Stránka 1 z 1
					
				Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 18.01.2011, 14:32
				od sejkora
				Zajima me proc je na hovno lamelovej samosvor kdyz stejne s nim kazdej jezdi, jakej teda misto nej pouzit a dalsi vec jestli mi toto pujde do meho diferaku 
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/R200-4-6 ... arQ5fParts

 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 18.01.2011, 14:37
				od Mirek
				kde presne jsi byl na tom ze lamelovej diferencial je na hovno? To na co jsi dal odkaz resi jen prevod, nikoliv svornost. 4.63 je dost do pomala a do sily.
			 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 18.01.2011, 14:41
				od sejkora
				Mirek píše:kde presne jsi byl na tom ze lamelovej diferencial je na hovno? To na co jsi dal odkaz resi jen prevod, nikoliv svornost. 4.63 je dost do pomala a do sily.
To ja vim ze mi to resi jen pomer, asi sem se spatne vyjadril, jinak co sem teda asi blbe pochopil tak vlsd neni lamelovej teda a pak je v poradku:)
 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 18.01.2011, 14:46
				od Mirek
				sejkora píše:Mirek píše:kde presne jsi byl na tom ze lamelovej diferencial je na hovno? To na co jsi dal odkaz resi jen prevod, nikoliv svornost. 4.63 je dost do pomala a do sily.
To ja vim ze mi to resi jen pomer, asi sem se spatne vyjadril, jinak co sem teda asi blbe pochopil tak vlsd neni lamelovej teda a pak je v poradku:)
 
VLSD je viskozni..na principu viskozni spojky, nikoliv lamel. VLSD do zacatku bohate staci, pak kdyz je hotovy podvozek poustel bych se do helical diferaku nebo nejaky 1.5-2way lamelovy - dle pouziti auta.
 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 18.01.2011, 14:49
				od sejkora
				Mirek píše:sejkora píše:Mirek píše:kde presne jsi byl na tom ze lamelovej diferencial je na hovno? To na co jsi dal odkaz resi jen prevod, nikoliv svornost. 4.63 je dost do pomala a do sily.
To ja vim ze mi to resi jen pomer, asi sem se spatne vyjadril, jinak co sem teda asi blbe pochopil tak vlsd neni lamelovej teda a pak je v poradku:)
 
VLSD je viskozni..na principu viskozni spojky, nikoliv lamel. VLSD do zacatku bohate staci, pak kdyz je hotovy podvozek poustel bych se do helical diferaku nebo nejaky 1.5-2way lamelovy - dle pouziti auta.
 
Takze kdyz dam do vlsd hustsi olej mel by mit vetsi svornost? To asi nikdo nezkousel co?
 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 18.01.2011, 14:53
				od Mirek
				sejkora píše:Takze kdyz dam do vlsd hustsi olej mel by mit vetsi svornost? To asi nikdo nezkousel co?
To nevim, myslim ze to nikdo nezkousel, ale neco se tady resilo kolem toho a  je to uz celkem dlouho. Mam pocit ze se doslo k zaveru ze ten VLSD stred je nerozebiratelnej, takze se k naplni nedostanes. Uz si to moc nepamatuju. VLSD ma svornost kolem 20% mam pocit, pak je helical (torsen), pak lamelovej a na konci je svarosvor 

 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 18.01.2011, 17:24
				od Woyta
				Presne. Viskozni kapalina ve VLSD je tak husta, ze i kdyby jsi diff navrtal aby jsi ji vymenil tak ji z lamel nedostanes ven.
Jedine zvysit vnitrni tlak pro vetsi svornost pomoci shimovacich (?) podlozek. Nekde tady na foru jsem o tom cetl.
			 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 18.01.2011, 17:57
				od sejkora
				Mirek píše:
To nevim, myslim ze to nikdo nezkousel, ale neco se tady resilo kolem toho a  je to uz celkem dlouho. Mam pocit ze se doslo k zaveru ze ten VLSD stred je nerozebiratelnej, takze se k naplni nedostanes. Uz si to moc nepamatuju. VLSD ma svornost kolem 20% mam pocit, pak je helical (torsen), pak lamelovej a na konci je svarosvor 

 
 
 ahaaa takze tohle ma svoji kapalinu, ja myslel ze to plave v diff oleji. no neco uz vymyslim. sem cech ne? :-)
 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 18.01.2011, 20:52
				od slik85
				vlsd  ma svoj uzavrety priestor kde je vlmi husty olek ktory sa snazi pretlacat cez prepazky a tym svory 
svornost sa da zvysit ked zboku das podlozku ale skracujes jeho zivotnost
			 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 19.01.2011, 15:18
				od jagy
				napr. tady
http://zilvia.net/f/s-chassis/200226-sh ... -vlsd.html
Dalsi temate, navody jde najit lehce na googlu po vyhdelani klicovych slov (VLSD, shim, shimming, ...).
 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 24.09.2011, 21:45
				od matezznet
				na wiki (
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential) pisou ze VLSD jde po cca 100t km do haje (ztraci schopnost samosvornosti vlivem degradace naplne) a musi se vymenit ten nerozebiratelny stred s viskozni naplni. Muzete to nekdo na zaklade vlastni zkusenosti potvrdit ci vyvratit ? Da se ten dil sehnat novy, kolik stoji ?
 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 24.09.2011, 22:01
				od Mirek
				ja osobne co jsem mel VLSD u sebe, vsechny fungovaly a nektere mely hrube pres 100tis, pochybuju ze to nekdo menil v nich. Zalezi asi hodne na zachazeni.
			 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 26.09.2011, 07:09
				od kenivruh
				Zavisi ako s tym kto jazdil. Nove sa da kupit. Nepredavaju to uplne samostatne, ale polovicu diferencialu k tomu  

  Cena len 1000 USD.
http://nissan4u.com/parts/200sx/el_s13/ ... tration_1/ 
			
					
				Re: Diferak aneb kolecka se toci
				Napsal: 26.09.2011, 17:55
				od Woyta
				A za to mas pomalu slusne LSD. 
