neodpruzena remenice na klice

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

neodpruzena remenice na klice

Příspěvek od Gerox »

odlehcena a zmeneny prevody....jaky mate na to nazor? vibrace? crank walk?

slyseli cetli jste o tom neco?

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Příspěvek od raddy »

poculi, citali. oplati sa nad tym porozmyslat, zdaleka nie kazdy motor znesie neodpruzenu a odlahcenu hlavnu remenicu, prevody by problem robit nemali.
originalna remenica je na vrhnuta vzhladom ku kluke a tlmeniu jej vybracii. Odlahcena remenica by mohla robit problem v urcitych otackach, kde by sa mohla zvysit miera vybracii.
ak je seriova remenica odpruzena, chcelo by to aj odpruzenu odlahcenu, ale chcelo by to pohladat na sxoc pre viac informacii.
idealne by asi bolo vyvazit novu remenicu spolu s klukou aj s harmonickymi vibraciami.
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

wiki:

Changing the original crankshaft pulley can have negative effects if the replacement pulley is not manufactured properly. A crankshaft or accessory pulley that is not machined or balanced properly can cause severe damage. Again it is best to not try and save a small amount on the front end when buying a crankshaft or accessory pulley when anything from significant problems leading to thousands of dollars in damage can result. For most domestic V8s a harmonic damper is necessary to absorb crankshaft vibrations. Early to mid-year V8's kept the pulley and damper as separate components. Most late model V8s now integrate the damper and the pulley into one part. For small displacement engines found in many import and domestic vehicles (4.0L and under) the original crankshaft pulley only serves to quiet noise vibration and harshness (NVH) you hear in the occupant compartment. Although it may look like a damper on V8's engines it serves no protection function to the engine. It is the same as the baffles and resonators found in the intakes and exhausts systems of most cars today that serve to make the engine as quiet as feasibly possible. The first things most enthusiasts do is install high flow intakes and exhausts; the quieting function is eliminated.

Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Underdrive_pulleys"
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

kazdopadne...ak to tam dam...tak co se setrvakem? nechat origo anebo taky lehci aby ty odlehceni bylo "vyrovnany"?

...motor bude skoro furt vytocenej...
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mirek »

tohle mi prave neni jasny..uz se to tady resilo....jake vibrace tlumi remenice? vznikaji vzdy vuci necemu, klikova hridel bude vibrovat i sama o sobe, pokud bude remenice vyvazena do 10tis otacek, lehci bude lepsi, protoze rozvibrovat tyc se zavazim na konci je mnohem jednodussi nez kdyz by tam nemela zadne nebo lehci (prirovnani). Co sem se bavil s mechanikama a lidma co jezdi Berg rally atd, tak shodne tvrdi ze remenice nema s vibracema na klice nic spolecneho..je tam aby tlumila razy na mikroremenech a tim snizila jejich opotrebeni. Nektere motory nemaji tlumenou remenici vubec uz z vyroby.

Edit: k tomuto tvrzeni dokladam fakt ze starsi motory, ktere nemaji jeste ploche mikroremeny nemaji odpruzene hlavni remenice.
dalsi fakt..kompresor klimy...nema pruznou remenici kvuli tomu aby chranil loziska kompresoru...ale kvuli tomu aby nevznikaly na kompresoru razy pri zapnuti - vypnuti klimatizace a nedoslo napriklad k pretrzeni remenu.

Edit2: K vyvazeni sem nedodal ze je potreba vyvazit celek remenice-klika-setrvak. Samotna remenice nevyvazena vuci klice muze mit za nasledek kratsi zivotnost lozisek....u vyvazenyho bych se toho ale nebal....
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Martin_534
user
Příspěvky: 5421
Registrován: 07.07.2005, 09:20
Bydliště: Praha, CZ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Martin_534 »

zeptal bych se k převodům, když máš hlavní tak řemenici tak malou - odhaduju tak skoro poloviční obvod, budeš to kompenzovat nějak řemenicí na vodní pumpě, nebo chceš aby se ti vodní pumpa točila taky pomalu?
Uživatelský avatar
saigone
user
Příspěvky: 593
Registrován: 20.12.2004, 21:18
Bydliště: Černošice-Praha/Ústí nad Orlicí
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od saigone »

Sdilim Mirkuv nazor, pokud to nechas vyvazit jako celek tak bych se toho nebal.
Znamej dal sadu podobnejch remenic spolu se stocenym setrvakem na tuhle Mazdu jak mas v podpisu ale n/a, kdyz mel motor najeto 96 tkm a pretaci ji cca o 2tis otacek a po cca 10tkm provozu ve spektru 6-8,5 tis rpm bez problemu.
A4 1,8T quattro Avant 1998
350z Z33 USDM 2003
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

Martin_534 píše:zeptal bych se k převodům, když máš hlavní tak řemenici tak malou - odhaduju tak skoro poloviční obvod, budeš to kompenzovat nějak řemenicí na vodní pumpě, nebo chceš aby se ti vodní pumpa točila taky pomalu?
cely je to spocitany na prevody od jedne firmy...s tim ze klikova byla vzata jako zaklad a byla dana odhadem aby ostatni nebyly tak obrovske...

cili cely system je zpomalen trochu...byt se to nezda...:)
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

pokud zachováš převodové poměry mezi jednotlivými soukolími tak k žádnému spomalení nedojde, ale tím že zmenčíš průměry zmečíš i třecí plochu pro řemen, takže to musíš kompenzovat bud napínáním nebo materiálem s většími třecími schopnostmi.
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

pomery byly meneny...tady je celek

Obrázek
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

krásná práce, taky bych si udělal. Víš co to je za slitinu a jestli to nemá ocelovou vložku?
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Uživatelský avatar
Gerox
user
Příspěvky: 1346
Registrován: 22.04.2005, 13:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gerox »

je to nakej kovanej dural a s tou vlozkou to nerozumim...ja se do toho moc nevyznam..:)

ted jsete jdou na lesteni a pak na elox...
Uživatelský avatar
Kentoya
user
Příspěvky: 6609
Registrován: 10.09.2005, 21:12
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kentoya »

měl jsem na autě duralovou, změnu chování motoru jsem nepozoroval, a jelikož jsem neměl kovovou vložku tak moment 150Nm nestačil a řemenice odešla do věčných lovišt zaplat pánbůh že při rozjezdu a nenadělala škodu
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
user
Příspěvky: 1186
Registrován: 04.10.2007, 23:28
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

ocelová vložka se dává třeba do přesazovaných podložek na kola protože u nižších by slitina hliníku neudržela šrouby jak by bylo třeba tak je to jen jako kostra a masiv namáhaných místech a je zalitá ve slitině hliníku kůli plnosti.
Auto/pneuservis
Praha 10 Uhříněves
www.vbauto.cz
Odpovědět