Stránka 4 z 7

Napsal: 21.07.2007, 18:27
od blázen
Gerox píše:v praxi jsem to videl a sedel v tom aute kde 1bar na seriovejch turbech a 1 bar na T78 byl na tom samem motoru dost zasadni rozdil... :wink:
blbý FMIC sem poznal když sem dal větší ,to znamená,že sem vzduch ochladil jen o trošku víc a rozdíl v zátahu byl poznat pěkně.. taktéž výměna T28 za T25 při stejnem tlaku jde poznat rozdíl.. já nevim co je na tom nepochopitelne... T78 a t28 je obrovský rozdil .. když máš v trubkách k sání stejný tlak a průměr zachováš,když vezmu konstantní teplotu, tak v té trubce bude proudit u obou turbodmychadel stejné množství vzduchu,to je zákon fyziky.. pokud tam naměříš 1bar bude tam 1bar... a je jedno co ho tam tlačí jestli kompresor nebo turbo.. bude tam prostě 1bar..

Napsal: 21.07.2007, 18:31
od blázen
čím je ten vzduch chladnější, je hustší,obsahuje víc kyslíku, při stejném tlaku...a tím víc ho je pak ve válcích=tím víc výkonu motor produkuje

Napsal: 22.07.2007, 00:28
od Kentoya
kluci nechci se hádat, ale je nabeton jisté že 10psi v daných otáčkách rovná se stejný výkon, jako psal raddy a spol,

ale pozor na jednu maličkost, výkon je i při jiných turbách a stejném tlaku v daných otáčkách stejný, ale výkon auta může být jiný a taky je, jelikož malé turbo nebude stíhat ve vyšších otáčkách dodávat potřebné množství vzduchu, jelikož už bude za hranicí efektivnosti a velké turbo se stejným náběhem bude dávat daný tlak delší dobu (i ve vyšších otáčkách) tudíž výkon motoru bude vyšší

vezmeme si jako příklad t25 na našem motoru, zvedneme tlak na 0,9 bar a od 5000 otáček nám tlak spadne pod 0,7 a pokud použijeme t28 na našem motoru, tak i v 6000 máme stále 0,9 bar, tudíž laicky řečeno, při 4000 otáčkách bude výkon stejný, jelikož je stejný tlak, stejné otáčky, ale motor (auto) s t28 bude mít celkově vyšší výkon jelikož ve vyšších otáčkách má stále dostatek vzduchu

a to je myslím kámen úrazu který mezi vámi leží a nejste ho schopni odhalit, takže svým způsobem máte pravdu všichni, jen je potřeba když už něco plácnu, to také osvětlit, a ne napsat že ten výkon je vyšší a nevím proč

Napsal: 22.07.2007, 00:53
od buky300zx
Kentoya to je vsetko OK,my sa tu bavyme o tom,ked turbo pracuje efektyvne(stiha tlak vo vsetkych otackach a neprehrieva vzduch)

Napsal: 22.07.2007, 00:59
od Kentoya
mikyc píše:no 150k primera ma asi 120whp
Ty rikas ze 500hp je 580whp.. Je to opravdu takle ze cim vetsi vykon tim vetsi ztrata?

A co se tyce toho turba tak ja bych se rad bavil co nejvic konktretne. Nikdo nevi jaky turba pouzivaji lidi na netu co maj takle silny srka?
T25 na 10 psi ma treba 250whp s gtir t28 10 psi ma 280 a s nakym T67 na 10psi vysoko pres 300 ..
tohle je fakt.
já se vyjadřoval k tomuhle buky, zde není uvedeno nic o efektivnosti turba, jen jsem napsal, že je to možné a vysvětlil to, ale taky jsem napsal, že při daných otáčkách a daném tlaku je výkon stejný pomineme li teplotu a dalších pár prkotin

Napsal: 22.07.2007, 01:04
od buky300zx
OK,ja som myslel ze si pisal vseobecne,ale mas pravdu aj tak aj tak. :D

Napsal: 22.07.2007, 12:51
od blázen
jo to co píše kentoya je samozřejmost, už sem vypsal ,že větší turbo udrží tlak do vyšších otáček jak menší..

Napsal: 22.07.2007, 18:56
od mikyc
nasel jsem tohle. celkem podobny dohady jako tady. http://www.sr20forum.com/turbo/188580-t ... stion.html

To s tou teplotou je pravda, i s tim ze t25 10psi tezko drzi do vyssich otacek, ale hlavne co uz psal raddy na zacatku o vyfukove turbine jako o velke restrikci turbovyho motoru. to bude ten hlavni duvod proc velky turbo na stejnym tlaku da vic whp a protece nim vic vzduchu nez s malym turbem.

libi se mi tohle http://www.sr20forum.com/turbo/188580-t ... ost1848134

Napsal: 22.07.2007, 19:18
od raddy
hehe, dobre, hodne velka debata. necital som to vsetko, ale este raz zopakujem ze je to tak ako som napisal na zaciatku, ak je vyf. turbina rovnaka, tak potom pri rovnakom tlaku kompresora je vykon vzdy rovnaky, samozrejme ak je rovnaka teplota za IC. Na toto nema nejaky velky vplyv efektivita kompresora, pokial ic staci teplotu znizit na rovnaku uroven.
Pre lepsiu predstavu, predstavete si ze tlak nedodava kompresor turba ale nadoba so stlacenym vzduchom. Nie je mozne aby z vacsej flase pri tlaku 10psi bol vykon vyssi ako pri tlaku 10psi z mensjej flase, je to stale to iste. Rozdiel robi len a len vyfukova turbina.
A do buducnosti, je dolezite si uvedomit, ze sa nebavime o mnozstve vzduchu z turba, ale o mnozstve vzduchu ktore spotrebuje motor, to je velky rozdiel. Pri danom tlaku spotrebuje motor vzdy rovnake mnozstvo vzduchu, ak sa v nom nic nezmenilo. Na mape kompresora turba nie je prietok vuduchu z kompresora, ale motora, to na margo geroxovej poznamky o roznych turbach.

Napsal: 22.07.2007, 19:25
od mikyc
raddy píše:hehe, dobre, hodne velka debata. necital som to vsetko, ale este raz zopakujem ze je to tak ako som napisal na zaciatku, ak je vyf. turbina rovnaka, tak potom pri rovnakom tlaku kompresora je vykon vzdy rovnaky, samozrejme ak je rovnaka teplota za IC. Na toto nema nejaky velky vplyv efektivita kompresora, pokial ic staci teplotu znizit na rovnaku uroven.
Pre lepsiu predstavu, predstavete si ze tlak nedodava kompresor turba ale nadoba so stlacenym vzduchom. Nie je mozne aby z vacsej flase pri tlaku 10psi bol vykon vyssi ako pri tlaku 10psi z mensjej flase, je to stale to iste. Rozdiel robi len a len vyfukova turbina.
A do buducnosti, je dolezite si uvedomit, ze sa nebavime o mnozstve vzduchu z turba, ale o mnozstve vzduchu ktore spotrebuje motor, to je velky rozdiel. Pri danom tlaku spotrebuje motor vzdy rovnake mnozstvo vzduchu, ak sa v nom nic nezmenilo. Na mape kompresora turba nie je prietok vuduchu z kompresora, ale motora, to na margo geroxovej poznamky o roznych turbach.
jasne ale kdyz se rekne velky turbo jak je jasny ze je vetsi i vyfukova turbina, protoze je to to turbo

A jinak obecne proste plati ze velky turbo umozni prutok vetsiho mnozstvi vzduchu nez male turbo na stejnym tlaku.

Napsal: 22.07.2007, 19:28
od raddy
pozor, nie turbo ale jeho vyfukova turbina. kedze kompresor a turbina su dve rozdielne veci, je dobre hovorit jasne, pretoze vobec nemusi platit ze vacsim turbom prejde viac vzduchu....

Napsal: 22.07.2007, 19:28
od V-Eagle
To je asi kámen úrazu týhle debaty. Oni řeší jen to, že na stejným motoru je vyměněný turbo jako celek a tlačí stejnej tlak.

Takže se asi můžem všichni shodnout na tom, že pokud bude turbo od základu rozdílný od původního, tak výkon i průběh budou odlišný, i když tlak v sání bude stejnej. Pokud nejsou rozdíly v motoru samotným, tak ale rozdíl výkonů rozhodně není způsoben vyšším množstvím vzduchu, protože to jde do motoru při stejných otáčkách furt stejný. Ale rozíl výkonu má za následek rozdílná restrikce turbín na výfuku, efektivnost kompresoru, IC, atd.

Napsal: 22.07.2007, 19:29
od raddy
velmi pekne napisane.

Napsal: 22.07.2007, 19:39
od mikyc
V-Eagle píše:To je asi kámen úrazu týhle debaty. Oni řeší jen to, že na stejným motoru je vyměněný turbo jako celek a tlačí stejnej tlak.

Takže se asi můžem všichni shodnout na tom, že pokud bude turbo od základu rozdílný od původního, tak výkon i průběh budou odlišný, i když tlak v sání bude stejnej. Pokud nejsou rozdíly v motoru samotným, tak ale rozdíl výkonů rozhodně není způsoben vyšším množstvím vzduchu, protože to jde do motoru při stejných otáčkách furt stejný. Ale rozíl výkonu má za následek rozdílná restrikce turbín na výfuku, efektivnost kompresoru, IC, atd.

Ale ta vetsi turbina je mensi restrikce pro motor a umozni prutok vetsiho mnozstvi vzduchu!! :!: :!:

Napsal: 22.07.2007, 19:39
od doublejay
Hlavne si zkuste predstavit pro danou situaci parametrovou "fotku" motoru, tzn. okamzik, kdy jiste zatezi a otackam odpovida 1 konkretni hodnota prutoku vzduchu motorem. Pak je uplne jedno, jake turbo v te chvili ten vzduch dodava. Ten priklad s malou a velkou tlakovou lahvi je nejnazornejsi. To, ze z te velke se daji zdimat vetsi tlaky po delsi dobu, v tomto srovnani nehraje roli, ale je to fakt.