Programovatelne ECU
Re: Programovatelne ECU
jo uz jsem s nema psal jsou velmi ochotni ale koupim si to jako stavbnici...
Re: Programovatelne ECU
Díval jsem se na ty tvoje stránky, ale nic jsem o těch ŘJ tam nenašel. Docela by mě zajímala možnost použití u starších aut Ford a taky (samozřejmě) cena modelu V44.
Jinak jak se tu Míra ptal na TCS, tak ABS/TCS modul Scorpia by mu mohl vyhovovat. Ještě to teda budu muset ověřit, ale nejspíš by mohl fungovat i jako samostatnej díl bez připojení na ŘJ, byť se s ním pro připojení k ŘJ počítá. Otázkou je jen směr toku dat a jeho forma. V případě, že bych na něco přišel, tak určitě napíšu. Co vím určitě, tak na ubírání plynu je spešl ansábl na plynovým lanku, takovej váleček.
Measure With Micrometer, Mark With Chalk, Cut With Ax.
Woyta: "Kvalita zatáček se dá hodnotit počtem hrobečků. Čím víc hrobečků, tím větší zábava."
Re: Programovatelne ECU
Ahoj,
nebudu tvrdit, že znám všechno, ale k některým jednotkám se vyjádřit mohu.
Rozhodně jsem se setkal u jednotek Aem a Motec s Traction controlou a v podstatě se jedná o detekci zařazeného kvaltu a k tomu adekvátní akceleraci. Pokud se míra akcelerace motoru z daným kvaltem přešvihne, známená to pro ECU jasný důkaz prokluzu kol. Tedy z tohoto je patrné, že je potřeba takový systém vždy plně odladit na všechny podmínky ve kterých má pracovat. Nevím zda se běžně někde v motorsportu používá systém prokluzu kol který by bral informace z čidel. Vím, že v pravdilech je to často zapovězeno, nebo se to nepoužívá kvůli přílišné pravděpodobnosti poruchy.
Pokud bych to řešil na Motecu tak bych si s tím asi poradil docela snadno. Dokonce by se to dalo celé nastavit tak, že by celý systém prokluzu byl ještě uživatelsky nastavitelný třeba na 4-24 kroků, podle toho kolikakrokový otočný spínač by se dal rozumně sehnat. Já našel maximálně 24krokový. Myslím že pak už jde jen o to změřit za ideálních trakčních podmínek míru maximální akcelerace na každý kvalt, nastavit křivky a korekce na jednotlivé stupně a hotovo. Pak by si uživatel už jen zvolil dle podmínek takový režim, který by mu umožnil, nebo neumožnil určitou míru prokluzu.
Co se týká různých jednotek, tak ovládat motor a dosáhnout určitého výkonu dokážou téměř všechny. Rozdíly bývají především v době kterou nad tím strávím než to začne fungovat jak má. Takže to co dokážu za 3 hodiny s Motecem mi trvá 3 dny na AEM a hračky typu Vipec či Megasquirt jsou na tom ještě hůř. No a pak jsou jisté věci které některé jednotky prostě nezvládají a jiné ano. Tam patří spíše nadstandartní funkce jako ALS, TCS, Launch Control, DWB atd....
Nebojte se zeptat a koukněte do referencí
http://www.advracing.cz/reference.html
a to tam rozhodně nejsou všechny auta co jsem dělal...........
nebudu tvrdit, že znám všechno, ale k některým jednotkám se vyjádřit mohu.
Rozhodně jsem se setkal u jednotek Aem a Motec s Traction controlou a v podstatě se jedná o detekci zařazeného kvaltu a k tomu adekvátní akceleraci. Pokud se míra akcelerace motoru z daným kvaltem přešvihne, známená to pro ECU jasný důkaz prokluzu kol. Tedy z tohoto je patrné, že je potřeba takový systém vždy plně odladit na všechny podmínky ve kterých má pracovat. Nevím zda se běžně někde v motorsportu používá systém prokluzu kol který by bral informace z čidel. Vím, že v pravdilech je to často zapovězeno, nebo se to nepoužívá kvůli přílišné pravděpodobnosti poruchy.
Pokud bych to řešil na Motecu tak bych si s tím asi poradil docela snadno. Dokonce by se to dalo celé nastavit tak, že by celý systém prokluzu byl ještě uživatelsky nastavitelný třeba na 4-24 kroků, podle toho kolikakrokový otočný spínač by se dal rozumně sehnat. Já našel maximálně 24krokový. Myslím že pak už jde jen o to změřit za ideálních trakčních podmínek míru maximální akcelerace na každý kvalt, nastavit křivky a korekce na jednotlivé stupně a hotovo. Pak by si uživatel už jen zvolil dle podmínek takový režim, který by mu umožnil, nebo neumožnil určitou míru prokluzu.
Co se týká různých jednotek, tak ovládat motor a dosáhnout určitého výkonu dokážou téměř všechny. Rozdíly bývají především v době kterou nad tím strávím než to začne fungovat jak má. Takže to co dokážu za 3 hodiny s Motecem mi trvá 3 dny na AEM a hračky typu Vipec či Megasquirt jsou na tom ještě hůř. No a pak jsou jisté věci které některé jednotky prostě nezvládají a jiné ano. Tam patří spíše nadstandartní funkce jako ALS, TCS, Launch Control, DWB atd....
Nebojte se zeptat a koukněte do referencí
http://www.advracing.cz/reference.html
a to tam rozhodně nejsou všechny auta co jsem dělal...........
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Programovatelne ECU
ja uz jsem vicemene rozhodnuty TCS resit externim systemem od racelogic. Je to pridavna jednotka, ktera ma bud vlastni cidla, nebo vyuziva signal z ABS cidel. Jeji vyhoda je, ze narozdil od TCS ve standallone ecu funguje porad a ne jen do urcite rychlosti a lze tam nastavovat z kabiny povoleny prokluz. S timto systemem nekdo zkusenosti nemate?
http://www.racelogic.co.uk/index.php/en ... on-control
http://www.racelogic.co.uk/index.php/en ... on-control
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Programovatelne ECU
Mirku, ten produkt jako takový není špatný, dokonce bych řekl, že funguje asi nejlíp jak může. Má to jen jeden problém a to je právě dáno tím, že jde o přídavný modul Tedy zasahuje to do ovldání motoru velmi nešetrně a bez toho aniž by o tom motorová ECU věděla. Regulovat trakci přerušováním zapalování nemusí být vždy právě šetrné. Chytrá sériová jednotka by takové přerušení zapalování vyhodnotila jako "MissFire" nahlásila by "CheckEngine" a upadla by servisního režimu. Co se asi stane když stojíš na plynu začnou ti hrabat kola a takhle jednotka zčne přerušovat zapalování aby motor ztratil výkon ? Skus hádat. No směs která měla shořet ve válci se dostane z motoru ven a ve svodech nebo v turbu bouchne. Jooo sice to je efektní, ale rozhodně to nijak nešetří ani turbo ani svody a ani ventily a ventilová sedla. Pro myslíš že se při ALS mění v Rally Turbo každých 500-1000km ? Mnohem šetrnější je regulovat prokluz právě jednotkou a to raději retardací předstihu, či kombinací IGN a FUEL cutu. U motecu nevím o nějaké hranici rychlosti a u AEM se nastavuje rychlost od které to má být aktivní, ale jde to už od třeba 5km/h. Rozhodně nevím o žádném horním limitu a taky to trochu nechápu. Myslíš že ti v rychlosti 250km/h na nejvyšší stupeň začnou hrabat kola ?
Takže jestli jsi seznámený s nevýhodami tvé volby, je tebou vybrané zařízení pravděpodobně to nejfunkčnější. Zatím snad všechny výmluvy kolem StandAloneECU byly vždy spíš v souvyslosti na neschopnost správně vše nastavit a přizpůsobit potřebám než že by to jednotky opravdu neuměly. Takže když víš jak na to, nemá stand alone ecu snad žádné nevýhody..... jednu bych našel, zatím neumím vyrobit StandAlone s funkční OBD zásuvkou.
EDIT: Koukám že ten produkt umožńuje odstavení vstřiků........ no to také nemusí dopadnout dobře. Když to totiž dělá ECU tak se rozhodne a do válce nejde nic, tedy buď správné množství paliva nebo nic. Pokud to přeruší tahle jednotka tak se může stát, že do válce doputuje jen málo paliva to způsobí chudou směs, vysokou teplotu a detonace... také špatně. A opět, například pokud Motec změří že se rozpojil okruh vstřikovačů bude to chápat jako zásadní problém a motor vypne. Podobně by chybu hlásila i sériová ECU u EVOlušnů.
Takže jestli jsi seznámený s nevýhodami tvé volby, je tebou vybrané zařízení pravděpodobně to nejfunkčnější. Zatím snad všechny výmluvy kolem StandAloneECU byly vždy spíš v souvyslosti na neschopnost správně vše nastavit a přizpůsobit potřebám než že by to jednotky opravdu neuměly. Takže když víš jak na to, nemá stand alone ecu snad žádné nevýhody..... jednu bych našel, zatím neumím vyrobit StandAlone s funkční OBD zásuvkou.
EDIT: Koukám že ten produkt umožńuje odstavení vstřiků........ no to také nemusí dopadnout dobře. Když to totiž dělá ECU tak se rozhodne a do válce nejde nic, tedy buď správné množství paliva nebo nic. Pokud to přeruší tahle jednotka tak se může stát, že do válce doputuje jen málo paliva to způsobí chudou směs, vysokou teplotu a detonace... také špatně. A opět, například pokud Motec změří že se rozpojil okruh vstřikovačů bude to chápat jako zásadní problém a motor vypne. Podobně by chybu hlásila i sériová ECU u EVOlušnů.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Programovatelne ECU
No ja se prave docetl ze kontrola trakce v programovatelnych ECU funguje jen do nejakych 60km/h?
Co se odstavovani vstriku tyce, asi jsem si to spatne prelozil, ale mel jsem za to ze vynecha urcity vstrik uplne cely impuls a vstriky strida aby k tomu nedochazelo porad na jednom valci. Pokud impuls prerusi, vstrik vubec neotevre a ve valci nema co horet? Takze by k zadnemu ochuzeni dochazet nemelo a nasledujici cyklus by bylo vse v poradku?
Co se odstavovani vstriku tyce, asi jsem si to spatne prelozil, ale mel jsem za to ze vynecha urcity vstrik uplne cely impuls a vstriky strida aby k tomu nedochazelo porad na jednom valci. Pokud impuls prerusi, vstrik vubec neotevre a ve valci nema co horet? Takze by k zadnemu ochuzeni dochazet nemelo a nasledujici cyklus by bylo vse v poradku?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Programovatelne ECU
Kolik se pohybuje ta?
Nissan S13 - S14 (CA18 - SR20). Replacement ECU board.
Based on the V44 model ECU
It is better to live dangerously for 34 years than to be bored for 84 years. (Adelaide Siffert)
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
On the 7th day GOD created the RWD car just for fun!!
(O)=(O)/ 200SX . \(O)=(O)
Nippon Sangyo 200SX RS133
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Programovatelne ECU
Tu asi treba rozlisovat kontrolu presmyku a tzv. launch control. Ten launch je to co sa da nastavit do akej rychlosti je aktivne (len to ma jeden problem, ak je snimac otacok v prevodovke, ako ze vacsinou je).Mirek píše:No ja se prave docetl ze kontrola trakce v programovatelnych ECU funguje jen do nejakych 60km/h?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Programovatelne ECU
Tak som sa nad tym zamyslel a trochu som to pomotal s tym launch control. Ono to vlastne nieje kontrola presmyku sama o sebe, ale tym ze obmedzuje otacky sa zabezpeci lepsia trakcia.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: Programovatelne ECU
Když budete chtít mohu vám strategii LaunchControlu podrobně vysvětlit, ale nerad bych se vnucoval. Rozhodně nejde jen o prokluz kol, je v tom mnoho dalších faktorů. Především jde o to jak řidiči co nejvíce usnadnit režim rozjezdu tak, aby co se co nejčastěji co nevíce přiblížil k ideálnímu rozjezdu. Dokonce se motor dostává do režimu kterého by jsi jen plynem nikdy nedosáhl.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Re: Programovatelne ECU
nevnucuješ,vysvětluj...
jinak TCS od Racelogic používá spousta lidí k naprosté spokojenosti..
jinak TCS od Racelogic používá spousta lidí k naprosté spokojenosti..
Re: Programovatelne ECU
Při rozjezdu při použití běžného způsobu tůrování motoru plynem a práci se spojkou je nepříjmené to, že je potřeba přesně koordinovat práci dvou nohou v závyslosti na podmínkách a to je velmi nesnadné. Často se tak stane, že se rozjízdíš z vysokých otáček a nedokážeš rozpoznat zda se auto už taky rychle pohybuje, nebo že jen prokluzují kola. Často také ručička otáčkoměru dost neodpovídá skutečným otáčkám motoru, protže má určité zpoždění. Proto je velmi nesnadné zvolik i vhodný okamžik zařazení dvojky.
Z tohoto důvodu je vohodnější rozjíždět se z nižších otáček, kde však za normálních okolností nemá motor dost výkonu ani krouťáku neboť je v momentu startu bez zátěže. Výhoda startu z nízkých otáček je, že řidič snáze kontroluje rozjezd, pozoruje roztáčející se motor a při vhodných otáčkách řadí další rychlost.
Tedy launch control bych rozdělil na několik úrovní regulace.
1) Výsledkem korektního nastavení retardace předstihu, vypínámí zapalování a jiných faktorů lze dosáhnout například start z konstatních 4000 otáček s tlakem 1Bar
2) Z předem měřených způsobů akcelerace, omezení korutícího momentu, omezení nárůstu otáček motor a měření výsledků akcelerace ev vztahu k dosaženému času, lze dosáhnout optimálního rozjezdu za konstatních podmínek.
3) Nejpokročilejší je pak způsob kombinující předchozí + navíc porovnávající otáčení náprav mezi sebou, což však jak jistě chápete lze použít jen u jedné hnané nápravy a to ještě stejně vyžaduje buďto možnost softwerově regulovat prokluz spojky (třeba u automatů nebo robotizovaných převodovek) a nebo spolupráci řidiče který stejně může celý proces startu pokazit prudkým nebo nedostatečným puštěním spojky do záběru.
Jako nejefektivnější se mi v praxi pro vozy 4x4 ukazuje vytvoření tlaku retardací a přerušením zapalování ve vhodném poměru tak aby došlo k nafouknutí tlaku už na místě. Řidič sám určí míru nafouknutí tím, jak moc sešlápne plny a kolik tedy může jít do motoru směsi. To pak dle zkušeností přizpůsobíé místním podmínkám bez toho aniž by musel něco měnit, donastavovat a ladit. Jak jsem již uvedl, výhoda je v tom, že startujete třeba z 4000ot a máte alespoň nějakou šanci odhadnout moment řezení protože tu je přeci jen nějaký čas než otáčky vyletí na 7-8000 ot kde se řadí dvojka.
Stačí ? Má někdo doplňující otázky ?
Z tohoto důvodu je vohodnější rozjíždět se z nižších otáček, kde však za normálních okolností nemá motor dost výkonu ani krouťáku neboť je v momentu startu bez zátěže. Výhoda startu z nízkých otáček je, že řidič snáze kontroluje rozjezd, pozoruje roztáčející se motor a při vhodných otáčkách řadí další rychlost.
Tedy launch control bych rozdělil na několik úrovní regulace.
1) Výsledkem korektního nastavení retardace předstihu, vypínámí zapalování a jiných faktorů lze dosáhnout například start z konstatních 4000 otáček s tlakem 1Bar
2) Z předem měřených způsobů akcelerace, omezení korutícího momentu, omezení nárůstu otáček motor a měření výsledků akcelerace ev vztahu k dosaženému času, lze dosáhnout optimálního rozjezdu za konstatních podmínek.
3) Nejpokročilejší je pak způsob kombinující předchozí + navíc porovnávající otáčení náprav mezi sebou, což však jak jistě chápete lze použít jen u jedné hnané nápravy a to ještě stejně vyžaduje buďto možnost softwerově regulovat prokluz spojky (třeba u automatů nebo robotizovaných převodovek) a nebo spolupráci řidiče který stejně může celý proces startu pokazit prudkým nebo nedostatečným puštěním spojky do záběru.
Jako nejefektivnější se mi v praxi pro vozy 4x4 ukazuje vytvoření tlaku retardací a přerušením zapalování ve vhodném poměru tak aby došlo k nafouknutí tlaku už na místě. Řidič sám určí míru nafouknutí tím, jak moc sešlápne plny a kolik tedy může jít do motoru směsi. To pak dle zkušeností přizpůsobíé místním podmínkám bez toho aniž by musel něco měnit, donastavovat a ladit. Jak jsem již uvedl, výhoda je v tom, že startujete třeba z 4000ot a máte alespoň nějakou šanci odhadnout moment řezení protože tu je přeci jen nějaký čas než otáčky vyletí na 7-8000 ot kde se řadí dvojka.
Stačí ? Má někdo doplňující otázky ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Re: Programovatelne ECU
Ahoj nemá tohle v serii Evo9?
Jako nejefektivnější se mi v praxi pro vozy 4x4 ukazuje vytvoření tlaku retardací a přerušením zapalování ve vhodném poměru tak aby došlo k nafouknutí tlaku už na místě. Řidič sám určí míru nafouknutí tím, jak moc sešlápne plny a kolik tedy může jít do motoru směsi. To pak dle zkušeností přizpůsobíé místním podmínkám bez toho aniž by musel něco měnit, donastavovat a ladit. Jak jsem již uvedl, výhoda je v tom, že startujete třeba z 4000ot a máte alespoň nějakou šanci odhadnout moment řezení protože tu je přeci jen nějaký čas než otáčky vyletí na 7-8000 ot kde se řadí dvojka.
Jako nejefektivnější se mi v praxi pro vozy 4x4 ukazuje vytvoření tlaku retardací a přerušením zapalování ve vhodném poměru tak aby došlo k nafouknutí tlaku už na místě. Řidič sám určí míru nafouknutí tím, jak moc sešlápne plny a kolik tedy může jít do motoru směsi. To pak dle zkušeností přizpůsobíé místním podmínkám bez toho aniž by musel něco měnit, donastavovat a ladit. Jak jsem již uvedl, výhoda je v tom, že startujete třeba z 4000ot a máte alespoň nějakou šanci odhadnout moment řezení protože tu je přeci jen nějaký čas než otáčky vyletí na 7-8000 ot kde se řadí dvojka.
Re: Programovatelne ECU
Když už mne cituješ tak to nedělej tak aby to vypadalo jako tvůj text.
Ne, sériová jednotka to nemá. EVO VIII a IX má pouze jakýsi omezovač otáček při stojícím voze, který má za účel ochránit spojku a převodové ústrojí. Nevytváří to ale žádný tlak, neboť dochází k FuelCutu a ne k retardaci předstihu.
Koukni sem http://www.youtube.com/watch?v=vptvXXYe ... hE3XIGoSh8
Z venku třeba takto http://www.youtube.com/watch?v=pL6d5tEkyfs
Start s 1.8BAr opravdu sériová jednotka neumí. Toto byl launch s mojím evem a AEM EMS.
Ne, sériová jednotka to nemá. EVO VIII a IX má pouze jakýsi omezovač otáček při stojícím voze, který má za účel ochránit spojku a převodové ústrojí. Nevytváří to ale žádný tlak, neboť dochází k FuelCutu a ne k retardaci předstihu.
Koukni sem http://www.youtube.com/watch?v=vptvXXYe ... hE3XIGoSh8
Z venku třeba takto http://www.youtube.com/watch?v=pL6d5tEkyfs
Start s 1.8BAr opravdu sériová jednotka neumí. Toto byl launch s mojím evem a AEM EMS.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz