Stránka 1 z 2
					
				Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 16.03.2011, 18:30
				od 200sxfabi
				Nevěděl jsem jestli sem nebo do technický sekce takže to popřípadě přesuňte......Může mi někdo nějakým způsobem vysvětlit k čemu slouží škrtící klapka ve výfukové potrubí a jak je ovladaná??? Narazil jsem na to na sxoc.com a z překledu sem to nepochopil k čemu by mohla sloužit a na internetu jsem o tom nic nenašel
 
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 16.03.2011, 18:36
				od Svobda
				Jenom ti snizuje hluk (treba pri dlouhe trase) a snizuje vykon .
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 16.03.2011, 18:58
				od Mirek
				presne tak, je to kvuli hluku. Jsou 2 varianty, manualni a elektricka, manualni je normalne pres lanko a tahlo v kabine, elektricka ma v kabine ovladac a hromadu uzitecnych vychytavek (treba automaticke otevreni pokud otacky stoupnou nad 3tis, ruzne stupne otevreni atd)
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 16.03.2011, 19:02
				od Woyta
				Akorat se to prej rado zadira.
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 16.03.2011, 19:16
				od Trinom
				Tak čím bude vzadějc, tím líp, ne? Jen teda netuším, proč je to klapka a ne obtokovej ventil. No nic.
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 16.03.2011, 19:25
				od sejkora
				Trinom píše:Tak čím bude vzadějc, tím líp, ne? Jen teda netuším, proč je to klapka a ne obtokovej ventil. No nic.
tak u amerik se to dela jinak, vzdyt to znas, obtok pres vyfukovej tlumic. Japonec by to neuvezl proto ma jen klapku :-D
 
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 16.03.2011, 21:56
				od adner
				už jsem to tu kdysi psal
u motorů naladěných na vysoké otáčky,s velkým překrytím vaček,se dobře nastavenou elektronickou klapkou dá podstatně zvýšit kroutící moment v nízkých a středních otáčkách..do jisté míry to supluje časovou variabilitu výfukové vačky
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 16.03.2011, 22:07
				od sejkora
				adner píše:už jsem to tu kdysi psal
u motorů naladěných na vysoké otáčky,s velkým překrytím vaček,se dobře nastavenou elektronickou klapkou dá podstatně zvýšit kroutící moment v nízkých a středních otáčkách..do jisté míry to supluje časovou variabilitu výfukové vačky
to zni rozume... mas bod 

 
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 16.03.2011, 22:13
				od Bobeš
				no a taky je to odlehčovací brzda-motorovka    (u kamionu) 

 
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 16.03.2011, 22:14
				od SilverFox
				Vette to maj tusim uz v serii za zadnim tlumicem.
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 17.03.2011, 09:57
				od Design
				Vette to ma audi RS6 to ma chrysler 300C srt8 to ma a je to dobra vec když s tim jezdiš denne aby ti nepraskla hlava.
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 17.03.2011, 11:23
				od MYSAK
				adner píše:už jsem to tu kdysi psal
u motorů naladěných na vysoké otáčky,s velkým překrytím vaček,se dobře nastavenou elektronickou klapkou dá podstatně zvýšit kroutící moment v nízkých a středních otáčkách..do jisté míry to supluje časovou variabilitu výfukové vačky
Jak je resena ta elektronika? Je mi jasny ze neco prodavaj ale spis mi de o moznost vyroby jednotky, co to pouziva jako vstupni signaly a pripadne i jak pokud vis? A jak je to pak s ECU? Taky se doladuje ke klapce?
 
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 17.03.2011, 11:52
				od sejkora
				MYSAK píše:adner píše:už jsem to tu kdysi psal
u motorů naladěných na vysoké otáčky,s velkým překrytím vaček,se dobře nastavenou elektronickou klapkou dá podstatně zvýšit kroutící moment v nízkých a středních otáčkách..do jisté míry to supluje časovou variabilitu výfukové vačky
Jak je resena ta elektronika? Je mi jasny ze neco prodavaj ale spis mi de o moznost vyroby jednotky, co to pouziva jako vstupni signaly a pripadne i jak pokud vis? A jak je to pak s ECU? Taky se doladuje ke klapce?
 
rekl bych ze musis nejdriv zajet na brzdu aby si vedel jakou mas vykonostni krivku a podle toho se nastavi klapka v zavyslosti na otackach.... takze ta elektronika bude to, ze si nastavis na kolik procent se ma v urcitem rozsahu otacek zavrit.... nic vic v tom asi nebude... z tovarny to bude fungovat jinak tam si to bude automaticky privirat uz ECU
 
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 17.03.2011, 11:54
				od Mirek
				jedna se o DECS (Dynamic Electronic Control System)
http://www.dlspeedonline.com/proddetail ... d=432-A002
Pokud to nekdo vyuziva jak psal adner, tak super. Ja takovou instalaci nikde nenasel, vzdy slo primarne o hluk, at uz priskrcenim vyfuku, nebo to bylo reseno,tak ze na vyfuku byla Y spojka kde na jedne vetvi byl normalni vyfuk s tlumicem, na druhe jen tato klapka, ktera se otevrela a udelala vlastne otevreny kratky vyfuk. Po zavreni slo opet vse pres tlumice.
Kazdopadne varianta kterou adner napsal je velice zajimava, za predpokladu ze by se na klapku dal krokovy motor a otevreni by ridila nejaka jednotka vuci udajum z TPS a otackam? Dal by se tim menit odpor ve vyfukovem potrubi a zlepsit tak prubeh krouticiho momentu?
 
			 
			
					
				Re: Škrtka ve výfukovém potrubí
				Napsal: 17.03.2011, 11:57
				od sejkora
				Mirek píše:jedna se o DECS (Dynamic Electronic Control System)
http://www.dlspeedonline.com/proddetail ... d=432-A002
Pokud to nekdo vyuziva jak psal adner, tak super. Ja takovou instalaci nikde nenasel, vzdy slo primarne o hluk, at uz prisrcenim vyfuku, nebo to bylo reseno,tak ze na vyfuku byla Y spojka kde na jedne vetvi byl normalni vyfuk s tlumicem, na druhe jen tato klapka, ktera se otevrela a udelala vlastne otevreny kratky vyfuk. Po zavreni slo opet vse pres tlumice.
Kazdopadne varianta kterou adner napsal je velice zajimava, za predpokladu ze by se na klapku dal krokovy motor a otevreni by ridila nejaka jednotka vuci udajum z TPS a otackam? Dal by se tim menit odpor ve vyfukovem potrubi a zlepsit tak prubeh krouticiho momentu?
 
Co to je TPS?  
