Keramika ku Přítlačáku

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
vrtas
user
Příspěvky: 1044
Registrován: 03.01.2008, 14:41
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od vrtas »

Tak mám opět jeden dotázek :mrgreen: ( Možná to tu někde je )
Co udělá udělaná kovo-keramická spojková lamela se sériovym přítlačákem (SR)?
Jestli třeba budou větší rázy do tranny nebo tak.
Díky
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od Mirek »

razy nebudou, protoze keramika potrebuje vetsi pritlak..takze nejspis bude klouzat
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
vrtas
user
Příspěvky: 1044
Registrován: 03.01.2008, 14:41
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od vrtas »

Ok, díky.
To sem chtěl vědět :)
Naposledy upravil(a) vrtas dne 20.05.2009, 17:47, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od evo400 »

Kovokeramika má větší třecí schopnosti. Tedy více to škube. Je to větší námaha pro materiály které se o to třou. Tedy jestliže sériová spojka se sériovou lamelou vydrží asi tak životnost dvou lamel. Pokud se dá kovokeramika, tak se to dojebe zhruba najednou. Výborné je, že když sériovou lamelu vyměníš za kovokeramiku (třeba 6ti puk) tak se ti nezmění ovládací síla na pedál a jen to víc drží a odolává to více teplu.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od Mirek »

evo400 píše:Kovokeramika má větší třecí schopnosti. Tedy více to škube. Je to větší námaha pro materiály které se o to třou. Tedy jestliže sériová spojka se sériovou lamelou vydrží asi tak životnost dvou lamel. Pokud se dá kovokeramika, tak se to dojebe zhruba najednou. Výborné je, že když sériovou lamelu vyměníš za kovokeramiku (třeba 6ti puk) tak se ti nezmění ovládací síla na pedál a jen to víc drží a odolává to více teplu.
Hmm a s tim pritlakem je to jak? Bylo mi receno ze keramice nesvedci prokluzovani, proto maji pritlacaky ke keramickym lamelam vetsi pritlak.?
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od evo400 »

Nesvědčí prokluz ? no jasně že nesvěčí, keramika je tvrdší než klasika a tak to víc vydírá materiál z přítlačíku i setrváku. Ale jak se chceš rozjet bez prokluzu spojky ? Větší přítlak mají proto aby přenesly ještě více krouťáku za málo peněz. Vícelamelová spojka stojí většinou hned dvojnásobe a víc peněz než jednolamelová. Ovšem tvrdší přítlačák znamená větší namáhání nohy řidiče, což se dá přežít a také větší axiální sílu působící na uložení kliky.... což už je velký problém

Těch výhod a nevýhod bude ještě víc. Každopádně když ti zahoří sériová lamela kvůli teplotě, jinak by držela, tak nejsnazší je koupit jen kovokeramickou lamelu a nechat spojku dožít. Pro seriózní závdní auto to není dobrá volba, tam to chce dvou nebo třílamelovou velmi lehkou spojku.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od blázen »

pokud někdo má nutnost použít kovokeramiku,tak patrně proto,že mu ten výkon seriová lamela neunese.. a bez silnějšího přítlačáku problém asi nevyřeší :roll:
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od evo400 »

A můžeš mi definovat pojem neunese ?

Z vlastní zkušenosti uvedu příklady

Leon TDi 4x4 ... sériová spojka udržela motor v záběru bez problému. Ovšem při hrubém zacházení se stalo, že se lamela zahřála tak, že proklouzla nebo se nedokázala při řazení pod plynem chytnout. Kovokeramická lamela to vyřešila.

Mitsu EVO9 .... sériová spojka udržela motor v záběru bez problému. Při hrubém zacházení se mi zkroutila už druhá dloulamela HKS. Tedy ani dvoulamela HKS to nevyřešila.

AE86 SR20DET .... sériová spojka uržela motor v záběru bez problému. Problém nastal při hrubším podřazovaní přez spojku a shiftlockách. Kovokeramika to zatím vyřešila.

Opravdu jen zřítka kdy se setkávám s tím, že by spojka vůbec neudržela motor v tahu a klouzla. To je opravdu spíš až po tom co se jí nakládá při rozjezdu, řazení, podřazování a kdy se na ní buď vytvoří "glasing" sklovitá leská vrstva a nebo kdy již vyhoří teplotou část segmentů.
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Uživatelský avatar
kenivruh
user
Příspěvky: 4638
Registrován: 27.10.2005, 15:37
Bydliště: Svidnik tc. Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od kenivruh »

Urcite kazdy mysli neudrzala pri rozbehu a radeni, nie zeby smykala ked uz je motor v zabere.
200SX 1990, GT2871R trim 52, Sard 660ccm, AEM, Walbro, avia IC, Griffin chladic, Apexi Power Intake, vyfuk Japspeed a Magnaflow koncak
200SX 1989, SR20DET seria, Greddy IC, nake sanie a naky vyfuck, Apexi PowerFC, nak 250 koni
primca p11 gt zatial stok, ktovie ako dlho este vydrzi kvoli hrdzy
1/4 mile 13.336s a 172.89 km/h na 1.2-1.1b
Pozicovna vozika, 2 napravovy, celkova hmotnost do 2.2t, 15 eur/den
Uživatelský avatar
blázen
user
Příspěvky: 12264
Registrován: 19.03.2005, 17:57
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od blázen »

odpovězeno.. navíc tu všichni zvedaj výkon nad hranici ,kde se dá se seriovou spojkou něco jezdit.. :roll: tohle vím z vlastní zkušenosti já
superb 2004 1,9tdi chiped.. brzy k prodeji..

na dvoukilo seženu vše,vlastně skoro vše :-k
prodej ND nissan sunny 1,8gti B12
GO motorů CA18DET etc..
kontaktovat:736460675 0-24hod
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od MYSAK »

evo400 píše:...a také větší axiální sílu působící na uložení kliky....
Tohle si moc nedokazu vysvetlit, pritlacak preci tahne proti setrvaku takze zvysenej tah muze bejt max na srouby co pritlacak drzej ne? jak pripadne proc i na kliku?
Uživatelský avatar
evo400
user
Příspěvky: 475
Registrován: 08.05.2007, 20:27
Kontaktovat uživatele:

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od evo400 »

MYSAK píše:
evo400 píše:...a také větší axiální sílu působící na uložení kliky....
Tohle si moc nedokazu vysvetlit, pritlacak preci tahne proti setrvaku takze zvysenej tah muze bejt max na srouby co pritlacak drzej ne? jak pripadne proc i na kliku?
Omlouvám se, ale nevím zda Silvia používá pull nebo push spojky, ovšem to je jedno...... k čemu myslíš že je přišroubovaný setrvák ?
Tvorba elektroinstalací závodních vozů
Instalace programovatelných ECU
Ladění sériových ECU Mistubishi Lancer EVO a Subaru Imprezza WRX a STi
http://www.advracing.cz
http://shop.ecumaster.cz
Uživatelský avatar
Design
user
Příspěvky: 4739
Registrován: 12.07.2007, 22:34
Bydliště: Sajgon
Kontaktovat uživatele:

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od Design »

Klika
Nissan 200SX S14 Zenki r.v.96 Bílá perleť,motor po GO ,eger out,svičky NGK iridium,Velkej IC,sportovni filtr,karbon kanister out,Oil catch tank,Wiltec Bov,Walbro 255l/h,,nerezove svody,MBC,3'' komplet vyfuk, začíná to být pekelná mašína.Jede jako prase! - SOLD
Old Daily car Mitsu Colt 1.3-r.v.91 - SOLD
Old Daily car Audi RS6-r.v.2009 - neni to nejhorší :D - SOLD
Family car Bmw M6 - r.v2005
Dog car Octavia 2 - r.v2005(vrak německej)
Low cost track project BMW e36 - r.v94
Zprostředkování finančních produktu-případné dotazy směřujte do SZ
Uživatelský avatar
raddy
user
Příspěvky: 4812
Registrován: 05.10.2004, 11:19
Bydliště: Piešťany, Slovensko

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od raddy »

schopnost spojky preniest krut. moment je definovana:
- trecim koeficientom materialu oblozenia (ako kombinacia trecej plochy a materialu)
- silou pritlaku

dalej je tu pojem tepelnej odolnosti oblozenia spojky, ktory vobec nemusi priamo suvisiet s velkostou krutiaceho momentu, ako skor so stylom pouzivania spojky.

kombinacia horeuvedenych vlastnosti spojky urci jej vhodnost lebo nevhodnost pre danu aplikaciu, ktora sa moze znacne lisit napriek viac mnenej zhodnemu krut. momentu motora. Je jasne ze inak bude spojka namahana pri off-road aplikacii, inak pri drifte a inak na okruhu. Toto vsetko treba uvazit pri volbe spojky.
kazdopadne, nastastie mame velmi velku databazu praktickych skusenosti s volbou spojky na ca18det od seriovych vykonov az po nejakych 700k, takze staci len citat, prip. si nechat poradit co je vhodne a v akej kombinacii. Vseobecne plati, ze keramicke oblozenie ma podstatne vyssiu teplotnu odolnost ako organicke, rovnako ako treci koeficient. Na druhej strane je keramicke oblozenie menej odolne voci poskodeniu pri preklzne (tu prichadza na radu styl pouzivania spojky), inak povedane keramicka spojka sa nesmie nechat preklzovat viac ako je nevyhnutne. Z toho vypliva nutnost silnejsieho pritlacneho taniera kvoli zamedzeniu preklzu. Samozrejme, pritlacny tanier ma svoj dovod aj pre samotny prenos krut. momentu a je jedno s akym oblozenim spojky.

Otazka jedno ci viac lamelovej spojky je tvorena 2 aspektami:
- potrebnou trecou plochou
- priemerom spojky v zmysle zotrvacnych sil

trecia plocha je jasna vec, kedze nemozeme zvacsovat priemer lamely, musime na zvysenie trecej plochy pridat dalsie lamely.
co sa tyka priemeru spojky, tu vam viac nenapisem, pretoze som lenivy si to natukat do googlu, necham to na vas :D


co sa tyka vole ulozenia kluky na 200sx, myslim ze je lepsie 1x vidiet ako 10x pocut (citat):

http://www.youtube.com/watch?v=XIy9PCFD ... r_embedded
Uživatelský avatar
buky300zx
user
Příspěvky: 3959
Registrován: 15.09.2006, 15:41
Bydliště: Nitra Čakajovce 37

Re: Keramika ku Přítlačáku

Příspěvek od buky300zx »

evo400 píše:
MYSAK píše:
evo400 píše:...a také větší axiální sílu působící na uložení kliky....
Tohle si moc nedokazu vysvetlit, pritlacak preci tahne proti setrvaku takze zvysenej tah muze bejt max na srouby co pritlacak drzej ne? jak pripadne proc i na kliku?
Omlouvám se, ale nevím zda Silvia používá pull nebo push spojky, ovšem to je jedno...... k čemu myslíš že je přišroubovaný setrvák ?
Pritlacak vytvara tlak na lamelu a zotrvak,kluka s tym nema nic,jednine pri vytlacani.
EDIT:Raddy dal video,nevsimol som si.
Powered by Buky NO LIMIT
Tiger Racing Super six 2.0 NA 284Hp
Nissan 300Zx Turbo Z31 VG Power 87 Drag-sold
Nissan 300zx Turbo Z31 VG Power 87 Street
Nissan 300zx Turbo Z31 VG power 85 2sic :-)-sold
Nissan GTR R35
Suzuki Burgman 650
Dvojnápravový sklápací vozík-2700kg

http://www.cnc-bucek.sk
Odpovědět