Převodový olej Castrol pro 200SX S13 do manuální převodovky
Napsal: 21.05.2009, 10:02
Toto by se vám mohlo hodit neboť Castrol před nějakou dobou změnil značení některých olejů respektive dal do prodeje jejich náhradu.
Dobrý den.
Bližší oleji SMX než TAF-X je TAF-XS (SAE 75W-90, API GL-4) vyvinutý původně pro Subaru a Suzuki. Protože je jen ve 20 lt balení, řada zákazníků si kupuje TAF-X (neboť je i v 1 lt) přestože má vyšší výkonnost(API GL 4+). Nicméně jsem nezaznamenal negativní odezvu ve smyslu zhoršeného řazení vlivem možného prokluzování synchronů. Smísení TAF-X s SMX by nemělo být na závadu. Na www.castrol.de je ještě také doporučován SMX-S (SAE 75W-85, API GL-4), je rovněž v 1 lt balení a k jeho mísení s SMX je možné se vyjádřit rovněž pozitivně. S pozdravem
Ing. Milan Šimánek
Technical Support
Castrol Lubricants (CR), s.r.o.
V Parku 2294/2
148 00 Praha 4
Tel.: +420 296 770 645
Mobil: +420 603 222 175
Fax: +420 296 770 302
Email: milan.simanek@castrol.com
-----Original Message-----
Sent: Wednesday, May 20, 2009 4:02 PM
To: Simanek, Milan
Subject: Dotaz ohledně převodového oleje TAF-X
Vážený pane Šimánek,
obracím se na Vás s prosbou o radu ohledně převodového oleje. Dříve jsem používal do převodovky osobního auta Nissan 200SX S13 (vybaveného manuální převodovkou) převodový olej Castrol SMX SAE 75W-90 API GL-4. Od výrobce vozidla je požadován olej SAE 75W-90 API GL-4.
Nyní jíž typ SMX není na trhu. Jako vhodná náhrada se mi zdál být olej TAF-X. Jsou tyto oleje kompaktibilní? Pokud vypustím SMX z převodovky mohu bez výplachu převodovku naplnit olejem TAF-X? Celkem mě překvapila jiná barva oleje...SMX byl červené barvy a TAF-X má klasickou barvu oleje - jakási nažloutlá. Z předchozí výměny mi zbylo v lahvi cca 0,4litru nepoužitého oleje SMX, převodovka má kapacitu cca 2,2litru a tak jsem zakoupil pouze 2litry nového oleje TAF-X s tím, že pro případné doplnění na 2,2litru použiji olej SMX. Mohu mísit olej TAF-X s SMX?
Předem děkuji za odpověd.
Dobrý den.
Bližší oleji SMX než TAF-X je TAF-XS (SAE 75W-90, API GL-4) vyvinutý původně pro Subaru a Suzuki. Protože je jen ve 20 lt balení, řada zákazníků si kupuje TAF-X (neboť je i v 1 lt) přestože má vyšší výkonnost(API GL 4+). Nicméně jsem nezaznamenal negativní odezvu ve smyslu zhoršeného řazení vlivem možného prokluzování synchronů. Smísení TAF-X s SMX by nemělo být na závadu. Na www.castrol.de je ještě také doporučován SMX-S (SAE 75W-85, API GL-4), je rovněž v 1 lt balení a k jeho mísení s SMX je možné se vyjádřit rovněž pozitivně. S pozdravem
Ing. Milan Šimánek
Technical Support
Castrol Lubricants (CR), s.r.o.
V Parku 2294/2
148 00 Praha 4
Tel.: +420 296 770 645
Mobil: +420 603 222 175
Fax: +420 296 770 302
Email: milan.simanek@castrol.com
-----Original Message-----
Sent: Wednesday, May 20, 2009 4:02 PM
To: Simanek, Milan
Subject: Dotaz ohledně převodového oleje TAF-X
Vážený pane Šimánek,
obracím se na Vás s prosbou o radu ohledně převodového oleje. Dříve jsem používal do převodovky osobního auta Nissan 200SX S13 (vybaveného manuální převodovkou) převodový olej Castrol SMX SAE 75W-90 API GL-4. Od výrobce vozidla je požadován olej SAE 75W-90 API GL-4.
Nyní jíž typ SMX není na trhu. Jako vhodná náhrada se mi zdál být olej TAF-X. Jsou tyto oleje kompaktibilní? Pokud vypustím SMX z převodovky mohu bez výplachu převodovku naplnit olejem TAF-X? Celkem mě překvapila jiná barva oleje...SMX byl červené barvy a TAF-X má klasickou barvu oleje - jakási nažloutlá. Z předchozí výměny mi zbylo v lahvi cca 0,4litru nepoužitého oleje SMX, převodovka má kapacitu cca 2,2litru a tak jsem zakoupil pouze 2litry nového oleje TAF-X s tím, že pro případné doplnění na 2,2litru použiji olej SMX. Mohu mísit olej TAF-X s SMX?
Předem děkuji za odpověd.