Stránka 2 z 2
Napsal: 28.11.2005, 23:05
od Kentoya
ad vsichni naučte se číst mezi řádky a nedělejte na mne přitroublý smajlíky dyt sem psal
samozřejmě, že je to nafta a mín se točí, ale jen tak pro info
tak je to snad jasný, že vím o čem je řeč
ta voda je hlavně přínosem pro rychlejší schlazení po odstavení motoru jinak za provozu stačí olej
Napsal: 29.11.2005, 08:59
od tamo
To by som chcel vediet naco japonci pouzili turbo s vodnym chladenim. Resp. naco sa potom take turbo vyraba. Urcite to musi mat nejaky dovod.
Aj mne sa kamos so servisu cudoval ze tam mam turbo s vodnym chladenim.
Napsal: 29.11.2005, 09:03
od raddy
tamo píše:To by som chcel vediet naco japonci pouzili turbo s vodnym chladenim. Resp. naco sa potom take turbo vyraba. Urcite to musi mat nejaky dovod.
Aj mne sa kamos so servisu cudoval ze tam mam turbo s vodnym chladenim.
nie je otazka preco to pouzili japonci. japonci pouzily znacku Garrett. A preco to pouzil Garrett? Ked si poriadne precitas ten odkaz na sxoc fore tak tam najdes citaciu priamo od Garrett, kde sa vysvetluje funkcia a ucel vodneho chladenia. A samozrejme, aj samotny Garrett vyraba tie iste turba s aj bez vody.
Este raz opakujem, vobec nie je podstatny ani tak ucel, ako to ze turba su dlhodobo odskusane aj bez vody (ci uz s odpojenou vodou alebo priamo verzia bez vody) a to bez akychkolvek problemov......
Napsal: 29.11.2005, 09:25
od Martin_534
no docela by mě zajímalo srovnání životnosti 2 stejnejch turb - jedno s vodou a druhý bez na stejnym autě ve stejnym provozu.
chápu, že pro chlazení a mazání je nejdůležitější olej a ta voda je tam jen jako blbuvzdorná pojistka, ale stejně si myslim, že ten střed s vodou bude o trochu líp chlazenej, nemluvě o rychlejšim ohřátí vody v motoru, jak se psalo na UK foru.
zajímalo by mě o kolik míň turbo bez vody vydrží, když se pro něj naskytne nepříznivá situace, jako třeba chcípnutí motoru, kterej bude hodně zahřátej a podobně ...
a prostě si říkám, proč za skoro ty samý peníze nekoupit turbo, který je chlazený vodou ...
Napsal: 29.11.2005, 09:33
od raddy
Martin_534 píše:a prostě si říkám, proč za skoro ty samý peníze nekoupit turbo, který je chlazený vodou ...
ale otazka bola predsa postavena inak.....niekto uz turbo bez vody ma....ked je moznost, nech sa paci, za tu istu sumu nie je o com rozmyslat. Ale na turbocalculator su turba BEZ vodneho chladenia a otazka bola ci sa toho treba bat......
a na 200sx asi tazko spravis test zivotnosti turba v beznej prevadzke, pretoze nikdo sa na 200sx bezne nevozi, niekdo dokonca pouziva tlak 1.3bar na T25, co beznej prevadzke urcite nezodpoveda
(len srandujem
).
Podstatne ale je, ze turba bez vodneho chladenia BEZ PROBLEMOV obstali v NEBEZNEJ prevadzke, na sprintoch a okruhoch. No ale zistovat zivotnost za takychto okolnosti je dost narocne......
Ale vsak sa trochu prehrabte na nete aj vy, vsetky dokazy chcete odo mna
Napsal: 29.11.2005, 10:02
od Martin_534
raddy píše:
ale otazka bola predsa postavena inak.....niekto uz turbo bez vody ma....ked je moznost, nech sa paci, za tu istu sumu nie je o com rozmyslat. Ale na turbocalculator su turba BEZ vodneho chladenia a otazka bola ci sa toho treba bat......
aha, takže moje chyba, já myslel, že tam maj obě verze a 2x poslali bez vody
Napsal: 04.12.2005, 13:23
od milonovo
No já z toho byl taky vykulenej,nakonec mě Raddy přesvědčil.Teď mám dilema jestli to pro zajetí rovnou postavit se svodama T 3 a komplet úpravama,nebo to zajet jako serii.Je jasný co je lepší pro motor,jen jsem línej to pak překopávat,navíc nevím jak to zvládnu časově.
Napsal: 04.12.2005, 14:04
od Andeer
když jsem otevřel za bileho dne kapotu od octavky RS a viděl do červena rozžhavené turbo ktere osvětlovalo motorový prostor tak bych si to vodni chlazeni i nechal
Napsal: 04.12.2005, 14:10
od milonovo
Při představě že půjde voda přes takhle rozžhavený turbo,mám dojem že to může spůsobit spíš problém s natlakovaným chladícím systémem,ale v seriovejch autech je to něco jinýho,každej výrobce to má otestovaný.
Napsal: 04.12.2005, 15:18
od Kentoya
tak jsem si skusmo rozebral uvařenýho gareta a ta voda v něm prochází jen pod povrchem středového dílu a má pravděpodobně za úkol, pouze ochlazovat středový (asi litinový ) díl,
at to vsichni pochopí je obal, průtok vody, obal, průtok oleje, hřídelka v bronzových provrtaných pouzdrech kterou při mazaní chladí olej
jiný význam asi nemá, jelikož voda po nastartování v tomto případě nestihne ohřát olej, protože ten se spíše ohřeje od rozpáleného turba, a jediné na co to může mít vliv, tak při odstavení motoru po delší jízdě, je ta voda schopná pomoci uchladit i s olejem celé turbo
Napsal: 04.12.2005, 23:23
od Spike
Asi tak nejak