Stránka 1 z 2
Manualni sytic
Napsal: 24.03.2008, 22:10
od petafm2
Ahoj to jsem opet ja:]]
poslyste mam dotaz ohledne - na tom dvoukilu je udelany manualni sytic - jednoduse na tlacitko - no:
pri studenem motoru a startu se zaplym syticem [ze je zaply pred startovanim] tak auto chytne jak ma
ale pri i zlehka zahratem motoru [klidne jen po preparkovani nebo tak] tak po opetovnem pokusu startovat se syticem [motor fakt zahraty neni] nechytne ani za nic - a jen se jakoby dusi - tak se musi startovat bez nej a sytic zapnout potom az...-
nemam zkusenosti s manualnim syticem - takze se chci zeptat jestli je tohle ok? a popripade jak dlouho to nechat zaple ten sytic a pak ho vypnout [se syticem okolo 1600otacek a bez nej okolo 800 otacek tusim... nechavam ho zaply okolo tri minut ci tak nejak nemam moc sajnu - az citim ze na volnobeh ty otacky jsou stabilni a motor moc nekolisa ze je teply....
dik za rady...
Napsal: 24.03.2008, 22:20
od Lefa
na dvoukilu je snad seriove udelanej nakej automatickej sitic ne?? tak procpak by ho nekdo delal manualni na tlacitko??
Napsal: 24.03.2008, 22:28
od petafm2
ja fakt netusim - prislo mi to taky divne - uz jsem to s tim koupil.. na druhou stranu usetris palivo - standradne je tam ze cekas nez se voda zahreje nebo?
Napsal: 24.03.2008, 22:39
od Kentoya
motor u dvoukila je háklivej na bohatou směs, a to asi předchozí majitel věděl, a mělo by ti to fungovat tak, že při mírně zahřátém motoru startuj bez sytiče a pokud motor neudrží otáčky, tak to v průběhu po nastartování zapni a bud rád že to tak máš
Napsal: 24.03.2008, 22:50
od petafm2
jj - a jeste dotaz - nema to spatny vliv kdyz ten sytic treba vypnu driv nez je jakoby dostatecne zahraty ten motor a tim padem v "nedostatecne" teplote pracuje? nebo jen jak rikas dokud dokaze drzet otacky tak v pohode a vypnout? :-D
Napsal: 24.03.2008, 23:22
od doublejay
Standardně se nečeká, až se zahřeje voda, ale až se uzavře Air Regulator. Ten je naplno otevřený při cca -20°C, napůl při 20°C a plně zavřený při 60°C. Doba zavření je dána jen okolní teplotou a stavem AR... Uvnitř je bimetal vyhřívaný topným článkem z odporového drátu, který zavírá rotační clonku. Ze stavu plného otevření do plného zavření to nemá trvat déle než 7 minut.
Napsal: 25.03.2008, 00:23
od petafm2
takze to znamena cekat tu pribliznou dobu okolo 7 min nez vypnu sytic nebo jak jsem se ptal - nemusim to resit a vypnout drive? [jde mi o to at nelikviduju motor...
Napsal: 25.03.2008, 00:44
od Kentoya
7 minut v zimě jaro podzim 3až4 a v létě 1až2 minuty
Napsal: 25.03.2008, 02:28
od petafm2
diky moc panove
Napsal: 25.03.2008, 06:09
od raddy
napis prosim ta, ako funguje ten tlacitko, co nim vlastne zapinas ci vypinas, pretoze sitic je robeny cez ECU. Ak sa bavime o sitici, cize o obohateny zmesi, tak nema nema predsa nic spolocne s AIR REGULATOROM ale len s teplotou chlad. kvapaliny, na zaklade ktorej ecu postupne obohacuje zmes. Tento sitic sa len tak tlacitkom vypnut neda a nema nic spolocne s air regulatorom, ktory len drzi zvysene otacky, avsak nie bohatost zmesi.....
Z popisu nie je vobec jasne ako to funguje, ak by bol aj vypinac napojeny priamo na air regulator (za ucelom zmeny otacok), tak nebude fungovat stylolm vypnem otacky klesnu, zapnem otacky su 1800, kedze sa jedna o vyhrievany bimetal, ktory je pri teplom motore tak ci tak zatvoreny a vypinac na tom nic nezmeni....Velmi divne udelatka mas v tom aute :-D
Napsal: 25.03.2008, 16:13
od doublejay
ano, tohle by me taky zajimalo... bojim se, ze to ma tak, ze jen nejak ovlivnuje otacky mnozstvim vzduchu, ale bohatost smesi se reguluje pres ECU (teplota atd.)
Napsal: 26.03.2008, 14:10
od petafm2
aha, no takhle, trochu detailne jsem to zkoumal [zapojeni fakt netusim, nemam kde to rozebrat a mrknout na to ted] ale:
kdyz je sytic zaply drzi to okololo tech 1600otacek. kdyz ho vypnu hnedka ze startu tak motor nechcipne ze je studeny - automaticky se to zvedne i bez sytice minimalne na tech 1200otacek a minimalne po intervalech kratkych to klesa - az k 900 a k tem mojim 700co tam jsou na v0lnobeh to jde az po chvili... takze jak nekdo psal, neni to tak ze bych vzradil sytic ale ECU si to bude davkovat i tak sama....
Napsal: 26.03.2008, 20:23
od doublejay
Takze asi nejaky bastl pravdepodobne na eliminaci nejake zavady, vypada to jako manualni pripojovani AR... stalo by za to zjistit, kam vedou pridavne draty od toho tlacitka, nejspis budou vypadat, jako ze tam evidentne nepatri...
Napsal: 28.03.2008, 22:28
od petafm2
no bastl, kdo vi, ale jeste takovy dodatek - kdyz to necham zaple a jedu s tim autem dele - tak jednou zezacatku se mi stalo ze zezral okolo3 ci 4litru benzinu asi za 20 ci 25 minut jizdy... [ted uz fakt nevim nepamatuju presne ale zere to pri zaplem a pri jizde jak hovado vim jiste [proto to po 3 minutkaach maximalne vypinam... mrknu na ty draty hned jak se tu bude dat-garaz neni takze stojim venku a chcije tu je tu kosa a vitr jak c...
Napsal: 02.06.2008, 12:22
od rednissan
Zdravím, asi po půl roce sem sem vlez, ale o autě o kterém je řeč, ylo moje a zrovna sytič jsem tam dělal já, byl nějaký problém v kabeláži k čidlu teploty motoru a nechtělo se mi to tahat nový. Rád bych vysvětlil funkci. Sice jsem jí majiteli auta při koupi vysvětlil, ale pro všechny: Tlačítko na sitič funguje tak, že pokud je motor studený a sitič je zaplej, upraví se vstupní signáli do CPU tak že si myslí že má opravdu studený motor. Z praxe se mi osvedčilo v létě po cca 1min. sitič vypnout a auto jelo normálně bez škubání a hlavně s normální spotřebou. V zimně tak 3min. Když auto stojí, ale motor je ještě ohřátý z předešlé jízdy, není nutno sitič dávat. Hlavně se mi to osvědčilo, když jsem s tím jezdil do práce a celou cestu se studeným motorem. Samozdřejmně tím není ovládaný AIR REGULATOR, ten je jak bylo řečeno zavíraný bimetalovým páskem. Zvýšení otáček je důvod otevření SOLENOID VALVE.