Stránka 1 z 1
funkce V-LSD
Napsal: 02.02.2010, 11:56
od OndraS13
Potřeboval bych jestli někdo nemáte třeba nějaký schema rozdělanýho V-LSD ? POkud možno i s nějakým vysvětlením jak to funguje - jedná se mě hlavně o to že jsem nedávno měl situaci kde jsem najel na hrbol kde jsem zastavil , jak jsou ty sra*ky na silnicích tak jsem měl okolo kola led a tak se kolo chytlo a druhý kolo se protáčelo - předpokládal jsem že u samosvoru se MUSEJ obě kola točit - tak mě jde spíš o vysvětlení funkce VLSD
Možná špatnej dotaz ale zajímá mě to ...
Re: funkce V-LSD
Napsal: 02.02.2010, 12:00
od MYSAK
Z casti mas pravdu ovsem VLSD ma malou svornost takze k protoceni jen jednoho kola muze dojit. A pak druha vec je jeho stav.. jestli vubec este nakou svornost ma
Re: funkce V-LSD
Napsal: 02.02.2010, 12:25
od OndraS13
Jo to má to vim - takže ale může časem odejít třeba - tohle bylo fakt že celá váha auta byla na levym kole a tam jsem měl podběh obalenej ledem a tak se kolo prostě chytlo a ještě k tomu jsem couval do kopce takže se prostě kouslo a nehlo :/
Re: funkce V-LSD
Napsal: 02.02.2010, 15:24
od blázen
Re: funkce V-LSD
Napsal: 03.02.2010, 16:03
od raziel
funguje to uplně jednoduše:
uvnitř VLSD jednotky máš ke každé output shaft - vástupní ose - sadů disků - které mají různě velké otvory (jejich počet a počet disků se liší od každé jewdnotky a ovlivňuje svornost) > celé to je uvnitř utěsněného obalu (ve slangu se tomu říká casing) a mezi nimi je viskózní tekutina - nejčastěji na silikonovou bázi. Když se jede po rovině - obě kola se točí stejně - tudíž sady disků uvnitř nijak "neprořézavají" tekutinu (tzv "shear" efekt) a nezpůsobjí nadměrné zahřátí. Naopak, pokud se jedno kolo točí rychleji a druhé pomaleji - tekutina je rozřezávána disky - tím se zahřeje a taky se začne rozdělovat > tím se začne stávat čím dál více tuhou a pevnou - až doslova zalepí disky dohromady k sobě (díky těm otvorům v nich... > to je ta svronost VLSD...
problém je ovšem, že cca po 70 000km či 60i se uvádí - se VLSD unaví (tekutina ztrácí svoje vlastnosti) a z vlsd máš většinu času open diff (proto nelze u těchhle starych 150000km diferáků zkoušet jeslti máš open ci vlsd zpusobem : jedno kolo na silnici druhe zvedle - otocis a jeslti se pohne mas open a naopak zustane stat tak mas vlsd.. blbost.. zaprve ani tekutinu nezpracujes dostatecne aby to vubec uzamkla to kolo a za druhe jsou tak stare ze v techle pripadech to mas jako open... poznas to fakt v zatáčkách kdy je přenášena na kola nějaká síla, rychlost a odpor..
to jak popisuješ s tím sněhem -. no těžko říct - prostě tě diferák zklamal no..
jo jeste takový priklad krasny: vem si svuj visco větrák co máš original na s13ce - kdyz s tim pomalu otacis, tak se toci volne > kdyz s nim prudce pootocis tak se uzamkne a neotoci se >to je uplne to samé - obecně se tomuhle systému říká "viscous coupling" - uplne totéž jak v diferáku:-)) jak prosté :-))
PS: pokud byss chtěl krapaet zvětšit svornost toho vlsd co máš, můžes to shminout - shimming of the diff - kámoši v Irsku to měli a bylo to poznat když to řídíš... není to tak těžké to zrobit...
Re: funkce V-LSD
Napsal: 03.02.2010, 20:25
od OndraS13
To je krásný vysvětlení děkuju ... a jde nějak vyměnit ta tekutina vevnitř ? Aby to zas šlo dobře ....
A co je prosimtě ten "shimming" rozepiš to nějak prosimtě ....
A ještě jednou dík za vysvětlení - doufám ale že můj diff neni v čudu
Re: funkce V-LSD
Napsal: 03.02.2010, 22:57
od MYSAK
Ze tekutina nejde vymenit ses moh docist z odkazu od blazna. a shim je vymezovaci podlozka, tim ze na vystupni hridele neco pridas zvysis tlak do toho stredu a tim mozna zvysis svornost
Re: funkce V-LSD
Napsal: 03.02.2010, 22:59
od raziel
není zač;)
jinak vyměnit tekutinu nemůžeš - i kdyby jsi do toho casingu vyvrtal třeba otvor a "vypustil " to - a nalil nnovou a utěsnil - nedostaneš to mezi ty pláty kovové tak jak máš - není to viskozní jak olej - je to tužší či co.. prostě to má svůj význam že to je uzamčené v neotevřitelném nerozdělatelném obalu ...
jinak k tomu shimování:-) víděl jsi někdy diferák otevřený?? když ho rozděláš tak musíš vytáhnout celou tu jednotku i crown wheel - to je to velké ozubené kolo - je to sešroubované dokupy > to musíš shodit > a pak dvěmi (tuším jsou dva) šrouby rozdělíš casing té jednotky tak > že uvidíš z vrchu na VLSD centr a první podložku -
mezi čislem 7 a 8 je ona > tu vyměníš za hrubší - nebo přidáš dvě či dokonce tři k téhle a složíš - tím vznikne větší tlak na celý mechanizmus uvnitř a doslova ozubené kolečka vevnitř nemají tendenci se tak volně protáčet (samotné vlsd jádro unavené zůstane navždy to se nemění... po čase se ale můžou obnosit a začít dělat zvuky atd.. taky to není nic moc pro ložiska uvnitř... ty podložky seženeš u nissanu - někde bych vyhrabal link na různé šírky a objednávací kódy jejich (já osobně nacpal s14 VLSD do S13 venkovního obalu - ale neshimoval.. ale řídil jsem dva co to měli zrobené (jeden z nich tam napral tři podložky - a kola byly hodně uazmčené permanentně > bezva na boky no.. oproti mojimu diferaku rozdil jak...!
(i když i ten funguje někdy jak má
možná na jaře bych si to udělal ...
Re: funkce V-LSD
Napsal: 03.02.2010, 23:21
od Bart34
Jak udelat aspon nejakou svornost u openu?
Co tam nalejt neco hodne hustyho?
Jen tak fantaziruju, tak me neukamenujte prosim
Re: funkce V-LSD
Napsal: 03.02.2010, 23:37
od raziel
ten můžeš jedině zavařit
jinak nic...
nebo možná nějakej ten atomizér by tomu pomohl..
Re: funkce V-LSD
Napsal: 03.02.2010, 23:40
od J3tb0Y
jo nalej tam nejaky dost husty kov najlepsie roztaveny a ked zatuhne tak budes mat diferak svorny navzdy
Re: funkce V-LSD
Napsal: 03.02.2010, 23:45
od Bart34