Elektronicky sitic pre CA18DET
Napsal: 31.07.2008, 17:38
mal som trochu casu a konecne som podrobne prestudoval elektronicky sitic, resp. jeho mapy v riadiacom programe ECU. vysledkom je plna kontrola nad bohatostou zmesi v zavislosti od teploty pocas startu ci zohrievania motora, aj v specifickych oblastiach teplotneho rozsahu.
prakticky som si to overil na svojom aute, kde som mal zvlastny problem, vyskytujuci sa len ak som startoval uplne studeny motor, ak je okolita teplota vysoka, napr. ak v lete stoji auto na slnku alebo v garazi, kde mam bezne aj 50C. V takomto pripade auto startuje tazko a je zly volnobeh z dovodu extremne chudobnej zmesi. Az po plnom zohriati je vsetko v poriadku. Pri teplotach pod cca 25st nastartuje vzdy normalne so siticom.
Vysvetlujem si to ako konflikt medzi relativne vysokou teplotou chladiacej zmesi a studenom motore, kde sa prilis vela paliva kondenzuje ale sitic nie je aktivny. Mam pocit ze presne tento stav riesi seriovy HOT START SOLENOID zvysenim tlaku paliva.
Odpojenie teplotneho cidla sposobilo okamzity navrat na spravnu zmes a motor bezal normalne. podla wideband lambdy som zistil, ze ak je teplotny snimac pre ecu nezapojeny, ecu automaticky zvoli sitic pre teplotu okolo 15-20C. po zapojeni cidla sa zmes ihned vrati na povodnu chudobnu hodnotu. par pokusmi som zistil, pri akych priblizne teplotach sa vypina sitic, je to niekde okolo 30C-40C, resp. adekvatnom odpore cidla.
samozrejme, cely pokus som pre istotu spravil s dvomi cidlami, povodnym a fungl novym, obe ale fungovali rovnako. nastavil som sitic tak, aby fungoval do vyssich teplot a vypol sa tesne pred dosiahnutim teploty pre pouzitie riadenia seriovovou lambdou (closed loop). motor startuje a bezi perfektne s korektnou zmesou, kedze som to musel skusat za tepleho pocasia, pekne som sa v garazi vypotil.
ak ma niekdo pocit, ze ma problemi so siticom, resp. motor zle startuje ci bezi za urcitych teplotnych okolnosti
(ale nie pri plne zohriatom motore), da sa s tymto pohrat a to aj v pripade,ak je problem len v urcitom rozsahu teploty motora (napr. uplne studeny motor ok, uplne teply motor ok, ale ciastocne teply motor ma problem). dobrou pomockou je odpojenie teplotneho cidla pre ecu a sledovanie zmeny rovnako ako odpojenie podtlaku z FPR a sledovanie vplyvu na volnobeh....samozrejme wideband lambda je vyhodou.
este poznamenam, ze rozne typy ca18det ECU (MEC Dxxx) maju rozny system sitica, hlavne ak je to verzia bez lambdy.
prakticky som si to overil na svojom aute, kde som mal zvlastny problem, vyskytujuci sa len ak som startoval uplne studeny motor, ak je okolita teplota vysoka, napr. ak v lete stoji auto na slnku alebo v garazi, kde mam bezne aj 50C. V takomto pripade auto startuje tazko a je zly volnobeh z dovodu extremne chudobnej zmesi. Az po plnom zohriati je vsetko v poriadku. Pri teplotach pod cca 25st nastartuje vzdy normalne so siticom.
Vysvetlujem si to ako konflikt medzi relativne vysokou teplotou chladiacej zmesi a studenom motore, kde sa prilis vela paliva kondenzuje ale sitic nie je aktivny. Mam pocit ze presne tento stav riesi seriovy HOT START SOLENOID zvysenim tlaku paliva.
Odpojenie teplotneho cidla sposobilo okamzity navrat na spravnu zmes a motor bezal normalne. podla wideband lambdy som zistil, ze ak je teplotny snimac pre ecu nezapojeny, ecu automaticky zvoli sitic pre teplotu okolo 15-20C. po zapojeni cidla sa zmes ihned vrati na povodnu chudobnu hodnotu. par pokusmi som zistil, pri akych priblizne teplotach sa vypina sitic, je to niekde okolo 30C-40C, resp. adekvatnom odpore cidla.
samozrejme, cely pokus som pre istotu spravil s dvomi cidlami, povodnym a fungl novym, obe ale fungovali rovnako. nastavil som sitic tak, aby fungoval do vyssich teplot a vypol sa tesne pred dosiahnutim teploty pre pouzitie riadenia seriovovou lambdou (closed loop). motor startuje a bezi perfektne s korektnou zmesou, kedze som to musel skusat za tepleho pocasia, pekne som sa v garazi vypotil.
ak ma niekdo pocit, ze ma problemi so siticom, resp. motor zle startuje ci bezi za urcitych teplotnych okolnosti
(ale nie pri plne zohriatom motore), da sa s tymto pohrat a to aj v pripade,ak je problem len v urcitom rozsahu teploty motora (napr. uplne studeny motor ok, uplne teply motor ok, ale ciastocne teply motor ma problem). dobrou pomockou je odpojenie teplotneho cidla pre ecu a sledovanie zmeny rovnako ako odpojenie podtlaku z FPR a sledovanie vplyvu na volnobeh....samozrejme wideband lambda je vyhodou.
este poznamenam, ze rozne typy ca18det ECU (MEC Dxxx) maju rozny system sitica, hlavne ak je to verzia bez lambdy.