Oddeleni sani od motoroveho prostoru?

otázky a odpovědi technického rázu
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Oddeleni sani od motoroveho prostoru?

Příspěvek od Mirek »

Nejaky mi neni jasny smysl teto upravy? U auta bez IC to chapu, ale u auta kde ten vzduch stejne prochazi opres IC mi to prijde zbytecne. Muzete mi to nekdo priblizit proc to udelat? Proc nestaci u auta s IC jen dopravit vzduch z venku hadici k filtru?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
935Baby
user
Příspěvky: 2333
Registrován: 27.09.2004, 17:33
Bydliště: Rakovnicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 935Baby »

No podle me to ma neco docineni s tim ze studenejsi vzduch ma vetsi hustotu ale neni mi jasne jak by toto zaznamenalo AFM. A nebo AFM snima i tepolotu vzduchu?

Dalsi vec by mela byt podle me to ze cim chladnejsi vzduch vstupuje do turba tak tím méně se při stlacovani v turbu zahreje a vzduch na výstupu z turba bude mit zase vetsi hustotu. Takze ve finale by do motoru melo jit vice vzduchu.

Co jsem slysel tak se rika za v zime maji turbomotory vetsi vykon - nebo proste ze to vic jede...
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kenivruh »

935Baby píše:Dalsi vec by mela byt podle me to ze cim chladnejsi vzduch vstupuje do turba tak tím méně se při stlacovani v turbu zahreje a vzduch na výstupu z turba bude mit zase vetsi hustotu. Takze ve finale by do motoru melo jit vice vzduchu.
BINGO
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
rozum
user
Příspěvky: 1978
Registrován: 13.09.2005, 19:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rozum »

935Baby píše: A nebo AFM snima i tepolotu vzduchu?
dyt afm v podstate pracuje s teplotou vzduchu :-D
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

kenivruh píše:
935Baby píše:Dalsi vec by mela byt podle me to ze cim chladnejsi vzduch vstupuje do turba tak tím méně se při stlacovani v turbu zahreje a vzduch na výstupu z turba bude mit zase vetsi hustotu. Takze ve finale by do motoru melo jit vice vzduchu.
BINGO
Turbo tlaci urcity tlak..chces rict ze pokud to nemam oddelene mam za IC pokles tlaku? protoze pokud se ochlazenim zvysi hustota musi klesnout tlak ne?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

AFM snima mnozstvo vzduchu. Z principu hot wire afm je toto meranie teplotne kompenzovane, pretoze studensi vzduch viac ochladi element ako teply a afm zosnima vacsie mnozstvo vzduchu.

teoreticky je oddelenie sania od motora dobre, ale ma to par ale:
treba si uvedomit, aky rozdiel v teplote nasavaneho vzduchu sa da dosiahnut oddelenim sania. A teraz si zoberte, ze vystupna teplota vzduchu z turba je tak 130-150C a porovnajte si teplotu v sani od motora alebo oddelene. Dobre dimenzovany IC poskytne rovnaku vystupnu teplotu, ci ma vstup 130 alebo 150C. Pochybujem ze v sani dosiahnete viac ako 20C rozdiel....
Moj nazor je ze ak mas vhodne dimenzovany IC, tak sanie na strechu davat nemusis....
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od blázen »

podle mě když to oddělíš od motorového prostoru a přivedeš do turba studenější vzduch = hustší, tak zvýšíš efektivitu turba a ono bude ten požadovaný tlak teoreticky produkovat při nižších otáčkách kompresoru a to už je přínosem
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

blázen píše:podle mě když to oddělíš od motorového prostoru a přivedeš do turba studenější vzduch = hustší, tak zvýšíš efektivitu turba a ono bude ten požadovaný tlak teoreticky produkovat při nižších otáčkách kompresoru a to už je přínosem
to je samozrejme pravda. avsak zmena bude asi velmi velmi mala. co je podstatne je mnozstvo kyslika a nie ani tak hustota vzduchu. ale ano, v principe mas samozrejme pravdu.
Odpovědět