Stránka 5 z 6

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 20.01.2012, 15:32
od Svobda
evo400 píše:Když už mne cituješ tak to nedělej tak aby to vypadalo jako tvůj text.

Ne, sériová jednotka to nemá. EVO VIII a IX má pouze jakýsi omezovač otáček při stojícím voze, který má za účel ochránit spojku a převodové ústrojí. Nevytváří to ale žádný tlak, neboť dochází k FuelCutu a ne k retardaci předstihu.

Koukni sem http://www.youtube.com/watch?v=vptvXXYe ... hE3XIGoSh8

Z venku třeba takto http://www.youtube.com/watch?v=pL6d5tEkyfs

Start s 1.8BAr opravdu sériová jednotka neumí. Toto byl launch s mojím evem a AEM EMS.
Urcite dik za vysvetlenou . Je to fakt pravda kamos co ma na evousovi serii jednotku tak to ani moc nepouziva ,protoze musis spojku pustit opravdu v moment kdyz zrovna motoru pulsujou ty otacky nahoru coz se ne vzdy trefis a kdyz se netrefis tak nic moc start. Ale i tak je to sileny jak startuje tohle musi bejt brutalita.
Jinak moc pekna jizda na kopec. Co vsechno jezdis za vrchy ? Mi s kamaradama se obcas svezem na amaterskych vrchach krusnohorskyho poharu on IX (ve smes serie,sliky,podvozek aprelazeny od Micka )a ja primcou :lol: .
Jo a da se u serie jednotky u EVA X s SST nejak odbloknout nebo mu ubrat pri launchy ? Ta svina to u druheho kamose zablokne a nedovoli ti odstartovat kvuli ochrane . (Nejaky lepsi spojky ma uz i pripravene) Tedko to ma 350 k a 550 Nm od komvetu.

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 20.01.2012, 15:49
od evo400
EVO X umím naladit velmi dobře a nevím co myslíš tím "blokováním" nic se neblokuje a otáčky při startu se dají nastavit. Stejně tak se dá nastavit různý výkon/krouťák na různé kvalty...... je to opravdu vyspělá jednotka, vyspělá převodovka a super motor.

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 20.01.2012, 16:32
od Svobda
evo400 píše:EVO X umím naladit velmi dobře a nevím co myslíš tím "blokováním" nic se neblokuje a otáčky při startu se dají nastavit. Stejně tak se dá nastavit různý výkon/krouťák na různé kvalty...... je to opravdu vyspělá jednotka, vyspělá převodovka a super motor.
Jo ten motor je uzasnej , tahne to i hodne brzo (ten kroutak tam ma snad pri 2500 ot) .
Proste start s launchem nejde . Auto zacne vystrelovat a vten moment ubere (kamos neco rikal ze by tam mela bejt ochrana prevodovky na kroutak nebo neco takoveho). To ubrani otacek by asi stacilo. Dřive byl i problem s chlazenim oleje prevodovky ,ale to se komplet prekuchalo a dal se podlouhlej chladic normalne do predu a olej od Willalu myslim a supr .

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 20.01.2012, 21:36
od evo400
No ta jednotka je docela složitá. Ohsahuje hodně hodnot které mají návaznost. Tedy pokud jen zvedneš tlak docela jí to nasere a pak reaguje divně. Je potřeba současně hýbat s hodnotami požadovaného kroutícího momentu a limitního kroutícího momentu a mnoha dalšími faktory. Zde se pravděpodobně jedná o nevhodně nastavenou kombinaci hodnot. Je docela známé, že David ladí auta na max krouťák.... já to nedělám, mou doménou je ovladatelnost, tedy co nejplošší křivka a co největší rozsah použitelných otáček. Už jsme pár desítek ladil a taky jsem jihc pár viděl naladěných od jiných ladičů..... docela rozdílné podání. :D

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 20.01.2012, 21:59
od Svobda
evo400 píše: Tedy pokud jen zvedneš tlak docela jí to nasere a pak reaguje divně. :D
To me dostalo :lol: . Jo ono verim ze kazdej to dela trochu jinak , taky kazdemu vyhovuje neco jineho a bejt to nejakej soutezak tak kolikrat potreba i jine nastaveni na ruznej zavod co . Jako kamos stim je spokojenej jede to fakt hezky .
Ted tam chce dat nejaky ty lepsi spojky do toho SST a necha to jeste zvednout. Bych to uz asi nechal ,ale clovek se namlsa no :D
Jinak takle vypada graf z brzdy toho auta myslim si ze slusnej prubeh . A oprava 500 Nm . U te X je naprd akorad ze uz je to trochu tlustoch ta vaha tam jde nekdy citit dost no jinak supr. Ty starsi pusobi vic jak motokara.
Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
Obrázek

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 20.01.2012, 22:26
od evo400
Od 4600 do 6000 je tam zbytečná díra, tam by to mohlo jet líp, ale to se musí správně nastavit Mivec a když nevíš jak tak to takhle dopadne............ nic, prostě pokud mu to vyhovuje tak to neřešme.

Přínosem této diskuze by tedy mohlo být, že ne všechny sériové ecu jsou na hovno. Například jednotky v nových autech jako je EVO nebo Subaru STI už jsou velmi chytré a pokud člověku zrovna neschází funkce jako ALS nebo LauchControl tak se dají naladit skvěle. Rozhodně bych však neočekával nic od jednotek z let -1990(1995) to byl ještě pravěk elektroniky a tak je výměna jednotky téměř nevyhnutelným krokem který se nedá zachránit letováním nějakých čipů a podobné zběsilosti.

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 29.07.2013, 19:51
od kefi
má s touto jednotkou nekdo nejakou skušenost???? http://www.ebay.com/itm/AEM-F-IC-6-Prog ... 85&vxp=mtr

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 29.07.2013, 20:06
od Fil
Ne, ale je to piggyback, né samostatná ecu...

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 29.07.2013, 20:13
od evo400
kefi píše:má s touto jednotkou nekdo nejakou skušenost???? http://www.ebay.com/itm/AEM-F-IC-6-Prog ... 85&vxp=mtr
Ano zkušenost mám. Funguje velmi špatně. V podstatě jde o jakousi jednotku která se zapojí mezi skutečná čidla a skutečnou řídící jednotku a snaží se něco nalhávat řídící jednotce aby dosáhla požadovaného výsledku, to ale sama nedokáže zkontrolovat a navíc reaguje s určitým neakceptovatelným zpožděním.
Přeloženo do češtiny, pokud přidáváš nebo ubíráš plyn velmi velmi pomalu, pak to dělá co má, pokud přidáš rychleji nebo rychle ubereš, je z toho chvíli mimo mísu a pak tvrdí skutečné jednotce úplné nesmyly. Důsledkem toho je cukání, škubání, plivání do výfuku a spoustu času tak motor neběží za podmínek za kterých by měl.

Rozhodně nedoporučuji!

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 29.07.2013, 20:25
od Fil
evo400 píše:Rozhodně nedoporučuji!
A to se dá říct o všech piggyback ecu nebo jsou i vyjímky? Já osobně o tom neuvažuju, chci standalone, ale zajímá mě to...

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 29.07.2013, 20:55
od evo400
Fil píše:
evo400 píše:Rozhodně nedoporučuji!
A to se dá říct o všech piggyback ecu nebo jsou i vyjímky? Já osobně o tom neuvažuju, chci standalone, ale zajímá mě to...
Tak řekněme třeba Apexi SAFC je taková hračička na jemné doladění průběhu bohatosti paliva nebo VAFC umí u Hondy změnit otáčky sepnutí V-TECu. Funguje to docela slušně, asi také protože to sahá jen do informace z MAF sensoru (či na vtec). Navíc to hezky bliká a ukazuje to nějaké hodnoty, takže taková hezká stylingovka.

Obecně bych to viděl takto:

Auta starší jak rok 2000 z pravidla neumožňují programování sériové jednotky přes OBD se buď oblbují těmito hračkami nebo se musí bohužel investovat do relativně drahé programovatelné. Háček je ale v tom, že už ta stará sériová jednotka sama o sobě pracuje velmi pomalu a když před ní šoupneš něco co jí ještě motá hlavu nekorektní informací, která navíc chodí s dalším zpožděním, je to prostě vždycky špatně.

Auta od roku 2002 jdou přeprogramovat snad skoro všechna, jednotky pracují už docela rychle, mají spoustu pokročilých funkcí a tak u mnohých nemá smysl hned měnit jednotku a už vůbec není třeba ji oblbovat něčím přidaným, tam se rozhodně vyplatí jednotku pečlivě sladit s danným autem a jeho úpravami (viz EVOlution či STIčka www.advracing.cz ) a až když člověk chce absolutní top nebo chce funkce které sériová jednotka neumí, pak se dává standalone.

BTW: Ten FIC jsem ladil v S2000 s kopresorem a nic moc z toho nebylo, nicméně to tak nějak jakštakš fungovalo, i když auto které jsem dělal s AEM EMS jelo a fungovalo úplně jinak. Dávali jsme to do BMW M3 kompresor a dopadlo to totálně tragicky, auto regulérně vynechávalo, cukalo a rozhodně to nebylo použitelné ani náhodou.

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 29.07.2013, 21:19
od jagy
Za tu cenu mas Nistune a upravis vse, co bezny uzivatel potrebuje... a nebude tam nic navic.

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 29.11.2013, 14:09
od evo400
Tak si dáme trochu reklamy :

Obrázek

ECUMASTER EMU je pokročilý systém řízení zážehových motorů. Kontroluje každý aspekt provozu motoru a poskytuje rovněž bezpečnostní procedury pro případ selhání nekterého z čidel, či v případě abnormálních podmínek. Díky užití špičkové technologie na poli elektroniky a programování představuje toto zařízení velký potenciál za atraktivní cenu.

Hlavním určením tohoto produktu je užití pro žízení upravených motorů sportovních vozů, generátorů či lodí

Technické detaily
••6 výstupů pro vstřikovače (5A)
•6 výstupů AUX přiřaditelných libovolným funkcím (5A)
•6 výstupů pro cívky, programově volitelné aktivní nebo pasivní (7A)
•4 výstupy na krokový motor - bipolar/unipolar (1A)
•2 přímé vstupy pro EGT (teplota výfukových plynů)
•2 vstupy čidel klepání
• vestavěný kontroler wide band lambdy typu LSU 4.2
• vestavěné čidlo absolutního tlaku 400kPa
• vestavěné čidlo atmosférického tlaku
•4 digitální vstupy čideltypu VR/HALL - programově volitelné
•3 přiřazené analogové vstupy TPS (pozice natočení škrtící klapky), CLT (teplota chladící kapaliny), IAT (teplota nasávaného vzduchu)
•4 další analogové vstupy (0-5V)
• splňuje normu ISO 7637
• podporuje 1-12 válcové motory
• maximální otáčky 16000
• rozlišení vstřikovacího času 16us
• rozlišení času zapalování 0,5 stupně
• detekce frekvence klepání 1-20 kHz programově nastavitelná s přiřazením čidel k jednotlivým válcům
• volbda algorytmu Speed Density nebo Alpha-N či kombinace
• tabulka volumetrické efektivity o velikosti 16x16 buněk s rozlišením 0,1% VE
• tabulka zapalování o velikosti 16x16 buněk s rozlišením 0,5 deg stupně
• tabulka požadované pohatosti AFR 16x16 buněk s rozlišením 0,1 AFR
• kompenzace vstřikovačů podle napětí
• kalibrace doby indukce cívek
• uživatelsky kalibrovatelé sensory IAT, CLT
• strategie volnoběžného chodu výpočtem PID
• regulace tlaku turba
• kontrola vstřikování nitra
• výstupy Aux pro ovládání palivové pumpy, ventilátoru chladiče a dalšího příslušenství
• motorsport strategie jako launch control, shift light dle zařazeného rychlostího stupně, flat shift ( přerušení zapalování při řazení)
• logování přes 100 parametrů
• možnost rozsvítit indikační ukazatel při chybě
• USB komunikace bez nutnosti dalšího příslušenství
• uživatelsky přívětivý software s možností aktualizace software v jednotce
• manual a podpora v Angličtině a Polštině
• záruka 24 měsíců



Požadavky na počítač:

Pro korektní fungování s EMU je minimálně zapotřebí:
•Windows 2000, XP, Vista, Windows 7, Windows 8
•Minimální rozlišení obrazovky 1024x768 16bit
•Minimální frekvence procesoru 600MHz,
•USB port.


Co najdete v balení
•ECUMASTER EMU jednotku,
•USB kabel
•konektory,
•sadu pinů,
•CD se softwarem ovladači a manuály,
•Laminovaný popis pinů v Angličtině a Polštině.

http://www.ecumaster.cz/download/emu_manual.pdf
http://www.ecumaster.cz/download/EMUSetup_0_997.exe


18150 s DPH

pokud si u mne někdo objedná i kabeláž nebo ladění, poskytnu slevu na EMU

Vše mám skladem, nejen jednotky, ale i všechny čidla, konektory k nim, kabely, spínače, elektromagnetické ventily atd.........

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 14.01.2014, 20:04
od ferdy
Dal by sa týmto systémom riadiť motor RB30S, tak aby výsledok bol motor RB30ET? S tým, že by sa na motor pridali diely, potrebné na riadenie motora, ako škrtiaca klapka, váha vzduchu, lambda, čidlo klepania, tlakomer, turbo.

Re: Programovatelne ECU

Napsal: 14.01.2014, 20:43
od evo400
ferdy píše:Dal by sa týmto systémom riadiť motor RB30S, tak aby výsledok bol motor RB30ET? S tým, že by sa na motor pridali diely, potrebné na riadenie motora, ako škrtiaca klapka, váha vzduchu, lambda, čidlo klepania, tlakomer, turbo.
Předpokládám, že jde o 6ti válec, tedy lze.

Škrtící klapka - ok
Váha vzduchu - není třeba
Lambda sonda - ano, doporučuji však širokopásmovou, díky které by bylo možné sledovat bohatost směsi ve větším rozsahu
Čidlo klepání - ano
Tlakoměr - čeho? vzduchu v sání ? tak to má EMU vestavěný a díky tomu nepotřebuješ váhu vzduchu
Turbo - regulace tlaku turba no problém