Odvetrani palivove nadrze

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od Mirek »

Nechci udelat kravinu, tak se radeji optam. Mam rozdelany ty trubky co vedou pod autem, premyslim ze tam tu co vede vypary ke carbon canister zrusim a vyvod na nadrzi zavedu hadickou za zadni naraznik. Premyslel jsem i nad uplnym zaslepenim tohoto vyvodu. To bych se chtel prave zeptat zda je to mozne zaslepit, nebo je nutne tototo odvetrani udrzet otevrene?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od doublejay »

tohle resim taky, trubku, co vede k CC muzes zcela urcite zaslepit uplne a CC vyhodit, ale musis nejak zajistit privod vzduchu do nadrze. Cinnosti palivove pumpy tam vznika podtlak, ktery by snizoval jeji vykon a pretezoval ji. Idealni by bylo placnout do toho privodu jednosmerny ventil smerem do nadrze...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od Mirek »

tak jsem se o tom bavil s kenim, ten jednosmernej ventil ti nebude fungovat...pres ten vyvod ma motor vytahovat vypary z nadrze....na prisavani vzduchu je dirka ve vicku. Takze ty potrebujes aby pres to sly vypary ven a aby ti to otevrelo jednosmernej ventil, musel by byt v nadrzi tlak, kterej tam nikdy nebude?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od mrkevvzime »

mno nevim naky tlaky tam budou
nez sem posral tesneni pri vymene pumpy tak mi pri tankovani pokazdy po povoleni vicka nadrze zasycelo
ale nevim jestli dovnitr nebo ven :wink:
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od doublejay »

Mirek píše:tak jsem se o tom bavil s kenim, ten jednosmernej ventil ti nebude fungovat...pres ten vyvod ma motor vytahovat vypary z nadrze....na prisavani vzduchu je dirka ve vicku. Takze ty potrebujes aby pres to sly vypary ven a aby ti to otevrelo jednosmernej ventil, musel by byt v nadrzi tlak, kterej tam nikdy nebude?
Nene, nepochopil jsi me. Ten jednosmerny ventil bych daval ve smeru DO NADRZE, aby tam nemohl vzniknout PODTLAK cinnosti palivove pumpy, tedy aby bylo mozne nasavat vzduch z okoli, ale pritom by v normalnim stavu nebyla nadrz otevrena a nebyly citit vypary smerem ven.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od doublejay »

mrkevvzime píše:mno nevim naky tlaky tam budou
nez sem posral tesneni pri vymene pumpy tak mi pri tankovani pokazdy po povoleni vicka nadrze zasycelo
ale nevim jestli dovnitr nebo ven :wink:
bylo to DOVNITR 8) Na neupravenem aute je na CC jednosmerny ventil, ktery je otevreny pri podtlaku v sani (bez boostu, <0 bar), vypary jsou pres CC nasavany do spalovaciho prostoru. Pri boostu (>1 bar) je ventil uzavreny, aby nesel tlakovy vzduch do nadrze. Takze v nadrzi vznika pri volnobehu podtlak, protoze jssou vypary odsavany a spalovany.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od Mirek »

doublejay píše:
Mirek píše:tak jsem se o tom bavil s kenim, ten jednosmernej ventil ti nebude fungovat...pres ten vyvod ma motor vytahovat vypary z nadrze....na prisavani vzduchu je dirka ve vicku. Takze ty potrebujes aby pres to sly vypary ven a aby ti to otevrelo jednosmernej ventil, musel by byt v nadrzi tlak, kterej tam nikdy nebude?
Nene, nepochopil jsi me. Ten jednosmerny ventil bych daval ve smeru DO NADRZE, aby tam nemohl vzniknout PODTLAK cinnosti palivove pumpy, tedy aby bylo mozne nasavat vzduch z okoli, ale pritom by v normalnim stavu nebyla nadrz otevrena a nebyly citit vypary smerem ven.
ale jak pak dostanes pryc benzinovy pary? budou se ti hromadit v nadrzi? nebo to nevadi?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od doublejay »

Nevadi, vetsina lidi stejne CC nema a potize nejsou...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
mrkevvzime
user
Příspěvky: 1397
Registrován: 23.08.2005, 21:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od mrkevvzime »

aha, dik :wink:
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od Mirek »

doublejay píše:Nevadi, vetsina lidi stejne CC nema a potize nejsou...
to nema, ale nevim o nikom kdo by to mel zaslepene, at uz uplne nebo jednosmernym ventilem.....pred CC mas jeste jeden ventil nad zadni napravnici...ten tam ma asi nechany kazdy....vetsinou tu trubicku nechavaji otevrenou nebo na ni daji ten malej filtrik od KN.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od doublejay »

tak si to shrnme: z nadrze vedou 3 trubky
1) z pumpy k FPR a vstrikum
2) navratovka nespotrebovaneho benzinu od vstriku
3) "odsavaci" trubka na vypary pres jednosmerny ventil (dva ks?) do CC a odtud do sani

1) a 2) z logickych duvodu vynechavam, zbyva 3)

Pokud je CC zapojen, pri podtlaku v sani <0 bar odsava z nadrze pres aktivni uhli do motoru. Pri boostu >0 bar je zavrena minimalne jednocestnym ventilem na CC (druheho ventilu nad napravnici jsem si nevsiml, trubky jsem jeste z auta nesundaval - je taky jednosmerny???).

Pokud je CC odpojen a trubka se zaslepi, je to jako bys porad slapal na plyn a mel pretlak v sani oproti atmosferickemu tlaku. Nic se nesmi stat, v tomto druhu provozu by byl stejne ventil na CC trvale zavreny.

Jedinou nevyhodu vidim v tom, ze pri beznem provozu se strida boost/bez boostu, pary se odsavaji vzniklym podtlakem ze sani a se zaslepenou trubkou muze (v krajnim pripade) vzniknout az takovy podtlak, ktery ovlivni cinnost palivove pumpy.

K tomu nedojde, pokud se trubka necha otevrena (pripadne s filtrikem), ovsem pak me zajima ten druhy ventil - pokud je (logicky) jednosmerny (zdvojuje funkci toho na CC? Bezpecnostni pojistka, aby sis nenatlakoval nadrz turbem v pripade poruchy CC?), musi vest stejnym smerem jako ten na CC, zajimalo by me, jaky podtlak v nadrzi musi vzniknout, aby ho otevrel.

IMHO - ale muzu se plest - zaslepit a dostatecne dimenzovat dirku ve vicku...
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od Mirek »

ten ventil je v manualu na strane EF EC 133. Jmenuje se check valve...dle vse je obousmerny.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od doublejay »

Kouknu se, tohle jsem fakt prehlidl.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
doublejay
user
Příspěvky: 1642
Registrován: 27.09.2004, 16:23
Bydliště: Jihlava, CZ
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od doublejay »

Tak ten ventil je celkem chytre zarizeni, vypary propousti jen z nadrze smerem do CC a vzduch zase opacne. Od nadrze nesmi jit lehce profouknout, opacne ano.
Když se může něco pokazit, pokazí se to mně. To, co se pokazit nemůže, se mně určitě pokazí taky. Život je děvka...
Uživatelský avatar
Lefa
user
Příspěvky: 1614
Registrován: 22.02.2007, 15:21
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvetrani palivove nadrze

Příspěvek od Lefa »

takze teda nicemu nevadi ze tu trubicku co vedla co CC (kterej tam uz nemam) mam uplne zaslepenou?? nic vyjimecnyho sem potom nespozoroval
modrá S13, 89´
GO motoru by kentoya
komplet nerez vyfuk, podvozek Tein Basic, Apexi Power Intake Kit, FMIC, Bov HKS black, Walbro, rozpěry chrom (přední a zadní), Stage1, 18", bodykit, VLSD s14, přední brzdy s14, jednodilnej kardan, silentbloky motoru a převodovky Nismo, tention rods Megan Racing, volant + nába MOMO, řadička Nismo
Daily car: Nismo Almera 1.4

alu 18" 4x114.3 - na prodej forum/viewtopic.php?f=147&t=18622
Odpovědět