Stránka 1 z 1
Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 18.01.2011, 14:32
od sejkora
Zajima me proc je na hovno lamelovej samosvor kdyz stejne s nim kazdej jezdi, jakej teda misto nej pouzit a dalsi vec jestli mi toto pujde do meho diferaku
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/R200-4-6 ... arQ5fParts
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 18.01.2011, 14:37
od Mirek
kde presne jsi byl na tom ze lamelovej diferencial je na hovno? To na co jsi dal odkaz resi jen prevod, nikoliv svornost. 4.63 je dost do pomala a do sily.
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 18.01.2011, 14:41
od sejkora
Mirek píše:kde presne jsi byl na tom ze lamelovej diferencial je na hovno? To na co jsi dal odkaz resi jen prevod, nikoliv svornost. 4.63 je dost do pomala a do sily.
To ja vim ze mi to resi jen pomer, asi sem se spatne vyjadril, jinak co sem teda asi blbe pochopil tak vlsd neni lamelovej teda a pak je v poradku:)
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 18.01.2011, 14:46
od Mirek
sejkora píše:Mirek píše:kde presne jsi byl na tom ze lamelovej diferencial je na hovno? To na co jsi dal odkaz resi jen prevod, nikoliv svornost. 4.63 je dost do pomala a do sily.
To ja vim ze mi to resi jen pomer, asi sem se spatne vyjadril, jinak co sem teda asi blbe pochopil tak vlsd neni lamelovej teda a pak je v poradku:)
VLSD je viskozni..na principu viskozni spojky, nikoliv lamel. VLSD do zacatku bohate staci, pak kdyz je hotovy podvozek poustel bych se do helical diferaku nebo nejaky 1.5-2way lamelovy - dle pouziti auta.
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 18.01.2011, 14:49
od sejkora
Mirek píše:sejkora píše:Mirek píše:kde presne jsi byl na tom ze lamelovej diferencial je na hovno? To na co jsi dal odkaz resi jen prevod, nikoliv svornost. 4.63 je dost do pomala a do sily.
To ja vim ze mi to resi jen pomer, asi sem se spatne vyjadril, jinak co sem teda asi blbe pochopil tak vlsd neni lamelovej teda a pak je v poradku:)
VLSD je viskozni..na principu viskozni spojky, nikoliv lamel. VLSD do zacatku bohate staci, pak kdyz je hotovy podvozek poustel bych se do helical diferaku nebo nejaky 1.5-2way lamelovy - dle pouziti auta.
Takze kdyz dam do vlsd hustsi olej mel by mit vetsi svornost? To asi nikdo nezkousel co?
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 18.01.2011, 14:53
od Mirek
sejkora píše:Takze kdyz dam do vlsd hustsi olej mel by mit vetsi svornost? To asi nikdo nezkousel co?
To nevim, myslim ze to nikdo nezkousel, ale neco se tady resilo kolem toho a je to uz celkem dlouho. Mam pocit ze se doslo k zaveru ze ten VLSD stred je nerozebiratelnej, takze se k naplni nedostanes. Uz si to moc nepamatuju. VLSD ma svornost kolem 20% mam pocit, pak je helical (torsen), pak lamelovej a na konci je svarosvor
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 18.01.2011, 17:24
od Woyta
Presne. Viskozni kapalina ve VLSD je tak husta, ze i kdyby jsi diff navrtal aby jsi ji vymenil tak ji z lamel nedostanes ven.
Jedine zvysit vnitrni tlak pro vetsi svornost pomoci shimovacich (?) podlozek. Nekde tady na foru jsem o tom cetl.
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 18.01.2011, 17:57
od sejkora
Mirek píše:
To nevim, myslim ze to nikdo nezkousel, ale neco se tady resilo kolem toho a je to uz celkem dlouho. Mam pocit ze se doslo k zaveru ze ten VLSD stred je nerozebiratelnej, takze se k naplni nedostanes. Uz si to moc nepamatuju. VLSD ma svornost kolem 20% mam pocit, pak je helical (torsen), pak lamelovej a na konci je svarosvor
ahaaa takze tohle ma svoji kapalinu, ja myslel ze to plave v diff oleji. no neco uz vymyslim. sem cech ne? :-)
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 18.01.2011, 20:52
od slik85
vlsd ma svoj uzavrety priestor kde je vlmi husty olek ktory sa snazi pretlacat cez prepazky a tym svory
svornost sa da zvysit ked zboku das podlozku ale skracujes jeho zivotnost
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 19.01.2011, 15:18
od jagy
napr. tady
http://zilvia.net/f/s-chassis/200226-sh ... -vlsd.html
Dalsi temate, navody jde najit lehce na googlu po vyhdelani klicovych slov (VLSD, shim, shimming, ...).
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 24.09.2011, 21:45
od matezznet
na wiki (
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential) pisou ze VLSD jde po cca 100t km do haje (ztraci schopnost samosvornosti vlivem degradace naplne) a musi se vymenit ten nerozebiratelny stred s viskozni naplni. Muzete to nekdo na zaklade vlastni zkusenosti potvrdit ci vyvratit ? Da se ten dil sehnat novy, kolik stoji ?
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 24.09.2011, 22:01
od Mirek
ja osobne co jsem mel VLSD u sebe, vsechny fungovaly a nektere mely hrube pres 100tis, pochybuju ze to nekdo menil v nich. Zalezi asi hodne na zachazeni.
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 26.09.2011, 07:09
od kenivruh
Zavisi ako s tym kto jazdil. Nove sa da kupit. Nepredavaju to uplne samostatne, ale polovicu diferencialu k tomu
Cena len 1000 USD.
http://nissan4u.com/parts/200sx/el_s13/ ... tration_1/
Re: Diferak aneb kolecka se toci
Napsal: 26.09.2011, 17:55
od Woyta
A za to mas pomalu slusne LSD.