veškeré důvody odvětrání motoru?
Napsal: 10.03.2009, 17:07
Zajímalo by mě z jakých všech důvodů je hlava a blok motoru odvětrán, dám příklad ca 18et z s12-hlavou nasává naměřený vzduch a z bloku je vzduch odsáván podtlakem v sání a je zapojen jednosměrný ventil zavírající ve směru ze sání do bloku z důvodu přeplňování..Primární účel je předpokládám aby nevylítaly gufera kvůli tvořícím se olejovým párám.
Jde mi o to, jestli něco zkazím když použiji oil catch tank ovšem bez napojení opět na podtlak sání, neb nechci aby šli do motoru olejové výpary, byť zbaveny případných větších částic oleje.. tzn v hlavě ani v bloku nebude podtlak ani přetlak a olejové výpary budou odcházet do atmosféry skrz oil catch tank a malý filtřík přidělaný k oct.Mám obavu jestli případný podtlak v bloku nevypomáhá odtékaná oleje z hlavy, případně jestli nemá nějaký další důvod..
Dík!
ilustrační obrázek odvětrání z manuálu ca18det:
Jde mi o to, jestli něco zkazím když použiji oil catch tank ovšem bez napojení opět na podtlak sání, neb nechci aby šli do motoru olejové výpary, byť zbaveny případných větších částic oleje.. tzn v hlavě ani v bloku nebude podtlak ani přetlak a olejové výpary budou odcházet do atmosféry skrz oil catch tank a malý filtřík přidělaný k oct.Mám obavu jestli případný podtlak v bloku nevypomáhá odtékaná oleje z hlavy, případně jestli nemá nějaký další důvod..
Dík!
ilustrační obrázek odvětrání z manuálu ca18det: