turbotimer cast druha

prostě všechno, co je tak trochu off-topic
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

raddy píše:to nie je dobry nazor, dostat sa od chladenia turba ku krivym kotucom nie je v jednom prispevku normalne. kazdy prispevok by sa mal drzat povodnej temy, inak forma fora straca zmysel, temy sa rozplyvaju a vysledok je nijaky. 10 otvorenych tem a ziadna odpoved....
na to mám jiný názor přijde nezkušený mladý kluk který v jednom tématu o TT zjistí že TT je to nejlepší (tímto TT nehaním ani nesnižuji jeho přínos) a namontuje a dopadne jako já virtuálně v padocku, jenom proto že nenajde téma o brzdách

ale souhlasím s tím, že je zde v tomhle tematu mnoho povyku pro nic a hodně omáčky

ideální by bylo z tohohle tématu vybrat to nej a dát to do návodů turbotimer ano ale pozor na úskalí

jinak možná že mé říspěvky vypadají arogantní, možná se někoho dotkly, tak se nyní omlouvám, jsem hodně podrážděný z okolností v soukromém a pracovním životě a je možné že jsem trochu ujel, přestože to u mne nebývá zvykem dík za pochopení
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

hehe arogantny je tu niekdo iny. je rozdiel medzi aroganciou a respektom.
nie je dovod riesit cely vesmir v jednom prispevku, tu su brzdy, tam je turbotimer a clovek s IQ nad 80 si to da dohromady a zaroven bude mozne pre dalsich navstevnikov pouzit forum podla prispevkov bez obavy ze zacne brzdami a skonci hovnami....
Uživatelský avatar
Peca
user
Příspěvky: 3502
Registrován: 15.02.2006, 22:58
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peca »

Jestli můžu říct svůj názor jakožto méně zkušený člen. Rád si k danému tématu přečtu názor více lidí, akorát by se to mohlo obejít bez vzájemných urážek a machrování, myslím si že to nikdo nemá zapotřebí. Bohužel anonymita internetu k takovému jednání trochu svádí, vsadím se že nad pivkem by si to Raddy a Evo vyříkali úplně v klidu bez hoven a gayů ;)

A odchylek od tématu bych se nebál, pokud má autor pocit že jde o užitečné info, ať to napíše. Na moderátorech pak je ty zbytečné příspěvky a hovadiny typu "že někdo někomu leze do řiti" promazali....
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

neviem ako vas ale mna velmi zaujlo vyuzitie seriovej lambdy v turbotimeri na urcenie doby volnobehu. podme nad tym trosku pospekulovat, je to zaujimave.
seriova lambda sonda pozna len 3 stavy-bohata zmes, chudobna zmes, stochiometricka zmes (14.7:1 pri benzine). Motor na volnobehu normalne bezi na stochiometrickej zmesi, riadenej podla seriovej lambdy, a to prakticky okamzite po dosiahnuti volnobeznych otacok. Zmes samotna teda nemoze byt indikatorom pre urcenie casu volnobehu, pretoze sa nemeni.
Avsak je tu jedna zaujimavost. Kazda lambda musi byt priebezne kalibrovana a teplotne kompenzovana. Toto robi seriova ECU na zaklade snimania vystupneho signalu lambdy. Mne sa zda ze v tomto pripade turbotimer vyuziva kalibracny alebo teplotne kompenzacny signal (co moze byt jedno a to iste), tento signal je odvodeny alebo vyvolany prave teplotou vyfukovych plynov. Tym padom mi vychadza ze v tomto pripade sa turbotimer riadi prave EGT nepriamo cez odozvu lambda sondy.
Mate o tomto nejake blizsie informacie?
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od evo400 »

Peca píše:Jestli můžu říct svůj názor jakožto méně zkušený člen. Rád si k danému tématu přečtu názor více lidí, akorát by se to mohlo obejít bez vzájemných urážek a machrování, myslím si že to nikdo nemá zapotřebí. Bohužel anonymita internetu k takovému jednání trochu svádí, vsadím se že nad pivkem by si to Raddy a Evo vyříkali úplně v klidu bez hoven a gayů ;)

A odchylek od tématu bych se nebál, pokud má autor pocit že jde o užitečné info, ať to napíše. Na moderátorech pak je ty zbytečné příspěvky a hovadiny typu "že někdo někomu leze do řiti" promazali....
Máš jistě pravdu že jsem zašel příliš daleko. Snažil jsem se opakovaně poukázat na fakt, že nejde vidět jen jednu hodnotu z mnoha parametrů motoru a snažit se jen tu nějak ovlivnit. Ovšem napříč jakýmkoliv snahám se tu pořád zastává názor, že jediné co je důležité je teplota EGT a to prostě dle mých teoretických i praktických zkušeností není pravda.

On je totiž neuvěřitelný rozdíl mezi tím, co si někdo myslí a tím co se skutečně děje. Jak je vidět "BRAŤJA" zo Slovače ví víc o všem. Dokonce ani informace od majitele Ultimy GTR kterou mi osobně sdělil pro ně není skutečná. Asi jsem si to vymyslel já nebo Davy...........

Skončím to tedy tím, že se všem až na "Raddy" a "buky300zx" omlouvám za neslušné vyjadřování.

Pro "Raddy" a "buky300zx" : Jsem hlůpý Čehúň a vám nesahám ani po pety.
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

prepac, ale nesnazil si sa poukazat na vobec nic, len si zacal polemizovat bez akychkolvek argumentov a stale v tom pokracujes, odbocujes od temy kde sa ukazalo ze na nu nemas a tahas sem ultimu a neviem co, nikoho tu ziadna ultima nezaujima, zaloz si o nej vlastny prispevok a tam ju ries. Ani ja ani Buky sme sa k ultime nevyjadrovali, bol to niekdo iny a dokonca cech
Mirek píše:
Kentoya píše:že vás to baví hádat se, oba jste inteligentní a oba jsem vás pochopil jen se asi nechápete mezi sebou, upřímně žádný TT nepotřebuji ani čaqsový vypínač ani nic, protože jak říkám, nejlepší je posledních pět minut jet volně a je klid a celý TT a cokoliv podobného je naprostá zbytečnost
taky nemam v umyslu se tady dohadovat, ale slusne ti pisu ze nesouhlasim s tim co jsi napsal..ze to tak vyhovuje tobe neznamena ze je to tak dobre pro vsechny...TT je uzitecna vecicka a kdo ji nepotrebuje at si ji proste nekupuje.....vubec nevidim smysl tehle debaty a uz vubec nevidim smysl psat jaka je to zbytecnost porizovat si TT....to at si posoudi kazdy sam ne? ja si ho koupim..ty ne...je to vec kazdyho...jinak cetl sem tady od nekoho púrispevek ze chladit auto volnobehem ne, ze nektera auta se na volnobeh uvari..ze jsou delana na jizdu nebo neco v tom smyslu, nechce se mi to hledat..tak to je velebnosti ta nejvetsi hloupost co sem tady v tom topicu zaznamenal..nezlobte se na me....pokud se nejake auto zacne prehrivat chodem na volnobeh nema v poradku chlazeni. ZADNE auto z vyroby neni delane tak aby nemohlo vrcet na volnobeh klidne celou noc a pritom nebylo schopno si udrzet provozni teplotu, nebo se neochladilo z teploty vyssi.
kecas kecas a este raz kecas. Napis sem namiesto kecov nieco k EGT a turbotimeru, potom sa mozme bavit.
Ano, zastavam nazor ze jediny dolezity parameter je EGT, na rozdiel od teba som ho dostatocne podlozil a ty si ho zatial nedokazal vyvratit, tak si nechaj kecy pre damsky klub a bud pis k teme alebo vobec. Som uplne na vetvy ze si ma vynechal z ospravedlnenia, ty brat z Ščiech. Precitaj si este raz co pises, klenot fora, posledna veta je naozaj vystavna, zvecnim ju v mojom podpise, stoji za to.
evo400 píše:No tak to je gool! Víš co tak si to turbo po jízdě vyndej z auta a strč si ho do lednice :-D

Hele kolik tý elektroniky v autě vozíš? Turbotimer na dochlazování turba, motor timer na dochlazení motoru, Olejtajmr na dochlazení eleje, vodatajmr na dochlazení vody .............. asi mne chcete dojmout.

Snaha je vždy s minimem prostředků dosáhnout nejlepších výsledků. To proč se spožďovači vypnutí motoru říká Turbotimer nevím, ale rozhodně to není kvůli tomu že by to byl hasič turba :-D
Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx »

Ja som na teba nijako nechcel utocit,s tym si zacal ty.Ja som ta len uviedol na spravnu mieru a to tym,ze sme sa bavyli o ochladzovani turba a nie bloku,zapekani salou a pod(nevravym ze to neni pravda,len mi sme sa tu bavyli o niecom inom).Samozrejme si to este raz precitaj a mozno to pochopis.
Ja som s Raddym neni brat,ja som si len zastaval jeho pisanie K VECI a vedel som ze ma pravdu a ty si na nas zacal utocit ci sme gay forum a neviem co.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk
Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikyc »

ja zastavam nazor ze proti detonacim je lepsi knock sensor nez egt :-)
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

mikyc píše:ja zastavam nazor ze proti detonacim je lepsi knock sensor nez egt :-)
tento nazor ti nikdo neberie ale co to ma spolocne s turbotimerom? a mimochodom, detonacie mat nemusis a napriek tomu roztavis ventily, myslis ze ti tu bude knock senzor na nieco dobry? ak chces tuto inak zaujimavu temu prebrat, zaloz novy prispevok, urcite sa k tomu da cosi popisat.
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

když to vezmu podle práce tak na lokomotivě se musí právě kvůli snížení EGT a ochlazení turba nechat motor běžet právě těch minimálně 5minut... je to tam na pultě velkým napsáno s X vykřičníkama.. je jedno v jakých jel motor otáčkách ,v jaké zátěži a jak daleko.. prostě 5 minut v klidu počkat,pak zhasnout.. a nepíšou to tam určitě ze srandy na strojích za desítky milionu korun s turbem za statisíce
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od doublejay »

evo400 píše:...Pro "Raddy" a "buky300zx" : Jsem hlůpý Čehúň a vám nesahám ani po pety.
Sorry za muj prvni a posledni OT v tomto tematu, ale touto vetou jsi se celkem slusne shodil, at uz byly duvody k tvemu ostatnimu textu jakekoliv. A az se priste budes pokouset o jazyk, ktery ti evidentne nic nerika, koukni trebe sem, at v jedine vete nenasekas tolik chyb: http://www.forma.sk/onlines/slex/index.asp?kap=s
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

blázen píše:když to vezmu podle práce tak na lokomotivě se musí právě kvůli snížení EGT a ochlazení turba nechat motor běžet právě těch minimálně 5minut... je to tam na pultě velkým napsáno s X vykřičníkama.. je jedno v jakých jel motor otáčkách ,v jaké zátěži a jak daleko.. prostě 5 minut v klidu počkat,pak zhasnout.. a nepíšou to tam určitě ze srandy na strojích za desítky milionu korun s turbem za statisíce
to je celkem samozřejmé, protože co člověk to jiná inteligence, někomu to stačí vysvětlita pro někoho se musí pro jistotu napsat zmíněná formule, protože by nepochopil kdy může a kdy ne
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

Kentoya píše:
blázen píše:když to vezmu podle práce tak na lokomotivě se musí právě kvůli snížení EGT a ochlazení turba nechat motor běžet právě těch minimálně 5minut... je to tam na pultě velkým napsáno s X vykřičníkama.. je jedno v jakých jel motor otáčkách ,v jaké zátěži a jak daleko.. prostě 5 minut v klidu počkat,pak zhasnout.. a nepíšou to tam určitě ze srandy na strojích za desítky milionu korun s turbem za statisíce
to je celkem samozřejmé, protože co člověk to jiná inteligence, někomu to stačí vysvětlita pro někoho se musí pro jistotu napsat zmíněná formule, protože by nepochopil kdy může a kdy ne
jo jo lidi dělaj drahé chyby.,.taky v literatuře při dochlazování píšou o nebezpečí zapečení pístních kroužků.. a těch minut tam je nakonec 10.. sem se dnes ujistil..
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Conrad
user
Příspěvky: 450
Registrován: 15.10.2004, 12:44

Příspěvek od Conrad »

Celkem slušná mela ... mě by spíš zajímalo v jakém okamžiku dochází k připečení oleje na osky? Jestli ihned po zatavení lopatek nebo až za chvíly ? Situace ....musim náhle vypnout motor /např. kontrola atd/ má smysl to chladit dodatečně např. něco jako znova nastartovat a chladit a nebo to je naopak k horšímu ?
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od evo400 »

Conrad píše:Celkem slušná mela ... mě by spíš zajímalo v jakém okamžiku dochází k připečení oleje na osky? Jestli ihned po zatavení lopatek nebo až za chvíly ? Situace ....musim náhle vypnout motor /např. kontrola atd/ má smysl to chladit dodatečně např. něco jako znova nastartovat a chladit a nebo to je naopak k horšímu ?
K "připékání" dochází v okamžik kdy se zastaví cirkulace oleje a ten pak stojí na místě u něčeho co je teplejší než teplota při které se olej již znehodnocuje (přepaluje). Takže pokud by jsi rozžhavený motor vypnul a za 5 sekund zase nastartoval pravděpodobně by k poničení oleje ještě nestihlo dojít. Nicméně přestup tepla z kovu na olej je velmi rychlý.
Odpovědět