odlehčený setrvák
odlehčený setrvák
jakej vliv má odlehčenej setrvák (samozřejmě vyváženej) na seriovym motoru ? resp co musim udělat pro to aby motor fungoval správně ?
musim zvednout otáčky volnoběhu?
musí se vyvážit komplet Klika řemenice a setrvák dohromady? nebo stačí dát jen ten strvačník?
musim zvednout otáčky volnoběhu?
musí se vyvážit komplet Klika řemenice a setrvák dohromady? nebo stačí dát jen ten strvačník?
rs13 89' sold
rs13 91´ under construction
Mam s 5.4kg setrvakem najeto cca 2000km a zatim nic neupadlo
Zvyseni volnobehu je v podstate nutnost, vyvazeni kliky urcite neni od veci...jen vedet kdo to u nas dela...
Zvyseni volnobehu je v podstate nutnost, vyvazeni kliky urcite neni od veci...jen vedet kdo to u nas dela...
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
vyhody odlahceneho zotrvacniku:
na kratkych prevodovych stupnoch (1,2) je vdaka nizsej zotrvacnej hmotnosti rychlejsi narast otacok.
nevyhody odlahceneho zotrvacniku:
na dlhsich prevodoch sa jeho vyhoda uplne straca
pri preradeni klesaju otacky prils rychlo
brzdenie motorom je citelne horsie
jazda do tiahlych kopcov je horsia, treba skor podradit
narast otacok na nizsich prev. stupnoch moze byt prilis skokovy, trhany
ak je hmotnost prilis nizka, je problem so seriovymi volnobeznymi otackami (hlavne na 4 valcoch)
vseobecne problemy s kvalitou odlahcenych zotrvacnikov (zalezi od vyrobcu) alebo problemy ak je odlahceny seriovy zotrvacnik (prehrievanie, destrukcia)
na kratkych prevodovych stupnoch (1,2) je vdaka nizsej zotrvacnej hmotnosti rychlejsi narast otacok.
nevyhody odlahceneho zotrvacniku:
na dlhsich prevodoch sa jeho vyhoda uplne straca
pri preradeni klesaju otacky prils rychlo
brzdenie motorom je citelne horsie
jazda do tiahlych kopcov je horsia, treba skor podradit
narast otacok na nizsich prev. stupnoch moze byt prilis skokovy, trhany
ak je hmotnost prilis nizka, je problem so seriovymi volnobeznymi otackami (hlavne na 4 valcoch)
vseobecne problemy s kvalitou odlahcenych zotrvacnikov (zalezi od vyrobcu) alebo problemy ak je odlahceny seriovy zotrvacnik (prehrievanie, destrukcia)
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Má nevíhody a těmi jsou snížená funkce setrvačníku a jeho vlastní podstata jakožto konponentu nutného pro provoz motoru. Každý zná jeho funkci proč tam je tak si jen představ, že ho tam je málo a svou funkci nemá možnost plnit jak má. Setrvačník krom jiného vyrovnává rázy při expanzích a sáních kdy má motor tendence zrychlovat a zpomalovat znatelné zejména v nízkých otáčkách, takže by to mělo být znát na volnoběh jaký tam je setrvák. Proto se zvyšují otáčky aby měl motor klidnější a vyrovnanější chod. Ale asi to je na každém morotu jak se chová když ho má odlehčený, proto někdo nepozoruje rozdíl a nechává volnoběh jak je.
- blázen
- user
- Příspěvky: 12264
- Registrován: 19.03.2005, 17:57
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
myslím si, že setrvák tam bude proto, že je to čtyřdobý motor a dotáčí motor mezi dobami - fázemi průběhu spalování proto,je třeba u lehčího zvýšit volnoběžné otáčky motoru,jinak by asi zdechnul..
ale můžu se plést
ale můžu se plést
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
no to je funkcia zotrvacnika na akomkolovek motore, akurat cim viac valcov tym mensie poziadavky na hmotu zotrvacnika-kratsie doby medzi cyklami.
dalsia funkcia je ulozenie krutiaceho momentu a jeho dodanie pri preradeni, brzdeni motorom a jazde do kopca.
to ci udrzi povodny volnobeh zavisy od konecnej hmotnosti zotrvacnika, do urcitej miery odlahcenia nebyva vplyv na volnobeh badatelny.
dalsia funkcia je ulozenie krutiaceho momentu a jeho dodanie pri preradeni, brzdeni motorom a jazde do kopca.
to ci udrzi povodny volnobeh zavisy od konecnej hmotnosti zotrvacnika, do urcitej miery odlahcenia nebyva vplyv na volnobeh badatelny.
- Vladislav Bureš
- user
- Příspěvky: 1186
- Registrován: 04.10.2007, 23:28
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Neviem ako si to myslel, ale lahsi zotrvak=vacsia ucinnost brzdenia motorom. Ci je to vyhoda alebo nevyhoda je otazka.raddy píše: brzdenie motorom je citelne horsie
To ze padaju otacky pri radeni rychlejsie povazujem za vyhodu, hlavne voci prevodovke, netrpia tak synchra (pri radeni smerom hore).
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Este som chcel k tomu vyvazeniu. Co som sa raz pytal na niekoho, kto vie vyvazovat komplety, tak som zistil ze uz radovych motorov staci samostatne kluku a samostatne zotrvak s pritlacakom plus remenicu. To vyvazovanie s protizavziami je nutne u Vciek. Samozrejme je dobre, ked vie niekto vyvazit kluku aj s nahodenou remenicou a zotrvakom/spojkou.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
dobre otazka na co to chcete mne to vyhovovalo lepsie to islo na prevodovy stupen 1az 2 proste sa mi dobre driftilo hej za dalsie pri podradeni pri ostrej jazde som mal rychlesie preradenie a tym som mal motor vo vyssich tockach a tym padom bola lepsia reakcia na plyn a lepsie to islo o nieco horsie to bolo ked si isiel plynulu cestu a zacalo stupanie tak si to viacej zoslapol ale zase tam bol lepsie zaber lebo motor nemusel vyvyjat tolkej namahy a nemusel roztacat tolko zotrvacnej hmoty tym padom sa rychlesie roztocil a isiel. moj nazor.moj postrech mozno sa mylim