Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
Co to přesně znamená, přoč se to dělá, čim se to dělá? Děkuji
bc-racing.cz pise: "nezavisle stavitelná komprese pružin pomocí horní matice" wtf?
bc-racing.cz pise: "nezavisle stavitelná komprese pružin pomocí horní matice" wtf?
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
výšku nastavuješ tím že je závit ve spodním uložení tlumiče a to pak zaaretuješ spodní matkou a pod pružinou máš 2 matky, kterýma nastavuješ předepnutí pružiny/preload. Některý tlumiče mají nastavování výšky těma matkama pod pružinou, ale tim se mění i preload.SilverFox píše:Co to přesně znamená, přoč se to dělá, čim se to dělá? Děkuji
bc-racing.cz pise: "nezavisle stavitelná komprese pružin pomocí horní matice" wtf?
S15 - JDM
- Bart34
- user
- Příspěvky: 1787
- Registrován: 19.10.2008, 19:37
- Bydliště: B R N O/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
Je to angl. výraz pro to predpětí.
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
Kdyz nad tim zapremejslim tak by to melo mit vliv na tuhost pruziny a vyrovnani odskoku. ale treba se mylim
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
to bart: Jelikož to stojí v nadpisu theardu tak mi neřikáš nic novýho.
mysak: To že to má vliv na tuhost pružiny uvádí snad celej internet, ale mě to přijde jako holej nesmysl.
Rád bych rozvedl diskuzi.
mysak: To že to má vliv na tuhost pružiny uvádí snad celej internet, ale mě to přijde jako holej nesmysl.
Rád bych rozvedl diskuzi.
- Fizzbiker
- user
- Příspěvky: 3406
- Registrován: 14.01.2010, 18:29
- Bydliště: cca Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
předpětím prvku urcujes jeho počáteční "tuhost" ale v momente kdy prekrocis hodnotu predpětí se chová stejne jako nepředpjatá ve stejnych hodnotach...
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
To vim a teď mi řekni jak chceš předepnout tu pružinu na autě?
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
vetsina modernich systemu pruzeni pouziva progresivni pruziny tzn=> cim vice je stlacis, tim kladou vetsi odpor. Pokud mas obe ulozeni pruziny nastavitelna, muzes ji stlacit a tim do jiste miry ovlivnit jeji tvrdost. JE to dano poctem cinnych zavitu. Cim vice je pruzina stlacena, tim vice jejich zavitu je namahano a tim vetsi klade odpor.....tak nejak by to melo byt. Pokud se pletu, tak me opravte..diky
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
To že čim víc stlačuješ pružinu je třeba větší síly je vlastnostnost každý pružiny. Pružiny jsou pak lineární a progresivní. Progresivní jsou ty s proměným stoupáním závitů, kdy nejdříve pružej ty s nízkým (měký) a potom co na sebe dosednou pruží ta část s větším (tvrdý).
Pružina je pokud vim stlačovaná váhou auta. Logicky když teda vytočim uložení vejš dosáhnu jen toho že se auto zvedne.
Pružina je pokud vim stlačovaná váhou auta. Logicky když teda vytočim uložení vejš dosáhnu jen toho že se auto zvedne.
- Mirek
- user
- Příspěvky: 7072
- Registrován: 16.07.2005, 14:52
- Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
To neni pravda....tim ze to prave stlacis tema maticema vyrusis ty mekkci zavity..tzn pruzina bude mit vetsi tvrdost, ktery by treba dosahla az pri o hodne vetsim zatizeni....SilverFox píše: Pružina je pokud vim stlačovaná váhou auta. Logicky když teda vytočim uložení vejš dosáhnu jen toho že se auto zvedne.
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET
Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
- Fizzbiker
- user
- Příspěvky: 3406
- Registrován: 14.01.2010, 18:29
- Bydliště: cca Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
finta ale je ze tim prepetim pruzinu zmačknes (a zkrátíš) tim snizis pruzinu zaaretujesa pak si jeste nastavis vysku podvozku ale staceni pruziny uz se nemění, takze ve vysledku neni predpeti pruziny zavisle na svetle vysce auta a naopak....
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
výrobce dodává k podvozku 4 A4 informací drobnym písmem, jestli to ještě někde najdu tak ti to pošlu, pro mne byla nejdúležitější informace ta, jak nastavit aby pružina nemlátila při odlehčení kola (zvednutí na heveru, zkrátka lehce dotáhneš při zvedlim autě a zaaretuješ) a její další předepínání se ani nedoporučuje, protože to může mít nežadoucí vliv na jízdní vlastnosti.
Tenhle systém je lepší v tom, že se ti nemění rebound (rebound/odskok je závislý na preload/předepnutí pružiny) s výškou auta jako u jiných podvozků.
Tenhle systém je lepší v tom, že se ti nemění rebound (rebound/odskok je závislý na preload/předepnutí pružiny) s výškou auta jako u jiných podvozků.
S15 - JDM
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
Většina toho co jsme vygooglil považuje preload za celově přitvrzení podovzku proto mě to mátlo.
Pokud je preload pouze o tom přidržet pružinu na místě je to logický. Tedy pokud je auto v luftě a ramena svěšený je tlumič maximálně roztaženej a pružina je lehounce přitažená mezi vrchní uložení a matici. Když auto spustim pružina se stalčí o váhu auta a pístek tlumiče se dostane do použitelný polohy aby stačil tlumit i prověšení. Je tak?
Pokud je preload pouze o tom přidržet pružinu na místě je to logický. Tedy pokud je auto v luftě a ramena svěšený je tlumič maximálně roztaženej a pružina je lehounce přitažená mezi vrchní uložení a matici. Když auto spustim pružina se stalčí o váhu auta a pístek tlumiče se dostane do použitelný polohy aby stačil tlumit i prověšení. Je tak?
Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů
jo, na to by to mělo být. Dá se se to využít i na nastavení předpětí pružiny, která bude ovlivňovat odskok (chování pružiny při odlehčení auta). Pochybuju, že tyhle coilovery mají progresivní pružiny, protože už takhle nemají moc místa na změnu tvrdosti. To jde u sériových pružin, ale zde je potřeba aby měli požadovanou tuhost pořád. Nevýhodou tohohle použití je ještě to, že auto nadzvedává kola v zatáčkách, protože chod je příliž nízký(krátký). Tento problém se řeší tzv. helper springs, který při zatížení auta nepruží, ale při odlehčení aby auto neztratilo kontakt s vozovkou dovolí větší zdvih.SilverFox píše:Většina toho co jsme vygooglil považuje preload za celově přitvrzení podovzku proto mě to mátlo.
Pokud je preload pouze o tom přidržet pružinu na místě je to logický. Tedy pokud je auto v luftě a ramena svěšený je tlumič maximálně roztaženej a pružina je lehounce přitažená mezi vrchní uložení a matici. Když auto spustim pružina se stalčí o váhu auta a pístek tlumiče se dostane do použitelný polohy aby stačil tlumit i prověšení. Je tak?
S15 - JDM