanikovi, kterej bude tu zástavbu LPG provádět a jak budete znova znova ladit vstřikování plynu tak, aby to auto jelo nějak podobně jako jelo na benzín. Taky přijdete o místo v kufru nebo o místo na rezervu, což se může jevit jako banalita, ale jen do tý doby, než tu rezervu budete potřebovat. Taky vám někdo rozhrabe vstřikování a samozřejmě nikdo nezaručí, že to pak ještě někdy pojede bez jinýho nevyhnutelnýho servisního zásahu. Řídící elektronika SXka není připravena na manipulaci s LPG, takže bych v téhle oblasti taky čekal trošku trable - holt karburátor je karburátor.. no a samozřejmě vaše auto v neposlední řadě získá nezaměnitelnou vůni zapnutého plynového sporáku..
Co se týká toho pána s inzerátem, neubírám mu žádné zásluhy.. jen jsem chtěl upozornit na to, že zástavba LPG do auta typu 200SX není žádná lehká legrace jako u škody 125L. Nikdo to nemá ozkoušené, neesistuje na to u nás doporučená montážní sada, takže všichni, kdo do toho půjdete, budete pokusní králící a je opravdu jen věcí náhody, jestli to dopadne dobře nebo ne.. Z vlastní zkušenosti vím, že většinou (by? i dobře míněná) snaha ušetřit vede k několikanásobně vyšším nákladům než primárně dražší cesta. A ve chvíli, kdy dílna, kde si necháte LPG do auta montovat nebude disponovat diagnostikou lepší než je lampa na měření předstihu, tak bych být vámi bral nohy na ramena, protože si prostě koledujete o pořádnej průser. Ale třeba taky ne.. třeba to vyjde.. je jen a jen na vás, jestli tohle chcete podstoupit a risknout.. pokud jo, budu vám držet samozřejmě palce, a? to klapne a jste s tímhle řešením spokojení..
Dvoukilo ale - stejně jako třeba NSX, Vette, 911, Spitfire, atd atd.. - je čistokrevnej spor?áček, a to jak konstrukcí, tak typem přenosu síly na vozovku, tak právě druhem pohonu - benzínovým spalovacím motorem.. proto tahle auta nejsou na naftu ani na jiná média (Škoda Fabia RS není a ani sebelíp čipnutá nikdy nebude spor?ákem).. prostě každý autíčkář srdcař (a tím nemyslím kardiaky ) vám na otázku typu "Proč nemáte toho Skylina GT-R34 na naftu, ušetřil byste polovinu nákladů na provoz?" odpoví, jestli jste nebyli dlouho na sluníčku nebo jestli jste se nepraštili do hlavy.. jednoho dne samozřejmě nastane situace, že lidi začnou předělávat svoje mazlíčky na vodík a spol, ale to bude ve chvíli, kdy dojde ve světových nalezištích ropa a bude lidově řečeno poprdeli..
.. samozřejmě si každý se svým autem dělejte, co uznáte za vhodný, jsou to vaše auta a vaše rozhodnutí. Je naprosto beze sporu, že díky LPG získáte nižší provozní náklady - a to třeba i o polovinu.
Nesmíte ale zapomenout na nějaký pořizovací náklady celýho zařízení a tím pádem na rentabilitu plynoucí z provozu auta (za jak dlouho projedete 35.000,- Kč?), peníze na pohonný hmoty, jak budete pořád jezdit tam a zpět k tomu mechanikovi, kterej bude tu zástavbu LPG provádět a jak budete znova znova ladit vstřikování plynu tak, aby to auto jelo nějak podobně jako jelo na benzín. Taky přijdete o místo v kufru nebo o místo na rezervu, což se může jevit jako banalita, ale jen do tý doby, než tu rezervu budete potřebovat. Taky vám někdo rozhrabe vstřikování a samozřejmě nikdo nezaručí, že to pak ještě někdy pojede bez jinýho nevyhnutelnýho servisního zásahu. Řídící elektronika SXka není připravena na manipulaci s LPG, takže bych v téhle oblasti taky čekal trošku trable - holt karburátor je karburátor.. no a samozřejmě vaše auto v neposlední řadě získá nezaměnitelnou vůni zapnutého plynového sporáku..
Co se týká toho pána s inzerátem, neubírám mu žádné zásluhy.. jen jsem chtěl upozornit na to, že zástavba LPG do auta typu 200SX není žádná lehká legrace jako u škody 125L. Nikdo to nemá ozkoušené, neesistuje na to u nás doporučená montážní sada, takže všichni, kdo do toho půjdete, budete pokusní králící a je opravdu jen věcí náhody, jestli to dopadne dobře nebo ne.. Z vlastní zkušenosti vím, že většinou (by? i dobře míněná) snaha ušetřit vede k několikanásobně vyšším nákladům než primárně dražší cesta. A ve chvíli, kdy dílna, kde si necháte LPG do auta montovat nebude disponovat diagnostikou lepší než je lampa na měření předstihu, tak bych být vámi bral nohy na ramena, protože si prostě koledujete o pořádnej průser. Ale třeba taky ne.. třeba to vyjde.. je jen a jen na vás, jestli tohle chcete podstoupit a risknout.. pokud jo, budu vám držet samozřejmě palce, a? to klapne a jste s tímhle řešením spokojení..