Je mozne dosiahnut tolko Nm z dvojlitra uz pri 4300 otm ? Sa mi to nezda.
http://www.skylineowners.com/forum/vbpi ... iew&g=1309
490 Nm z RB20DET
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
490 Nm z RB20DET
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
4-5tis otacok je typicke rozhranie pre maximum krutiaceho momentu pre preplnany benzinovy turbomotor objemu 2l s primeranym turbom (v podstate seriovym). konkretny vrchol sa da vyrazne ovplyvnit rychlostou nabehu plneho tlaku turba a kompresiou motora. ak moze turbo dosiahnut pozadovany tlak na produkciu daneho krutiaceho motora pri uvadzanych otackach, tak ano, takyto krutiaci moment je realny. cize je to vec skor typu turba ako motora samotneho, v tomto pripade, kedze je vidiet ze motor samotny nie je v tomto zmysle upravovany (vacky, piesty), avsak turbo seriove nie je.
ak by bolo k dispozicii turbo s este rychlejsim nabehom, je mozne ze by sa dalo maximum krut. momentu dosiahnut este v nizsich otackach, detto keby sa zvysil kompresny pomer.
zaver tohoto pripadu znie ze ide o ukazku vyhody pouzitia maleho hybridneho turba (s malou vyf. turbinou a velkym kompresorom a relativne vysokym tlakom) s vysledkom vysokeho krutiaceho momentu (daneho objemom motora, jeho zdvihom a kompr. pomerom a primeranym tlakom turba) v relativne nizkych otackach motora (rychly nabeh turba). Cize jazdne vlastnosti (pruzne zrychlenie) na ukor maximalneho vykonu motora.
Limitom tejto konfiguracie vsak vzdy bude obmedzenie max. vykonu (resp. max. efektivynch otacok) kvoli prilis velkej restrikcii malej vyfukovej turbiny.
toto vsetko potvrdzuje graf z merania vykonu, kde je vidiet ze max. vykon je uz pri ca. 6200ot a uz pri ca 6500 zacina klesat a od ca 6800ot klesa velmi prudko.
krutiaci moment ma svoje maximum pri vynikajucich ca 4300ot, avsak uz pri ca 5000ot prudka klesa.
To vsetko potvrdzuje hore popisanu teoriu hybridneho turba a neupraveneho motora (hlavne vacky).
Tolko znie moja diagnoza :-D
ak by bolo k dispozicii turbo s este rychlejsim nabehom, je mozne ze by sa dalo maximum krut. momentu dosiahnut este v nizsich otackach, detto keby sa zvysil kompresny pomer.
zaver tohoto pripadu znie ze ide o ukazku vyhody pouzitia maleho hybridneho turba (s malou vyf. turbinou a velkym kompresorom a relativne vysokym tlakom) s vysledkom vysokeho krutiaceho momentu (daneho objemom motora, jeho zdvihom a kompr. pomerom a primeranym tlakom turba) v relativne nizkych otackach motora (rychly nabeh turba). Cize jazdne vlastnosti (pruzne zrychlenie) na ukor maximalneho vykonu motora.
Limitom tejto konfiguracie vsak vzdy bude obmedzenie max. vykonu (resp. max. efektivynch otacok) kvoli prilis velkej restrikcii malej vyfukovej turbiny.
toto vsetko potvrdzuje graf z merania vykonu, kde je vidiet ze max. vykon je uz pri ca. 6200ot a uz pri ca 6500 zacina klesat a od ca 6800ot klesa velmi prudko.
krutiaci moment ma svoje maximum pri vynikajucich ca 4300ot, avsak uz pri ca 5000ot prudka klesa.
To vsetko potvrdzuje hore popisanu teoriu hybridneho turba a neupraveneho motora (hlavne vacky).
Tolko znie moja diagnoza :-D
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
No krutak sice klesa od 5000 ale pri 6800 je stale 390 Nm
No a si neviem predstavit s akym turbom by napr SRko malo podobny priebeh a hodnoty.
Edit: Ok tak som si pozrel znovu graf SRka s GT28RS 0.86 a ma podobny priebeh pri cca 18 PSI
No a si neviem predstavit s akym turbom by napr SRko malo podobny priebeh a hodnoty.
Edit: Ok tak som si pozrel znovu graf SRka s GT28RS 0.86 a ma podobny priebeh pri cca 18 PSI
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
to je dane tym aky je pomer poklesu volumetrickej ucinosti motora a schpnostou kompresora turba dodat pozadovany tlak. predpokladam ze turbo ako take dokaze dodat max. pouzity tlak v celom rozsahu otacok motora, avsak kvoli malej trubine a seriovym vackam prudko klesa prave vol. efektivita. ak by vymenil vacky a vyfukovu trubinu, pokles by bol ovela neskor, avsak rovnako by bol neskor aj nabeh, vsetko so vsetkym suvisi.
a odpoved na otazku sr motora je relativne jednoducha, musel by si pouzit rovnake turbo ako puzil on, cize HKS 2530 s rovnakym tlakom. nedokazem odhadnut vplyv 6 valcov na krutiaci moment, takze len odhadujem...
a odpoved na otazku sr motora je relativne jednoducha, musel by si pouzit rovnake turbo ako puzil on, cize HKS 2530 s rovnakym tlakom. nedokazem odhadnut vplyv 6 valcov na krutiaci moment, takze len odhadujem...
tu su takmer identicke hodnoty krut. momentu pri sr, pri tlaku 1.4bar s podobnym priebehom.kenivruh píše:No krutak sice klesa od 5000 ale pri 6800 je stale 390 Nm
No a si neviem predstavit s akym turbom by napr SRko malo podobny priebeh a hodnoty.
Edit: Ok tak som si pozrel znovu graf SRka s GT28RS 0.86 a ma podobny priebeh pri cca 18 PSI
http://www.h-dev.co.uk/product_info.php ... daef3e5cbe