Stránka 3 z 4
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 30.11.2011, 19:53
od Trinom
Mirek píše:A tu vodu, ktera bude chladit vzduch do motoru budes chladit kde?
Ve výměníku, kterej bude vepředu před chladičem.
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 30.11.2011, 20:01
od Mirek
Trinom píše:Mirek píše:A tu vodu, ktera bude chladit vzduch do motoru budes chladit kde?
Ve výměníku, kterej bude vepředu před chladičem.
a vodu k nemu budes prenaset nejak bez hadic vzduchem? Asi ne ze? Takze tam povedou hadice.
To ti jako opravdu prijde jako snazsi reseni? Neni jednodussi odsadit vodni chladic a pouzit treba IC ze saba? kratke trubky, instalace zabere hodinu a nemusis rezat do kastle....
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 30.11.2011, 20:05
od Trinom
Kdyby jsi viděl, jak vypadá motorák u birda, pochopil bys, že tam není místo na žádný trubky na vzduch. Protáhnout hadice s "vodou" není takovej boj.
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 30.11.2011, 20:48
od blázen
voda nee...používá se tam kde není místo na klasický IC..
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 01.12.2011, 11:12
od Kohla
Vidím tady zajímavé téma na bakalářku
Velikost IC musí mít zákonitě vliv na dobu naplnění, ale je tam taková spousta jiných parametrů, že se podle mě nedá obecně říct, který IC má pomalejší náběh. Dát R33 a eBay kit na stejný setup, stejnou délku trubek a proměřit, jinak se nikdy nedohodnete...
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 01.12.2011, 11:45
od blázen
to má,ale objem IC zjistíš,jen když ho naplníš... a vliv má..ale vychází se z objemu celého traktu ke klapce,který se tady řeší ..
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 01.12.2011, 18:00
od mara_m
s vodnim ic s spatnosti svama nesouhlasim aftercooler je lepsi nez intercooler z v prevodu tepla atd .............. v umisteni v moznosti podchladit vzduch az po teploty 0 atd atd atd
ps dokonce jsem videl typka co na chlazeni pouzival klimu
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 01.12.2011, 20:00
od Woyta
To pak muzeme resit vstrikovani vody pred turbem a ostrikovani ic vodou.
Kdyz to vezmu teoreticky. Voda ma vyssi tepelnou kapacitu nez vzduch. Snaze tedy odebere teplo ze stlaceneho vzduchu. Samotny IC je tak tedy mensi s vyssi ucinnosti a nemusime resit jeho umisteni. Coz je velmi vyhodne pro auta s motorem uprostred ci vzadu. O malem objemu snizujicim lag nemluve.
Pak ale zalezi jak se nam bude darit ochlazovat kapalinu a jakou rychlosti nam bude proudit systemem.
Klasicky vzduchovy chladime primo velkym mnozstvim vzduchu. Ano je zde o jeden prestup tepla mene ale to nemusi znamenat vyssi chladici vykon. Instalace byva casto problematicka, objem byva casto vic nez velky.
Kdyz to vzdalene prirovnam k chlazeni procesoru vzduchem a vodou tak v pripade vzduchu mam obrovskej chladic ktery mi div nerozlomi desku nebo mam malej blok a vsechno teplo mam odvedeno na jeste vetsi vymenik. Samozrejme zalezi na kvalite jednotlivych dilu. Mel jsem v PC poradnej chladic topeni. Pak jsem poridil mensi urceny pro PC a teplota sla o 10st dolu. Pak jsem vymenil cerpadlo, bloky a ted mam v PC system schopnej uchladit opravdu velmi nenazrane PC ktere uz dnes uz snad ani nejde postavit.
Vodni IC bych tedy nezatracoval. Potencial tam je.
//Ted jsem narazil na tenhle propagacni graf.
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 02.12.2011, 09:33
od blázen
Ano je účinější ale složitější a náročnější na údržbu,hmotnost a tžere výkon .. Vzducháč je levnější, lehčí a dost účinný pro sx. My máme vodní coolery na lokomotivách starších řad, novější používají vzducháče. Protože i ty ty obrovský výkony a obrovský množstvi vzduchu uchladí i přesto, že se ty loko často pohybují pomalu v plné zátěži. Proč? Protože je to bezůdržbový systém.
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 02.12.2011, 11:13
od mara_m
jj aftercooler je slozitejsi to je jasne mas dva chladice el cerpadlo atd atd o tom zadna ale de zasadit rovnou do sani takze u aftercooleru udelas potruby dlouhe asi jen 20cm a mas moznost podchladit vzduch az pod 0 celsia diky druhemu vymeniku a suchemu ledu ale na bezne jezdeni na nic a k hov ..... vydel bych vyznam na drag ci tak nejak
u lokomotyvy to chladej vetraky ne ??? to ic ?
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 02.12.2011, 11:25
od blázen
ano chladěj,protože se ty loko pohybujou při rozjezdech a rúzným posunování pomalu.. navíc jsou ty chladicí články po stranách.. kde moc vzduchu neprudí. Ale oproti vodě je to lepší,nic neteče,nekape,nerezaví.. ikdyž voda má zas plus v tom,že to o něco víc váží.
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 02.12.2011, 11:50
od mara_m
jj je to urcite o hodne jedodusi neni tam tolik starosti atd ale u lokomotivy je fuk zda jede pomalu ci rychle tam to chladej vetraky ja sam o aftercoleru premyslel ale nakonec to poresim jeste jinak staci sikovne usporadat ic a turbo natocit k nemu
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 02.12.2011, 11:54
od blázen
stačí dodržet pár pravidel a můžeš mít normální IC s normálníma trubkama
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 02.12.2011, 11:57
od mara_m
Re: Velikost Intercooleru
Napsal: 10.12.2011, 12:55
od mauglie
http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-200SX- ... 2a16b6cc20
obzvláště si povšimněte údaje "1050cfm @ 0.5 psi drop", což jsou - zaokrouhlený - 4 setiny baru (0,03447 bar, pro umocnění jak malý má vliv)