Stránka 3 z 4
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 24.07.2008, 21:35
				od Kentoya
				chorvatsko tam a zpět jsem jel za průměrných 9,2 na 100 a byl jsem schopen s tím samým setupem ždímat i více jak 30litrů na 100 a nebylo to jen město
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 24.07.2008, 21:40
				od kenivruh
				12 litrov je vela na seriu. To sa musi mastit po dialnici 160-180 a v meste chodit plyn-brzda.
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 24.07.2008, 21:56
				od doublejay
				kenivruh píše:12 litrov je vela na seriu. To sa musi mastit po dialnici 160-180 a v meste chodit plyn-brzda.
Ja jsem se jeste pod 10 nikdy nedostal a po dalnici kolem 180 jsem okolo 15-16. Ve meste mam standardne neco pod 12 (11,7 l). Taky nezapomen na to, ze ted jezdi s odpojenou lambdou, bez boostu a na volnobehu ma urcite jinou, nez optimalni smes - vetsinou bohatou... Kazdopadne s odpojenou lambdou je to ted rozhodne mene nez puvodnich >15.
 
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 24.07.2008, 23:12
				od Kentoya
				já to chorvatsko bral skoro pořád 170, ale nezrychloval a nezpomaloval, prostě mrtvá noha na pedálu a 9,2/100
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 25.07.2008, 07:27
				od mrkevvzime
				ja mel po dalnici+okresky cca 8,5 pri 100-130km/h jel sem lehce na spotrebu, ale prislo mi to nejak malo tak nevim jestli jsem se nesekl  

 
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 25.07.2008, 07:39
				od raddy
				presne takato spotreba je normalna pri normalnej jazde
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 26.07.2008, 00:16
				od Svobda
				peta: Tu spotrebu mer tak ze natankujes plnou do vypnuti pistole ,ujet treba sto nebo vice km a dotankuj nejlip na same pumpe do vypnuti pistole . A mas litry paliva ke kilometrum jak to delas tak to je nepresne.
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 28.07.2008, 16:17
				od Vladislav Bureš
				Také si přispěju :-)
Město (praha) jezdím za min 14,5 pod jsem ještě nešel ale nikdy nevydžím jen klidně jezdit tak 10-20% je běžná jízda (koukejte jaké mám zadní lampy  

  )
ale dálnice ta je za 8,5 s klidnou nohou tak 130ti a plným kufrem a zadníma sedačkama a sem tam mírný rozjezd jak to zatáhne do sedačky ale to jen minimálně
 
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 29.07.2008, 18:16
				od petafm2
				no takze k te spotrebe bez te lambdy pod 15l po meste fakt nejde - nevim asi zkusit objednat novou lambdu a vymenit a jak to bude vypadat potom... (jestli je ta spotreba stejna ted bez ni jako byla i s ni - to pak bude ta moje lambda uplne v haji neni tak teoreticky? nebo kabelaz mozna (malo pravdepodobne, ne???
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 29.07.2008, 19:41
				od Fire
				tak pánové dneska jsem to taky doměřil ,  tankuju pravidelně Carera 100 cca za 36Kč/l . a spotřeba po Praze 11,2l a to nejezdím na spotřebu .... docela mě to samotného překvapilo.
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 29.07.2008, 19:53
				od Design
				Je možne aby walbro nejak zmenšilo nebo ustalilo spotřebu?
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 29.07.2008, 20:16
				od blázen
				Design píše:Je možne aby walbro nejak zmenšilo nebo ustalilo spotřebu?
změní spotřebu jen o to o co bylo seriové čerpadlo stářím připraveno na jeho výkonu..podle mě to bude zanedbatelný údaj a měl by ses s walbrem dostat na tabulkovou spotřebu
 
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 29.07.2008, 20:31
				od kenivruh
				petafm2 píše:no takze k te spotrebe bez te lambdy pod 15l po meste fakt nejde - nevim asi zkusit objednat novou lambdu a vymenit a jak to bude vypadat potom... (jestli je ta spotreba stejna ted bez ni jako byla i s ni - to pak bude ta moje lambda uplne v haji neni tak teoreticky? nebo kabelaz mozna (malo pravdepodobne, ne???
Neviem ci moze lambda az tak kazit spotrebu (teda ak nefunguje). Ja som jazdil s nou aj bez nej na serii aj s t28 a velky rozdiel v spotrebe nebol. Ak ti lambda znizuje predsa len spotrebu z tych 15 na 12 napr. tak je chyba niekde inde a lambda sa to len snazi kompenzovat (ale na menej ako na 12 uz nedokaze, ecu pokial funguje ako aem napr. tak robi kompenzaciu len do urciteho percenta).
 
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 30.07.2008, 00:45
				od remo
				mne to zerie tiez jak tank aj pri lahkej nohe sa hybem medzi 15 az 20 l/100km
tiez mi to pride pekne otravne
skuste odbornici napisat co vsetko a ako prekontrolovat a nastavit
mne by sa takyto navod na jednej kope dost zisiel
dik
			 
			
					
				Re: spotrreba nad 15l po meste s lehkou nohou
				Napsal: 30.07.2008, 07:27
				od raddy
				nadmerna spotreba by sa mala prejavit na farbe sviecok. 
spotrebu/davkovanie paliva riadi ECU nasledovne:
1, hlavny vstupny udaj poskytuje AFM. tento vstup pouziva ECU stale. nespravne fungujuci AFM je castou pricinou prilis bohatej zmesi. ak sa jedna o AFM s nastavovacim srobom (4 piny na konektore), tak musi byt spravne nastaveny podla servisneho navodu. nespravne nastavenie sposoby nespravnu zmes vo vsetkych rezimoch.
2, v autach, ktore su vybavene seriovou lambda sondou, funguje navyse regulacia davkovania paliva pri ustalenej zatazi motora a jeho normalnej prevadzkovej teplote. tato regulacia (closed loop rezim ECU) nastavuje idealnu (stochiometricku) zmes paliva a prerusi sa vzdy pri akceleracii ci spomalovani (od urcitej miery zmeny ustaleneho stavu). ak je lambda vadna, tak dosledkom moze byt nadmerne bohata zmes v rezimoch prevadzky motora, kde ECU lambdu vyuziva. ak nie je lambda pritomna, ECU pouziva len udaje z palivovej mapy (open loop rezim ECU).
3, ECU pouziva svoje teplotne cidlo, na zaklade ktoreho obohacuje zmes pri nizkych prevadzkovych teplotach motora (elektronicky sitic). ak je toto cidlo vadne, tak moze byt sitic zapnuty a sposoby zvysenu spotrebu.
dalsie potencionalne vplyvy na spotrebu:
1, netesnost v sani, ktora sposobuje unik tlaku turba, tym bohatu zmes a znizeny vykon.
2, nespravny tlak paliva
3, netesniace vstreky, vadne vstreky
4, nespravna viskozita/teplota oleja
5, spinave/stare/poskodene sviecky
6, nizka kompresia valcov
7, nahustenie pneu
8, styl jazdy
Myslim ze z vyssie uvedeneho si kazdy moze urobit predstavu co robit ak je spotreba prilis vysoka vzhladom na styl jazdy. Len poznamenam ze pri ustalenej jazde dajme tomu 130km/h by spotreba nemala presiahnut 10l, naopak 9l je realne. Pri ustalenej jazde do 100km/h by 9l nemal byt problem. Mesto tazko povedat, tu sa dostavame k podstatnej otazke a tou su samotne navyky pri soferovani. Je neuveritelne, ako sa dokaze rozdielny styl jazdy podpisat na spotrebe a ake rozdiely vedia byt pri tkzv. "lahkej nohe" s spravnom style jazdy na spotrebu.