Stránka 575 z 600
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 19:55
				od mara_m
				raddy stim mas pravdu ale stale stebou nesouhlasim s DCR
reknu ti svuj nazor  tady pises o tlaku v sani scim mas pravdu ze vetsi turbo pri rovnakem tlaku v sani da vetsi vykon ale 1bar v sani neznamena 1bar ve valci tam hraje roly doba otevreni ventilu  takze DCR bude rozdilne  proste pokud bude 1 bar ve valci nafoukaje DCR bude stejne vykon stejny pokud mas 1bar v sani neznamena to ze i ten 1 bar to dostane do valce kvuli rychlosti prutoku vzduchu  tot muj nazor jedine co zmeni mnozstvy kysliku je teplota vzduchu kde bude DCR stejne  ale rozdil kysliku takze ano nejde presne rict ze DCR 15ku1 je limit pro civky kdyz hlavni roly hraje teplota vzduchu  ale +-autobus to tak  je ono narocnost energie je krom sitosti smesi aj tlak v jakem zapaluje 
otevrenim vyfuku zlepsis jen vyplach motoru a nabeh turba proto treba 10ps na vrch  
toto je muj nazor ...
			 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 20:12
				od raddy
				DCR vyjadruje iba pomer a nema nic spolocne s vyslednym tlakom vo valci,kedze je definovany CR,vackami a tlakom turba a nicim inym. Ak sa nezmeni ziadny z tychto 3 parametrov, nezmeni sa ani DCR. Ako som uz velakrat napisal,podstatny je prietok. Vykon nema ziadnu priamu suvislost s DCR. Este raz,DCR je iba pomer a to relativny. Nie je mozne nim definovat absolutnu hodnotu-vykon. 
To ci sa zlepsi vyplach alebo plnenie sposobi vzdy len to iste-zvysenie prietoku pri tom istom tlaku a DCR,ako som uz takisto viac krat napisal.
			 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 20:31
				od mara_m
				kura ja uz nevim mam v tom gulas  

 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 20:38
				od raddy
				hele,na gulas nie je dovod,je to velmi jednoduche v skutocnosti. Motor je len vzduchova pumpa nic viac. Ci staticky alebo dynamicky kompresny pomer je vzdy to iste-pomer medzi max. a minimalnym objemom vo valci. Nech pumpa pumpuje akekolvek mnozstvo vzduchu,vzdy ho bude stlacat v tom istom DCR. Iny priklad je restriktor na sani turba. Tlak ostane rovnaky,DCR ostane rovnake,motor ostane rovnaky,ale vykon sa znizi,kedze restriktor obmedz prietok,kedze je to jeho jedina uloha.
Mimochodom,zamyslel si sa preco je pri atmo motore CR vyssi ako DCR a pri turbo motore opacne?
			 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 20:57
				od Fil
				Se změnou VE se podle mě změní i DCR, když vačky, CR a ostatní zůstane bezezměny. Když chci prohnat motorem za stejných podmínek a za stejný čas víc vzduchu, tak musím v každém cyklu nasát víc vzduchu který pak pomocí neměnného CR stlačím na výsledný tlak a ten tlak bude vyšší než když nasaju vzduchu méně a pomocí stejného CR stlačím.  Proč to tak není?
			 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 20:58
				od mara_m
				raddy 
nasaje  treba 80% vzduchu s objemu valce?  (80% jsem tet placnul )
			 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 21:05
				od Fil
				Mara: Jistě, protože VE u atmo bývá pod 100% ale rezonančním plněním atd se dá v úzkém pásmu otáček dostat i lehce nad...
			 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 21:17
				od raddy
				fil: VE nema nic spolocne s DCR. Jedine s cim ma DCR nieco spolocne su vacky v mechanickom zmysle,CR a v pripade turba este tlak turba. 
Mara:dovod je ten ze sacie ventily su otvorene pocas pohybu piestu nahor. Kompresia zacne az zavretim ventilov a to je pri mensom objeme ako je objem s piestom v DU.  Nema to nic s VE, pretoze to sa prave tymto zvysi. Motor lepsie pumpuje,ale obetuje sa DCR. VE bude nad 100%, ale DCR nizsia ako CR.
			 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 21:24
				od mara_m
				to je ale i turbomotoru  jen je vysi tlak v sani nez atmo tlak 
nic seru na to jeste tet su  v praci a mam celkove starosti dost tak ze na auta nemam uz cas  takze sem uz pulku veci zapomel kolem aut a jeste dost toho zapomenu  

 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 21:31
				od raddy
				pri turbo motore je ale DCR vyssia ako CR,VE je samozrejme nad 100%
			 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 21:33
				od mara_m
				myslel jsem otevreni ventilu za DU
			 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 21:36
				od Fil
				Takže při VE 70% i při VE 120% budu mít DCR stejný...  
 
 
adner win!
 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 21:38
				od mara_m
				nejak to taky nechapu no 
kdyz mam vice vzduchu musi bejt aj vysi DCR ale jak rikam seru na to asi to muj mozek nepochopy tak ho nebudu trapit  

 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 21:39
				od raddy
				ventily jasnacka. DCR je vyssia ako CR kvoli tlaku turba... Tlak turba je nastroj na ziskanie VE,na rozdiel od atmo motora. Tu nie je nutne obetovat DCR...
			 
			
					
				Re: OT
				Napsal: 16.02.2014, 21:42
				od raddy
				Fil píše:Takže při VE 70% i při VE 120% budu mít DCR stejný...  
 
 
adner win!
 
a v com tu vidis rozpor? Medzi VE a DCR nie je suvis,uz som to pisal...