Stránka 3 z 7
Napsal: 21.07.2007, 00:56
od mikyc
kdyz reknu gtir turbo tak myslim vyfuk. cast i kompresor. to je snad jasny ze to beru jako celek, nedej boze abych to musel rozebirat
nechapu co se ti buky nelibi na tom co jsem napsal. 1bar gtir turbo bude vetsi max vykon nez 1bar tuebo z s13. Neni to zdaleka vubec jenom o tlaku.
Budu rad kdyz nekdo dokaze srozumitelne rict konkretne jaky kombinace turb+jejich tlaku + vacek muzou byt vhodne pro ten pozadovany vykon 500hp na motoru, coz je podle raddyho ~420whp.
Napsal: 21.07.2007, 01:17
od mikyc
jako v pohode hosi, akorat se snazim nekam dostat kdyz se o tom bavime. Ono kritizovat a slovickarit je fakt jednoduchy, ale nikdy to nema vysledek
Napsal: 21.07.2007, 09:53
od buky300zx
Nebudem sa dalej k tomu vyjadrovat,vydim ze to nema zmysel,mylsli si co chces.
Napsal: 21.07.2007, 10:11
od Gerox
som na mykiho strane...
0.7 baru na seriovej twin turbo supre bude uplne jiny vykon nez 0.7 baru se singl turbem...rikejte mi co chcete....
...to co pise buky a raddy mozna plati u malych turbin do tlaku dejme tomu 1 bar...ale u vyssoch tlakvo je treba vziat v potaz aj mnozstvo vzduchu kotre to velke turo pri 0.7 dava...
...pisete spravne ze tlak je stejnej...ale absolutne opomienate mnozstvo dodavaneho vzduchu...resp. to riesite ale jen jako mnozstvi ktore potrebuje motor pri urcitom tlaku...
...myslim si ze spravnejsie by bolo hovorit o mnozstve vzduchu pri urcitych otackach daneho motoru...
...fakt sa mi paci jak sa tady hadaju ludia co v zivote v aute s velkym turbom neisli...
...raddyho zkusonosti respektujem v plnej miere...aj ked si myslim ze ani on nevie vsetko...a podle mna v tomto pripade to napisal spatne...
2buky: tvoje zkusenosti nechem poszudzovat...
Napsal: 21.07.2007, 10:28
od buky300zx
Jako ty mi chces povedat ze ja som v aute s velkym turbom neisiel.Aha,lebo nemam jedno v garazi.
Ak by sa mi podarilo najst ten graf kde je single a bi-turbo supra,tak by si pozeral jak vyorana mys.
Napsal: 21.07.2007, 10:59
od blázen
já souhlasím z raddym a bukym, výkonový rozdíl být nemůže, když foukáš stejný tlak, pouze bude rozdílný průběh náběhu k maximálnímu výkonu a v době jeho udržení do vyšších otáček-(závisící na dalších komponentech). To co dělá rozdíl ve výkonu bude právě ta teplota foukaného vzduchu
Napsal: 21.07.2007, 12:26
od V-Eagle
Přesně tak, jak píše Raddy, Buky a Blázen. Myslím, že je problém v tom, že dost lidí nechápe, jak konkrétně to funguje, nedokáže si to představit. U některých se pak pocity z nepochopení projevují agresivními výroky nebo bláboly.
Asi by to chtělo někde pořádně rozebrat, aby se to dalo líp pochopit. Ikdyž verbálně by to bylo určitě snazší.
Napsal: 21.07.2007, 15:40
od mikyc
buky blazen veagle - nevim co vam mam napsat. ja vam to neumim vysvetlit ale je to tak jak uz jsem rek, jestli vam nestaci tak se zeptejte nekoho chytryho komu verite treba vam to objasni:) v praxi je to jak sem rek. Na sr foru maji tohle mnohokrat vyzkouseny. 90% lidi ma prave gtir turbo nebo t25 z fwd sr20det - coz je stjeny jako s13 turbo.
gerox jaja becouse of mass flow
a bigger turbo can move a lot more air than a small one
Napsal: 21.07.2007, 15:59
od V-Eagle
mikyc píše:
gerox jaja becouse of mass flow
a bigger turbo can move a lot more air than a small one
Právě tohleto je mimo. Ano, větší turbo na stejným motoru dodá víc vzduchu. Ale protože ten stejnej motor má při stejným setupu a otáčkách stejnou spotřebu vzduchu, tak jak se projeví větší mass flow?? Vyšším tlakem, protože ten vzduch nemá kam jinam jít.
Nepopírám, že s větším turbem bude mít motor větší výkon a jinej průběh, ale při stejným tlaku v sání to rozhodně není tím, že má větší mass flow, protože na stejným motoru a při stejným tlaku tam proudí stejný množství vzduchu. A je jedno, jak je turbo velký. Ale to už se tu rozebíralo. Větší turbo bude mít lepší efektivitu atd., díky tomu může mít na stejným tlaku vyšší výkon.
Napsal: 21.07.2007, 16:04
od blázen
zkus si přečíst ještě jednou co sem napsal.. rozdíl výkonu tvoří TEPLOTA vzduchu....tlak vzduchu 1bar v potrubí o tlouštce 60mm bude pořád 1bar at ho foukáš T2 nebo GT40..pořád to bude 1bar a nic víc....1bar...1bar...ani 1,1 ani 0,9 ...pořád 1bar.. ..... rozumíme..ne? 1bar
nic víc!! rozdíl bude v tom že 1bar z T2 bude horký vzduch jak z varné konvice a 1bar z GT40 bude studený vzduch produkovaný v nízkých otáčkách kompresoru - oproti tomu T2... potom třeba pořešit vliv teploty na složení vzduchu..
Napsal: 21.07.2007, 16:16
od mikyc
blázen píše:zkus si přečíst ještě jednou co sem napsal.. rozdíl výkonu tvoří TEPLOTA vzduchu....tlak vzduchu 1bar v potrubí o tlouštce 60mm bude pořád 1bar at ho foukáš T2 nebo GT40..pořád to bude 1bar a nic víc....1bar...1bar...ani 1,1 ani 0,9 ...pořád 1bar.. ..... rozumíme..ne? 1bar
nic víc!! rozdíl bude v tom že 1bar z T2 bude horký vzduch jak z varné konvice a 1bar z GT40 bude studený vzduch produkovaný v nízkých otáčkách kompresoru - oproti tomu T2... potom třeba pořešit vliv teploty na složení vzduchu..
treba mezi t25 a t28 na 10psi nebo vic bude urcite mit vliv ta teplota. Ale fakt si nemyslim ze to je jenom ta teplota -protoze t28 vs t67 na 1baru(14psi) udela mega rozdil ve vykonu - a teda i ve spotrebe vzdhucu(pro vegale) a na tom 1 baru je t28 v efektinim rezimu - tzn ze nezahriva nijak neprimerene vzduch.
Napsal: 21.07.2007, 16:24
od V-Eagle
Ale Ty pořád chápeš turbo jako samostatnou část. Musíš to brát dohromady s motorem. Ten má určitou spotřebu vzduchu která závisí POUZE na jeho objemu a jeho otáčkách. Takže jakkoliv velký turbo bude mít při stejným tlaku stejnej mass flow NA TOM KONKRÉTNÍM motoru. T25 a T67 budou mít při stejným tlaku hodně rozdílný průtok vzduchu pokud budeš mít T25 na 1,8L engine a T67 na 5,7 V8. Potom ano, ale na stejným motoru při stejným tlaku je mass flow jakýhokoliv turba stejná.
My se s váma nehádáme, že s větším turbem bude na stejným motoru vyšší výkon i při stejným tlaku, ale říkáme vám, že to není průtokem vzduchu, protože ten je stejnej.
Napsal: 21.07.2007, 16:34
od mikyc
V-Eagle píše:My se s váma nehádáme, že s větším turbem bude na stejným motoru vyšší výkon i při stejným tlaku, ale říkáme vám, že to není průtokem vzduchu, protože ten je stejnej.
tak nevim proc se ta debata o 500hp sr zastavila na vyroku ze t25 da whp nez t28 ta min nez t67 na stjenym tlaku
no nic. ja nevim presne jak to je, ale me zajima hlavne praxe. tohle jde uz mimo me
Napsal: 21.07.2007, 17:59
od Gerox
v praxi jsem to videl a sedel v tom aute kde 1bar na seriovejch turbech a 1 bar na T78 byl na tom samem motoru dost zasadni rozdil...
Napsal: 21.07.2007, 18:15
od mikyc
Gerox píše:v praxi jsem to videl a sedel v tom aute kde 1bar na seriovejch turbech a 1 bar na T78 byl na tom samem motoru dost zasadni rozdil...
;-)