Příhlašení vlastního vozu
Napsal: 05.01.2009, 13:57
Nedávno jsem někde v nějakám webovém motoristickém magazínu narazil na návod jak příhlasit přestavěné auta nebo auta po domácku vyrobené. Nevyděli jste to někde? díkec
Dobry den,
ohledne vymeny motoru je skutecne situace takova, jakou ji popisujete. Nicmene,
pred jejim provedenim Vam doporucuji jeste kontaktovat Vasi dopravku a s urednikem
zamyslenou prestavbu projednat a ridit se jeho pozadavky.
V ramci dokladani plneni predpisu se budou dokladat ustanoveni dotcena vymenou
motoru, tj. minimalne emise, hluky a hmotnosti, pokud budou zmeny vykonu tak
brzdy, maximalni rychlost. Urednik dale muze dle sveho uvazeni pozadovat
dolozeni napr. odruseni, uchyceni motoru, spotreby paliva ci kontrolu jizdnich
vlastnosti (vyhybaci manevr dle ISO norem). Stejne tak urednik ma pravo pozadovat
stanovisko vyrobce vozidla k zamyslene prestavbe.
S cenovou urovni pocitejte cca v nasledujici vysi:
emise - 8 tis. Kc
hluk - 8 tis. Kc
brzdy - 5 tis. Kc
odruseni - 5 tis. Kc
hmotnosti - 3.5 tis. Kc
uchyceni motoru - 30 tis. Kc
jizdni vlastnosti - 40 tis. Kc
spotreba paliva - 7 tis. Kc, ale treba i jen 650,- Kc
max. rychlost - 5 tis. Kc, ale treba tez za 650,- Kc
Samozrejme, pokud bude mit urednik jine nez standardni poozadavky,
muze se cena menit, vetsinou vsak smerem nahoru.
Co se tyka ostatnich zalezitosti:
Zmenu kol Vam muze potvrdit pouze vyrobce vozidla nebo vyrobce kol (rafku),
ktere mysi byt schvaleny pro Vase auto. Jinymi slovy, vyrobce vozidla Vam muze
odsouhlasit pouziti teoreticky jakychkoli kol, vyrobce rafku pouze tech, pro ktere
je drzitelem typoveho schvaleni pro Vase vozidlo a toto schvaleni Vam musi dat k
dispozici.
U zmen karoserie bude zalezet na tom, zda to jiz bude spadat pod tzv. prestavbu
nebo to bude jen montaz doplnku. Pri prestavbe se postupuje obdobne jako u vymeny
motoru, u montaze doplnku se musi jednat o schvalene dily a prodejce k nim musi
dodat schvalovaci list.
Zdravi
XXXXXX