Čištění odporových drátků v AFM
Napsal: 02.07.2007, 17:07
Co se zlepsi po vyčištění v pripade ze byli odporove dratky zanesene?
- motor by mel mít plynulejší a klidnejsi chod (potvrzeno z vlastni zkusenosti)
- v extremnich pripadech muze motor treba prestat cukat behem akcelerace atd - pouze domenky
Z AFM je potřeba sundat vlastní snímač - odpojit konektor a sundat černou krabičku kterou drží dva šrouby. Po povoleni vytahovat snímač velice opatrně. Samotné odporové drátky jsou hluboko zasunuté v odlitku AFM takze je nutne vysouvani nehybat do stran nebo s dratky o něco zavadis. Po deomntazi pozor na tesnici O-kroužek at nevypadne – zustane prilepeny na bud na odlitku nebo na cidle.
K čištění použít speciální čistič na kontakty. Já použil čistič ve spreji na kontakty od výrobce Motip.
http://www.motipdupli.cz/article.asp?nA ... nguageID=1
Hlavne je nutne aby ten čistič nezanechával po zaschnutí nejaké stopy – mastny fílm atd. Třeba technickým benzínem ani čističem na karburatory bych to nečistil, protože tyto čističe mohou zanechat na povrchu stopy – takovy zoxidovany film.
Samotne čistění:
hlavne opatrne, jednou vam spande snimac na zem nebo jeden neopatrny pohyb a game over
Pred cistenim sundat z cidla tesnici O-kroužek - čistící přípravek by ho mohl poskodit...
Použít třeba vičko od PET lahve a do nej nastříkat (nalít) čistící přípravek. Pokud si dobře vzpominam tak lze do toho vicka to cidlo ponorit aniz by se dotkly drátky dna. Chvilku nechat ponořené aby se špína poradne rozpustila. Po vyjmutí vzít čistící sprej a postříkat drátky, proud hezky smyje zbyvajici necistoty. Hlavne nestříkat na drátky z moc velké blízkosti aby je proud nepoškodil.
Pokud nemáte cistici kapalinu ve spreji tak lze k finalnimu ocisteni použít malinký opakují malinký a jemný modelářský štěteček a opatřně štětečkem omýt. Steteckem cistit pouze svislimy taky a ne vodorovnymi aby se nezachytil vlas stetce mezi vinuti dratku.
Je dobré po číštění použít nějakou lupu a zkontrolovat jak jsou čisté.
Dale je dobre zkontrolovat otvor v odlitku AFM kudy jde vzduch k odporovym dratkum zda ten otvor neni nejak zaneseny - ten otvor je velmi pekne opracovani - brouseny. V extremnich pripadech muze byt zaneseny i odvod vzduchu od dratku AFM - k tomu je nutne sundat filtr sani nebo pripadne airbox a odmontovat odlitek AFM z hadice sani.
No a nakonec:
NISSAN nedoporucuje rozebirat AFM. Servisni manual strana xy
- motor by mel mít plynulejší a klidnejsi chod (potvrzeno z vlastni zkusenosti)
- v extremnich pripadech muze motor treba prestat cukat behem akcelerace atd - pouze domenky
Z AFM je potřeba sundat vlastní snímač - odpojit konektor a sundat černou krabičku kterou drží dva šrouby. Po povoleni vytahovat snímač velice opatrně. Samotné odporové drátky jsou hluboko zasunuté v odlitku AFM takze je nutne vysouvani nehybat do stran nebo s dratky o něco zavadis. Po deomntazi pozor na tesnici O-kroužek at nevypadne – zustane prilepeny na bud na odlitku nebo na cidle.
K čištění použít speciální čistič na kontakty. Já použil čistič ve spreji na kontakty od výrobce Motip.
http://www.motipdupli.cz/article.asp?nA ... nguageID=1
Hlavne je nutne aby ten čistič nezanechával po zaschnutí nejaké stopy – mastny fílm atd. Třeba technickým benzínem ani čističem na karburatory bych to nečistil, protože tyto čističe mohou zanechat na povrchu stopy – takovy zoxidovany film.
Samotne čistění:
hlavne opatrne, jednou vam spande snimac na zem nebo jeden neopatrny pohyb a game over
Pred cistenim sundat z cidla tesnici O-kroužek - čistící přípravek by ho mohl poskodit...
Použít třeba vičko od PET lahve a do nej nastříkat (nalít) čistící přípravek. Pokud si dobře vzpominam tak lze do toho vicka to cidlo ponorit aniz by se dotkly drátky dna. Chvilku nechat ponořené aby se špína poradne rozpustila. Po vyjmutí vzít čistící sprej a postříkat drátky, proud hezky smyje zbyvajici necistoty. Hlavne nestříkat na drátky z moc velké blízkosti aby je proud nepoškodil.
Pokud nemáte cistici kapalinu ve spreji tak lze k finalnimu ocisteni použít malinký opakují malinký a jemný modelářský štěteček a opatřně štětečkem omýt. Steteckem cistit pouze svislimy taky a ne vodorovnymi aby se nezachytil vlas stetce mezi vinuti dratku.
Je dobré po číštění použít nějakou lupu a zkontrolovat jak jsou čisté.
Dale je dobre zkontrolovat otvor v odlitku AFM kudy jde vzduch k odporovym dratkum zda ten otvor neni nejak zaneseny - ten otvor je velmi pekne opracovani - brouseny. V extremnich pripadech muze byt zaneseny i odvod vzduchu od dratku AFM - k tomu je nutne sundat filtr sani nebo pripadne airbox a odmontovat odlitek AFM z hadice sani.
No a nakonec:
NISSAN nedoporucuje rozebirat AFM. Servisni manual strana xy