Stránka 6 z 7

Napsal: 22.07.2007, 20:38
od V-Eagle
mikyc píše: vesela mi prisla predstava motoru bez vyfuku, myslim, ze kdyz neco jde dovnitr, tak to musi i ven :)

Co se tyce podloženi nějakými objektivnějšími argumenty nebo úvahami mam toto: Proc jsou potreba vyfuky s vetsim prumerem, proc se prodavaj lepsi svody a diky cemu se turbo roztaci?
Tohle jsi špatně pochopil, o tom jsem vůbec nemluvil a bohužel ani nevim, jak jsi to vydedukoval, takže těžko teď něco vysvětlovat.

Sice je to trochu vytržený z kontextu, ale mohl by sis to dát do podpisu, celkem to sedí: :roll:
mikyc píše: A protoze si to nedokazu predstavit, nechapu jak konkrétně to funguje, moje pocity z nepochopeni se projevily tak ze ses stal tercem meho přízemního výlevu.
Jinak já jsem v klidu, tohle téma je docela zajímavý /ani mi nevadí, že se liší od původního/, jen škoda, že to nemůžem pořádně rozebrat, ikdyž to tu už dělalo několik lidí.

Napsal: 22.07.2007, 20:44
od Vita.z31
Gerox píše:ok takze to zhrneme...vy tvrdite ze na jednom motoru je vlastne jedno jaka kompresorova cast turbiny bude kdyz se zachova vyfukova cast...pac vyfukova cast se stejne nemuze tocit rychleji...timpadem pri danem tlaku tam bude tak jako tak stejny vykon...???
Vykon? Ne!!!! Kroutak by mel byt, ze si to ty, tak hodne hodne hodne podobny kdyz odmyslim vacky teplotu vzduchu atd atd..... snad jde o kroutak a ne o to kdo kde kroutak ma, bavime se o skutecnejch hodnotach

Napsal: 22.07.2007, 21:06
od jagy
Vita.s13: :lol: Oni to maji podlozene brzdou a SR20 je mnohem lepsi motor nez CA18DET, to vi kazdej, snad krome zarytych fandu CA-cka. :lol: Takze si muzes jit udelat GO, at muzes zase mesic pojezdit. :-D

Napsal: 22.07.2007, 21:12
od Gerox
mam video a stal jsem u auta kde kompresorova cast origo turbiny byla nahrazena za obrovskou z naky liazky...byl to jen test...

jednalo se o 5 val od audi....a meli docela problem s laborovanim pruzinek ve wg...pac na volnobeh tlacil pomalu 1.5 baru...

...urcite tam mel stejny kroutak jako se seriovou kompresorovou casti ze? :wink:

nic vic vam uz k tomu nehodlam dodat...a ve finale je to zcela jedno... 8)

Napsal: 22.07.2007, 21:28
od Vita.z31
:D ty aby sis nerejp, sr je lepsi ve vice vecech, ale pouze kdyz to ma na konci T coz ty namas, tak neprud

To gerox: jestli fouka seriove 1,5b tak urcite :D

Napsal: 22.07.2007, 21:34
od jagy
Me to jako prdel neprijde, ze se v tom zabil a ten vykon mel, odkaz ted hledat nebudu.. ale jestli na tom trvas a neveris, tak to vyhledam.

Jo, mas recht, T na konci zatim nemam.

Napsal: 22.07.2007, 23:05
od blázen
Vita.s13 píše::D ty aby sis nerejp, sr je lepsi ve vice vecech, ale pouze kdyz to ma na konci T coz ty namas, tak neprud

To gerox: jestli fouka seriove 1,5b tak urcite :D
a včem je lepší než CA ? s T28 a stejným tlakem sou výkony téměř shodne, to si myslím,že tohle hovoří pro CA.. SR musí dosahovat většího výkonu,protože to je 2litr a ne 1,8.. ale že by to byl zázrak ,to bych netvrdil.. sou sním problémy stejně jako s CA..

jinak to V-Eagle shrnul celkem pěkně, jestli to ještě někdo nechápe...

Napsal: 23.07.2007, 00:43
od mikyc
ja uz na to taky kaslu. posilam jsem posleni vec z toho threadu co jsem sem poslal predtim. At si kazdej dela a rika co chce.. z my strany snaha byla. ALe nakonec je to uplne jedno jak rikal gerox, ze jo :-)

It is all about the VOLUME of air moved at a set boost level. GT35R moves a higher volume of air at 10psi than a T25 does at 10PSI which is why you have higher fuel demands with the bigger turbo.

Go try and run a GT35R at 5-10psi on stock 370cc injectors and tell me what happens.

Brent

Napsal: 23.07.2007, 05:06
od buky300zx
Toto sa mi veeelmi paci,nevies pomali ako funguje turbo a tak a ty nas tu ides poucovat o niecom co neni pravda a s kazdym sa tu vadit?

Napsal: 23.07.2007, 06:56
od raddy
mikyc píše:ja uz na to taky kaslu. posilam jsem posleni vec z toho threadu co jsem sem poslal predtim. At si kazdej dela a rika co chce.. z my strany snaha byla. ALe nakonec je to uplne jedno jak rikal gerox, ze jo :-)

It is all about the VOLUME of air moved at a set boost level. GT35R moves a higher volume of air at 10psi than a T25 does at 10PSI which is why you have higher fuel demands with the bigger turbo.

Go try and run a GT35R at 5-10psi on stock 370cc injectors and tell me what happens.

Brent
ano, ved o tom je cela debata. ale preco cez GT35 prejde vacsi objem vzduchu? kvoli vacsej vyfukovej trubine. ono totiz ten objem vzduchu prejde v prvom rade cez motor.Kompresor objem vzduchu dodava, motor objem vzduchu spotrebovava. Rozdiel medzi tymito dvoma objemami je pretlak v sani. este raz pisem, ze os x na mape kompresora je prietok vzduchu cez motor a nie cez turbo, to je to dolezite.
tlak v sani nie je nic ine ako objem vzduchu, ktory nedokaze motor v danom cykle spotrebovat, inak povedane "prebytok" vzduchu. Objem motora, trubiek, ic ostane rovnaky, to znamena ze pri danom TLAKU vzduchu s rovnakou TEPLOTOU bude OBJEM (mnozstvo kyslika) rovnaky. Kde je rovnaky objem, je rovnaky vykon, koniec debaty.
Ak sa vsak zmeni odpor vo vyfuku kvoli vyfukovej turbine, cez motor prejde v danom cykle viac vzduchu pri tom istom tlaku, zvysi sa prietok. Vyssi prietok pri tom istom tlaku rovna sa vyssi vykon, koniec debaty (samozrejme ak dokaze kompresor turba udrzat tlak pri zvysenom prietoku).

Mozete mat kompresor velky ako dom, cely rozdiel pri tom istom vystupnom tlaku bude len v jeho otackach, (ak vynechame teplotu), to je vsetko. Ano, pri tom istom tlaku doda 1000X viac vzduchu ako maly kompresor, ale PRI OVELA VYSSOM PRIETOKU. Vsetok vzduch (prietok) z velkeho kompresora, ktory by kvoli malemu objemu motora vytvaral vyssi ako pozadovany tlak bude bud odvadzany obtokokm kompresora (mechanicky kompresor hnany remenicou) alebo obtokom turbiny za ucelom znizenia otacok kompresora (turbokompresor).

Vsetko je to o TLKAKU a PRIETOKU. Tlak moze byt vyssi pri malom prietoku, to je situacia maleho turba s amlou vyf. turbinou a naopak, tlak moze byt nizsi pri vyssom prietoku, to je pripad vacsieho turba s vyssou vyf. turbinou. Vysledok tejto rovnice da celkovy vykon.

Pekny priklad je T25 a T28 na motore CA. Motor je ten isty, ale turbo je ine. Avsak je ine tak trochu zvlastne. Je vacsie? Je. Ale nie tak uplne, pretoze jeho vyfukova turbina je rovnaka ako T25. Co to znamena? Znamena to len tolko, ze ak nastavime tlak dajme tomu 5psi, ktore obe turba zvladnu do maxima otacok motora a za ic bude mat vzduch rovnaku teplotu, VYKON MOTORA BUDE ROVNAKY. Velmi dolezite je vsak aby sa porovnavaly len porovnatelne turba, to znamena ze kompresory obidvoch turb musia zvladnut pozadovany prietok (tlak) na danom motore. Potom sa da sledovat rozdiel sposobeny cisto vyfukovou turbinou.

A inak teda fakt nechapem co este vlastne riesite, ved vsetko bolo napisane na prvej strane debaty, preco sa stale hadate?

Myslim ze ak sa debata nema rozvijat konstruktivne a vecne, lepsie bude ju uzavriet.

Napsal: 23.07.2007, 07:25
od buky300zx
Ja som chcel dat uz davnejsie navrh toto zamknut.
Presne,vsetko tu bolo popisane dost strucne a ZRETELNE.Ked niekto nechape,jeho problem,nema cenu sa tu hadat a ani sa urazat a robyt si z niekoho srandu kto ma pravdu.

Napsal: 23.07.2007, 08:14
od Mirek
blázen píše:
Vita.s13 píše::D ty aby sis nerejp, sr je lepsi ve vice vecech, ale pouze kdyz to ma na konci T coz ty namas, tak neprud

To gerox: jestli fouka seriove 1,5b tak urcite :D
a včem je lepší než CA ? s T28 a stejným tlakem sou výkony téměř shodne, to si myslím,že tohle hovoří pro CA.. SR musí dosahovat většího výkonu,protože to je 2litr a ne 1,8.. ale že by to byl zázrak ,to bych netvrdil.. sou sním problémy stejně jako s CA..

jinak to V-Eagle shrnul celkem pěkně, jestli to ještě někdo nechápe...
Nechci rejpat do debaty..jen me zajima kde jsi na to prisel :-)

Napsal: 23.07.2007, 08:31
od raddy
mirek, je to tak. ak je tlak na t28 a t25 rovnaky v celom rozsahu otacok a teplota za ic bude rovnaka, vykon bude rovnaky. avsak malokedy je to vidiet, pretoze t25 konci na cca 10-12psi v max. otackach, kdezto t28 zvladne v pohode 1.1bar a kdo si uz nainstaluje t28, tak ho nastavi na vyssi tlak ako 10psi, to je cele. nastav 8psi na t25 a 8psi na t28 a zmeraj rozdiel vo vykonena tom istom motore.

samozrejme, ak sa bavime o tom istom motore ca18det.

pokial bola tvoja otazka smerovana na porovnanie ca a sr motora, to je nieco uplne ine, pripadne to specifikuj jasnejsie.

Napsal: 23.07.2007, 08:38
od kenivruh
Mirek píše:
blázen píše:
Vita.s13 píše::D ty aby sis nerejp, sr je lepsi ve vice vecech, ale pouze kdyz to ma na konci T coz ty namas, tak neprud

To gerox: jestli fouka seriove 1,5b tak urcite :D
a včem je lepší než CA ? s T28 a stejným tlakem sou výkony téměř shodne, to si myslím,že tohle hovoří pro CA.. SR musí dosahovat většího výkonu,protože to je 2litr a ne 1,8.. ale že by to byl zázrak ,to bych netvrdil.. sou sním problémy stejně jako s CA..

jinak to V-Eagle shrnul celkem pěkně, jestli to ještě někdo nechápe...
Nechci rejpat do debaty..jen me zajima kde jsi na to prisel :-)
Ma tam napisane TEMER SHODNE cize +/- 30 koni :)

Napsal: 23.07.2007, 08:39
od kenivruh
raddy píše:mirek, je to tak. ak je tlak na t28 a t25 rovnaky v celom rozsahu otacok a teplota za ic bude rovnaka, vykon bude rovnaky. avsak malokedy je to vidiet, pretoze t25 konci na cca 10-12psi v max. otackach, kdezto t28 zvladne v pohode 1.1bar a kdo si uz nainstaluje t28, tak ho nastavi na vyssi tlak ako 10psi, to je cele. nastav 8psi na t25 a 8psi na t28 a zmeraj rozdiel vo vykonena tom istom motore.

samozrejme, ak sa bavime o tom istom motore ca18det.

pokial bola tvoja otazka smerovana na porovnanie ca a sr motora, to je nieco uplne ine, pripadne to specifikuj jasnejsie.
Myslel to CA vs. SR. Uplne jasne.