Re: Coilovers - udrzba a vse okolo
Napsal: 09.01.2013, 18:30
Jak bylo napsáno záleží spíše asi na rozsahu regulace té tuhosti...já jezdim třeba bud uplne tuhej a nebo temeř skoro uplne mekke nastaveni
je to v podstatě jedno, těch možností je tak jako tak až moc bohatě stačí 3-4 polohy....vzhledem k absenci exaktní zpětné vazby a vědomostí potřebných k nastavení je kolikrát nejlepší klasický monotube bez jakéhokoliv čudlíku se správně přizpůsobenou pružinou...Když neuvažujeme top komponenty pro top cars, je podstatně důležitější než počet levelů to, aby se čudlíky v celé dráze svého nastavení chovaly pokud možno lineárně a při změně útlumů navzájem neovlivňovaly (do 10%). Nejsou vyjímkou tlumiče, kde se člověk celý den snaží nastavit kompresi, potom o kousek pohne s expanzí a všechno je úplně jinak. Anebo v dobré víře přidá klik, dva aby ještě trošku přitlumil a ejhle, ono od půlky dále už to zase ubírá To vše závisí na designu a kvalitě přepouštěcích ventilů uvnitř. A ty dobré jen tak někdo neumí. Ohlins, Sachs, Bilstein, Koni, Penske a několik dalších ok. Japonci s tím mají docela problém. Proto když člověk kupuje tlumiče s regulací, tak zásadně s autentickým grafem každého kusu z dyno stolice, i když už jen proto aby měl jistotu, že každý z nich nedělá něco jiného. Což je ovšem dvousečná zbraň, jelikož ten graf stejně nikdo nechápe ale aspoň aby byly co nejpodobnější . Navíc u výrobce, který dodá graf je předpoklad, že mu není zákazník úplně ukradený, tím pádem si nejspíš hleděl i toho, co dělá. (tohle moc nečekejte u low price kostí)mauglie píše:Pánové, může mi někdo objektivně povědět zda má smysl míti 30 možností nastavení tuhosti či zda-li bohatě stačí 16, potažmo 14?
Díky