regulace vykonu

otázky a odpovědi technického rázu
Zamčeno
Uživatelský avatar
V-Eagle
user
Příspěvky: 390
Registrován: 27.09.2004, 15:28
Bydliště: Praha / Podebrady
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od V-Eagle »

mikyc píše: vesela mi prisla predstava motoru bez vyfuku, myslim, ze kdyz neco jde dovnitr, tak to musi i ven :)

Co se tyce podloženi nějakými objektivnějšími argumenty nebo úvahami mam toto: Proc jsou potreba vyfuky s vetsim prumerem, proc se prodavaj lepsi svody a diky cemu se turbo roztaci?
Tohle jsi špatně pochopil, o tom jsem vůbec nemluvil a bohužel ani nevim, jak jsi to vydedukoval, takže těžko teď něco vysvětlovat.

Sice je to trochu vytržený z kontextu, ale mohl by sis to dát do podpisu, celkem to sedí: :roll:
mikyc píše: A protoze si to nedokazu predstavit, nechapu jak konkrétně to funguje, moje pocity z nepochopeni se projevily tak ze ses stal tercem meho přízemního výlevu.
Jinak já jsem v klidu, tohle téma je docela zajímavý /ani mi nevadí, že se liší od původního/, jen škoda, že to nemůžem pořádně rozebrat, ikdyž to tu už dělalo několik lidí.
Uživatelský avatar
Vita.z31
user
Příspěvky: 870
Registrován: 18.11.2005, 20:40

Příspěvek od Vita.z31 »

Gerox píše:ok takze to zhrneme...vy tvrdite ze na jednom motoru je vlastne jedno jaka kompresorova cast turbiny bude kdyz se zachova vyfukova cast...pac vyfukova cast se stejne nemuze tocit rychleji...timpadem pri danem tlaku tam bude tak jako tak stejny vykon...???
Vykon? Ne!!!! Kroutak by mel byt, ze si to ty, tak hodne hodne hodne podobny kdyz odmyslim vacky teplotu vzduchu atd atd..... snad jde o kroutak a ne o to kdo kde kroutak ma, bavime se o skutecnejch hodnotach
Uživatelský avatar
jagy
user
Příspěvky: 2666
Registrován: 21.08.2006, 21:34

Příspěvek od jagy »

Vita.s13: :lol: Oni to maji podlozene brzdou a SR20 je mnohem lepsi motor nez CA18DET, to vi kazdej, snad krome zarytych fandu CA-cka. :lol: Takze si muzes jit udelat GO, at muzes zase mesic pojezdit. :-D
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

mam video a stal jsem u auta kde kompresorova cast origo turbiny byla nahrazena za obrovskou z naky liazky...byl to jen test...

jednalo se o 5 val od audi....a meli docela problem s laborovanim pruzinek ve wg...pac na volnobeh tlacil pomalu 1.5 baru...

...urcite tam mel stejny kroutak jako se seriovou kompresorovou casti ze? :wink:

nic vic vam uz k tomu nehodlam dodat...a ve finale je to zcela jedno... 8)
Uživatelský avatar
Vita.z31
user
Příspěvky: 870
Registrován: 18.11.2005, 20:40

Příspěvek od Vita.z31 »

:D ty aby sis nerejp, sr je lepsi ve vice vecech, ale pouze kdyz to ma na konci T coz ty namas, tak neprud

To gerox: jestli fouka seriove 1,5b tak urcite :D
Uživatelský avatar
jagy
user
Příspěvky: 2666
Registrován: 21.08.2006, 21:34

Příspěvek od jagy »

Me to jako prdel neprijde, ze se v tom zabil a ten vykon mel, odkaz ted hledat nebudu.. ale jestli na tom trvas a neveris, tak to vyhledam.

Jo, mas recht, T na konci zatim nemam.
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

Vita.s13 píše::D ty aby sis nerejp, sr je lepsi ve vice vecech, ale pouze kdyz to ma na konci T coz ty namas, tak neprud

To gerox: jestli fouka seriove 1,5b tak urcite :D
a včem je lepší než CA ? s T28 a stejným tlakem sou výkony téměř shodne, to si myslím,že tohle hovoří pro CA.. SR musí dosahovat většího výkonu,protože to je 2litr a ne 1,8.. ale že by to byl zázrak ,to bych netvrdil.. sou sním problémy stejně jako s CA..

jinak to V-Eagle shrnul celkem pěkně, jestli to ještě někdo nechápe...
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
mikyc
user
Příspěvky: 328
Registrován: 09.12.2005, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mikyc »

ja uz na to taky kaslu. posilam jsem posleni vec z toho threadu co jsem sem poslal predtim. At si kazdej dela a rika co chce.. z my strany snaha byla. ALe nakonec je to uplne jedno jak rikal gerox, ze jo :-)

It is all about the VOLUME of air moved at a set boost level. GT35R moves a higher volume of air at 10psi than a T25 does at 10PSI which is why you have higher fuel demands with the bigger turbo.

Go try and run a GT35R at 5-10psi on stock 370cc injectors and tell me what happens.

Brent
Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx »

Toto sa mi veeelmi paci,nevies pomali ako funguje turbo a tak a ty nas tu ides poucovat o niecom co neni pravda a s kazdym sa tu vadit?
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

mikyc píše:ja uz na to taky kaslu. posilam jsem posleni vec z toho threadu co jsem sem poslal predtim. At si kazdej dela a rika co chce.. z my strany snaha byla. ALe nakonec je to uplne jedno jak rikal gerox, ze jo :-)

It is all about the VOLUME of air moved at a set boost level. GT35R moves a higher volume of air at 10psi than a T25 does at 10PSI which is why you have higher fuel demands with the bigger turbo.

Go try and run a GT35R at 5-10psi on stock 370cc injectors and tell me what happens.

Brent
ano, ved o tom je cela debata. ale preco cez GT35 prejde vacsi objem vzduchu? kvoli vacsej vyfukovej trubine. ono totiz ten objem vzduchu prejde v prvom rade cez motor.Kompresor objem vzduchu dodava, motor objem vzduchu spotrebovava. Rozdiel medzi tymito dvoma objemami je pretlak v sani. este raz pisem, ze os x na mape kompresora je prietok vzduchu cez motor a nie cez turbo, to je to dolezite.
tlak v sani nie je nic ine ako objem vzduchu, ktory nedokaze motor v danom cykle spotrebovat, inak povedane "prebytok" vzduchu. Objem motora, trubiek, ic ostane rovnaky, to znamena ze pri danom TLAKU vzduchu s rovnakou TEPLOTOU bude OBJEM (mnozstvo kyslika) rovnaky. Kde je rovnaky objem, je rovnaky vykon, koniec debaty.
Ak sa vsak zmeni odpor vo vyfuku kvoli vyfukovej turbine, cez motor prejde v danom cykle viac vzduchu pri tom istom tlaku, zvysi sa prietok. Vyssi prietok pri tom istom tlaku rovna sa vyssi vykon, koniec debaty (samozrejme ak dokaze kompresor turba udrzat tlak pri zvysenom prietoku).

Mozete mat kompresor velky ako dom, cely rozdiel pri tom istom vystupnom tlaku bude len v jeho otackach, (ak vynechame teplotu), to je vsetko. Ano, pri tom istom tlaku doda 1000X viac vzduchu ako maly kompresor, ale PRI OVELA VYSSOM PRIETOKU. Vsetok vzduch (prietok) z velkeho kompresora, ktory by kvoli malemu objemu motora vytvaral vyssi ako pozadovany tlak bude bud odvadzany obtokokm kompresora (mechanicky kompresor hnany remenicou) alebo obtokom turbiny za ucelom znizenia otacok kompresora (turbokompresor).

Vsetko je to o TLKAKU a PRIETOKU. Tlak moze byt vyssi pri malom prietoku, to je situacia maleho turba s amlou vyf. turbinou a naopak, tlak moze byt nizsi pri vyssom prietoku, to je pripad vacsieho turba s vyssou vyf. turbinou. Vysledok tejto rovnice da celkovy vykon.

Pekny priklad je T25 a T28 na motore CA. Motor je ten isty, ale turbo je ine. Avsak je ine tak trochu zvlastne. Je vacsie? Je. Ale nie tak uplne, pretoze jeho vyfukova turbina je rovnaka ako T25. Co to znamena? Znamena to len tolko, ze ak nastavime tlak dajme tomu 5psi, ktore obe turba zvladnu do maxima otacok motora a za ic bude mat vzduch rovnaku teplotu, VYKON MOTORA BUDE ROVNAKY. Velmi dolezite je vsak aby sa porovnavaly len porovnatelne turba, to znamena ze kompresory obidvoch turb musia zvladnut pozadovany prietok (tlak) na danom motore. Potom sa da sledovat rozdiel sposobeny cisto vyfukovou turbinou.

A inak teda fakt nechapem co este vlastne riesite, ved vsetko bolo napisane na prvej strane debaty, preco sa stale hadate?

Myslim ze ak sa debata nema rozvijat konstruktivne a vecne, lepsie bude ju uzavriet.
Naposledy upravil(a) raddy dne 23.07.2007, 08:05, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Příspěvek od buky300zx »

Ja som chcel dat uz davnejsie navrh toto zamknut.
Presne,vsetko tu bolo popisane dost strucne a ZRETELNE.Ked niekto nechape,jeho problem,nema cenu sa tu hadat a ani sa urazat a robyt si z niekoho srandu kto ma pravdu.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

blázen píše:
Vita.s13 píše::D ty aby sis nerejp, sr je lepsi ve vice vecech, ale pouze kdyz to ma na konci T coz ty namas, tak neprud

To gerox: jestli fouka seriove 1,5b tak urcite :D
a včem je lepší než CA ? s T28 a stejným tlakem sou výkony téměř shodne, to si myslím,že tohle hovoří pro CA.. SR musí dosahovat většího výkonu,protože to je 2litr a ne 1,8.. ale že by to byl zázrak ,to bych netvrdil.. sou sním problémy stejně jako s CA..

jinak to V-Eagle shrnul celkem pěkně, jestli to ještě někdo nechápe...
Nechci rejpat do debaty..jen me zajima kde jsi na to prisel :-)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

mirek, je to tak. ak je tlak na t28 a t25 rovnaky v celom rozsahu otacok a teplota za ic bude rovnaka, vykon bude rovnaky. avsak malokedy je to vidiet, pretoze t25 konci na cca 10-12psi v max. otackach, kdezto t28 zvladne v pohode 1.1bar a kdo si uz nainstaluje t28, tak ho nastavi na vyssi tlak ako 10psi, to je cele. nastav 8psi na t25 a 8psi na t28 a zmeraj rozdiel vo vykonena tom istom motore.

samozrejme, ak sa bavime o tom istom motore ca18det.

pokial bola tvoja otazka smerovana na porovnanie ca a sr motora, to je nieco uplne ine, pripadne to specifikuj jasnejsie.
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

Mirek píše:
blázen píše:
Vita.s13 píše::D ty aby sis nerejp, sr je lepsi ve vice vecech, ale pouze kdyz to ma na konci T coz ty namas, tak neprud

To gerox: jestli fouka seriove 1,5b tak urcite :D
a včem je lepší než CA ? s T28 a stejným tlakem sou výkony téměř shodne, to si myslím,že tohle hovoří pro CA.. SR musí dosahovat většího výkonu,protože to je 2litr a ne 1,8.. ale že by to byl zázrak ,to bych netvrdil.. sou sním problémy stejně jako s CA..

jinak to V-Eagle shrnul celkem pěkně, jestli to ještě někdo nechápe...
Nechci rejpat do debaty..jen me zajima kde jsi na to prisel :-)
Ma tam napisane TEMER SHODNE cize +/- 30 koni :)
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

raddy píše:mirek, je to tak. ak je tlak na t28 a t25 rovnaky v celom rozsahu otacok a teplota za ic bude rovnaka, vykon bude rovnaky. avsak malokedy je to vidiet, pretoze t25 konci na cca 10-12psi v max. otackach, kdezto t28 zvladne v pohode 1.1bar a kdo si uz nainstaluje t28, tak ho nastavi na vyssi tlak ako 10psi, to je cele. nastav 8psi na t25 a 8psi na t28 a zmeraj rozdiel vo vykonena tom istom motore.

samozrejme, ak sa bavime o tom istom motore ca18det.

pokial bola tvoja otazka smerovana na porovnanie ca a sr motora, to je nieco uplne ine, pripadne to specifikuj jasnejsie.
Myslel to CA vs. SR. Uplne jasne.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Zamčeno