Stránka 3 z 4

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 30.11.2011, 19:53
od Trinom
Mirek píše:A tu vodu, ktera bude chladit vzduch do motoru budes chladit kde?
Ve výměníku, kterej bude vepředu před chladičem.

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 30.11.2011, 20:01
od Mirek
Trinom píše:
Mirek píše:A tu vodu, ktera bude chladit vzduch do motoru budes chladit kde?
Ve výměníku, kterej bude vepředu před chladičem.
a vodu k nemu budes prenaset nejak bez hadic vzduchem? Asi ne ze? Takze tam povedou hadice.

To ti jako opravdu prijde jako snazsi reseni? Neni jednodussi odsadit vodni chladic a pouzit treba IC ze saba? kratke trubky, instalace zabere hodinu a nemusis rezat do kastle....

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 30.11.2011, 20:05
od Trinom
Kdyby jsi viděl, jak vypadá motorák u birda, pochopil bys, že tam není místo na žádný trubky na vzduch. Protáhnout hadice s "vodou" není takovej boj.

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 30.11.2011, 20:48
od blázen
voda nee...používá se tam kde není místo na klasický IC..

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 01.12.2011, 11:12
od Kohla
Vidím tady zajímavé téma na bakalářku :D Velikost IC musí mít zákonitě vliv na dobu naplnění, ale je tam taková spousta jiných parametrů, že se podle mě nedá obecně říct, který IC má pomalejší náběh. Dát R33 a eBay kit na stejný setup, stejnou délku trubek a proměřit, jinak se nikdy nedohodnete...

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 01.12.2011, 11:45
od blázen
to má,ale objem IC zjistíš,jen když ho naplníš... a vliv má..ale vychází se z objemu celého traktu ke klapce,který se tady řeší ..

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 01.12.2011, 18:00
od mara_m
s vodnim ic s spatnosti svama nesouhlasim aftercooler je lepsi nez intercooler z v prevodu tepla atd .............. v umisteni v moznosti podchladit vzduch az po teploty 0 atd atd atd

ps dokonce jsem videl typka co na chlazeni pouzival klimu :D

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 01.12.2011, 20:00
od Woyta
To pak muzeme resit vstrikovani vody pred turbem a ostrikovani ic vodou. :D

Kdyz to vezmu teoreticky. Voda ma vyssi tepelnou kapacitu nez vzduch. Snaze tedy odebere teplo ze stlaceneho vzduchu. Samotny IC je tak tedy mensi s vyssi ucinnosti a nemusime resit jeho umisteni. Coz je velmi vyhodne pro auta s motorem uprostred ci vzadu. O malem objemu snizujicim lag nemluve.
Pak ale zalezi jak se nam bude darit ochlazovat kapalinu a jakou rychlosti nam bude proudit systemem.

Klasicky vzduchovy chladime primo velkym mnozstvim vzduchu. Ano je zde o jeden prestup tepla mene ale to nemusi znamenat vyssi chladici vykon. Instalace byva casto problematicka, objem byva casto vic nez velky.

Kdyz to vzdalene prirovnam k chlazeni procesoru vzduchem a vodou tak v pripade vzduchu mam obrovskej chladic ktery mi div nerozlomi desku nebo mam malej blok a vsechno teplo mam odvedeno na jeste vetsi vymenik. Samozrejme zalezi na kvalite jednotlivych dilu. Mel jsem v PC poradnej chladic topeni. Pak jsem poridil mensi urceny pro PC a teplota sla o 10st dolu. Pak jsem vymenil cerpadlo, bloky a ted mam v PC system schopnej uchladit opravdu velmi nenazrane PC ktere uz dnes uz snad ani nejde postavit. :D

Vodni IC bych tedy nezatracoval. Potencial tam je.

//Ted jsem narazil na tenhle propagacni graf.
Obrázek

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 02.12.2011, 09:33
od blázen
Ano je účinější ale složitější a náročnější na údržbu,hmotnost a tžere výkon .. Vzducháč je levnější, lehčí a dost účinný pro sx. My máme vodní coolery na lokomotivách starších řad, novější používají vzducháče. Protože i ty ty obrovský výkony a obrovský množstvi vzduchu uchladí i přesto, že se ty loko často pohybují pomalu v plné zátěži. Proč? Protože je to bezůdržbový systém.

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 02.12.2011, 11:13
od mara_m
jj aftercooler je slozitejsi to je jasne mas dva chladice el cerpadlo atd atd o tom zadna ale de zasadit rovnou do sani takze u aftercooleru udelas potruby dlouhe asi jen 20cm a mas moznost podchladit vzduch az pod 0 celsia diky druhemu vymeniku a suchemu ledu ale na bezne jezdeni na nic a k hov ..... vydel bych vyznam na drag ci tak nejak

u lokomotyvy to chladej vetraky ne ??? to ic ?

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 02.12.2011, 11:25
od blázen
ano chladěj,protože se ty loko pohybujou při rozjezdech a rúzným posunování pomalu.. navíc jsou ty chladicí články po stranách.. kde moc vzduchu neprudí. Ale oproti vodě je to lepší,nic neteče,nekape,nerezaví.. ikdyž voda má zas plus v tom,že to o něco víc váží.

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 02.12.2011, 11:50
od mara_m
jj je to urcite o hodne jedodusi neni tam tolik starosti atd ale u lokomotivy je fuk zda jede pomalu ci rychle tam to chladej vetraky ja sam o aftercoleru premyslel ale nakonec to poresim jeste jinak staci sikovne usporadat ic a turbo natocit k nemu

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 02.12.2011, 11:54
od blázen
stačí dodržet pár pravidel a můžeš mít normální IC s normálníma trubkama :)

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 02.12.2011, 11:57
od mara_m
jedine podchladit vzduch podchladit palivo a pak nevim ale co stim vykonem :D :D :D

Re: Velikost Intercooleru

Napsal: 10.12.2011, 12:55
od mauglie
http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-200SX- ... 2a16b6cc20
obzvláště si povšimněte údaje "1050cfm @ 0.5 psi drop", což jsou - zaokrouhlený - 4 setiny baru (0,03447 bar, pro umocnění jak malý má vliv)