Stránka 1 z 3
Podelim sa o skusenost s EBC
Napsal: 02.09.2007, 21:48
od nizzmo
Na jar som si kupil Apexi SUPER AVC-R. Kupoval som ho hlavne pre to, ze som chcel mat moznost pocas jazdy zmenit tlak turba pohodlne a presne. Po tom, ako som zvladol jeho nastavenie, par krat som ho odskusal. Na posledy na sprinte v Trencine. Musim vam napisat, ze som skutocne mile prekvapeny, ze aky je rozdiel v pouziti EBC a MBC pri nastaveni rovnakeho tlaku. Proste pri MBC som samozrejme citil, ze tlak je vyssi, budik ukazal nastaveny tlak (mal som VDO, cize predpokladam, ze hodnotu, ktoru ukazal, bola dost presna) a auto robilo aj na sprinte lepsie casy. Teraz pri pouziti EBC nechapem, ako je mozne, ze pri nastaveni rovnakeho tlaku, ako pred tym na MBC, auto ide podstatne lepsie, ma podstate vacsi zatah - citelne - je to aj pocut na zvuku motora, lepsie povedane turba, ktore teraz tak hlasno fuci, ako nikdy pred tym. Ja osobne si myslim, ze to kresli tlakovu kryvku v zavislosti na otackach a to je na zatahu auta slusne citit. Doporucujem kazdemu, kto uvazuje nad takouto hrackou ist do toho...
Re: Podelim sa o skusenost s EBC
Napsal: 03.09.2007, 10:07
od Marian
nizzmo píše:Na jar som si kupil Apexi SUPER AVC-R. Kupoval som ho hlavne pre to, ze som chcel mat moznost pocas jazdy zmenit tlak turba pohodlne a presne. Po tom, ako som zvladol jeho nastavenie, par krat som ho odskusal. Na posledy na sprinte v Trencine. Musim vam napisat, ze som skutocne mile prekvapeny, ze aky je rozdiel v pouziti EBC a MBC pri nastaveni rovnakeho tlaku. Proste pri MBC som samozrejme citil, ze tlak je vyssi, budik ukazal nastaveny tlak (mal som VDO, cize predpokladam, ze hodnotu, ktoru ukazal, bola dost presna) a auto robilo aj na sprinte lepsie casy. Teraz pri pouziti EBC nechapem, ako je mozne, ze pri nastaveni rovnakeho tlaku, ako pred tym na MBC, auto ide podstatne lepsie, ma podstate vacsi zatah - citelne - je to aj pocut na zvuku motora, lepsie povedane turba, ktore teraz tak hlasno fuci, ako nikdy pred tym. Ja osobne si myslim, ze to kresli tlakovu kryvku v zavislosti na otackach a to je na zatahu auta slusne citit. Doporucujem kazdemu, kto uvazuje nad takouto hrackou ist do toho...
Co to stojí?
Napsal: 03.09.2007, 11:15
od nizzmo
Uz sa presne nepamatam, tusim okolo 8tis. SKK
Napsal: 03.09.2007, 11:41
od Heini
AVC-R za 8000,- slovenských?
Já dal 8 českých a jetej. Maj ho okolo 10 tak kdes ho sehnal?
Napsal: 03.09.2007, 12:04
od nizzmo
Heini píše:AVC-R za 8000,- slovenských?
Já dal 8 českých a jetej. Maj ho okolo 10 tak kdes ho sehnal?
Je to Apexi Super AVC-R tusim predposledna edicia. Kupil som ho na ebay. Nie je to nic nove. Ma to tusim 6 rokov.
Napsal: 03.09.2007, 13:12
od Martin_534
je to ta verze, jak jsem měl já, o generaci starší, než si měl ty
Napsal: 03.09.2007, 13:16
od Elviiis
Mám manual boost controler repliku turbosmart (tu samou co buky) dá se taky ladit z kokpitu a v kombinaci s průmyslovým glicerynem plněným budíkem ukazuje tutoš přesně... Jen nevydím důvod proč by mněl být EBC v něčem jiný než MBC i když je možné že klasický MBC se mítně přiotvírá a lehce profukuje stále tlak ke klapce zatímco jak EBC ta turbosmart má na WS klapku kterou musí otevřít u EBC je to elektronicky u MBC turbosmart pneumaticky. to znamená že přívod do WS je neustále 100%centně upchatý a až při dosažení nastaveného tlau se ůplně otevře. To je to v čem by mohl být rozdíl... Tzn. čistě teoretiky max výkon stejný ale křivka by něla být v případě EBC a MBC turbosmart trochu ostřejší... To je jediné v čem vydím rozdíl...
Napsal: 03.09.2007, 13:20
od raddy
no mkoj nazor je podobny elvisovmu, povedal by som ze pozorovane zlepsenie v nizzmovom pripade ide skor na vrub vymene palivovej pumpy za walbro (povodna pri rovnakom tlaku nestihala a boli detonacie) s kombinaciou fmic. samotny boost kontroler naozaj nema ako zlepsit nastup turba oproti stavu ked je wg zavreta (ci uz za pomoci mbc, ebc alebo len svojim predpetim) pretoze idealnejsi stav na nabeh turba ako zavreta wg neexistuje.... Co sa tyka krivky co nizzmo spomina, ta moze sluzit jedine na spomalenie nabehu turba, napr. za ucelom pravidelnejsieho priebehu a pod, ale ako moze urychlit nabeh turba, tomu nerozumiem.
Avsak uplne rozumiem ako moze nabeh turba ovplyvnit vymena zdochlej palivovej pumpy za walbro, spravna zmes dokaze zazraky...
Napsal: 03.09.2007, 13:38
od nizzmo
Nehadam sa. Mozno by bolo dobre to na mojom aute opat porovnat s MBC. Co uz ale nemam. Ale urcite ste pochpili, ze s upgrade som plne spokojny. Teraz sa vozim so sirokym usmevom...
Napsal: 03.09.2007, 13:49
od raddy
ale vsak o to vzdy ide, SPOKOJNOST :-D
Napsal: 03.09.2007, 14:23
od Elviiis
je fakt že bych taky někdy něco takového využil. např mé daihatsu je takz 90procent hotove a musel jsem ho byď jen kolem dílny vyskoušet. před přestavbou no problema (pneu 185/55 r14 firestone firehawk) nyní po přestavbě = big IC , daewu awia či co toje (3x větší chladící plocha) ve finále o cca 2litry méně vzduchu v potrubí , výfuk asi takovej jakože žádnej jen trubka pod prahem (alespoň mně nebudou poliši dupat za nehommologovaný výfuk :-D ) dal jsem tam palivovej filtr z 200sx protože tomu origo bazmeku jsem moc nedůvěřoval. pak jen drobnosti jako nahrazeni nemocného solenoidu zmíněmým turbosmartwm pad... teď při 0.5 bar (základ) mi to jede jako před tím s 0.85. A dokonce strácím na první převodový stupeň trakci (pokud povrch není hezky rovný , při řazení je to normální ale teď to dělá tahem) vše mám nachystáno až na 1bar tzn že na těchto gumách budu strácet trakci i při dobrém povrchu. takové EBC by se mi šiklo aby mi na první převodoví stupeň udusilo turbo a pak mu dalo... Předpokládám že by mnělo jít takové ebc sehnat...
Napsal: 03.09.2007, 14:30
od raddy
samozrejme, lepsie ebc dokazu riadit tlak napr. podla otacok alebo podla otvorenia klapky alebo podla cohokolvek co das ako vstupnu velicinu.
Napsal: 04.09.2007, 08:48
od tomita
Akorat ze MBC nedokaze reagovat napr. na zmenu teploty vzduchu, to znamena ze nebudes mit stejny tlak v zime pri -10°C a v lete pri +30°C. A jelikoz kazdej EBC ma v sobe senzor talku, tento problem odpadava.
Vetsina EBC ma taky ochranu pred overboostem..a pod.
Napsal: 04.09.2007, 15:17
od raddy
tomita píše:Akorat ze MBC nedokaze reagovat napr. na zmenu teploty vzduchu, to znamena ze nebudes mit stejny tlak v zime pri -10°C a v lete pri +30°C. A jelikoz kazdej EBC ma v sobe senzor talku, tento problem odpadava.
Vetsina EBC ma taky ochranu pred overboostem..a pod.
kazdy MBC ma v sebe senzor tlaku, je to jeho pruzina. Ta sa otvara vzdy pri rovnakom tlaku, je jedno aka je teplota. Jedine co nou pohne je tlak. Ak je nastavena na tlak 1bar, tak ju otvori tlak 1bar, bez ohladu na teplotu. Nejako nevidim suvislost teploty a tlaku pri MBC, kedze nas nezaujima hustota vzduchu, ale len jeho tlak. Uvedom si ze uplne rovnako pracuje standardny actuator, mas pocit ze by sa ti menil tlak turba sam od sebe podla teploty...?
Pri EBC je to uplne rovnake, akurat namiesto pruziny je tlakovy senzor (prevodnik). Takisto je jedno aka je teplota, prevodnik prevadza tlak na napatie, nema nic spolocne s teplotou.
Ostatne funkcie a vyhody su samozrejme na strane EBC....
Napsal: 04.09.2007, 15:35
od Design
Temto vecem nerozumim ale chtel jsem jen reagovat na TOMITU jak rikal vv zime jezdit ja si myslim že takovy auto v zime na silnici nema co delat!Za prve je to oripak a zadruhe jeto sportak a ty jezdi jen v lete ale když si to chcete nechat zrezavet od soli vody a podobnejch sracek prosim.