Stránka 557 z 600

Re: OT

Napsal: 10.10.2013, 19:13
od mara_m
kdyz si je udelas :mrgreen: matros nejni problem ale svaritelnost CRMO je podminena koukni do spec listu ale pokud pamet neklame mela by se predehrat a pak dochlazovat v zabalu .....

Re: OT

Napsal: 10.10.2013, 19:17
od adner
a co je udělat z nerezu?

Re: OT

Napsal: 10.10.2013, 19:37
od mara_m
adner píše:a co je udělat z nerezu?

17240 (aisi304) by mela bejt ok svaritelnost zarucena jedine kde vidim problem je ze ma 4 tak vetsi roztaznost jak bezna ocel (krouceni ) druha vec kdyz to budes varit tigem tak do trubek zevnitr foukej argon nebo formovaci plyn AR/H2 (95%argonu 5% vodiku ) nebo AR/N2/H2

at to ma koren a neprdne to pri vetsi zatezi

spec list :

CHROM NIKLOVÁ austenitická nestabilizovaná
nově značená dle ČSN 10088-1 1.4301 ( X5CrNi 18-10 )
staré označení AISI 304, ČSN 17240, AKV 7

Legování

Cr 17 - 19,5 %, Ni 8 - 10,5, C < 0,07%
Mechanické vlastnosti

Pevnost v tahu Rm 520 - 720 N/mm2
Mez průtažnosti ( kluzu ) Rp 0,2 min. 210 N/mm2
Tažnost A80mm min. 45 %
Žíhací teplota 1000-1100°C chlzení vodou, intenz. vzduchem
Nemagnetická
Nekalitelná
Má sklon ke zpevňování za studena při tažení, nebo při
třískovém obrábění nevhodnými řeznými podmínkami
Zpevnění vzniká přetvořením austenitu na deformační
martenzit, který zvýší pevnost, sníží tažnost a způsobí
magnetovatelnost ( tažená tyčovina, za studena převálc. plechy
od tl. 4 mm).U profilů s větší plochou průřezu ( tyče od
pr.80mm, plechy od tl.15mm ) se může vyskytovat částečná
magnetovatelnost v oblasti jádra profilu - je způsobena
zbytkovým martenzitem z vysokých teplot při výrobě.
Deformační i zbytkový martenzit lze odstranit žíháním.
Tyto změny struktury nemají vliv na korozní odolnost
materiálu a svařitelnost.
Odolnost

proti korozi v prostředí běžného typu ( voda, slabé alkálie, slabé kyseliny, průmyslové a velkoměstské atmosféry ).Náchylnost k mezikrystalové korozi v oblasti tepelného ovlivnění (např.u svarů - CrC vznikají již od teploty 450° C ).
Technologie zpracování

Je svařitelná ale v oblasti svaru náchylná k mezikryst.
korozi.U průvarů nad 5mm tl. nutno žíhat svařenec.
Zpracovává se stříháním , ohýbáním, tažením -
lze použít obou způsobů tažení, ale je vhodnější pro
nepravé tažení ( přetahování ). Materiál je vytahován z
tlouštky materiálu
Třísková obrobitelnost je dobrá.
Leštitelná.
Užití

Běžné produkty k obecnému použití (gastronomická zařízení, vnější
konstrukce, externí architektura, vodárny, zařízení ČOV ap.) mimo svařovaných konstrukcí s provařením přes 5 mm průvaru. U takových konstrukcí je po svaření nutné žíhání s následným tryskáním a mořením.
Chemické složení vyhovuje normě pro použití výrobků pro potraviny a pitnou vodu. Max teplota 450°C.

Re: OT

Napsal: 10.10.2013, 19:52
od mara_m
z5 k CRMO tet sem cucel do chytre knizky a pri svareni MAG ci MNA se musi predehrat na 250 az 300 stupnu po zavareni zabalit do mineralni vlny a nechat chladnout u metody TIG tenkostene profily lze bez predehrevu ale je to lepsi ....

Re: OT

Napsal: 10.10.2013, 20:00
od adner
tak to nastuduj a připrav si ten formovací plyn...Veyron má taky ramena z nerezu

Re: OT

Napsal: 12.10.2013, 10:18
od OndraS13
DOTAZ :
Shánim tyhle zámky kapoty ale aby byli na klíček
http://www.speedpro.eu/aero-uchyty-kapoty-p-9534.html

Nevíte kde sehnat ?

Re: OT

Napsal: 12.10.2013, 14:00
od Design
Hahah tak nejak si to predstavuju Motorkář jel naplno a dostal ze svého stroje maximum, ale automobil nepředjel http://www.novinky.cz/koktejl/315967-mo ... izdel.html

Re: OT

Napsal: 12.10.2013, 18:08
od Majkl S13
OndraS13 píše:DOTAZ :
Shánim tyhle zámky kapoty ale aby byli na klíček
http://www.speedpro.eu/aero-uchyty-kapoty-p-9534.html

Nevíte kde sehnat ?
Našel jsem na race-shop.sk
http://www.race-shop.sk/shop/8-exterier ... y-d1-sanko

Re: OT

Napsal: 12.10.2013, 20:29
od Jennulda
To je dobrá cena, já je kupoval za 1700,- :cry: :evil:

Re: OT

Napsal: 12.10.2013, 21:00
od Woyta
Ja je na ebayi nasel za 400 vcetne posty.

Re: OT

Napsal: 15.10.2013, 20:55
od adner
lídr letošního Porsche supercupu Sean Edwards
http://www.youtube.com/watch?v=aDkdg4VM ... ature=fvwp
R.I.P.

Re: OT

Napsal: 15.10.2013, 21:43
od Peca
adner píše:lídr letošního Porsche supercupu Sean Edwards
http://www.youtube.com/watch?v=aDkdg4VM ... ature=fvwp
R.I.P.
Pan jezdec, škoda ho :(
http://www.youtube.com/watch?v=8aI9JAgllIo

Re: OT

Napsal: 19.10.2013, 00:17
od adner
http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=792256 zbloudilci zastávající tezi maximálně dvouletého stáří pneu teď už oficiálně šlápli do hovna...

Re: OT

Napsal: 19.10.2013, 10:25
od DarkEgg
rychla otazka: muzu z vyfuku zahodit ten heat shield? budu tam davat misto serie 2,5 inch od elbow az nakonec. auto je s13 ca18det serie ma bude stage 1.

Re: OT

Napsal: 19.10.2013, 10:30
od Woyta
Na vetsi trubku stejne napasuje.
Nechybel mi.