Bredoku Bredoku, kdo se bojí, nesmí do lesa. Samozřejmě, že na zimu jsou zimní gumy podmínkou, na dvoukile zvlášť, a bacha na led. Zátěž do kufru, písek a lopatka a jede se. Dnes jsem si odjel cca 100km po silnicích II. a III. třídy, rozložení bylo posněžený led - sníh - břečka - mokro asi tak rovným dílem. Půl cesty jsem jel smykem, při každé akceleraci, zatáčce, brždění... Kde jinde získat průpravu na drift???
Na Vysočině žiju asi tak dlouho, kolik má moje dvoukilo - 14let, a zatím jsem každou zimu odjezdil postupně se čtyřmi auty. První a poslední bylo s náhonem na zadek a ta druhá dvě na předek. Dvoukilo je díky výkonu a lehké zádi o dost víc přetáčivé, musí se opatrně s plynem, ale dá se toho zase využít ke sportovnější jízdě a elegantnímu projíždění zatáček. Tohle je moje pátá zima s 200sx a doufám, že proběhne nejmíň stejně tak úspěšně jako ty předchozí
P.S. určitě nejezdím jako pripos*aný, loni se mi povedly dvoje poloviční hodiny 180', ale měl jsem to pod kontrolou a "blbnul" jsem na široké rovné silnici, kde na kilometr daleko v obou směrech nikdo nejel. Pravidelně navštěvuju zasněžené letiště v Kámenu, vřele podobná místa doporučuju!!! Není lepší šance, jak se s autem pořádně sžít.
P.P.S. Umím si živě představit chudáky řidiče, kteří si jedou s vypětím všech sil 60, já je dojedu, na vhodném místě vyhodím blinkr, dvoukilo zamrská prdelí, opíše pár elegantních vlnovek a aniž bych opustil střed levého pruhu, za soustavného hrabání přeřadím a s pšouknutím BOVu zmizím 80-90-100km rychlostí. Jeden chytrák se mě dnes pokoušel napodobit (předjížděl po mně jednu Š120 jedoucí mimo město cca 50) s nějakou O2 s pražskou značkou, ale když jsem před zledovatělou zatáčkou, kterou jsem dvě hodiny předtím projížděl v opačném směru, podřadil 5-4-3 bez šlápnutí na brzdu, elegantně projel oblouček a pak jen ve zpětném zrcátku viděl, jak tam byl dlouhý a rychlý a při brždění chytil takového šmíra, že mu sotva stačila celá silnice, zklidnil hormony a jel zase tak, na kolik mu auto a síly stačily. Vysočina je zrádná, často se tu střídají povrchy, silničáři se věnují víc městu a dálnici a když si chci zajezdit, projedu si opatrně nějaký úsek, abych zjistil, co kde a jak můžu a pak si ho dám třeba 5x za sebou... Většinou zjistím, že jsem si mohl dovolit ještě o něco víc...
P.P.P.S. Rozhodně nejsem pro nějaký nebezpečný hazard na silnicích a čím jsem starší (a čím víc jsem do auta nasypal
), tím víc se bojím. Ani ne tak o sebe, ale o druhé. Snažím se počítat s tím, že ne každý je vyježděný a troufá si, nebo naopak - troufá si a není vyježděný... Kdo se na to necítí, ať prostě nejezdí nebo jen opatrně a pomalu, případně s jiným autem. Není to žádná ostuda, raději nejezdit nebo dojet později, ale DOJET, ne se někde (sám nebo s někým) rozmáznout. Nikdo z nás není superman, auta nejsou pancéřovaná a výrobce na ně nějak zapomněl namontovat tlačítka "back" nebo "restart level"...