Stránka 2 z 3

Napsal: 01.05.2007, 09:04
od kenivruh
raddy píše:no ja som sa tiez ulakomil na VR1 :oops:
skoda ze v clanku sa udava viskozita v inych jednotkach ako v pdf suboroch valvoline....
Jak ina vsak tam je tiez to cst nie ? Aha neni :) Je tam mm2/s ale to je asi to iste si myslim. 1 cSt = 10-6 m2/s 8)

Napsal: 01.05.2007, 09:40
od raddy
mas pravdu. hm, 10W-60 olej v tom pripade vyzera ako uplne nevhodny na bezne pouzitie, ma spravne vlastnosti az nad nejakych 110-120c...

Napsal: 01.05.2007, 09:46
od Martin_534
ještě by se to chtělo zamyslet jaká je teplota na kritickejch místech na ložiskách na klice a v turbu v porovnání třeba s vanou nebo mezikusem na čidla, podle mě bude o několik desítek stupňů vyšší

a i 90° ve vaně neni problém dosáhnout, když nemáš olejovej chladič

Napsal: 01.05.2007, 09:46
od kenivruh
raddy píše:mas pravdu. hm, 10W-60 olej v tom pripade vyzera ako uplne nevhodny na bezne pouzitie, ma spravne vlastnosti az nad nejakych 110-120c...
Jo je husty jak svina a o 20w50 ani nevravim :) Inak ty mas olejovy chladic, takze tebe urco taky netreba.

Napsal: 01.05.2007, 09:49
od Idaho
Shell helix distribuuje auto kelly a udajne je to i ten olej co stáčej pod svojí "značkou" starline. Kvalita nevím nezkoušel jsem ho ale ten starline jsou pekné sračky..

Osobne ( jelikož jsem jezdil jen v létě a dával kotel ) jsem používal ( a dál to propaguju ) 20W50 competition nebo v extrémních vedrech a na Války 20W60Le Mans od motulu a maximální spokojenost...

je sice určenej do vyšších teplotních podmínek ale já s autem nepopojíždel do krámu nebo kratounké trasy, mel jsme to auto jen na hobby jízdy, takže jsem ho rozehřál a za jízdy dával kotel :)

je to super olej..

Napsal: 01.05.2007, 09:49
od raddy
no 10W-50 je schpny prevadzky do vyse 140st, takze to je rezerva pre mazane miesta. Zrejme sa s nou pocita, ked sa udavaju max. teploty vo vani....

Napsal: 01.05.2007, 09:51
od kenivruh
Martin_534 píše:ještě by se to chtělo zamyslet jaká je teplota na kritickejch místech na ložiskách na klice a v turbu v porovnání třeba s vanou nebo mezikusem na čidla, podle mě bude o několik desítek stupňů vyšší

a i 90° ve vaně neni problém dosáhnout, když nemáš olejovej chladič
No co sledujem svoje teploty, tak to je cca okolo 100 normalne jazdenie mesto, mimo mesta, na dialnici tak okolo 110-115 stupnov a v Brne po par minutach 130-140 stupnov :roll:

Napsal: 01.05.2007, 09:53
od raddy
v kazdom pripade by nebolo zle tuto temu poriadne prediskutovat. na sxoc maju vsetko pohromade tu:
http://www.sxoc.com/vbb/forumdisplay.ph ... une=1&f=89

nebude to snad take hrozne, ale rozhodne to stoji za dlhsiu debatu...

Napsal: 01.05.2007, 09:57
od blázen
Morpheus píše:Ok. díky za vysvětlení. Co se týče staršího motoru a po generálce, slyšel jsem, že když do staršího motoru naliješ plnou syntetiku, tak uvolní komplet karbon v motoru a dělá to neplechu, je na tom něco pravdy?
v motoru po generálce nemá karbon co dělat :wink:

Napsal: 01.05.2007, 10:34
od raddy
plna a ciatocna syntetika sa mozu striedat bez problemov

Napsal: 01.05.2007, 10:37
od buky300zx
Ako naznacil Mato,vo vani moze byt cca 100,ale v turbe a na inych namahanych miestach bohate viac.Ako pisal Keni,neni problem dosiahut teplotu aj 130.Takze nevydim problem preco by sa VR1 nemohla davat.
Ale je to na kazdom z Vas,ja ho davam stale a uplna spokojnost.

Napsal: 01.05.2007, 10:48
od raddy
no je to praveze dost dolezite, pretoze pokial olej nema spravnu viskozitu predpisanu pre dany motor, tak moze narobit kopec skody. Napr. pre bezne jazdenie by bol 10W-60 urcite nevhodny, vyrobca urcite vie, preco predpisal 10W-40.
optimalna viskozita podla horeuvedeneho clanku je cca 15cSt. 10W-40 olej ju ma pri 100st, kdezto 10W-60 ju ma pri 120c, co je dost rozdiel...

Napsal: 01.05.2007, 10:50
od blázen
záleží na co se auto používá, 10W60 bych dal jen při ježdění po okruhu,nebo častém sprintovní, na normální ježdění je vhodný právě ten 10w40

Napsal: 01.05.2007, 11:20
od buky300zx
Ja v zyme nejazdim,bezne na tom nebeham a pouzivam to len na sprinty.

Napsal: 02.05.2007, 18:01
od milonovo
blázen píše:
Morpheus píše:Ok. díky za vysvětlení. Co se týče staršího motoru a po generálce, slyšel jsem, že když do staršího motoru naliješ plnou syntetiku, tak uvolní komplet karbon v motoru a dělá to neplechu, je na tom něco pravdy?
v motoru po generálce nemá karbon co dělat :wink:
Problém je že třeba do kanálků v bloku se nedostaneš,a tam podle mě spouta tý odporný kaše zůstane.