turbotimer cast druha

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

tak to si hodne vedla kamo, turbotimer sa vola turbo pretoze sluzi na jediny ucel-na zabezpecenie ochladenia turba, to ja teda zase viem. ak ti toto nie je jasne, odporucam ti v tejto debate nepokracovat, akoze nic v zlom, ale pisal by si ale od veci. peace.

spat k povodnej teme: nech je v pripade 200sx s13 akykolvek jazdny rezim pred zastavenim na volnobeh, aj keby si zastavil z plnej zataze a cervenym turbom, 5min je dostatocne dlhy cas na bezpecne vypnutie motora a po beznej jazde kde sa pred zastavenim ide 2-3km volnym tempom su 3min dostatocne dlhe na bezpecne vypnutie motora. Nech uz su dalsie metody akekolvek, na tieto casy sa mozete kludne spolahnut. Samozrejme, je dobre mat na volnobehu aspon predpisany tlak oleja....

A tu mas text priamo zo stranky Greddy:
http://www.greddy.com/products/display/ ... ategory=55

Turbo Timers

Designed to prolong the life of your turbocharge, while adding connivance. GReddy Full Auto Turbo Timers allow a vehicle to idle the engine for a timed period, with the ignition key removed. This conveniently allows the engine oil and turbo center cartridge to cool down properly and prolong turbo and oil life. This can be done by two standard programmable count down presets (P-1, P-2), or the GReddy Full Auto Timer can use it’s two auto timer modes (A-L, A-H). The modes estimate the driving RPM according to the vehicle's alternator signal and then recommend a count down time. A stopwatch/lap time and attack modes along with a built in voltmeter and speedometer are also standard features. Safety options for the parking brake and speedo hook-ups can be used to disengage operation if vehicle is attempted to be moved without the key. There are also optional easy to install plug-in adapter harnesses available for most Japanese turbo vehicles.

Tak co, vidis tu nieco o turbe a jeho chladeni? Mas pravdu, to nie je pre chladenie turba...Alebo zeby predsa???? Zaujimave ze sa tam pise o zivotnosti turba, ale zivotnost bloku a jeho lozisk akosi zabudli, to maju ti japonci za to ze zeru velryby...
A to tvoje slavne automaticke urcovanie doby volnobehu je len snimanie otacok, nic viac a povedzme si ze otacky su pri turbomotore velmi chaby realny ukazovatel jeho zataze. Je to len pomocna funkcia s doporucenim doby vypnutia. Iste vies preco....

a tu mas turbotimer s parametrom EGT alebo cas
http://www.mannshitch.com/page46.cfm

jee a tu je dalsi, google je svina
http://www.autoanything.com/performance ... 5A0A0.aspx

a znova, necital som tu niekde ze turbo timer s egt neexistuje a hlavne ze to je nezmysel, hm...
http://www.randysoffroad.com/dodge1.html

a tu si mozes precitat PRECO sa turbotimer vola TURBOtimer, prijemne citanie, je to take popularne podane
http://www.turbosafeplus.com/news_clips.html

vynatok z clanku z www.dieselpage.com, zase sa tam spomina to egt, hrozne, dokonca este aj tych 500C...
---------------------------------------------------------------
The most common failure of automotive turbos is due to hot shutdown. This occurs when the vehicle has been running at a constant speed for a period of time and the vehicle is shut off before the turbo has had time to slow down. A turbo can spin at speeds exceeding 100,000 rpm, the faster the vehicle goes or the harder it works, the faster the turbo will spin. If a vehicle is shutoff suddenly the turbo will continue to spin without oil. Each time this occurs, the life of the turbo is shortened because of wear occurring from no lubrication. Eventually there will be enough wear to allow one of the wheels on the turbo to contact its housing. This causes the wheel to be out of balance. This causes even more contact and the turbo is usually destroyed. Allowing the vehicle to idle for a few minutes after its been running hard or allowing the exhaust temperature to cool to below 500 degrees will greatly reduce the risk of premature turbo failure.

A uplne na koniec ti mozem povedat, ze v letectve sa EGT pouziva velmi casto, je to bezny a velmi dolezity parameter a podla neho sa riadi doba volnobehu preplnaneho leteckeho motora pred vypnutim, okrem ineho. Ale samozrejme ty mi to urcite vyvratis, lepsie bude pouzivat zaznam otacok motora pocas letu na vyhodnotenie doby volnobehu....

Skus namiesto kecov predlozit podklady aspon na urovni mojich, rad si ich prestudujem.
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od evo400 »

Nevím jestli víš kdo jsem když mne nazýváš "kamo", ale rozhodně jsem nenapsal že tt s egt neexistuje, jen že jsem ho nikdy neviděl a že o žádném takovém nevím. To je asi něco jako s bohem, nikdo ho neviděl a hromada lidí na něj věří.

Ale na jedné věci něco bude, s tebou se o ničem už bavit nebudu v tom máš asi pravdu, ty jsi totiž samozvaný bůh motorizmu a od takových se raději držím dál. Mám raději lidi kteří chápou věci, rozumí jim a dokáží vidět širší souvyslosti. Obecně se tomu říká anglickým slůvkem "Openminded" ale v tvém případě bude sedět lépe asi "Blockhead".

Ano jsem arogantní parchant a to hlavně k lidem kteří si myslí že jsou nejchytřejší pod sluncem. Lidem kteří chtějí rozumně pokecat jsem vždy k dispozici a rád s nimi věci proberu. Nevím všechno nejlíp, ale naučil jsem se do úvahy zapojit vše co situaci ovlivňuje a to se všemi případy.

I v matematice se pro ověření správnosti odvozeného vzorečku používá dosazení minimální a maximální hodnoty které mohou proměnné nabýt pro ověření zda je vzorec obecně platný a pokud není je celé odvození špatně.
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

nechcel si povodne napisat nieco k veci?
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od evo400 »

Proč ? Ty víš přeci všechno nejlíp tak co bych sem měl psát ?
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

mal si sem napisat preco nie je egt parameter pre dobu volnobehu turba, to si sem mal napisat. a nie kecy o bohu. najprv vyvracias moj nazor a potom ked nemas argumenty tak pises co?
ako sorry, na machra sa hras ty a rozoberas nieco comu nerozumies a este ti vadi ze niekdo tomu rozumie viac ako ty. zaklincoval si to tym preco sa turbotimer vola turbo....
ja sa na boha nehram, len nemam rad ked ma kdosi silne reci ale argumenty akosi nikde nic.
ty vyvracias moje nazory, ja si ich obhajujem, nie naopak....
Precital si si vobec nieco z toho co som pre teba nasiel alebo si pisal dalsi prispevok len tak....
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od evo400 »

Fajn odpověz jasně a stručně:

Koupím si podle tebe super Turbotimer s vypínáním podle EGT a podle tebe má vypnout pří EGT 500°C. Fajn. Přijedu s EGT 800°C a zastavím, vytáhnu klíčky ze zapalováním a odejdu. První co se stane je, že spáchám přestupek, protože opouštět vozidlo když běží motor se nesmí (myslím opustit jako odejít od něj třeba do práce). Druhé co se stane je, že teplota EGT nesleze pod 550°C ani kdybych se posral a venku bylo -50°C. Takže motor poběží dokud nedojde benzín.

Co je tedy špatně? Mám špatné auto ?
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

precitaj si este raz co som len kvoli tebe pisal, neviem preco by som to mal pisat 2x...nikdo nehovori ze tvoj motor mas vypnut pri egt 500C, pre mna nech dostanes aj pokut 10. EGT 500C je vseobecne platna hodnota pre bezpecne zastavenie bezneho turba. Staci najst najnizsiu teplotu EGT na volnobehu na tvojom motore a nastavit tu, ked nedokaze motor dosiahnut na volnobehu EGT pod 500C.
Je to mimo tvoje schopnosti chapania?
A napis do greddy nech na krabicu s turbo timerom napisu ze jeho pouzivanie je trestne, oni cakaju len na to....
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

evo400 píše:Fajn odpověz jasně a stručně:

Koupím si podle tebe super Turbotimer s vypínáním podle EGT a podle tebe má vypnout pří EGT 500°C. Fajn. Přijedu s EGT 800°C a zastavím, vytáhnu klíčky ze zapalováním a odejdu. První co se stane je, že spáchám přestupek, protože opouštět vozidlo když běží motor se nesmí (myslím opustit jako odejít od něj třeba do práce). Druhé co se stane je, že teplota EGT nesleze pod 550°C ani kdybych se posral a venku bylo -50°C. Takže motor poběží dokud nedojde benzín.

Co je tedy špatně? Mám špatné auto ?
ne, jen špatně nastavený turbotimer :roll:
zkus rozepsat ten TT od greddy co pracuje s otáčkama a rychlostí atd. zajímalo by mě jak se lišej vyhodnocení po určitém stylu jízdy, pokud máš zkušenost, což asi ano. Ale logicky se mi jeví vypínání motoru dle EGT.. ikdyž každý motor má na volnoběhu jinou EGT
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

greddy pracuje len so zaznamom otacok pocas jazdy podla toho odhaduje dobu volnobehu. rychlost sa neberie do uvahy. a budem hadat, ale dotycny tento turbo timer asi nema.....
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od evo400 »

blázen píše:
evo400 píše:Fajn odpověz jasně a stručně:

Koupím si podle tebe super Turbotimer s vypínáním podle EGT a podle tebe má vypnout pří EGT 500°C. Fajn. Přijedu s EGT 800°C a zastavím, vytáhnu klíčky ze zapalováním a odejdu. První co se stane je, že spáchám přestupek, protože opouštět vozidlo když běží motor se nesmí (myslím opustit jako odejít od něj třeba do práce). Druhé co se stane je, že teplota EGT nesleze pod 550°C ani kdybych se posral a venku bylo -50°C. Takže motor poběží dokud nedojde benzín.

Co je tedy špatně? Mám špatné auto ?
ne, jen špatně nastavený turbotimer :roll:
zkus rozepsat ten TT od greddy co pracuje s otáčkama a rychlostí atd. zajímalo by mě jak se lišej vyhodnocení po určitém stylu jízdy, pokud máš zkušenost, což asi ano. Ale logicky se mi jeví vypínání motoru dle EGT.. ikdyž každý motor má na volnoběhu jinou EGT
Přesný algorytmus neznám, protože nemám zdrojové kody výrobce. Chová se to tak, že se snaží předpokládat jak moc si motor ztatěžoval a podle toho odhadne čas potřebný na odvod tepla z nejrozžhavenějších částí. uživatel může jen doladit rozpětí časů (min a max) a také váhu závyslosti na otáčkách a rychlosti. Také jde čas nastavit fixně.

Ovšem možná proto že mám reálné zkušenosti s mnoha důsledky tepelného vyzařování v motorovém prostoru tak si myslím že všechny TT jsou nahovno, protože nedokáží vzít vpotaz vše co je potřeba. třeba u Supry věčně nastavoval moc dlouhou dobu a důsledkem sice bylo, že se ložiska asi nechtěla připékat ale zase neúměrně rostla teplota v motorovém prostoru až to dopadlo tak, že se mi ohřálo gufero na klice tak moc, že z něj spadla ta pružinka co ho drží aby dosedalo na kliku. Co následovalo si umíš představit. Mrtě oleje všude a hromada práce s výměnou gufera za pár korun.
Správný TT by měl tedy spíš fungovat na bázi spolupráce s GPSkou a měl by ti 5km před dojezdem ubrat výkon a zařadit vyšší rychlostní stupeň tak aby došlo k dochazení celého motoru a také motorového prostoru. No a protože takový TT zatím nikdo "asi" nedělá, tak se musím spokojit s tím, že vím co dělám a jak se mám k autu chovat aby chvíli vydrželo a nekurvil jsem ho jako nějaký kokot v bazaru.
Naposledy upravil(a) evo400 dne 08.10.2007, 18:42, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx »

Len aby si nebol Gay ty!Pocuj,uz som ti napisal,bud pis k veci,alebo si daj odchod.Toto by pochopil aj debil!Je moja osobna vec komu ja budem liest do riti.Ja viem ze Raddy pise k veci,vie o com pise a ludia ho chapu(okrem takych jak si ty) a je moj kamarat.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

že vás to baví hádat se, oba jste inteligentní a oba jsem vás pochopil jen se asi nechápete mezi sebou, upřímně žádný TT nepotřebuji ani čaqsový vypínač ani nic, protože jak říkám, nejlepší je posledních pět minut jet volně a je klid a celý TT a cokoliv podobného je naprostá zbytečnost
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od evo400 »

Kentoya píše:upřímně žádný TT nepotřebuji ani čaqsový vypínač ani nic, protože jak říkám, nejlepší je posledních pět minut jet volně a je klid a celý TT a cokoliv podobného je naprostá zbytečnost
Naprostý souhlas
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

evo400 píše:
blázen píše:
evo400 píše:Fajn odpověz jasně a stručně:

Koupím si podle tebe super Turbotimer s vypínáním podle EGT a podle tebe má vypnout pří EGT 500°C. Fajn. Přijedu s EGT 800°C a zastavím, vytáhnu klíčky ze zapalováním a odejdu. První co se stane je, že spáchám přestupek, protože opouštět vozidlo když běží motor se nesmí (myslím opustit jako odejít od něj třeba do práce). Druhé co se stane je, že teplota EGT nesleze pod 550°C ani kdybych se posral a venku bylo -50°C. Takže motor poběží dokud nedojde benzín.

Co je tedy špatně? Mám špatné auto ?
ne, jen špatně nastavený turbotimer :roll:
zkus rozepsat ten TT od greddy co pracuje s otáčkama a rychlostí atd. zajímalo by mě jak se lišej vyhodnocení po určitém stylu jízdy, pokud máš zkušenost, což asi ano. Ale logicky se mi jeví vypínání motoru dle EGT.. ikdyž každý motor má na volnoběhu jinou EGT
Přesný algorytmus neznám, protože nemám zdrojové kody výrobce. Chová se to tak, že se snaží předpokládat jak moc si motor ztatěžoval a podle toho odhadne čas potřebný na odvod tepla z nejrozžhavenějších částí. uživatel může jen doladit rozpětí časů (min a max) a také váhu závyslosti na otáčkách a rychlosti. Také jde čas nastavit fixně.

Ovšem možná proto že mám reálné zkušenosti s mnoha důsledky tepelného vyzařování v motorovém prostoru tak si myslím že všechny TT jsou nahovno, protože nedokáží vzít vpotaz vše co je potřeba. třeba u Supry věčně nastavoval moc dlouhou dobu a důsledkem sice bylo, že se ložiska asi nechtěla připékat ale zase neúměrně rostla teplota v motorovém prostoru až to dopadlo tak, že se mi ohřálo gufero na klice tak moc, že z něj spadla ta pružinka co ho drží aby dosedalo na kliku. Co následovalo si umíš představit. Mrtě oleje všude a hromada práce s výměnou gufera za pár korun.
Správný TT by měl tedy spíš fungovat na bázi spolupráce s GPSkou a měl by ti 5km před dojezdem ubrat výkon a zařadit vyšší rychlostní stupeň tak aby došlo k dochazení celého motoru a také motorového prostoru. No a protože takový TT zatím nikdo "asi" nedělá, tak se musím spokojit s tím, že vím co dělám a jak se mám k autu chovat aby chvíli vydrželo a nekurvil jsem ho jako nějaký kokot v bazaru.
takže to defakto odhaduje čas podle upotřebeného zatížení motoru..
defakto to dělá to samé,jako by to hlídalo průběh EGT po dobu jízdy a dle toho vyhodnotilo čas..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
rozum
user
Příspěvky: 1978
Registrován: 13.09.2005, 19:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rozum »

Klidek, tohle uz je pomalu na chlivek :-D
Odpovědět