sroubek ve valci!
Re: sroubek ve valci!
hmmm... pak by me ale zajimalo proc mu toi nechyti bo teorie ze ma valec zruseny atd mi prijde pritazena za vlasy... (i kdyzby byl valec jeden zruseny tak mu to musi jet na tri
My project site:
http://www.raziel-project.tk
http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h
The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine
My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
http://www.raziel-project.tk
http://www.youtube.com/watch?v=wGj_myRgsWk 0-100km/h
The Driver don't pick the car...The car'll pick the Driver
That's a mystical bond between Man and Machine
My ride: Walbro 255l/h, Garrett T25G A/R. 80 & A/R .64, HKS Adjustable Actuator @ 1 bar, Front Mount Intercooler, Braided Oil Hose, BRaided Water Hoses, HD Stage 2 Chip, FreeFlow Exhaust with TypeX BackBox, KN air filter, Apex - Forge Recirculation Blow-Off Valve, NGK BCPR7ES, New OEM Nissan Lambda, Head after Rebuild - (Ported, Brand New OEM Nissan Valves ('51' Intake) 'n exhaust Valves 'n valve stem oil seals), OEM Nissan Head Gasket, OEM Nissan Exhaust Gaskets, Apex Electric Fan, [Gauges: Water Temp, Oil Temp, Oil Pressure, Boost, Volts], Adjustable Tension Rods with UniBall, Brand new OEM Wishbones, s14 VLSD, Sparco belts, silicon hoses... and tons of refurbishing, polishing and repainting in engine bay and many other bits...
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: sroubek ve valci!
no kvůli detonačnímu senzoru to nebude ani náhodou... ze svých zkušeností vím,že ten knock senzor je tam podle mě opravdu nefunkční..jezdí to stejně sním,bez něj... jediné co se děje je,že ECU ukazuje chybový kod nezapojeného senzoru..jinak nic .. toto sem vypozoroval já
btw:podle tvé teorie by nejezdilo žádné klepající dvoukilo ...
btw:podle tvé teorie by nejezdilo žádné klepající dvoukilo ...
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Re: sroubek ve valci!
netvrdím že raddy nemá pravdu, spíše bych řekl že ji má, přece jen má trochu více vědomostí přímo o jednotce k CA18, ale jsem si nabeton jistý že ne v každé situaci pomůže posunutí předzápalu aby nedocházelo k detonacím,
přesněji řečeno bych to definoval takhle, i kdyby to uměly pouze nové jednotky tak nikdo nezaručí že motor neskončí kvůli detonacím jen proto, že se posune předstih třeba o 10 stupnů, protože důvodů přoč mohou vzniknout detonace je více, takže tohle tvrzení tak by nedochadzalo k zniceniu motora detonaciami, nakolko by ECU posunula predzapal....takto to funguje v modernych ECU je sice opodstatněné, ale velmi silné a nezakládající se stoprocentní pravdě
to píšu jen proto, aby se někdo nemyslel, že na základě raddyho tvrzení si koupí jednotku s automatickým posuvem předstihu při zaklepání, a bude mít jistotu že motor neskončí po detonacích
takže jestliže nějaký borec napíše, že se od nějakého borce dozvěděl že nezaklepe, tak zaklepe
taky umím borcovat a být jízlivý
přesněji řečeno bych to definoval takhle, i kdyby to uměly pouze nové jednotky tak nikdo nezaručí že motor neskončí kvůli detonacím jen proto, že se posune předstih třeba o 10 stupnů, protože důvodů přoč mohou vzniknout detonace je více, takže tohle tvrzení tak by nedochadzalo k zniceniu motora detonaciami, nakolko by ECU posunula predzapal....takto to funguje v modernych ECU je sice opodstatněné, ale velmi silné a nezakládající se stoprocentní pravdě
to píšu jen proto, aby se někdo nemyslel, že na základě raddyho tvrzení si koupí jednotku s automatickým posuvem předstihu při zaklepání, a bude mít jistotu že motor neskončí po detonacích
takže jestliže nějaký borec napíše, že se od nějakého borce dozvěděl že nezaklepe, tak zaklepe
taky umím borcovat a být jízlivý
Re: sroubek ve valci!
kratka reakcia:
posunutim predzapalu sa da vzdy zabranit vzniku detonacii bez ohladu na to z akeho dovodu detonacie primarne vznikli (a bez ohladu na to co si o tom mysli ci pise kentoya, pretoze fyzika sa riadi svojimi zakonmi, nie kentoyovymi). adaptivne ecu reaguju na detonacie len posuvanim predzapalu, nic ine v pripade detonacii nerobia, pretoze to nie je nutne.
reakcia s vysvetlenim:
napis mi prosim v ktorej situacii podla teba nabeton nepomoze posunutie predzapalu k odstraneniu detonacii, necham sa velmi rad poucit, obvzlast by ma zaujimali tvoje prakticke skusenosti v tejto oblasti, ktorych mas urcite vela.
ja som si zase na 100% isty ze posunutie predzapalu odstrani detonacie nech vznikli z lubovolneho dovodu, ale na druhej strane je mozne detonacie odstranit aj inak ako posunutim predzapalu, avsak posunutie predzapalu eliminuje detonacie vzdy, nech vznikli z akehokolvek dovodu, ci uz kvoli teplote, zmesi ci palivu. Ak vzniknu detonacie kvoli zvyseniu teploty, daju sa odstranit znizenim teploty alebo posunutim predzapalu, ak vzniknu detonacie kvoli oktanovemu cislu paliva, da sa zmenit palivo alebo predzapal. to plati analogicky pre akukolvek pricinu vzniku detonacii. Bud sa odstrani pricina vzniku detonacii alebo sa posunie predzapal.
predzapal mozes kludne posuvat dovtedy kym nedojde k nezapaleniu zmesi v dosledku nedostatocnej kompresie. ak nie je kompresia, nie je teplota a nie su detonacie. Detonacne spalovanie je vzdy vysledok neprimerane vysokej kompresie voci ostatnym parametrom spalovania (teplota, tlak turba, palivo atd). Zmenou predzapalu menis dynamicku kompresiu a zmenou dynamickej kompresie menis podmienky na vznik detonacii a je jedno z akeho dovodu detonacie vznikli. Predzapal mozes posunut tak, aby nebola v podstate ziadna kompresia pri zapaleni zmesi, resp. zapalujes nestlacenu zmes.
nie je otazka ci posuvanie predzapalu zabrani detonaciam (odpoved je ano), ale len o kolko treba predzapal posunut aby detonacie nevznikali.
v modernych ecu sa predzapal posuva dynamicky tak aby detonacie v dalsom cykle neboli, ak su posunie sa predzapal viac. s takouto ECU detonacie motor neznicia, pretoze tam ziadne nebudu. kdo si kupi na zaklade raddyho tvrdenia ECU ktora dynamicky posuva predzapal, tak si moze byt isty ze detonacie mu motor neznicia, jedine co bude pozorovat je ubytok vykonu po uroven zaniku detonacii (na zaklade posunu predzapalu). toto sa da v praxi velmi lahko overit, vela modernych ECU automaticky prisposobuje predzapal pouzitemu palivu len na zaklade snimania detonacii a posunu predzapalu. Bez problemov mozes natankovat 100okt. benzin a dalsiu nadrz 95okt. a jedine co spozorujes bude znizenie vykonu, to iste plati napr. pre zvysenie tlaku turba.
ak sa zabezpeci dostatocne kvalitne snimanie detonacii (od kvalitnych systemov zalozenych na mikrofone az po snimanie urovne ionizacie zmesi) tak vyhradne posunom predzapalu sa VZDY DA ZAMEDZIT DETONACIAM.
ak raz nie su podmienky na vznik detonacii, tak detonacie nevzniknu a toto sa da vzdy dosiahnut posunutim predzapalu (ale samozrejme su aj ine sposoby zamedzenia detonacii, ziadna z nich vsak na rozdiel od predzapalu nefunguje globalne, napr. zmes moze byt bohata na hranici zapalitelnosti a napriek tomu moze detonovat, vzduch moze mat -50C a napriek tomu mozu byt detonacie, palivo moze mat 150okt. a napriek tomu mozu byt detonacie)). ale ako vzdy, necham sa od teba velmi rad poucit, kedy, kde a za akych okolnosti to bude inak, specialne ak si si to sam vyskusal a overil.
len dodam, ze v nistune mam funkciu automatickeho ladenia predzapalu na zaklade snimania detonacii, ale zrejme napisem vyrobcovi aby sa s tebou skontaktoval, ze mas pre neho nove informacie.
samozrejme, v pripade samozapalu je to uplne inak, ale verim ze kentoya pozna rozdiel medzi samozapalom a detonacnym spalovanim.
posunutim predzapalu sa da vzdy zabranit vzniku detonacii bez ohladu na to z akeho dovodu detonacie primarne vznikli (a bez ohladu na to co si o tom mysli ci pise kentoya, pretoze fyzika sa riadi svojimi zakonmi, nie kentoyovymi). adaptivne ecu reaguju na detonacie len posuvanim predzapalu, nic ine v pripade detonacii nerobia, pretoze to nie je nutne.
reakcia s vysvetlenim:
napis mi prosim v ktorej situacii podla teba nabeton nepomoze posunutie predzapalu k odstraneniu detonacii, necham sa velmi rad poucit, obvzlast by ma zaujimali tvoje prakticke skusenosti v tejto oblasti, ktorych mas urcite vela.
ja som si zase na 100% isty ze posunutie predzapalu odstrani detonacie nech vznikli z lubovolneho dovodu, ale na druhej strane je mozne detonacie odstranit aj inak ako posunutim predzapalu, avsak posunutie predzapalu eliminuje detonacie vzdy, nech vznikli z akehokolvek dovodu, ci uz kvoli teplote, zmesi ci palivu. Ak vzniknu detonacie kvoli zvyseniu teploty, daju sa odstranit znizenim teploty alebo posunutim predzapalu, ak vzniknu detonacie kvoli oktanovemu cislu paliva, da sa zmenit palivo alebo predzapal. to plati analogicky pre akukolvek pricinu vzniku detonacii. Bud sa odstrani pricina vzniku detonacii alebo sa posunie predzapal.
predzapal mozes kludne posuvat dovtedy kym nedojde k nezapaleniu zmesi v dosledku nedostatocnej kompresie. ak nie je kompresia, nie je teplota a nie su detonacie. Detonacne spalovanie je vzdy vysledok neprimerane vysokej kompresie voci ostatnym parametrom spalovania (teplota, tlak turba, palivo atd). Zmenou predzapalu menis dynamicku kompresiu a zmenou dynamickej kompresie menis podmienky na vznik detonacii a je jedno z akeho dovodu detonacie vznikli. Predzapal mozes posunut tak, aby nebola v podstate ziadna kompresia pri zapaleni zmesi, resp. zapalujes nestlacenu zmes.
nie je otazka ci posuvanie predzapalu zabrani detonaciam (odpoved je ano), ale len o kolko treba predzapal posunut aby detonacie nevznikali.
v modernych ecu sa predzapal posuva dynamicky tak aby detonacie v dalsom cykle neboli, ak su posunie sa predzapal viac. s takouto ECU detonacie motor neznicia, pretoze tam ziadne nebudu. kdo si kupi na zaklade raddyho tvrdenia ECU ktora dynamicky posuva predzapal, tak si moze byt isty ze detonacie mu motor neznicia, jedine co bude pozorovat je ubytok vykonu po uroven zaniku detonacii (na zaklade posunu predzapalu). toto sa da v praxi velmi lahko overit, vela modernych ECU automaticky prisposobuje predzapal pouzitemu palivu len na zaklade snimania detonacii a posunu predzapalu. Bez problemov mozes natankovat 100okt. benzin a dalsiu nadrz 95okt. a jedine co spozorujes bude znizenie vykonu, to iste plati napr. pre zvysenie tlaku turba.
ak sa zabezpeci dostatocne kvalitne snimanie detonacii (od kvalitnych systemov zalozenych na mikrofone az po snimanie urovne ionizacie zmesi) tak vyhradne posunom predzapalu sa VZDY DA ZAMEDZIT DETONACIAM.
ak raz nie su podmienky na vznik detonacii, tak detonacie nevzniknu a toto sa da vzdy dosiahnut posunutim predzapalu (ale samozrejme su aj ine sposoby zamedzenia detonacii, ziadna z nich vsak na rozdiel od predzapalu nefunguje globalne, napr. zmes moze byt bohata na hranici zapalitelnosti a napriek tomu moze detonovat, vzduch moze mat -50C a napriek tomu mozu byt detonacie, palivo moze mat 150okt. a napriek tomu mozu byt detonacie)). ale ako vzdy, necham sa od teba velmi rad poucit, kedy, kde a za akych okolnosti to bude inak, specialne ak si si to sam vyskusal a overil.
len dodam, ze v nistune mam funkciu automatickeho ladenia predzapalu na zaklade snimania detonacii, ale zrejme napisem vyrobcovi aby sa s tebou skontaktoval, ze mas pre neho nove informacie.
samozrejme, v pripade samozapalu je to uplne inak, ale verim ze kentoya pozna rozdiel medzi samozapalom a detonacnym spalovanim.
Re: sroubek ve valci!
jsem rád za tvou slohovou práci, a v podstatě jsi si odpověděl sám poslední větou, a rozdíl poznám
a jen dodám otázku a i odpověd co následuje po samovznícení? - detonace
stačí ostrá hrana, špona, grot, nebo cokoliv co se přehřeje natolik že to odpálí směs dříve než svíčka a předstih může být kdekoliv
a můžeš opět napsat slohovou práci na téma, že mistr kentoya si plete samozápaly s detonačním hořením, přestože po samozápalu směs detonačně hoří, aspon budou mít ostatní radost že se to tu opět hádá a ještě jednou opakuji, tyto detonace žádná jednotka neodstraní, tudíž mé tvrzení se zakládá na pravdě
tím netvrdím že to mu nerozumíš, jen tvrdím že tvých 100% není pravda, ani s tebe nedělám troubu, přestože ty se o to v mém případě kdekoliv můžeš vehementně snažíš
a jen dodám otázku a i odpověd co následuje po samovznícení? - detonace
stačí ostrá hrana, špona, grot, nebo cokoliv co se přehřeje natolik že to odpálí směs dříve než svíčka a předstih může být kdekoliv
a můžeš opět napsat slohovou práci na téma, že mistr kentoya si plete samozápaly s detonačním hořením, přestože po samozápalu směs detonačně hoří, aspon budou mít ostatní radost že se to tu opět hádá a ještě jednou opakuji, tyto detonace žádná jednotka neodstraní, tudíž mé tvrzení se zakládá na pravdě
tím netvrdím že to mu nerozumíš, jen tvrdím že tvých 100% není pravda, ani s tebe nedělám troubu, přestože ty se o to v mém případě kdekoliv můžeš vehementně snažíš
Re: sroubek ve valci!
vsetko co si napisal v horeuvedenej odpovedi je jeden velky nezmysel a uplne najvacsi je to ze po samovznieteni nasleduju detonacie, pretoze v skutocnosti je to prave naopak, nehovoriac o tom ze po samozapale zmes ani nahodou detonacne nehori, to je obrovska hlupost. samozapal a detonacne horenie su dva uplne nezavisle a oddelene javy s uplne inymi prejavmi a dosledkami.
nema vobec ziadny zmysel sa ti nieco snazi vysvetlovat, pre vsetkych ostatnych je dobry uvod napr. tu alebo kdekolvek inde na internete:
http://www.dsmtuners.com/forums/tuning- ... ation.html
specialne posledny odstavec vysvetluje vsetko.
kompletny dokument:
http://www.streetrodstuff.com/Articles/ ... etonation/
samozrejme ze plati ze kontrola detonacii posunom predzapalu zabrani detonaciam a tym aj samozapalu. drzim sa vseobecne rozsireneho nazoru ze detonacne horenie je predpokladom pre vznik samozapalu a kontrolou detonacii sa kontroluje aj moznost vzniku samozapalu a kdo ma takuto ECU tak mu detonacie motor nikdy neznicia. vsetko je to vysvetlene v uvedenych odkazoch.
jediny kdo z teba robi troubu si ty sam, bohuzial.
nema vobec ziadny zmysel sa ti nieco snazi vysvetlovat, pre vsetkych ostatnych je dobry uvod napr. tu alebo kdekolvek inde na internete:
http://www.dsmtuners.com/forums/tuning- ... ation.html
specialne posledny odstavec vysvetluje vsetko.
kompletny dokument:
http://www.streetrodstuff.com/Articles/ ... etonation/
samozrejme ze plati ze kontrola detonacii posunom predzapalu zabrani detonaciam a tym aj samozapalu. drzim sa vseobecne rozsireneho nazoru ze detonacne horenie je predpokladom pre vznik samozapalu a kontrolou detonacii sa kontroluje aj moznost vzniku samozapalu a kdo ma takuto ECU tak mu detonacie motor nikdy neznicia. vsetko je to vysvetlene v uvedenych odkazoch.
jediny kdo z teba robi troubu si ty sam, bohuzial.
Re: sroubek ve valci!
nebudu se s tebou hádat, ale je ověřené, že ostré hrany po přehřátí ve spalovacím prostoru dokáží vznítit směs dříve jak svíčka a následuje detonační hoření jako by jsi posunul předstih, to je odzkoušený fakt a jenom protože jsi na to nenarazil tak to není pravda
podívej se na americké dragstery kde se ujede 400 metrů za cca 5 sec, je zdokumentováno, že svíčky zapalují přibližně 2 až 3 sec, poté se utaví a rozžhavený materiál neexistující svíčky zapaluje směs a motor je v cíli díky detonacím často po smrti
přesto že samozápal je samozřejmě zcela něco jiného než detonace, ale pokud chceš tvrdit, že po samovznícení nemůže směs detonačně shořet, tak jsi asi první o kom vím že to tvrdí
podívej se na americké dragstery kde se ujede 400 metrů za cca 5 sec, je zdokumentováno, že svíčky zapalují přibližně 2 až 3 sec, poté se utaví a rozžhavený materiál neexistující svíčky zapaluje směs a motor je v cíli díky detonacím často po smrti
přesto že samozápal je samozřejmě zcela něco jiného než detonace, ale pokud chceš tvrdit, že po samovznícení nemůže směs detonačně shořet, tak jsi asi první o kom vím že to tvrdí
Re: sroubek ve valci!
základní rozdíl mezi detonacemi a samozápaly které máš na mysli je v tom, že detonace, přesto že hoří několikanásobně rychleji tak jdou ještě jakš takš po úvrati a nepůsobí tolik proti pohybu pístu jako je tomu u samozápalů, které jdou často proti pohybu pístu a ničí třeba i ojnice, v podstatě při detonacích dochází k tomu že směs hoří nekontrolovaně a rychlleji díky nevhodným podmínkám, a samozřejmě pokud dojde k samozápalům jako takovým např jen díky přehřátí spalovací komory a chudé směsi, naroste komprese ještě před úvratí do hodnot ještě horších jako je tomu u detonací a směs dohořuje také detonačně, nekontrolovaně, přesto že je to jiný jev a potom zde máme samozápaly, které se samy nevznítí jen špatnou směsí a teplotou, ale např přehřátým jediným bodem ve spalovací soustavě a nemusí mít až tak destruktivní účinek jako samozápaly které máš na mysli ty, ale čistě detonační, že se stihne píst přehoupnout, ale stejně ve většině případů při kterémkoliv samovznícení či samozápalu, dohořívá směs nekontrolovaně, neboli detonačně
ale mě to stačí, svoje vysvětlení jsem napsal, a klidně mě ponižuj že to není pravda, že pravdu mají anglicky psaná fora a ty, a že já píšu bludy
ale mě to stačí, svoje vysvětlení jsem napsal, a klidně mě ponižuj že to není pravda, že pravdu mají anglicky psaná fora a ty, a že já píšu bludy
Re: sroubek ve valci!
z předchozího a jen dodám otázku a i odpověd co následuje po samovznícení? - detonace
jen k tomuto dodám, samozřejmě že po několika detonacích je prostor přehřán a dochází snáze k samozápalům jako jevům
otázka a odpověd byla myšlena tak že po samovznícení jako jednoho taktu či cyklu směs dohoří nekontrolovaně neboli detonačně, ne že po serii samozápalů následují serie detonací
toliko jen pro upřesnění
jen k tomuto dodám, samozřejmě že po několika detonacích je prostor přehřán a dochází snáze k samozápalům jako jevům
otázka a odpověd byla myšlena tak že po samovznícení jako jednoho taktu či cyklu směs dohoří nekontrolovaně neboli detonačně, ne že po serii samozápalů následují serie detonací
toliko jen pro upřesnění
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: sroubek ve valci!
samovznícení je už asi extremní případ, myslím,že původní děbata zahrnovala detonace.. samovznícení už sebou asi ponese inhed následky
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Re: sroubek ve valci!
kentoya, stale pises absolutne bludy a nezmysly. po samovznieteni NIKDY zmes nehori detonacne a ani nedohori detonacne. Pri samovznieteni NIKDY nedosiahne tlak v spalovacom priestore vyssiu hodnotu ako pri detonacnom spalovani a dokonca nedosiahne ani uroven tlaku pri normalnom kontrolovanom horeni.Vsetko co si o detonaciach a samovznieteni napisal JE HLUPOST a NIE JE TO PRAVDA. Nemas absolutne ziadnu predstavu a javoch o ktorych pises a su to len hluposti ktore predkladas ako fakty. Nemas pravdu, zasadne sa mylis a keby si si precital akykolvek clanok na tuto temu tak to mozno pochopis.
Samozapal je samozapal, je to jediny a jedinecny jav uplne odlisny od detonacii. Detonacie su detonacie, je to uplne odlisny jav od samozapalu, uplne nezavisly od samozapalu. Neexistuje viac druhov samozapalov, neexistuje viac druhov detonacii.
Detonacne spalovanie je presne definovany jav, samozapal je presne definovany jav. Vobec nie je pravda ze nekontrolovane spalovanie musi byt detonacne, takisto ako nie je pravda ze detonacne spalovanie musi byt nekontrolovane.
Spalovaci proces moze byt plne kontrolovany napriek tomu ze je detonacny, vela motorov bezi v rezime kontrolovaneho detonacneho spalovania. Avsak v pripade samozapalu je spalovaci proces vzdy plne nekontrolovany.
To ze mas o niecom utkvelu predstavu vobec neznamena ze to tak aj v skutocnosti je a konkretne tvoje predstavy o detonaciach a predzapaloch su od reality poriadne daleko. Ber to ako konstruktivnu kritiku a zacni konecne trochu citat odborne clanky a menej pisat blbosti, ktorym by mohli ludia uverit, na vlastnu skodu. Ja sa neodvolavam na anglicke fora, v odkaze je odborny clanok z casopisu, to ze si ho nedokazes precitat je len tvoja skoda, ja ho kvoli tebe prekladat nebudem.
Nenapisal si ziadne vysvetlenie, pretoze to co si napisal jednoducho nie je pravda a dokazy o tom lezia vsade okolo teba.
Pokial tvrdis ze po samozapale hori zmes detonacne, TAK SI PRVY NA SVETE a svet caka uz len na to kedy to dokazes. Nie je to tak a nikdy to tak ani nebude, pretoze ako som uz napisal, javy v spalovacom priestore su zalozene na fyzike a nie na tvojich fantaziach.
Vsetko, uplne vsetko je vysvetlene na 8 strankach clanku v odkaze, vies akeho hlupaka zo seba robis tym ze ides stale hlavou proti muru napriek tomu ze staci kliknut a citat? velkeho....
http://www.streetrodstuff.com/Articles/ ... etonation/
Len na zaver: motor moze s detonacnym spalovanim bezat uplne bez problemov aj cele roky, to ako dlho vydrzi je len vecou pomeru objemu voci vykonu, vela motorov bezi s urcitou mierou detonacneho spalovania stale, pretoze su na to konstruovane,alebo inak povedane,detonacne spalovanie neznamena automaticky poskodenie motora.
Ziadny motor vsak neprezije viac ako par sekund samozapalov, nikdy.
stale plati, ze ak dokazem kontrolovat detonacie posuvanim predzapalu, tak detonacie motor nikdy neznicia, napisal som to na zaciatku a budem to pisat vzdy a vsade kde sa pokusis predkladat svoje fantazie ako fakty, ci sa ti to bude pacit alebo nie.
Samozapal je samozapal, je to jediny a jedinecny jav uplne odlisny od detonacii. Detonacie su detonacie, je to uplne odlisny jav od samozapalu, uplne nezavisly od samozapalu. Neexistuje viac druhov samozapalov, neexistuje viac druhov detonacii.
Detonacne spalovanie je presne definovany jav, samozapal je presne definovany jav. Vobec nie je pravda ze nekontrolovane spalovanie musi byt detonacne, takisto ako nie je pravda ze detonacne spalovanie musi byt nekontrolovane.
Spalovaci proces moze byt plne kontrolovany napriek tomu ze je detonacny, vela motorov bezi v rezime kontrolovaneho detonacneho spalovania. Avsak v pripade samozapalu je spalovaci proces vzdy plne nekontrolovany.
To ze mas o niecom utkvelu predstavu vobec neznamena ze to tak aj v skutocnosti je a konkretne tvoje predstavy o detonaciach a predzapaloch su od reality poriadne daleko. Ber to ako konstruktivnu kritiku a zacni konecne trochu citat odborne clanky a menej pisat blbosti, ktorym by mohli ludia uverit, na vlastnu skodu. Ja sa neodvolavam na anglicke fora, v odkaze je odborny clanok z casopisu, to ze si ho nedokazes precitat je len tvoja skoda, ja ho kvoli tebe prekladat nebudem.
Nenapisal si ziadne vysvetlenie, pretoze to co si napisal jednoducho nie je pravda a dokazy o tom lezia vsade okolo teba.
Pokial tvrdis ze po samozapale hori zmes detonacne, TAK SI PRVY NA SVETE a svet caka uz len na to kedy to dokazes. Nie je to tak a nikdy to tak ani nebude, pretoze ako som uz napisal, javy v spalovacom priestore su zalozene na fyzike a nie na tvojich fantaziach.
Vsetko, uplne vsetko je vysvetlene na 8 strankach clanku v odkaze, vies akeho hlupaka zo seba robis tym ze ides stale hlavou proti muru napriek tomu ze staci kliknut a citat? velkeho....
http://www.streetrodstuff.com/Articles/ ... etonation/
Len na zaver: motor moze s detonacnym spalovanim bezat uplne bez problemov aj cele roky, to ako dlho vydrzi je len vecou pomeru objemu voci vykonu, vela motorov bezi s urcitou mierou detonacneho spalovania stale, pretoze su na to konstruovane,alebo inak povedane,detonacne spalovanie neznamena automaticky poskodenie motora.
Ziadny motor vsak neprezije viac ako par sekund samozapalov, nikdy.
stale plati, ze ak dokazem kontrolovat detonacie posuvanim predzapalu, tak detonacie motor nikdy neznicia, napisal som to na zaciatku a budem to pisat vzdy a vsade kde sa pokusis predkladat svoje fantazie ako fakty, ci sa ti to bude pacit alebo nie.
Re: sroubek ve valci!
pocuj Kentoya nechcem sa vam do toho nejako miesat, ale uvedeny clanok som si cely podrobne precital a musim ti povedat ze odpoved na to ktory z vas dvoch ma pravdu je tam...
Re: sroubek ve valci!
anglicky neumím takže si to nepřečtu, ale v podstatě at je tam napsáno co chce, tak je pravda v tom že detonace nemusí zničit motor, že motor může opravdu několik let běžet v detonačním režimu jak napsal raddy, nepamatuji se, že bych napsal že detonace automaticky zničí motor, jde jen o to, jak jsou detonace velké, přesněji kolik směsi shoří detonačním hořením a je pravda že se dají udržet slabší detonace pod kontrolou a může s nimi motor běžet dokonce i na vyšší výkon než bez nich, je to ovšem extrém který si alespon u nás nikdo neriskne
je pravda že samozápal je cokoliv co zapálí směs dříve jako svíčka, at už je to ventil nebo otřep nebo nadměrné teplo, je to jedno, pokud je směs zapálená dříve než od svíčky jakkoliv, jedná se o samozápal či o samovznícení, hodněkrát jsem pouze slyšel že pokud se směs vznítí sama zvýšeným teplem neboli přehřátím motoru, spíše se tomu říká samovznícení, a pokud je zapálena čímkoliv přehřátým třeba otřepem spíše se to nazývá samozápalem či předzápalem, ale v podstatě se jedná o totožný jev s extrémně destruktivními následky, většinou propálený píst, ohnutá ojnice, či v prdeli klika, jelikož při tomhle jevu dochází k tomu že jelikož je směs zapálená dříve tak dojde k maximálnímu tlaku ještě před dosažením horní úvrati a díky tomu se tlak ve spalovacím prostoru hádá s pohybem pístu vzhůru
detonace jako takové zase bývají mezi lidmi od kterých to vím označovány jako dvoje, přestože výsledek je stejný, ty první vznikají pokud směs hoří rychleji než dosáhne píst přibližně 10 stupnů po horní úvrati a ve spalovacím prostoru je nadměrný tlak a zbytek směsi který zatím nedohořel dohoří detonačně, řekněme extrémně rychle, a druhý případ je že směs přestože bude mít maximální progresi tlaku až po 15ti stupních po horní úvrati, tak např díky horšímu smísení zbytky směsi přestože už není tak extrémní tlak jako v prvním případě dohoří také nespojitě, neboli detonačně a to rychlé hoření (detonační) je také slyšet jako ono pověstné cinkání ale pouze to silnější, to slabší nemusí být slyšet vůbec
oba případy vzniku detonací mají podobný průběh, podobné následky (přestože je to vlastně jeden a tentýž jev, jen v prvním případě je větší tlak na šály na klice , je vytlačován olej z prostoru mezi šálem a klikou jinak je to stejné, ten nepatrný rozdíl je pouze ten, že se směs po detonaci v prvním případě více hádá s pohybem pístu), jde v podstatě o to kolik směsi shoří detonačně a kdy směs shoří detonačně, pokud malé množství a dále po úvrati, tak motor může běžet i několik let, maximálně se bude například zahřívat trochu více chladící kapalina, pokud detonačně dohoří více směsi ,může prasknout např pístní kroužek, nebo se utavovat svíčka, nebo se ulamovat šupiny na pístu, možná je toho více, tyto tři jevy jsem viděl na vlastní oči
zpět k samozápalům, přestože se jedná o jevy na první pohled zcela odlišné, tak podle toho co vím od znalých lidí, tak většinou po samozapálení (otázka je v jakém okamžiku k samozápalu došlo) dochází také k detonačnímu hoření, přestože směs hoří stejně jako v běžném případě avšak protože nemá takový kompresní tlak okolí tak hoří pomaleji a s nižší teplotou než při běžném výbuchu natož při detonaci, avšak v okamžiku, kdy se píst dostává do horní úvrati a ve válci je stále ještě nějaké malé množství nespálené směsi, tak tako směs dohořívá detonačně jako při klasických detonacích, od lidí co se okolo toho pohybují jsem se dozvěděl asi toto, pokud směs stihne shořet dříve, tak to většinou odnese ojnice, pokud po samozápalu směs dohoří detonačně, tak se propálí díra do pístu
tak a ted mi napiš kde je nesmysl v tom co tu celou dobu píšu, nedávej odkaz na anglické stránky, bud je přelož, nebo si je nech, opravdu nevím co se tam píše a kdo to píše, jestli je to někdo zkušený a znalý nebo laik, to co uvádím jsem posbíral za tři roky a netvrdím že je to jediná pravda, ale je to od lidí s praktickými zkušenostmi a s velkými znalostmi okolo motorů, třeba se mýlí, třeba mají zkreslené představy, anebo toho ví více než je napsáno v anglickém textu, já to nevím do kostky jsem shrnul to co vím od profíků co s tím mají vlastní zkušenosti (ale třeba mají špatné dedukce a vyhodnocení stavu), já nevím
je pravda že samozápal je cokoliv co zapálí směs dříve jako svíčka, at už je to ventil nebo otřep nebo nadměrné teplo, je to jedno, pokud je směs zapálená dříve než od svíčky jakkoliv, jedná se o samozápal či o samovznícení, hodněkrát jsem pouze slyšel že pokud se směs vznítí sama zvýšeným teplem neboli přehřátím motoru, spíše se tomu říká samovznícení, a pokud je zapálena čímkoliv přehřátým třeba otřepem spíše se to nazývá samozápalem či předzápalem, ale v podstatě se jedná o totožný jev s extrémně destruktivními následky, většinou propálený píst, ohnutá ojnice, či v prdeli klika, jelikož při tomhle jevu dochází k tomu že jelikož je směs zapálená dříve tak dojde k maximálnímu tlaku ještě před dosažením horní úvrati a díky tomu se tlak ve spalovacím prostoru hádá s pohybem pístu vzhůru
detonace jako takové zase bývají mezi lidmi od kterých to vím označovány jako dvoje, přestože výsledek je stejný, ty první vznikají pokud směs hoří rychleji než dosáhne píst přibližně 10 stupnů po horní úvrati a ve spalovacím prostoru je nadměrný tlak a zbytek směsi který zatím nedohořel dohoří detonačně, řekněme extrémně rychle, a druhý případ je že směs přestože bude mít maximální progresi tlaku až po 15ti stupních po horní úvrati, tak např díky horšímu smísení zbytky směsi přestože už není tak extrémní tlak jako v prvním případě dohoří také nespojitě, neboli detonačně a to rychlé hoření (detonační) je také slyšet jako ono pověstné cinkání ale pouze to silnější, to slabší nemusí být slyšet vůbec
oba případy vzniku detonací mají podobný průběh, podobné následky (přestože je to vlastně jeden a tentýž jev, jen v prvním případě je větší tlak na šály na klice , je vytlačován olej z prostoru mezi šálem a klikou jinak je to stejné, ten nepatrný rozdíl je pouze ten, že se směs po detonaci v prvním případě více hádá s pohybem pístu), jde v podstatě o to kolik směsi shoří detonačně a kdy směs shoří detonačně, pokud malé množství a dále po úvrati, tak motor může běžet i několik let, maximálně se bude například zahřívat trochu více chladící kapalina, pokud detonačně dohoří více směsi ,může prasknout např pístní kroužek, nebo se utavovat svíčka, nebo se ulamovat šupiny na pístu, možná je toho více, tyto tři jevy jsem viděl na vlastní oči
zpět k samozápalům, přestože se jedná o jevy na první pohled zcela odlišné, tak podle toho co vím od znalých lidí, tak většinou po samozapálení (otázka je v jakém okamžiku k samozápalu došlo) dochází také k detonačnímu hoření, přestože směs hoří stejně jako v běžném případě avšak protože nemá takový kompresní tlak okolí tak hoří pomaleji a s nižší teplotou než při běžném výbuchu natož při detonaci, avšak v okamžiku, kdy se píst dostává do horní úvrati a ve válci je stále ještě nějaké malé množství nespálené směsi, tak tako směs dohořívá detonačně jako při klasických detonacích, od lidí co se okolo toho pohybují jsem se dozvěděl asi toto, pokud směs stihne shořet dříve, tak to většinou odnese ojnice, pokud po samozápalu směs dohoří detonačně, tak se propálí díra do pístu
tak a ted mi napiš kde je nesmysl v tom co tu celou dobu píšu, nedávej odkaz na anglické stránky, bud je přelož, nebo si je nech, opravdu nevím co se tam píše a kdo to píše, jestli je to někdo zkušený a znalý nebo laik, to co uvádím jsem posbíral za tři roky a netvrdím že je to jediná pravda, ale je to od lidí s praktickými zkušenostmi a s velkými znalostmi okolo motorů, třeba se mýlí, třeba mají zkreslené představy, anebo toho ví více než je napsáno v anglickém textu, já to nevím do kostky jsem shrnul to co vím od profíků co s tím mají vlastní zkušenosti (ale třeba mají špatné dedukce a vyhodnocení stavu), já nevím
Re: sroubek ve valci!
toto je najvacsi a zasadny nezmysel ktory stale dokola pises, je to hlupost ktorej sa stale drzis. neprezradim ti preco konkretne zo seba robis hlupaka, pretoze chcem aby si si to precital sam a pochopil sam. takze zatial a stale: pises hluposti a tvoj horeuvedeny komentar je absolutny blud a nie je v nom pravda ani v jednej jedinej vete, a to myslim doslova a vazne. kedykolvek som ti to schopny dokazat, ale kedze uz snad kazdy kdo si tuto debatku precital a hlavne precital si odborne a hlavne pravdive vysvetelenie k tomu to je schopny dokazat takisto, nastava stav ked vsetci vedia a jeden si mysli a zanika potreba niekoho presviedcat.Kentoya píše: zpět k samozápalům, přestože se jedná o jevy na první pohled zcela odlišné, tak podle toho co vím od znalých lidí, tak většinou po samozapálení (otázka je v jakém okamžiku k samozápalu došlo) dochází také k detonačnímu hoření, přestože směs hoří stejně jako v běžném případě avšak protože nemá takový kompresní tlak okolí tak hoří pomaleji a s nižší teplotou než při běžném výbuchu natož při detonaci, avšak v okamžiku, kdy se píst dostává do horní úvrati a ve válci je stále ještě nějaké malé množství nespálené směsi, tak tako směs dohořívá detonačně jako při klasických detonacích, od lidí co se okolo toho pohybují jsem se dozvěděl asi toto, pokud směs stihne shořet dříve, tak to většinou odnese ojnice, pokud po samozápalu směs dohoří detonačně, tak se propálí díra do pístu
Re: sroubek ve valci!
když neumím anglicky, nepřečtu, děkuji ti za vysvětlení, jsem rád že to co je psáno anglicky je pravda, a to co tvrdí profíci v čechách od motorů jsou bludy a nesmysly, ty stále tvrdíš že směs po samozápalu nemůže shořet detonačně a ostatní mluví, že po samozápalu směs může shořet detonačně, nevím jestli ten borec co psal ten anglický článek to posbíral na forech, nebo někde slyšel, nebo se aktivně tomuto problému věnuje, nebo to má dokonce nafocené mikrosec po mikrosec, já to nevím ty to asi víš, jsem přesvědčený že by jsi dal svou protihodnotou svůj život za to že je to pravda, já bych svůj za to co píšu nedal, ale pevně tomu věřím, ale pokud by jsi za to co píšeš nedal jako protizávaží svůj život, tak nemůžeš tvrdit, že píšu nesmysly, takže mi prosím tě napiš jestli jsi ochoten dát na druhou misku vah třeba svoje dvoukilo jako důkaz že tvé tvrzení je pravda, nic než pravda a jediná pravda, že prostě po samozápalu nemohou zbytky směsi dohořet detonačně
pokud tak učiníš optám se slušně taboa, jestli je možnost zda dohoří detonačně, nebo je to absolutně stoprocentně nemožné, pokud nepostavíš nic na druhou stranu vah, nic tě neopravnuje zde tvrdit, že to není stoprocentně pravda, a v podstatě že ze sebe stále dělám blbce
posledně jsi ho ze mě dělal taky anglickým forem, a taboo ti jasně napsal že ten co to psal anglicky napsal bludy, a ty jsi tomu slepě věřil, netvrdím že tak tomu je v tomhle případě, třeba máš opravdu pravdu a zdroje od kterých mám info já se v jediném bodě mýlí, a potom klidně napíšu ano udělal jsem tím že papouškuji svoje zdroje, ze sebe troubu, ale pokud se stoprocentně postavíš za to co píšeš, a já se optám taboa a ten napíše že to je teoreticky možné, tak si dám do podpisu toto, nehádejte se prosím s raddym, protože přestože nemá pravdu, tak se bude do krve hádat a dělat z Vás blbce, pokud taboo napíše že to není teoreticky možné, dám si do podpisu že jednou ze sebe udělal blbce raddy, jednou ze sebe udělal blbce kentoya
ale učit se anglicky, jen kvůli tomu abych si tady přeložil jeden článek kterej je určitě na 90% shrnutý v tom co jsem napsal v kostce, a jedinej větší rozdíl bude v dohoření směsi po samozápalu, jen tam budou možná nějaké výpočty či odkazy, určitě nebudu, doted jsem angličtinu nepotřeboval, tak do smrti snad potřebovat nebudu, a jenom kvůli tomu že jsi líný to přeložit písemně (což ti zabere méně jak 1% času co bych já potřeboval na naučení anglického jazyka) tak až se budeme zase příště hádat, dávej odkazy s anglicky psaným textem, aby jsi všem mohl ukázat jak jsi na tom dobře, že jsi se na rozdíl ode mě ve škole učil anglicky, zatímco já ještě rusky
a nebud nasranej, dneska je středa a za chvilku máme víkend
pokud tak učiníš optám se slušně taboa, jestli je možnost zda dohoří detonačně, nebo je to absolutně stoprocentně nemožné, pokud nepostavíš nic na druhou stranu vah, nic tě neopravnuje zde tvrdit, že to není stoprocentně pravda, a v podstatě že ze sebe stále dělám blbce
posledně jsi ho ze mě dělal taky anglickým forem, a taboo ti jasně napsal že ten co to psal anglicky napsal bludy, a ty jsi tomu slepě věřil, netvrdím že tak tomu je v tomhle případě, třeba máš opravdu pravdu a zdroje od kterých mám info já se v jediném bodě mýlí, a potom klidně napíšu ano udělal jsem tím že papouškuji svoje zdroje, ze sebe troubu, ale pokud se stoprocentně postavíš za to co píšeš, a já se optám taboa a ten napíše že to je teoreticky možné, tak si dám do podpisu toto, nehádejte se prosím s raddym, protože přestože nemá pravdu, tak se bude do krve hádat a dělat z Vás blbce, pokud taboo napíše že to není teoreticky možné, dám si do podpisu že jednou ze sebe udělal blbce raddy, jednou ze sebe udělal blbce kentoya
ale učit se anglicky, jen kvůli tomu abych si tady přeložil jeden článek kterej je určitě na 90% shrnutý v tom co jsem napsal v kostce, a jedinej větší rozdíl bude v dohoření směsi po samozápalu, jen tam budou možná nějaké výpočty či odkazy, určitě nebudu, doted jsem angličtinu nepotřeboval, tak do smrti snad potřebovat nebudu, a jenom kvůli tomu že jsi líný to přeložit písemně (což ti zabere méně jak 1% času co bych já potřeboval na naučení anglického jazyka) tak až se budeme zase příště hádat, dávej odkazy s anglicky psaným textem, aby jsi všem mohl ukázat jak jsi na tom dobře, že jsi se na rozdíl ode mě ve škole učil anglicky, zatímco já ještě rusky
a nebud nasranej, dneska je středa a za chvilku máme víkend