Stránka 3 z 6

..

Napsal: 11.09.2007, 07:50
od Gramec001
ked sa vstrikne voda do kopresneho pristoru zmeni sa aj trochu kompresie ??

Re: ..

Napsal: 11.09.2007, 08:01
od raddy
Gramec001 píše:ked sa vstrikne voda do kopresneho pristoru zmeni sa aj trochu kompresie ??
dobra otazka. voda sa do valca dostava v roznych stavoch, podla mnozstva vstrekovanej vody a vlhkosti nasavaneho vzduchu.
V pripade, ak je vzduch suchy, tak sa vstrekovana voda zacne ihned po zmiesani zo vzduchom vyparovat (trysku opusta vo forme extremne malych kvapociek) az do uplneho zvlhcenia vzduchu, do jeho 100% vlhkosti. Pokial je mnozstvo vody prave take aby sa vsetky vyparila, tak do valca vstupuje len 100% vlhky vzduch, rovnaky ako keby si jazdil bez vstrekovania vody za dazda napr. Povedal by som ze v tomto pripade sa kompresny pomer nezmeni.

Ak je vody viac, kazda zvysna voda vstupuje do valca priamo v tekutom skupenstve (extremne jemne rozprasena). Voda je nestlacitelna, to je fakt. Teda je jasne ze ak voda zabera cast objemu valca, kompresia musi stupnut. Avsak vzhladom k mnozstvu vody a velkosti jej kvapiek je toto zvysenie kompresneho pomeru irelevantne. To plati ak sa vstrekuje bezny pomer vody, t.j. cca 15-20% voci mnozstvu paliva (nezabudajme ze uz samotne palivo je len v pomere nejakych 12:1 k vzduchu). Samozrejme ze od zvysovanim mnozstva vody sa bude zvysovat aj kompresia, avsak davno predtym nez to bude meratelne, benzinovy motor prestane bezat, zmes prestane horiet kvoli prilis velkemu mnozstvu vody. Hydrolock pri vstrekovani vody nie je mozny.
Avsak na druhej strane je ina situacia pri dieseloch. Tam sa vstrekuju ovela vacsie objemy vody, bezne aj viac ako 100% mnozstva voci palivu...Logicky vypliva ze sa kompresny pomer zmeni, avsak priznam sa ze problematiku dieselov som studoval naozaj len okrajovo...

..

Napsal: 11.09.2007, 08:16
od Gramec001
diki ti za radu ses borec...........

Napsal: 11.09.2007, 20:21
od Láďa z UDC
...tak zpátky k tématu...
...teď se asi zeptám jako blbec, ale co takhle přidat vodu přímo do nádrže s palivem, za předpolkadu že by byla dokonale promíchána s benzínem a nezůstávala by někde na dně nádrže...

Napsal: 11.09.2007, 20:35
od tamo
to je maximalna blbost... Voda musi byt rozprasena v spalovacom priestore na velmi jemnu mlhu...to je cely zmysel vstrekovania vody

Napsal: 12.09.2007, 05:18
od buky300zx
Je to blbost,ako chces zmiesat vodu s benzinom?
Ucelom vody nie je vstrekovat stale,ale pred detonacnym spalovanim.Ked vstrekujes vodu velmi skoro pred detonacnym spalovanim ucinnost klesa a je uplne zbytocna.Ja tlacim napriklad 1,7baru a vodu pustam od 1,3baru.

Napsal: 12.09.2007, 20:06
od Láďa z UDC
...tak aby voda mohla být rozprášena na velmi jemnů mlhu ve SPALOVACÍM PROSTORU, tak by to muselo být přímé vstřikování vody, což nikdo z vás tady nemá. jestliže vstřikujete vodu stejným způsobem jako RADDY, to jest před turbo a nebo před škrtící klapku, tak se voda do spalováku dostává přibližně ve stejným skupenstí (nebo jak bych to nazval) jako benzín se vzduchem...problém bych ani neviděl jak benzín a vodu smíchat, jdou do sebe smíchat i "horší věci", ale problém bude v tom že vstříknutí vody je potřeba jen v daný okamžik, jak říká BUKY a ne aby byla vstřikována kontinuálně, což mě předtím nenapadlo, takže díky za vysvětlení....

Napsal: 13.09.2007, 17:30
od raddy
uz som to vysvetlil vyssie, ze voda sa do splaovacieho priestoru moze dostat v skupenstve plynnom alebo kvapalnom. V prvom pripade je to jasne, voda nie je rozprasena, ale naozaj zmenena na plyn, je vo svojom plynnom stave.
V druhom pripade sa vpda dostane do valca extremne jemne rozprasena, uplne rovnako rozprasena bude ak by bolo vstrekovanie vody priame, priamo do valca, kedze bude pouzita rovnaka tryska. Jedina vyhoda priameho vstrekovania je 100% rovnomerne davkovanie vody do valcov, nic ine, vsetko ostatne je uplne rovnake ako ked sa voda vstrekuje pred klapku. Este poznamka, ak sa voda vstrekuje pred turbo, tak turbo opusta v plynnom skupenstve, v nizkom tlaku pred kompresorom voda vrie a meni skupenstvo na plynne.
Co sa tyka zmiesania vody z benzinom, tak uz to chalani vysvetlili.

Napsal: 14.09.2007, 18:34
od raddy
aby som to este upresnil, v pripade ak sa voda vstrekuje priamo do valca, tak vody neochladzuje nasavany vzduch kedze nema kedy a funguje len ako potlacanie detonacii. ak sa voda vstrekuje pred klapku, tak pocas zmiesania so vzduchom tento odparovanim ochladzuje.

Napsal: 21.01.2008, 21:40
od wori
Cital som tento prispevok, je super, zacinam o tom uvazovat. Chcel by som sa popitat ako je to s tou spotrebou vody, nie ze som žgrla, voda je zadarmo, len ci potom netreba stat na kazdej pumpe a nalievat vodu ako parna lokomotiva. Ako je to regulovane, ide to stale alebo iba pri plnom vykone turba. Dik

Napsal: 22.01.2008, 08:07
od raddy
uz to tu bolo spomenute, tak este raz:
voda sa vstrekuje v podstate len pri maximalnom tlaku turba, predstav si ako dlho drzis maximalny tlak turba...Bezny prietok trysky pre motor vykonu cca 250k je okolo 0.08l/min, cize necele deco za minutu pri kontinualnej prevadzke.
Cim vyssi vykon motora, tym vyssi prietok je potrebny, kedze prietok vody by mal byt cca 20% z prietoku paliva....

Podstatna otazka vsak je aky ucel by mala mat voda v tvojom motore, mas zvyseny kompresny pomer, si nuteny pouzivat nizkooktanove palivo, mas turbo ktore zlvadne drzat tlak vyrazne vyssi nez na aky mas cip ci nieco podobne?

Napsal: 22.01.2008, 19:45
od wori
No s mojim motorom, je to zatial seria, je bez katu a otvorne sanie, chipnut by som to chcel v asi o mesiac, cakam na väcsi IC a musim ho tam dopasovat, potom by som ta oslovil ak by si bol ochotny, turbo mam v serii. Takze to strekovanie vody je mi asi zbytocne, nechcem tam davat az tak veka HP, aby mi to moja draha niekde nerozstrelila. Ked ju niekto predbehne tak jazdi ako sibnuta. :cry:

Napsal: 22.01.2008, 20:56
od raddy
v tvojom pripade naozaj nema vstrekovanie vody vyznam...

Napsal: 02.06.2008, 17:39
od Elviiis
raddy mám otázečku mám problém s instalací velkého cooleru... není kam dár bez řezání do chladičkové stěny a to nechci... v součastnosti mám 147Kw při tlaku 7psi... plánuji jít na tlak 10 až 14psi... směs je sice stále bez detonací při tomto tlaku ale mně jde o ochlazení vzduchu bez nutnosti instalace velkého cooleru... bylo pro mne řešení vstřikovat malé množství vody (popř směsi s atanolem což by asi nemělo význam) před kompresor turba? kolik by stál takovejhle jednoduchej kitek respektive kde jej pořídit nechce se mi ho kupovat u nás za velkej bakšíš... ůdaj o kitu klidně do sz...

Napsal: 02.06.2008, 21:39
od raddy
riesenie je pomerne jednoduche, pouzi bezne vstrekovanie pred klapku s dostupnym ic, idealne by tryska mala byt na vystupe z IC. Pouzitim vacsieho mnozstva alkoholu voci vode dosiahnes vyraznejsie ochladenie vzduchu pred vstupom do valca, kedze alkohol evaporaciou vzduch vyrazne ochladzuje. Zacal by som z pomerom 50% alkohol 50% voda, toto je vacsinou najlepsi pomer pre ochladenie vzduchu a potlacenie detonacii zaroven a hlavne este nema vplyv na AFR. Taketo vstrekovanie dokaze v urcitych pripadoch uplne nahradit IC.
Kit treba pouzit rovnaky ako v inych pripadoch, cize pumpa, tryska, tlakovy spinac, solenoid/pretlakova klapka, cena okolo 300USD. Velkost trysky treba zvolit podla vykonu motora.

A uplne nakoniec by som poznamenal, ze je uplne jedno akym sposobom detonacie potlacis, ci ochladenim vzduchu v sani (vacsi pomer alkoholu) alebo priamo vo valci (vacsi pomer vody). Vysledok moze byt v urcitych kombinaciach zhodny a to vyssi tlak turba a (vyrazne ) chudobnejsia zmes bez detonacii.