Jde vůbec snížit spotřeba??
O snizeni spotreby jsem taktez uvazoval, a nejschuudnejsi mi prislo reseni se zvysenou kompresi poupravenou mapu na chudsi smes a pouziti vstrikovani vody aby nedoslo k detonacim. Ale to uz je uplne jinny auto....nemam to ozkouseny ale rekl bych ze kdyz zvednes mirne plnici tlak, upravis ecu na nizsi pomer a poridis si egt merak tak by si toho mohl taky dosahnout....investice tak 15koliku takze verdikt, kup si nejakej malej srac 1,5d a lij do toho volej s teska nebo jezdi po mekacich a rikej ze jsi ze spolecnosti ktera ekologicky likviduje fritovaci olej
- Lefa
- user
- Příspěvky: 1614
- Registrován: 22.02.2007, 15:21
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
jen me jeste napadlo.. mam tam katalyzator kterej je udajne v pr_eli...
jakej bude rozdil ve vykonu (i ve spotrebe) kdyz ho necham oddelat a necham tam dat trubku misto nej... hodne z vas uz to udelalo tak se ptam..
jakej bude rozdil ve vykonu (i ve spotrebe) kdyz ho necham oddelat a necham tam dat trubku misto nej... hodne z vas uz to udelalo tak se ptam..
modrá S13, 89´
GO motoru by kentoya
komplet nerez vyfuk, podvozek Tein Basic, Apexi Power Intake Kit, FMIC, Bov HKS black, Walbro, rozpěry chrom (přední a zadní), Stage1, 18", bodykit, VLSD s14, přední brzdy s14, jednodilnej kardan, silentbloky motoru a převodovky Nismo, tention rods Megan Racing, volant + nába MOMO, řadička Nismo
Daily car: Nismo Almera 1.4
alu 18" 4x114.3 - na prodej forum/viewtopic.php?f=147&t=18622
GO motoru by kentoya
komplet nerez vyfuk, podvozek Tein Basic, Apexi Power Intake Kit, FMIC, Bov HKS black, Walbro, rozpěry chrom (přední a zadní), Stage1, 18", bodykit, VLSD s14, přední brzdy s14, jednodilnej kardan, silentbloky motoru a převodovky Nismo, tention rods Megan Racing, volant + nába MOMO, řadička Nismo
Daily car: Nismo Almera 1.4
alu 18" 4x114.3 - na prodej forum/viewtopic.php?f=147&t=18622
rozdiel vo vykone bude okolo 10-15k, to je podlozena hodnota pri seriovom tlaku turba. realne cislo sa bude lisit od miery dalsich uprav.
k znizeniu spotreby staci len zvysenie kompresie, co vedie k zvyseniu efektivity spalovacieho procesu a tym padom k znizeniu spotreby.
ochudobnenie zmesi a problemy s tym suvisiace su dost narocne na prakticku realizaciu, ak ide o spotrebu, nehovoriac o problematike riadenia kontinualneho vstrekovania vody kvoli spotrebe. takisto si treba uvedomit ze ochudobnenie zmesi za istych okolnosti vobec nemusi viest k znizeniu spotreby, pretoze sa znizi efektivita. Spalovaci proces je najefektivnejsi pri pomere 14.7:1, to je fakt ktoreho by som sa drzal a riesil by som len zvysenie kompresie, ci uz statickej a/alebo dynamickej (predzapal) a az tam nasledne riesil detonacie vstrekovanim vody.
edit:
mimochodm, postrehli ste poslednu novinku od MB, maju motor ktory sa pocas behu meni zo zazihoveho na vznetovy, avsak stale spaluje benzin? zmena sa deje zrejme posunom klukovky a zvysenim kompresie na uroven kontrolovaneho samozapalu benzinu (rovnako ako diesel). toto je priklad maximalneho zvysenie efektivity benzinoveho motora a cele je to dane v principe len zvysenim kompresie. tento rezim sa pouziva pri ustalenej zatazi motora prave za ucelom zvysenia efektivity a tym znizenia spotreby.
k znizeniu spotreby staci len zvysenie kompresie, co vedie k zvyseniu efektivity spalovacieho procesu a tym padom k znizeniu spotreby.
ochudobnenie zmesi a problemy s tym suvisiace su dost narocne na prakticku realizaciu, ak ide o spotrebu, nehovoriac o problematike riadenia kontinualneho vstrekovania vody kvoli spotrebe. takisto si treba uvedomit ze ochudobnenie zmesi za istych okolnosti vobec nemusi viest k znizeniu spotreby, pretoze sa znizi efektivita. Spalovaci proces je najefektivnejsi pri pomere 14.7:1, to je fakt ktoreho by som sa drzal a riesil by som len zvysenie kompresie, ci uz statickej a/alebo dynamickej (predzapal) a az tam nasledne riesil detonacie vstrekovanim vody.
edit:
mimochodm, postrehli ste poslednu novinku od MB, maju motor ktory sa pocas behu meni zo zazihoveho na vznetovy, avsak stale spaluje benzin? zmena sa deje zrejme posunom klukovky a zvysenim kompresie na uroven kontrolovaneho samozapalu benzinu (rovnako ako diesel). toto je priklad maximalneho zvysenie efektivity benzinoveho motora a cele je to dane v principe len zvysenim kompresie. tento rezim sa pouziva pri ustalenej zatazi motora prave za ucelom zvysenia efektivity a tym znizenia spotreby.
Raddy : takže když tam mám ty katíky 2 tak myslíš že se bude jednat o cca 20-30 PS ?
LEFA: určitě nebude naškodu si někde najít jak správně ovládat auto,aby měli co nejmenší spotřebu. Před časem jsem viděl v telce dokument o typovi, kterej se tím hodně zabýval a svým stylem jízdy se dostával se spotřebou o dost níž než kterou udával výrobce ,ale bohužel už si z toho nepamatuju nic ..
LEFA: určitě nebude naškodu si někde najít jak správně ovládat auto,aby měli co nejmenší spotřebu. Před časem jsem viděl v telce dokument o typovi, kterej se tím hodně zabýval a svým stylem jízdy se dostával se spotřebou o dost níž než kterou udával výrobce ,ale bohužel už si z toho nepamatuju nic ..
fire: to sa tykalo s13, ale myslim ze podobne to bude aj pri s14. 20-30k je asi prilis optimisticke, ale tych 10-15k je urcite realnych.
k tej spotrebe: velmi dobra pomocka k ekonomickej jazde je budik tlaku turba, resp. jeho podtlakova cast. ekonomicka jazda je vtedy, ked je maximalny podtlak pri danej rychlosti. je to odrazom miery otvorenia skrtiacej klapky a zataze motora, inac povedane jeto odraz pouzitia spravneho ci nespravneho prevodoveho stupna pre danu rychlost a zataz motora.
k tej spotrebe: velmi dobra pomocka k ekonomickej jazde je budik tlaku turba, resp. jeho podtlakova cast. ekonomicka jazda je vtedy, ked je maximalny podtlak pri danej rychlosti. je to odrazom miery otvorenia skrtiacej klapky a zataze motora, inac povedane jeto odraz pouzitia spravneho ci nespravneho prevodoveho stupna pre danu rychlost a zataz motora.
s promenlivou kompresiou uz laboroval davno saab alebo volvo a nissan...oba mali dva rozdielne principy...raddy píše:rozdiel vo vykone bude okolo 10-15k, to je podlozena hodnota pri seriovom tlaku turba. realne cislo sa bude lisit od miery dalsich uprav.
k znizeniu spotreby staci len zvysenie kompresie, co vedie k zvyseniu efektivity spalovacieho procesu a tym padom k znizeniu spotreby.
ochudobnenie zmesi a problemy s tym suvisiace su dost narocne na prakticku realizaciu, ak ide o spotrebu, nehovoriac o problematike riadenia kontinualneho vstrekovania vody kvoli spotrebe. takisto si treba uvedomit ze ochudobnenie zmesi za istych okolnosti vobec nemusi viest k znizeniu spotreby, pretoze sa znizi efektivita. Spalovaci proces je najefektivnejsi pri pomere 14.7:1, to je fakt ktoreho by som sa drzal a riesil by som len zvysenie kompresie, ci uz statickej a/alebo dynamickej (predzapal) a az tam nasledne riesil detonacie vstrekovanim vody.
edit:
mimochodm, postrehli ste poslednu novinku od MB, maju motor ktory sa pocas behu meni zo zazihoveho na vznetovy, avsak stale spaluje benzin? zmena sa deje zrejme posunom klukovky a zvysenim kompresie na uroven kontrolovaneho samozapalu benzinu (rovnako ako diesel). toto je priklad maximalneho zvysenie efektivity benzinoveho motora a cele je to dane v principe len zvysenim kompresie. tento rezim sa pouziva pri ustalenej zatazi motora prave za ucelom zvysenia efektivity a tym znizenia spotreby.
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
no s tim saabem sem to chtel napsat
uz davno sem to cetl nekde v casaku, ze se meni poloha cele hlavy, ale moc sem to nepobral. byla tam nejaka "gumova" cast nad klikou neco jako rukav a tam se menila vyska
mozna kecam je to uz davno
jeste by mne zajimalo co si myslite o turbech s promennou polohou lopatek a jak to vlastne funguje? to by taky mohlo urcite prispet k vetsi efektivite motoru a tim padem k mensi spotrebe
uz davno sem to cetl nekde v casaku, ze se meni poloha cele hlavy, ale moc sem to nepobral. byla tam nejaka "gumova" cast nad klikou neco jako rukav a tam se menila vyska
mozna kecam je to uz davno
jeste by mne zajimalo co si myslite o turbech s promennou polohou lopatek a jak to vlastne funguje? to by taky mohlo urcite prispet k vetsi efektivite motoru a tim padem k mensi spotrebe
ano, taketo turba zvysuju efektivitu motora, pretoze zvacsuju pasmo dostupneho pretlaku voci otackam.mrkevvzime píše: jeste by mne zajimalo co si myslite o turbech s promennou polohou lopatek a jak to vlastne funguje? to by taky mohlo urcite prispet k vetsi efektivite motoru a tim padem k mensi spotrebe
su dva systemy:
1, variabilne lopatky turbiny
2, variabilna tryska turbiny
1, meni sa priamo tvar lopatiek, v nizkych otackach motora su lopatky vacsie a maju vacsiu plochu, teda lepsie vyuziju menej plynov. Vo vysokych otackach sa lamely zasunu a plocha sa zmensi, turbina kladie mensi odpor a zachova sa tok plynov z motora. Tymto sa eliminuje nevyhoda malej turbiny vo vysokych otackach a velkej v nizkych.
2, meni sa priamo velkost vystupu turbiny do vyfuku, vystupna tryska, podobne ako na stihacke f16. tym sa vlastne meni AR turbiny s rovnakym efektom ako v bode 1.
bezne sa to pouziva len na dizloch, na benzinoch je problem vysoka EGT, avsak aj taketo turba existuju.
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- mrkevvzime
- user
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 23.08.2005, 21:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele: