Stránka 1 z 2

Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 17.10.2011, 18:04
od Fil
Ahoj, zajímá mě názor zkušenějších, jedná se o poškození patrné z fotek níže... Použili by jste takto poškozený wiseco píst do CAčka s potenciálem nad 500hp(neříkám, že tam tolik bude)? Mám strach z šíření trhliny a z detonací, případně je nějáká možnost opravy? (zaleštit, případně nechat dovařit TIGem - co tepelné ovlivnění?)... Ještě jsem to nekoupil a nerad bych vyhodil peníze... Co vy na to, má cenu se o to vůbec zajímat? Díky.

http://imageshack.us/photo/my-images/840/71586931.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/683/46032568.jpg/

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 17.10.2011, 19:22
od Woyta
Doporucuji procvicit hod daleky.

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 18.10.2011, 21:01
od Kentoya
zabrousit odjehlit jezdit

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 19.10.2011, 07:59
od Fil
I s 1.8bar v sání? Dáš za to ruku do ohně? Na tomhle motoru nechci nic ošidit... Teď už nemám čas, večer bych ti když tak napsal sz...

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 19.10.2011, 08:11
od playdude
Fil píše:I s 1.8bar v sání? Dáš za to ruku do ohně? Na tomhle motoru nechci nic ošidit... Teď už nemám čas, večer bych ti když tak napsal sz...
pises o cca 500k, o 1,8b v sani a o tom ako "nechces nic osidit"... pritom sa tu pytas na jazdene piesty s nejakym poskodenim a chces od inych, aby ti na 100% potvrdili, ze vydrzia... :roll: ..to ma fakt logiku

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 19.10.2011, 08:37
od blázen
Na mobilu prd vidím mrknu na PC.. Ale 1,8bar na T88 ti nevydrží .. A s megasquirt určitě ne:-)

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 19.10.2011, 18:41
od Fil
playdude: Ano, nechci nic ošidit, ale také nemám v plánu platit víc než je třeba! Písty nemají najeto ani 6000km a jsou s novýma kruhama. 3KS jsou ok, tento jeden poškozen viz foto, když se ukáže, že se jedná o banální poškození které po "opravě" viz. kentoya nebude mít na píst žádný významný vliv, tak nevidím problém... Těch 500hp, 1.8bar atd... ber s rezervou, prostě chci motor který to zvládne i když ho tak vysoko nejspíš nedostanu...

Po nikom nechci aby mi řekl, "jo, tohle 500hp vydrží" protože na pístu záleží jen z části, když se to blbě naladí, nevydrží sebelepší píst ani seriový výkon... Jde mi o to, jestli takto poškozený a následně opravený/zaleštěný píst bude nějakým způsobem "zaostávat" za těmi dobrými.?

Kentoya: Mohl by jsi to trochu rozvést? Resp. bude to po zaleštění "plnohodnotný" píst, nebo tam bude nějaké "ale". Díky.

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 19.10.2011, 21:12
od blázen
to poškození je ?
a) trhlina v pístu která je příčinou nekvalitního zpracování materiálu?
b)po pádu pístu - otlak?

a)použil bych jen po kontrole nějakým roentgen
b)viz kentoya

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 19.10.2011, 21:38
od Fil
c) netuším, písty jsou odemě 350km a ostatní 3 jsou ok,do motoru údajně nic nevletělo, hlava i stěny válců ok, jen tohle poškození, které tam, když se motor kompletoval nebylo, motor běžel ok,trhlina/vryp nalezen udajně až po očištění dna pístu, jestli to ale majitel čistil kladivem a majzlíkem, tak jsou pravděpodobné obě verze a i b.

Stejně se asi na wiseco obecně vys.ru, pár lidí i odsud mělo s kvalitou wiseca problémy a jestli se tohle na něm objevilo po 5000km (verze a), tak to raději došetřím na wossnery...

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 20.10.2011, 00:35
od mauglie
Majitel je debil, běžně s pístama hraje pozemní hokej na štěrku a háže po zemi - know how jak připravit na čištění -, následně písty čistí dlátem a kladivem - odstraňuje tak karbon, který přečkal předchozí body - a zbytek dolaďuje drátěnkou :D

Vryp nalezen po očištění pístů, 100% se jedná o mechanické poškození. Cizí předmět ve válci nelze vyloučit, nikdy jsem nepsal, že tam nebyl, každopádně na válci, hlavě ani na turbu žádná známka čehokoliv nebyla.

Když jsem motor skládat, písty byly 100% ok, pak se v motoru vrtali jen při opravě v DG, oficiální příčina špatně orovnaná hlava, čili šla dolů a znovu na orovnání...

Imo klidně postačí lehce vybrousit oděrku, aby neměla tak ostré hrany a nechat to tak být. V tom místě bude stále podstatně o dost více materiálu, než je tomu tak ve vykrojení pro ventily, potažmo v ďolíku určujícím směr instalace. Případně přidat materiál tigem, minibodik, lehce obrousit a zaleštit.Vesměs vycházím z toho co psal kentoya a z pohledu na ten píst.

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 20.10.2011, 07:06
od blázen
Pokud je to mechanickýho rázu , použil bych je. Pokud jsou za slušnou cenu

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 20.10.2011, 08:02
od Fil
No, slušná cena je, jestli pořád platí sleva, to je taky více méně jedinný důvod proč mě to pořád zajímá, jinak bych nepřemýšlel a šel do nových "ne wiseco" a to jsme finančně úplně jinde,bohužel...

mauglie: tak já se tedy večer ozvu co a jak...

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 20.10.2011, 08:27
od blázen
Wiseco se bát nemusíš.. Jsou to dobrý písty..

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 20.10.2011, 11:29
od Kentoya
vypadá to na mechanické poškození, kde stačí jen odjehlit a zaleštit
nebo bodnout tigem a odjehlit a zaleštit

není to blízko hrany, takže tig neuškodí, kdyby to bylo do dvou mm od hrany tak už bych se tigu bál, protože nahřátím se změní trošku struktura materiálu, ale ani tam bych neviděl extra problém

a pokud je dírka durch tak jedině tig ale to chce opatrně, ale nemyslím si že bude hluší jak 0,5mm a píst v tomhle bodě má víc jak 6mm

Re: Poškozený kovaný píst - Problém?

Napsal: 20.10.2011, 18:53
od Fil
Ok, přesvědčili jste mě, když i kentoya říka, že to bude ok, tak to vemu... Díky všem zúčastněným. :wink: Až to budu mít v ruce, tak se rozhodnu jestli jen zaleštím nebo nechám bodnout...