mikyc píše:ja uz na to taky kaslu. posilam jsem posleni vec z toho threadu co jsem sem poslal predtim. At si kazdej dela a rika co chce.. z my strany snaha byla. ALe nakonec je to uplne jedno jak rikal gerox, ze jo :-)
It is all about the VOLUME of air moved at a set boost level. GT35R moves a higher volume of air at 10psi than a T25 does at 10PSI which is why you have higher fuel demands with the bigger turbo.
Go try and run a GT35R at 5-10psi on stock 370cc injectors and tell me what happens.
Brent
ano, ved o tom je cela debata. ale preco cez GT35 prejde vacsi objem vzduchu? kvoli vacsej vyfukovej trubine. ono totiz ten objem vzduchu prejde v prvom rade cez motor.Kompresor objem vzduchu dodava, motor objem vzduchu spotrebovava. Rozdiel medzi tymito dvoma objemami je pretlak v sani. este raz pisem, ze os x na mape kompresora je prietok vzduchu cez motor a nie cez turbo, to je to dolezite.
tlak v sani nie je nic ine ako objem vzduchu, ktory nedokaze motor v danom cykle spotrebovat, inak povedane "prebytok" vzduchu. Objem motora, trubiek, ic ostane rovnaky, to znamena ze pri danom TLAKU vzduchu s rovnakou TEPLOTOU bude OBJEM (mnozstvo kyslika) rovnaky. Kde je rovnaky objem, je rovnaky vykon, koniec debaty.
Ak sa vsak zmeni odpor vo vyfuku kvoli vyfukovej turbine, cez motor prejde v danom cykle viac vzduchu pri tom istom tlaku, zvysi sa prietok. Vyssi prietok pri tom istom tlaku rovna sa vyssi vykon, koniec debaty (samozrejme ak dokaze kompresor turba udrzat tlak pri zvysenom prietoku).
Mozete mat kompresor velky ako dom, cely rozdiel pri tom istom vystupnom tlaku bude len v jeho otackach, (ak vynechame teplotu), to je vsetko. Ano, pri tom istom tlaku doda 1000X viac vzduchu ako maly kompresor, ale PRI OVELA VYSSOM PRIETOKU. Vsetok vzduch (prietok) z velkeho kompresora, ktory by kvoli malemu objemu motora vytvaral vyssi ako pozadovany tlak bude bud odvadzany obtokokm kompresora (mechanicky kompresor hnany remenicou) alebo obtokom turbiny za ucelom znizenia otacok kompresora (turbokompresor).
Vsetko je to o TLKAKU a PRIETOKU. Tlak moze byt vyssi pri malom prietoku, to je situacia maleho turba s amlou vyf. turbinou a naopak, tlak moze byt nizsi pri vyssom prietoku, to je pripad vacsieho turba s vyssou vyf. turbinou. Vysledok tejto rovnice da celkovy vykon.
Pekny priklad je T25 a T28 na motore CA. Motor je ten isty, ale turbo je ine. Avsak je ine tak trochu zvlastne. Je vacsie? Je. Ale nie tak uplne, pretoze jeho vyfukova turbina je rovnaka ako T25. Co to znamena? Znamena to len tolko, ze ak nastavime tlak dajme tomu 5psi, ktore obe turba zvladnu do maxima otacok motora a za ic bude mat vzduch rovnaku teplotu, VYKON MOTORA BUDE ROVNAKY. Velmi dolezite je vsak aby sa porovnavaly len porovnatelne turba, to znamena ze kompresory obidvoch turb musia zvladnut pozadovany prietok (tlak) na danom motore. Potom sa da sledovat rozdiel sposobeny cisto vyfukovou turbinou.
A inak teda fakt nechapem co este vlastne riesite, ved vsetko bolo napisane na prvej strane debaty, preco sa stale hadate?
Myslim ze ak sa debata nema rozvijat konstruktivne a vecne, lepsie bude ju uzavriet.