Kolik je jí potřeba při výměně?
A jakou doporučíte, vyplatí se 5.1 nebo stačí 4?
Brzdová kapalina
Brzdová kapalina
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdová kapalina
5.1 pouzi ak ju budes ochotny (kvoli chemickemu zlozeniu) menit velmi casto. Cize sa neoplati. Plus 5.1 neabsorbuje vodu, takze ak sa nejaka v okruhu nachadza dojde k jej rychlej premene na paru a tym padom sa dostavas do stavu akoby si mal zavzdusnene brzdy. A je viac stlacitelna ako dot 4 takze makky pedal.Peca píše:Kolik je jí potřeba při výměně?
A jakou doporučíte, vyplatí se 5.1 nebo stačí 4?
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
- kenivruh
- user
- Příspěvky: 4638
- Registrován: 27.10.2005, 15:37
- Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdová kapalina
Tak som to asi poplietol. DOT 5 je ta ina. DOT 5.1 je tiez "normalna".
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Re: Brzdová kapalina
Takze vzit 5.1 (pokud prachy dovoli
No a kolik je ji teda potreba?? V manualu jsem to tusim nenasel...
No a kolik je ji teda potreba?? V manualu jsem to tusim nenasel...
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
- 935Baby
- user
- Příspěvky: 2333
- Registrován: 27.09.2004, 17:33
- Bydliště: Rakovnicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdová kapalina
Castrol SRF zavodni brzdova kapalina. Je to na bázi DOT4 s tim ze ma zvyseny bod varu. Musí se měnit každých 18 měsiců.
Pro naplnění celeho systemu staci 1litr.
Pro naplnění celeho systemu staci 1litr.
„ At the begining I looked around and could not find quite a car I dreamed off. Small light-weight sports car which used power efficiently. So I decided to build it by myself“ Ferry Porsche
Re: Brzdová kapalina
Supr díky. Ještě jsem zvažoval tuto Valvoline http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1018 vyšla by levněji..
Zelené peklo - všichni tam jednou musíme...
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Anybody who says they enjoy the Nürburgring is either lying or isn't driving fast enough - J. Stewart
Re: Brzdová kapalina
tu pouzivam aj ja, ale to je vsetko co k nej mozem povedat vseobecne plati ze ovela dolezitejsie ako konkretna znacka ci DOT trieda kvapaliny je jej mokry bod varu a pravidlena, idealne 1x rocne vymena. Vela znaciek ohuri vysokym bodom varu (tu je viac menej jedno ci sa jedna o DOT 3,4 ci 5.1) ale body varu su dva- suchy a mokry. Suchy (dry boiling point) sa ale bohuzial tyka len uplne novej kvapaliny po otvoreni flase. Velmi rychlo ale dojde k absorbcii vody a po urcitom case zacne byt aktualny druhy parameter a to mokry bod varu (wet boiling point) a tu dochadza k velmi prekvapivym vysledkom.
tento problem riesi kvapalina DOT 5, co je na rozdiel od minewralnych DOT 3,4,5.1 plne synteticka silikonova kvapalina ktora vodu vobec neabsorbuje a ma velmi vysoky bod varu. Avsak prave preto ze vodu neabsorbuje, vznika vazny problem: v kvapaline sa voda uklada vo forme bublin a zbiera sa na najnizsom mieste. Ak sa tato voda zacne varit, vznikne para a ta je stlacitelna, dosledky su jasne. Preto sa takato kvapalina musi casto menit a udrzovat.
Synteticke a mineralne kvapaliny nie su miesatelne, system je potrebne preplachnut.
tento problem riesi kvapalina DOT 5, co je na rozdiel od minewralnych DOT 3,4,5.1 plne synteticka silikonova kvapalina ktora vodu vobec neabsorbuje a ma velmi vysoky bod varu. Avsak prave preto ze vodu neabsorbuje, vznika vazny problem: v kvapaline sa voda uklada vo forme bublin a zbiera sa na najnizsom mieste. Ak sa tato voda zacne varit, vznikne para a ta je stlacitelna, dosledky su jasne. Preto sa takato kvapalina musi casto menit a udrzovat.
Synteticke a mineralne kvapaliny nie su miesatelne, system je potrebne preplachnut.