Stránka 1 z 1

Příhlašení vlastního vozu

Napsal: 05.01.2009, 13:57
od Elviiis
Nedávno jsem někde v nějakám webovém motoristickém magazínu narazil na návod jak příhlasit přestavěné auta nebo auta po domácku vyrobené. Nevyděli jste to někde? díkec

Re: Příhlašení vlastního vozu

Napsal: 06.01.2009, 23:21
od Vita.z31
Existuje zpusob, kontaktuj mirka, zjistoval jak legalne motor. Jen se bojim, ze az zjistis ceny za testy tak si to rozmyslis.

Re: Příhlašení vlastního vozu

Napsal: 06.01.2009, 23:27
od Mirek
to ja se moc rad podelim...at se pobavi i ostatni :-D
Dobry den,

ohledne vymeny motoru je skutecne situace takova, jakou ji popisujete. Nicmene,
pred jejim provedenim Vam doporucuji jeste kontaktovat Vasi dopravku a s urednikem
zamyslenou prestavbu projednat a ridit se jeho pozadavky.

V ramci dokladani plneni predpisu se budou dokladat ustanoveni dotcena vymenou
motoru, tj. minimalne emise, hluky a hmotnosti, pokud budou zmeny vykonu tak
brzdy, maximalni rychlost. Urednik dale muze dle sveho uvazeni pozadovat
dolozeni napr. odruseni, uchyceni motoru, spotreby paliva ci kontrolu jizdnich
vlastnosti (vyhybaci manevr dle ISO norem). Stejne tak urednik ma pravo pozadovat
stanovisko vyrobce vozidla k zamyslene prestavbe.

S cenovou urovni pocitejte cca v nasledujici vysi:

emise - 8 tis. Kc
hluk - 8 tis. Kc
brzdy - 5 tis. Kc
odruseni - 5 tis. Kc
hmotnosti - 3.5 tis. Kc
uchyceni motoru - 30 tis. Kc
jizdni vlastnosti - 40 tis. Kc
spotreba paliva - 7 tis. Kc, ale treba i jen 650,- Kc
max. rychlost - 5 tis. Kc, ale treba tez za 650,- Kc

Samozrejme, pokud bude mit urednik jine nez standardni poozadavky,
muze se cena menit, vetsinou vsak smerem nahoru.

Co se tyka ostatnich zalezitosti:

Zmenu kol Vam muze potvrdit pouze vyrobce vozidla nebo vyrobce kol (rafku),
ktere mysi byt schvaleny pro Vase auto. Jinymi slovy, vyrobce vozidla Vam muze
odsouhlasit pouziti teoreticky jakychkoli kol, vyrobce rafku pouze tech, pro ktere
je drzitelem typoveho schvaleni pro Vase vozidlo a toto schvaleni Vam musi dat k
dispozici.

U zmen karoserie bude zalezet na tom, zda to jiz bude spadat pod tzv. prestavbu
nebo to bude jen montaz doplnku. Pri prestavbe se postupuje obdobne jako u vymeny
motoru, u montaze doplnku se musi jednat o schvalene dily a prodejce k nim musi
dodat schvalovaci list.

Zdravi

XXXXXX

Re: Příhlašení vlastního vozu

Napsal: 06.01.2009, 23:43
od OndraS13
Hm tak to je docela ne-levný :/ Ale chtěl bych dělat toho co to zkoumá , ten má třeba dobrej plat , ale zas ten strach , při zkoušení tý maximálky , něco se rozsype .... :/

Re: Příhlašení vlastního vozu

Napsal: 07.01.2009, 07:09
od Elviiis
Mno já někde právě narazil na to že je rozdíl jestli auto přestavuješ nebo ho vyrábýš bez základu v angliii je běžné koupit knížku postavit třeba cobru zajet na technickou dostaneš TP a jedeš dom u nás je to složitější ale jít by to mnělo taky... s vysokou cenou se počítá...

Re: Příhlašení vlastního vozu

Napsal: 07.01.2009, 09:11
od jagy
V UK je trosku jina situace.. :(

Re: Příhlašení vlastního vozu

Napsal: 07.01.2009, 10:44
od Elviiis
jo slyšel jsem že v UK si koupíš knížku jak si postavit super sedmičku postavíš zajedeš na technickou dají ti platové čepičky na šroubky seřídí světla vystaví techničák a frčíš domů na číslech :roll:

Re: Příhlašení vlastního vozu

Napsal: 07.01.2009, 11:21
od Mirek
co se tyce stavebnicovych vozu, tak jestli to ma homologaci, bude situace obdobna i tady.

Re: Příhlašení vlastního vozu

Napsal: 07.01.2009, 11:58
od Elviiis
Problém je že to nad čím já jsem uvažoval není stavebnice ale kompletní stavba podle návodu ale bez dodaných dílů vše je podle knížky...

Re: Příhlašení vlastního vozu

Napsal: 24.01.2009, 17:11
od blázen
v ČR smysl pro tuning nemají :roll:

Re: Příhlašení vlastního vozu

Napsal: 24.01.2009, 18:48
od jsadik
Stavebnice používaji spoustu věcí z aut který jsou homologovaný. V podstatě je celé to auto homologované, kopíruje už vyrobený auto, který muselo homologací projít. Stavět stavebnici a auto podle svých plánů je rozdíl.