Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

otázky a odpovědi technického rázu
Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od SilverFox »

Co to přesně znamená, přoč se to dělá, čim se to dělá? Děkuji

bc-racing.cz pise: "nezavisle stavitelná komprese pružin pomocí horní matice" wtf?
Obrázek
Uživatelský avatar
Awatar
user
Příspěvky: 1385
Registrován: 23.08.2006, 23:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od Awatar »

SilverFox píše:Co to přesně znamená, přoč se to dělá, čim se to dělá? Děkuji

bc-racing.cz pise: "nezavisle stavitelná komprese pružin pomocí horní matice" wtf?
výšku nastavuješ tím že je závit ve spodním uložení tlumiče a to pak zaaretuješ spodní matkou a pod pružinou máš 2 matky, kterýma nastavuješ předepnutí pružiny/preload. Některý tlumiče mají nastavování výšky těma matkama pod pružinou, ale tim se mění i preload.
Obrázek
S15 - JDM
Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od SilverFox »

A co je to přesně ten preload?
Obrázek
Uživatelský avatar
Bart34
user
Příspěvky: 1787
Registrován: 19.10.2008, 19:37
Bydliště: B R N O/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od Bart34 »

Je to angl. výraz pro to predpětí.
S13 Novej motor od Fandy, Stage2, T28, Wallbro 255, HKS HI power, HKS SSQV, GReddy Profec B Spec2, Front IC, HR pružky.
Prodáno: RIP: S13 Targa USA Stage2, Wallbro 255, Boost 0,9b, Renovak Race spojka, Apexi TurboTimer, H&R pruziny, Alternativně FPR, Kat out-Rezonátor, Lauf Japan style, Filtr Tenzo-R, Sleepy eyes, Borbet 16", IC Octavia, Budík turba od F&K
http://www.youtube.com/watch?v=Md6EY184 ... jQ&index=7
No problems-no fun
MYSAK
user
Příspěvky: 4186
Registrován: 08.07.2007, 19:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od MYSAK »

Kdyz nad tim zapremejslim tak by to melo mit vliv na tuhost pruziny a vyrovnani odskoku. ale treba se mylim
Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od SilverFox »

to bart: Jelikož to stojí v nadpisu theardu tak mi neřikáš nic novýho. :roll:

mysak: To že to má vliv na tuhost pružiny uvádí snad celej internet, ale mě to přijde jako holej nesmysl.

Rád bych rozvedl diskuzi.
Obrázek
Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od Fizzbiker »

předpětím prvku urcujes jeho počáteční "tuhost" ale v momente kdy prekrocis hodnotu predpětí se chová stejne jako nepředpjatá ve stejnych hodnotach...
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od SilverFox »

To vim a teď mi řekni jak chceš předepnout tu pružinu na autě?
Obrázek
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od Mirek »

vetsina modernich systemu pruzeni pouziva progresivni pruziny tzn=> cim vice je stlacis, tim kladou vetsi odpor. Pokud mas obe ulozeni pruziny nastavitelna, muzes ji stlacit a tim do jiste miry ovlivnit jeji tvrdost. JE to dano poctem cinnych zavitu. Cim vice je pruzina stlacena, tim vice jejich zavitu je namahano a tim vetsi klade odpor.....tak nejak by to melo byt. Pokud se pletu, tak me opravte..diky :)
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od SilverFox »

To že čim víc stlačuješ pružinu je třeba větší síly je vlastnostnost každý pružiny. Pružiny jsou pak lineární a progresivní. Progresivní jsou ty s proměným stoupáním závitů, kdy nejdříve pružej ty s nízkým (měký) a potom co na sebe dosednou pruží ta část s větším (tvrdý).

Pružina je pokud vim stlačovaná váhou auta. Logicky když teda vytočim uložení vejš dosáhnu jen toho že se auto zvedne.
Obrázek
Uživatelský avatar
Mirek
user
Příspěvky: 7072
Registrován: 16.07.2005, 14:52
Bydliště: Brno, Vysočina a Německo
Kontaktovat uživatele:

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od Mirek »

SilverFox píše: Pružina je pokud vim stlačovaná váhou auta. Logicky když teda vytočim uložení vejš dosáhnu jen toho že se auto zvedne.
To neni pravda....tim ze to prave stlacis tema maticema vyrusis ty mekkci zavity..tzn pruzina bude mit vetsi tvrdost, ktery by treba dosahla az pri o hodne vetsim zatizeni....
In progress:Nissan 260SX S13 Spec-R Twin Turbo
Future project car #1: Nissan Primera P10 GT rv.91 SR20DE (Evolution I in progress)
Future project car #2: Nissan Primera P10 4x4 rv.92 SR20Di (Evolution I in progress)
Daily car 1: Octavia I TDI (66kw) swap na ASV 81kw, 6q řevodovka, RS podvozek, sprint 764, 96kw turbo kit
Daily car 2: Felicia II
Just for fun: Aprilia RSV 1000 Mille
Ex Car: Nissan 200SX RPS13 rv.91 SR20DET

Prodej ND na 200sx: Seznam dilu zde
Uživatelský avatar
Fizzbiker
user
Příspěvky: 3406
Registrován: 14.01.2010, 18:29
Bydliště: cca Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od Fizzbiker »

finta ale je ze tim prepetim pruzinu zmačknes (a zkrátíš) tim snizis pruzinu zaaretujesa pak si jeste nastavis vysku podvozku ale staceni pruziny uz se nemění, takze ve vysledku neni predpeti pruziny zavisle na svetle vysce auta a naopak.... :wink:
:bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake: :bootyshake:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Awatar
user
Příspěvky: 1385
Registrován: 23.08.2006, 23:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od Awatar »

výrobce dodává k podvozku 4 A4 informací drobnym písmem, jestli to ještě někde najdu tak ti to pošlu, pro mne byla nejdúležitější informace ta, jak nastavit aby pružina nemlátila při odlehčení kola (zvednutí na heveru, zkrátka lehce dotáhneš při zvedlim autě a zaaretuješ) a její další předepínání se ani nedoporučuje, protože to může mít nežadoucí vliv na jízdní vlastnosti.

Tenhle systém je lepší v tom, že se ti nemění rebound (rebound/odskok je závislý na preload/předepnutí pružiny) s výškou auta jako u jiných podvozků.
S15 - JDM
Uživatelský avatar
SilverFox
user
Příspěvky: 1217
Registrován: 16.09.2007, 18:28
Bydliště: Plzeň

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od SilverFox »

Většina toho co jsme vygooglil považuje preload za celově přitvrzení podovzku proto mě to mátlo.

Pokud je preload pouze o tom přidržet pružinu na místě je to logický. Tedy pokud je auto v luftě a ramena svěšený je tlumič maximálně roztaženej a pružina je lehounce přitažená mezi vrchní uložení a matici. Když auto spustim pružina se stalčí o váhu auta a pístek tlumiče se dostane do použitelný polohy aby stačil tlumit i prověšení. Je tak?
Obrázek
Uživatelský avatar
Awatar
user
Příspěvky: 1385
Registrován: 23.08.2006, 23:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Předepnutí pružiny/preload u coiloverů

Příspěvek od Awatar »

SilverFox píše:Většina toho co jsme vygooglil považuje preload za celově přitvrzení podovzku proto mě to mátlo.

Pokud je preload pouze o tom přidržet pružinu na místě je to logický. Tedy pokud je auto v luftě a ramena svěšený je tlumič maximálně roztaženej a pružina je lehounce přitažená mezi vrchní uložení a matici. Když auto spustim pružina se stalčí o váhu auta a pístek tlumiče se dostane do použitelný polohy aby stačil tlumit i prověšení. Je tak?
jo, na to by to mělo být. Dá se se to využít i na nastavení předpětí pružiny, která bude ovlivňovat odskok (chování pružiny při odlehčení auta). Pochybuju, že tyhle coilovery mají progresivní pružiny, protože už takhle nemají moc místa na změnu tvrdosti. To jde u sériových pružin, ale zde je potřeba aby měli požadovanou tuhost pořád. Nevýhodou tohohle použití je ještě to, že auto nadzvedává kola v zatáčkách, protože chod je příliž nízký(krátký). Tento problém se řeší tzv. helper springs, který při zatížení auta nepruží, ale při odlehčení aby auto neztratilo kontakt s vozovkou dovolí větší zdvih.

Obrázek
S15 - JDM
Odpovědět